סחרור מסוכן: "ה-S&P500 עלול ליפול עוד 10%, המהלך של הפד עדיין לא מתומחר"
מדד ה-S&P500, מדד המניות המוביל בארה"ב, מתנהל לאחרונה בסוג של סחרור ונמצא בדרכו הבטוחה להשלים רצף של 6 שבועות שליליים.
אם מישהו חשב שבעקבות רצף השבועות השליליים יגיע תיקון - אז את כל 6 ימי המסחר האחרונים חתם המדד המוביל בירידות שערים. בסה"כ איבד ה-S&P500 לא פחות מ-6.3% מאז תחילת מאי האחרון ונציין כי שיעור הירידה כולל נפילה של 4.9% מתחילת יוני, כלומר ב- 6 ימי המסחר האחרונים.
אתמול (יום ד') קיימה סוכנות רויטרס פסגת תחזית של מנהלי ההשקעות הבכירים. דאג סליגוט, אסטרטג המניות הראשי של רקדיט סוויס לשווקים האמריקנים, הציג בועידה עמדה בהחלט שלילית על השוק. "אנחנו סבורים שסיום תוכניות הרכישות של ה'פד' היא עדיין עניין משמעותי וכי הערכה ריאלית היא שמדד ה-S&P500 צריך להיסחר בטווח שבין 1,170 ל-1,200 נקודות, אני מניח שהוא בדרכו לשם.".
מדד ה-S&P500 סגר אתמול ברמה של 1,279, כלומר לפי האסטרטג של קרדיט סוויס - יש למדד עוד מקום לירידה של כמעט 10%. סליגוט סבור כי אומנם סיום תוכניות הרכישות של ה'פד' מתומחר במדד אך לא בצורה מלאה. סליגוט ציין בדיון את העובדה כי המדדים בארה"ב נפלו בין סיום תוכנית הרכישות הראשונה לשניה כרמז לקראת מה שלדעתו הולך לקרות.
עם זאת, יש לציין כי קרדיט סוויס באופן כללי שליליים יותר מאחרים על השוק. תחזית הרווח למניה במדד לפי קרדיט סוויס עומדת על 94 דולר בעוד הקונצנזוס עומד על קצת יותר מ-100 דולר.
מדד ה-S&P500 מתחילת 2011
- 10.רון 09/06/2011 15:26הגב לתגובה זויהיו כמה ימי עחיות ואז יגידו שהתחזית שורית
- 9.י 09/06/2011 09:18הגב לתגובה זוהמצב בארה" ב " על הפנים" . בוודאות אחד מהבנקים הגדולים יקלע לקשיים בחודשים הקרובים. האבטלה חוגגת והבורסה שהיתה המשען האחרון גם היא גוועת. לפני אוקטובר נראה בחינה של 1000 בS
- 8.מספיק להלך אימים זה נראה זול ופופוליסטי (ל"ת)חבל לקנות ריטניג בהפ 09/06/2011 09:14הגב לתגובה זו
- 7.שוקו 09/06/2011 09:06הגב לתגובה זוזה מסביר את מצב הרוח המדוכדך
- 6.חובב חיות 09/06/2011 09:03הגב לתגובה זוממש דבש
- 5.האנגלי 09/06/2011 08:50הגב לתגובה זוחרטה,זה זמן מטורף להכנס לשוק ,מחירים ברצפה,צריך לפעול על דעת עצמך ולא לקרוא כותרות
- 4.דודי 09/06/2011 08:48הגב לתגובה זוכשהבורסה עולה ישנם 1-2 רואי שחורות. כשהיא יורדת לא חסרים ידעונים למיניהם הרוכבים על הגל.....
- 3.דחלילון 09/06/2011 08:22הגב לתגובה זופוט 1260,וקסם שורט על המעוף.
- 2.החוזים ירוקים (ל"ת)תרגע יה יוסי 09/06/2011 08:19הגב לתגובה זו
- איזה שטות 09/06/2011 08:55הגב לתגובה זוירוקים והנה הגיעו שלושה ימי ירידות...
- זו שטות (ל"ת)ללכת שבי אחרי כותרות 09/06/2011 09:12
- 1.קישקוש בלבוש-נגמרו הירידות (ל"ת)יוסי 09/06/2011 08:17הגב לתגובה זו

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
