צפו בגרף

סחרור מסוכן: "ה-S&P500 עלול ליפול עוד 10%, המהלך של הפד עדיין לא מתומחר"

כך לפי אסטרטג המניות הראשי של קרדיט סוויס שהתארח אתמול בכנס של רויטרס. מדד ה-S&P500 השלים אתמול רצף של 6 ימי מסחר שנגמרו באדום. צפו בגרף - הנפילה האחרונה במדד ה-S&P500
יוסי פינק | (12)

מדד ה-S&P500, מדד המניות המוביל בארה"ב, מתנהל לאחרונה בסוג של סחרור ונמצא בדרכו הבטוחה להשלים רצף של 6 שבועות שליליים.

אם מישהו חשב שבעקבות רצף השבועות השליליים יגיע תיקון - אז את כל 6 ימי המסחר האחרונים חתם המדד המוביל בירידות שערים. בסה"כ איבד ה-S&P500 לא פחות מ-6.3% מאז תחילת מאי האחרון ונציין כי שיעור הירידה כולל נפילה של 4.9% מתחילת יוני, כלומר ב- 6 ימי המסחר האחרונים.

אתמול (יום ד') קיימה סוכנות רויטרס פסגת תחזית של מנהלי ההשקעות הבכירים. דאג סליגוט, אסטרטג המניות הראשי של רקדיט סוויס לשווקים האמריקנים, הציג בועידה עמדה בהחלט שלילית על השוק. "אנחנו סבורים שסיום תוכניות הרכישות של ה'פד' היא עדיין עניין משמעותי וכי הערכה ריאלית היא שמדד ה-S&P500 צריך להיסחר בטווח שבין 1,170 ל-1,200 נקודות, אני מניח שהוא בדרכו לשם.".

מדד ה-S&P500 סגר אתמול ברמה של 1,279, כלומר לפי האסטרטג של קרדיט סוויס - יש למדד עוד מקום לירידה של כמעט 10%. סליגוט סבור כי אומנם סיום תוכניות הרכישות של ה'פד' מתומחר במדד אך לא בצורה מלאה. סליגוט ציין בדיון את העובדה כי המדדים בארה"ב נפלו בין סיום תוכנית הרכישות הראשונה לשניה כרמז לקראת מה שלדעתו הולך לקרות.

עם זאת, יש לציין כי קרדיט סוויס באופן כללי שליליים יותר מאחרים על השוק. תחזית הרווח למניה במדד לפי קרדיט סוויס עומדת על 94 דולר בעוד הקונצנזוס עומד על קצת יותר מ-100 דולר.

מדד ה-S&P500 מתחילת 2011

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    רון 09/06/2011 15:26
    הגב לתגובה זו
    יהיו כמה ימי עחיות ואז יגידו שהתחזית שורית
  • 9.
    י 09/06/2011 09:18
    הגב לתגובה זו
    המצב בארה" ב " על הפנים" . בוודאות אחד מהבנקים הגדולים יקלע לקשיים בחודשים הקרובים. האבטלה חוגגת והבורסה שהיתה המשען האחרון גם היא גוועת. לפני אוקטובר נראה בחינה של 1000 בS
  • 8.
    מספיק להלך אימים זה נראה זול ופופוליסטי (ל"ת)
    חבל לקנות ריטניג בהפ 09/06/2011 09:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שוקו 09/06/2011 09:06
    הגב לתגובה זו
    זה מסביר את מצב הרוח המדוכדך
  • 6.
    חובב חיות 09/06/2011 09:03
    הגב לתגובה זו
    ממש דבש
  • 5.
    האנגלי 09/06/2011 08:50
    הגב לתגובה זו
    חרטה,זה זמן מטורף להכנס לשוק ,מחירים ברצפה,צריך לפעול על דעת עצמך ולא לקרוא כותרות
  • 4.
    דודי 09/06/2011 08:48
    הגב לתגובה זו
    כשהבורסה עולה ישנם 1-2 רואי שחורות. כשהיא יורדת לא חסרים ידעונים למיניהם הרוכבים על הגל.....
  • 3.
    דחלילון 09/06/2011 08:22
    הגב לתגובה זו
    פוט 1260,וקסם שורט על המעוף.
  • 2.
    החוזים ירוקים (ל"ת)
    תרגע יה יוסי 09/06/2011 08:19
    הגב לתגובה זו
  • איזה שטות 09/06/2011 08:55
    הגב לתגובה זו
    ירוקים והנה הגיעו שלושה ימי ירידות...
  • זו שטות (ל"ת)
    ללכת שבי אחרי כותרות 09/06/2011 09:12
  • 1.
    קישקוש בלבוש-נגמרו הירידות (ל"ת)
    יוסי 09/06/2011 08:17
    הגב לתגובה זו
מילואימניקים
צילום: דובר צה"ל

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה

האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם

רן קידר |
נושאים בכתבה פנסיה תקציבית

הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות. 

בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם. 

 

קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה

בדיקת ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל


באוצר מתכננים  לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי.  אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.

רכבת ישראל
צילום: צילום מסך אתר רכבת ישראל

רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?

באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029

אדיר בן עמי |
משרד האוצר מנסה להעביר במסגרת התקציב הפרטה של רכבת ישראל - העברת כל שירותי ההפעלה והתחזוקה של רכבת ישראל לזכיינים פרטיים עד סוף שנת 2029. המהלך, שמטרתו לשפר את איכות השירות ולהתמודד עם משבר האמון הציבורי ברכבת, מסמן שינוי מהותי באופן ניהול אחד מנכסי התשתית החשובים במדינה, והלא יעילים שבהם.  

הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.

המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.

על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.

המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח. 

התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.