שנה חזקה לצמח המרמן: רשמה רווח נקי של 23.7 מיליון שקל, פי 5 מ-2009
חברת צמח המרמן מסכמת את 2010 עם רווח נקי של 23.7 מיליון שקל, זאת לעומת 4.7 מיליון שקל ב-2009, גידול של כפי 5. כמו כן דיווחה החברה על עלייה של 38% בהכנסות ב-2010 ל-235 מיליון שקל לעומת 170 מיליון שקל ב-2009.
בשנת 2010 מכרה החברה 123 יחידות דיור בהיקף כספי של 139 מיליון שקל. החברה מדווחת כי הכנסות בגין 228 יחידות דיור בהיקף כספי של 213 מיליון שקל טרם הוכרו בדוחות השנתיים. הכנסות החברה ממכירת דירות , המוכרות בשנה זו מסתכמות ב- 165.5 מיליון שקל.
בשנת 2010 החברה רכשה קרקעות בהיקף כספי של כ-90 מיליון שקל. בכלל זה ,120 יח"ד בצור נתן, 80 יח"ד בכרמיאל, 60 יח"ד באשקלון וכן 50% מפרויקט שוק בצלאל בתל אביב הכולל 150 יח"ד ושטחי מסחר וחניה בשותפות עם חברת אלעד מגורים .
בשנה הקרובה, תחל החברה לשווק בין השאר, את פרויקט "קריניצי החדשה" ברמת גן (המשולש הגדול). מדובר בשכונת ענק המשתרעת על פני 235 דונם הגובלת בכפר אז"ר ממערב, בר אילן מצפון, תל השומר מדרום וקריית קריניצי ממזרח. על הקרקע חלה תוכנית להקמת 980 יחידות דיור. את השכונה תבנה צמח המרמן בעסקה משותפת עם החברות אשדר ואזורים.
חיים פייגלין, מנכ"ל החברה, מוסר כי "הדו"חות השנתיים משקפים את המשך הצמיחה של החברה בכל הפרמטרים. צבר ההזמנות של החברה , כמו גם הפרויקטים שעומדים לצאת לשיווק כבר בשנה הקרובה ברמת גן , בצור נתן, בת"א ובגני תקווה מאפשרים את המשך הצמיחה של צמח המרמן גם בשנים הקרובות".
פייגלין הוסיף כי "בחודשים האחרונים הושלמה העסקה להקצאת מניות למשפחת מנור, בעלי "דוד-לובינסקי" וחלק מגרעין השליטה בקונצרן IDB ובבנק איגוד, בחברה. השלמת העסקה מחזקת עוד יותר את מבנה ההון, ומשפרת את היציבות הפיננסית והנזילות של החברה. במצב השוק הנוכחי בו משתחררות מעט קרקעות הזמינות לבניה ועל כל מגרש ישנם מתמודדים רבים, ישנה חשיבות מכרעת למרכיב ההון הזמין לביצוע השקעות חדשות ורכישת קרקעות, לקידום המשך הצמיחה בשנים הקרובות".
- 1.אחד העם 28/03/2011 07:58הגב לתגובה זוככה זה כשאנשים משלמים מחירים של כפר סבא בטייבה **זו דעתי האישית ואין בה המלצה וכ" ו..

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
