עוד קבוצת רכישה יוצאת לדרך: מגדלים מממשת אופציה לרכישת קרקע בפ"ת ב-70 מיליון שקל
קבוצת מגדלים, בראשות קרן בן דוד וחני הורביץ, מממשות את האופציה לרכישת הקרקע להקמת פרויקט 'מגדלי העיר' 2 מגדלים ברח' גוטמן בפתח תקווה במחיר של 70 מיליון שקל.
עלות הבניה של הקמת שני מגדלים הכוללים 245 יחידות דיור נאמד ב240- מיליון שקל כך שהיקף כל פרויקט הוא 310 מיליון שקל. בימים אלו מתקיימים מגעים עם אלקטרה בניה לבניית הפרויקט. שני המגדלים ממוקמים במרכז החדש של פתח תקווה. הפרויקט עתיד לכלול 2 מגדלי מגורים בני 22 קומות.
לדברי בן דוד :" אנחנו כבר מזהים עליה ברורה במחירי הדירות מסביב לפרויקט. מגדלי העיר הם הסנונית הראשונה בין הפרויקטים במתחם המגורים החדש אשר מהווה את הסיבה הישירה לעליית המחירים שבאזור".
חני הורביץ, בעלים משותפים בקבוצת מגדלים, מסרה: "אני שמחה שנפלה בחלקנו הזכות להיות מארגני הקבוצה האיכותית של מגדלי העיר בפתח תקווה, להוות את יריית הפתיחה למתחם המגורים החדש של העיר ולהקים מגדלי מגורים בסטנדרט גבוה ויוקרתי במיקום מבוקש מאוד .
- 7.מקום איכותי-הצחקתם אותי!כתבה יחצני" ת ותו לא (ל"ת)שמוליק 28/03/2011 14:36הגב לתגובה זו
- 6.מדהים באיזה קצב העיר הזאת מתפתחת. (ל"ת)השכן שלא ישן 28/03/2011 13:25הגב לתגובה זו
- 5.אחל' ה פרוייקט, פתח תקווה על המפה. (ל"ת)פתח תקוואי 28/03/2011 11:14הגב לתגובה זו
- 4.בסטאי 28/03/2011 09:39הגב לתגובה זולעבודה וככה נחסוך דלק. בטח שמחירי הדירות באיזור עולים, בכל הארץ הם עולים...
- 3.אם המושבות 27/03/2011 21:08הגב לתגובה זו6 שנים לקח להם למצוא פריירים שיסכימו לגור שם..כל היום צעקות הרוכלים בלילה כל ההומלסים של העיר מחפשים שאריות לצערי הרב...האיזור לא משהו בכלל...אבל השוק של פתח תקוה זה חוויה...אני מניח שרוב הרוכשים הם עולים חדשים מחבר העמים שרוצים לשפר דיור בעיר.
- 2.חחחח 27/03/2011 18:28הגב לתגובה זוכלך סוחרי השוק יקנו שם דירות וזה יהיה הסלמס הבא של פתח תקוה שכולה פקק ענק וזבלה
- יהושפט 27/03/2011 18:42הגב לתגובה זומישהו יודע פרטים שם זה אחלה מקום.
- 1.שוקי שוק 27/03/2011 18:26הגב לתגובה זוזה מה שנקרא המרכז החדש של פתח תקוה לפרייארים שבאים מחוץ לעיר,מה מגדלים על השוק,מסוממים בחדר המדרגות ושש קומות ראשונות של שטחי מסחר,מה השתגעתם ,מסכן מי שקונה אולי להשקעה להשכרה לעובדי השוק ועובדי הבניה הסינים באיזור 20 בכל דירה,וואוו איזה איכות חיים!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- שרון 28/03/2011 11:16הגב לתגובה זוהמחירים בפ" ת עלו פלאים בשנים האחרונות והם ימשיכו עוד לעלות.

בשורה למורים - כל מורה יקבל בממוצע 14 אלף שקל; על הפשרה בין המדינה לקרנות ההשתלמות של המורים
עודפים שהצטברו בקרן ההשתלמות של המורים ינותבו להשקעה בתשתיות חינוך ובתי ספר ותשלומים למורים העמיתים בקרן (וגם ליורשיהם)
למי שייך הכסף? בקרנות ההשתלמות של המורים הצטברו סכומי עתק שהיו מעבר להפרשות השוטפות למורים. המורים אמרו "זה שלנו". המדינה אמרה - "זה שלנו". נקבעה פשרה. המורים יקבלו בממוצע כ-14 אלף שקל.
ההסכם הזה נחתם לאחר הליך משפטי ממושך, והוא נוגע לחלוקת העודף הכספי שנצבר בקרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים. המתווה גובש בשיתוף עם החשב הכללי, הלשכה המשפטית והממונה על השכר במשרד האוצר, פרקליטות המדינה- היחידה לאכיפה אזרחית ופרקליטות מחוז תל-אביב, רשות שוק ההון, הסתדרות המורים והקרנות, והובא לאישור בית הדין האזורי לעבודה בת"א-יפו.
בשנת 2022 הוגשה על ידי פרקליטות המדינה תביעה נגד קרנות ההשתלמות של הסתדרות המורים במסגרתה נדרשו הקרנות להשיב סך של כ-2 מיליארד שקל לקופה הציבורית. בזמנו האשים משרד האוצר כי קרנות ההשתלמות של המורים "התעשרו שלא כדין על חשבון הציבור." התביעה הזו הגיעה לאחר שהקרנות צברו 3 מיליארד שקלים משנת 1955 שנחשבים עודפים כאשר ההסתדרות תכננה לחלקו ל-165 אלף מורים בסכום של 12 אלף שקלים. כעת הגיעו הצדדים להסדר פשרה שבמסגרתו יועברו למדינה 1.05 מיליארד שקל בגין רכישת זכויות העבר, אשר ישמשו בין היתר לשיקום מערכת החינוך באזורים שנפגעו במלחמת "חרבות ברזל", וכן לקיום הכשרות ופעולות אחרות לצורך שיפור מעמדם של עובדי ההוראה. סכום של כ-2.25 מיליארד שקל יחולק ל-165 אלף עמיתי הקרנות הזכאים וליורשיהם. כמו כן, יחלו הקרנות לרכוש זכויות פנסיה תקציבית לעובדי הוראה היוצאים לשבתון החל משנת הלימודים תשפ״ג (2022-2023) ואילך.
קריאה מעניינת: השכר האמיתי של המורים בישראל: לא נמוך כמו שנדמה לכם
- המדריך המלא למציאת מורה פרטי (שבאמת יעזור לילד שלכם)
- פער של 30% בשכר, 60% עזבו את העבודה: דוח השכר במערכת החינוך
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חלוקת הכספים תיעשה באופן ממוכן לחשבונות העמיתים או באמצעי תשלום דיגיטליים, בהתאם לנהלים שאושרו על ידי רשות שוק ההון. במקביל, הוחלט לשמור על כרית ביטחון אקטוארית של 4% לפחות, לטובת יציבות הקרנות ורווחת העמיתים בעתיד.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
