כיל פותחת את הארנק: רוכשת יצרנית דשנים אמריקנית תמורת 270 מיליון דולר
חברת הדשנים כיל, אשר נמצאת תחת ניהולו של עקיבא מוזס, הודיעה היום (ג') על רכישת פעילות הדשנים המיוחדים של החברה האמריקנית Scotts Miracle-Gro (בורסת ניו יורק: SMG) בתמורה של 270 מיליון דולר.
כיל הודיעה על רכישת יחידת הדשנים המיוחדים בחברה האמריקנית Scotts Miracle-Gro, הנקראת Scott's Global Professional. בתמורה לפעילות, כיל תשלם 270 מיליון דולר במזומן, אשר ימומנו ממקורותיה העצמיים. נכון לסוף הרבעון השלישי היו בקופת כיל 307 מיליון דולר. החברה מעריכה כי העסקה תושלם במהלך הרבעון הראשון של 2011.
היחידה העסקית הנרכשת עוסקת בייצור ומכירה של דשנים מיוחדים, מצעי גידול, מוצרים להגנת הצומח, זרעי דשא למשתלות מסחריות, משטחי דשא ציבוריים, משטחי ספורט וחקלאות מתקדמת. החברה מייצרת דשנים בטכנולוגיות של שחרור מושהה ומבוקר המשמשים להגדלת היבול, שיפור איכות היבול וחיסכון במים. ב-12 החודשים שהסתיימו ברבעון השלישי של השנה, מחזור המכירות של יחידת הדשנים הנרכשת עמד על 242 מיליון דולר וה-EBITDA עמד על 31.4 מיליון דולר.
ביחידה העסקית מועסקים כ-340 עובדים והיא מפעילה שלושה מפעלי ייצור הממוקמים בהולנד, בריטניה וארה"ב וכן מכרות כבול למצעי גידול בבריטניה. השווקים העיקריים בהם פועלת היחידה העסקית הינם, אירופה, צפון אמריקה, אסיה ואפריקה.
כיל מתכוונת לשלב את פעילות היחידה במגזר הדשנים שלה, תוך ניצול יתרונות כל צד בתחומי השיווק, התפעול ועוד. כיל מציינת כי השילוב של היחידה העסקית ירחיב את סל המוצרים של הפעילות בתחום הדשנים המיוחדים. מערך השיווק של היחידה עומד על כ-220 אנשי מכירות בעולם שעובדים עם כ-1,900 מפיצים.
"בעקבות רכישת היחידה העסקית Scott's Global Professional, תבסס כיל את מעמדה כשחקן מרכזי בעולם גם בתחום הדשנים המיוחדים", כך אמר המשנה למנכ"ל כיל לפיתוח עסקי, יוסי שחר. "תחום זה, שבו כבר פועלת כיל מזה שנים רבות, הוא בעל שיעורי צמיחה גדולים והרכישה תסייע במאמצי החדירה לשווקים נוספים. הרכישה הינה חלק ממדיניותה של כיל להתמקד בתחומים מתקדמים התורמים לאיכות הסביבה ובמוצרי המשך בעלי ערך מוסף גבוה".

הג'ובניקים רכבו על הלוחמים וקיבלו תנאי שכר ופנסיה מצוינים - האוצר מציע רפורמה
האוצר מנסה להילחם בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות למערך הלא לוחם, במטרה להעלות את השכר למערך הלוחם
הם השתחררו מהצבא בגיל 43-45, עם פנסיה ששווה כמה מיליוני שקלים. הם קיבלו מהצבא שכר חודשי גובה וחזרו לשוק העבודה והרוויחו בעצם 2 משכורות. למנגנון הזה קוראים פנסיה תקציבית וזה מנגנון שקיים בשירות הציבורי, כשלפני כ-2 שנים שינו את המודל וסיפקו לשירות הציבורי פנסיה "רגילה", כמו של כל העם. ועדיין יש עוד קרוב לעשור של יוצאים לפנסיה שיקבלו פנסיה תקציבית, ויש גם פנסיונרים רבים שזכאים לפנסיה תקציבית. וגם - יש בני גנץ, ויוצאי מערכת הביטחון בכנסת שדואגים כל פעם מחדש שאנשי הצבא יזכו להטבות רבות ושונות.
בשטח - יש הבדל גדול בין קצין בקריה בת"א שמשרת בקבע לקצין בשריון שיוצא פעם בשבועיים הביתה. צריך לשים את הדברים על השולחן. לאחרון מגיע הטבות מרחיקות לכת, לג'ובניק לא מגיע. הג'ובניק רכב על הלוחם וקיבל שכר והטבות חלומי, אבל בדיוק בגלל זה ללוחם לא נשאר. רוצים לוחמים טובים בקבע, רוצים צבא טוב, תרימו את השכר לקרביים, תקצצו אצל הג'ובניקים. כולם מבינים את זה, אף אחד לא באמת פעל לעשות זאת, עד עכשיו. באוצר רוצים להפחית את הוצאות הפנסיה התקציבית והוצאות נוספות כדי להגדיל הטבות ושכר למערך הלוחם.
קריאה קשורה: החמאס לא ינצח אותנו, אבל הפנסיה התקציבית עלולה לעשות לו את העבודה
בדיקת
ביזפורטל - פנסיה של 4.5 מיליון שקל לפורש מצה"ל
- כמה עולה רובה סער? ואיך העלייה בתקציב הביטחון תשפיע על כולנו?
- התוכנית הצודקת של האוצר - פגיעה בפנסיה התקציבית; ההפרשה החודשית תגדל מ-2% ל-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באוצר מתכננים לגעת בפנסיה התקציבית ובהטבות נוספות לאנשי הקבע כדי שיהיה תקציב גדול יותר ללוחמים שישמש גם להעלאת שכרם. באוצר מסבירים שהנחת הבסיס של הפנסיה התקציבית לא נכונה ודורשים במסגרת תקציב 2026 לקצצה. הטענה הבסיסית היא שהפנסיה התקציבית נועדה לפצות על פרישה בגיל מוקדם יחסית ולספק יכולת להתקיים לאחר הקריירה הצבאית או הביטחונית. עם זאת, חלק ניכר מהגמלאים חוזרים לשוק העבודה. לעיתים בשירות הציבורי ולעיתים בשוק הפרטי. אין באמת פגיעה בשכר בפרישה - אלא ההיפך. לכן, הצעת חוק של האוצר מבקשת לקצץ את הקצבה במקרים שבהם ההכנסה הכוללת גבוהה ממשכורת השירות הקבע.
רכבת ישראל בדרך להפרטה: האם 5,000 עובדים בסכנה?
באוצר טוענים שהרכבת לא יעילה - היקף העובדים שלה מופרז ודורשים להפריט חלק משמעותי מהפעילות עד 2029
הנתונים שמציגה התכנית הכלכלית מציירים תמונה עגומה של מצב הרכבת. מאז 2019, מספר הנוסעים ברכבת לא עלה כלל, וזאת למרות השקעה נוספת של כ-2 מיליארד שקלים בסובסידיה הממשלתית. במקביל, החברה הממשלתית הגדילה משמעותית את מצבת כוח האדם שלה, כשכיום מועסקים בה למעלה מ-5,000 עובדים - גידול שלא תאם כלל את הגידול בפעילות.
המצב החמיר לאחרונה עם ריבוי אירועי בטיחות, תקלות חמורות ושיבושים בתנועת הרכבות, שהביאו לירידה חדה באמון הציבור ובאיכות השירות. העיכובים החוזרים ונשנים בפרויקטי תשתית רק הוסיפו שמן למדורה, וחיזקו את התחושה שהמודל הנוכחי של ניהול הרכבת מיצה את עצמו.
על פי התכנית המוצעת, רכבת ישראל תמשיך להתקיים כחברה ממשלתית, אך תפקידיה ישתנו מן היסוד. במקום להפעיל ולתחזק את הרכבות בעצמה, החברה תתמקד בתכנון, ניהול, פיקוח ובקרה. היא תישאר אחראית על קביעת התכנית התפעולית, ניהול זמני המסילה, והתקשרות עם הזכיינים הפרטיים שיבצעו את העבודה בפועל.
המודל המוצע דומה למודלים מוצלחים אחרים בתחבורה הציבורית הישראלית. הרכבת הקלה בירושלים ובגוש דן מופעלות כבר היום על ידי זכיינים פרטיים, וכך גם מערך האוטובוסים הציבוריים. ההצלחה היחסית של מודלים אלה מספקת תקווה שגם ברכבת הכבדה ניתן יהיה להשיג שיפור משמעותי באיכות השירות. מעבר לכך, הגוף הגדול והשמן הזה יהפוך להיות יעיל, ויעבוד לפי "חוקי הכלכלה" - למטרת רווח.
- טראמפ בישראל: צפי לעומסים גדולים בירושלים; הרכבות יתוגברו
- תנועת הרכבות - חזרה לשגרה; תחנת השלום חוזרת לפעילות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התכנית מגדירה לוח זמנים ברור ומדורג להעברת הפעילות. עד סוף 2029, כלל שירותי ההפעלה והתחזוקה יועברו לזכיין אחד או יותר. הממשלה תוכל למכרז את פעילות החטיבות השונות - נוסעים, מטענים, תחזוקת ציוד נייד ותחזוקת תשתיות - יחד או בנפרד, בהתאם לצרכים ולהיערכות.
