וול סטריט: הנאסד"ק עלה 0.4%, מניית עליבאבא התחזקה מעל ל-4%

ג'נרל מוטורס ירדה 1.5%, וול מארט טיפסה 0.85%, סירס הולדינגס צנחה במעל ל-9%, הסחורות המשיכו להיחלש לנוכח עלייה בדולר
שרות Bizportal | (6)
נושאים בכתבה וול סטריט

יום הראשון למסחר (ב') בניו יורק והמדדים העיקריים חתמו בעליות שערים, כאשר בשעתיים האחרונות העליות בעיקר התחזקו. ביום שישי האחרון, נסגר המסחר במגמה מעורבת. המסחר נפתח ברקע לעליות השערים באירופה, לנוכח פרסום דוחות פיננסיים חיובים ביבשת. בארה"ב חברות ימשיכו לפרסם דוחות כספיים, וול מארט חיממה מנועים לקראת פרסום הדוח השבוע עם עלייה של 0.85%.

מדד הדאו ג'ונס עלה 0.23%, ה-s&p 500 התחזק 0.31% והנאסד"ק טיפס 0.41%

יומן מאקרו

מגמות התעסוקה- ביום שישי פורסמו נתוני שוק התעסוקה בארה"ב והציגו אחוז אבטלה אשר נמצא בשפל של 6 שנים ותוספת של 214 אלף מועסקים חדשים. בשעה 17:00 (שעון ישראל), פורסם מדד "מגמות התעסוקה בארה"ב". המדד הינו מדד מסכם 8 סקרים שונים של שוק העבודה לכדי תוצאה אחת. תוצאת המדד היא 123.09, אשר עוקפת את התחזית המוקדמת של 121.91.

מניות בכותרות

עליבאבא (סימול: BABA )- היום נחגג יום הרווקים בסין בו הרווקים רוכשים מוצרים דרך האינטרנט. החברה מדווחת על מכירות שיא של מעל ל-2 מיליארד דולרים תוך כמה דקות. לקראת סיום המסחר, מניית החברה עלתה מעל ל-4%.

סירס הולדינגס- (סימול: SHLD ) לאחר שהחברה הודיעה ביום שישי האחרון שהיא שוקלת למכור כ-300 מסניפיה לקרן נדל"ן בכדי לגייס מזומנים, המנייה זינקה במעל ל-30%. היום, מחיר מניית החברה ירד ב-9.55%.

אמריקאן איירליינס- (סימול: AAL ) החברה סרבה לחתום על הסכם חוזה עבודה עם עובדיה. מניית החברה זיגזגה לאורך המסחר ולקראת סיימו סגרה בעליה של כ-1.5%.

AT&T (סימול: T ) החברה חתמה על חוזה שיתוף פעולה עם החברה השלישית בגודלה לתפעול אינטרנט אל חוטי. מניית החברה התחזקה במסחר כ-0.6%.

סחורות

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    שורטיסט 10/11/2014 19:40
    הגב לתגובה זו
    איזה מפולת קטנה של 30 50 אחוז דיייי
  • 5.
    מסתכל מלמעלה 10/11/2014 19:20
    הגב לתגובה זו
    לפי מצב המומנטום נראה שאנו סוגרים באדום
  • 4.
    זה טוב לקבל הרבה ניתונים שיקריים (ל"ת)
    רמי 10/11/2014 18:21
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    צודק 10/11/2014 20:47
    הגב לתגובה זו
    אז שיתבע את אולמרט על הוצאת דיבה למה לא עושה זואת ברק כי הוא יודע מה עשה
  • 2.
    עוז 10/11/2014 20:44
    הגב לתגובה זו
    אהוד אולמרט. ואהוד ברק לידיעתכם כמה אפשר לשבת בשקט. הבן אלף לקח. כסף של תקציב הביטחון וקנה ערימה של דירות במגדלי היוקרה בתל אביב ואף אחד לא בודק ואותנו מכרטטים במקום לקנות נגמשים ממוגנים חיילים נהרגים ונהרגו בנגמש ישן בעזה על חשבון הדירות של אהוד ברק זבל
  • 1.
    שמעון 10/11/2014 19:06
    הגב לתגובה זו
    הכסף עור לחול היום רק החובבים בבורסה כל בשועלי כבר שלושה שבועות מוכרים הם כבר יצאו אין יותר למי לדחוף סחורה תיאבקו איתה בי בי
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: