ניו יורק בסגירה מעורבת: הנאסד"ק עולה 0.3%, הנפט בשפל של ארבע שנים

מניות הבנקים ריכזו עניין, סיטי בנק זינקה 3.15%, וולס פארגו צללה 2.73%, אינטל עולה מעל ל-2%
שרות Bizportal | (9)
נושאים בכתבה וול סטריט

בסיום היום השני למסחר בוול סטריט, מדדי המניות סיימו במגמה מעורבת. אמנם, העליות התמתנו בשלוש השעות האחרונות למסחר, אך אלו מגיעות לאחר שלושה ימי ירידות שערים רצופות שהתרחשו בניו יורק. בתחילת המסחר, שלושה בנקים גדולים- סיטי בנק, וולס פרגו וג'י פי מורגן צ'ייס דיווחו על הרווחים שלהם לרבעון השלישי של שנת 2014. שלושתם עמדו בתחזית ההכנסות והיוו את המנוע העיקרי לעליות השערים. גם החברה הגלובלית ג'ונסון אנד ג'ונסון דיווחה על רווחים גבוהים מהצפוי ואינטל תצטרף לדיווחים לאחר המסחר (ראו "מניות במרכז" בהמשך הסקירה) והמשקיעים אופטימיים גם לגביה.

מנוע אחר לעלייה במדדים הוא העלייה במניות חברות התעופה. מדד חברות התעופה (U.S. Airlines Index) סיים אתמול את המסחר בהתרסקות של לא פחות מ-6.3%. הסיבה למפולת במניות התעופה הייתה דיווח על כך שבמטוס של חברת Emirates שנחת בבוסטון אותרו מספר נוסעים שלפי התסמינים יש סכנה שהם בעלי וירוס האבולה. היום (ג') עם הירידה בחששות, אותו מדד מתקן את הירידה באופן כמעט מלא והוא מזנק חזרה ב-6.1%.

מדד הדאו ג'ונס סיים בירידה מינורית של 0.04%, מדד הs&p 500 עולה 0.16% ומדד הנאסד"ק עולה 0.32%.

יומן מאקרו

בשעה 14:30 (שעון ישראל) פורסם מדד האופטימיות לעסקים הקטנים בארה"ב. בתוך כך השפעתם קריטית להמשך הצמיחה הכלכלית בארה"ב, כאשר אלו הם ספקי העבודה העיקריים במדינה. הצפי . המדד מכיל נתוני תעסוקה, אינפלציה הוצאות וגודל הון. הצפי, טרם פרסום המדד, היה ל-97.2 נקודות. בפועל הנתון שהתפרסם הציג תוצאה נמוכה יותר של 95.3 נקודות.על פי נתוני המשרד לעבודה האמריקני, העסקים הקטנים מהווים 48% מסך התוצר לשנת 2012.

מניות במרכז

טי מובייל יו.אס (סימול: TMUS )- חברת הטלקום הצרפתית ליאד (סימול: ILD ) זינקה ב- 10% במסחר בבורסת פריז, לאחר הודעתה כי היא מבטלת את כוונתה לרכוש את חברת טי מובייל יו.אס. טי מובייל ירדה בסגירת המסחר 1.89%, אך עלתה לאחר הסגירה במעל ל-2%.

ג'יי פי מורגן צ'ייס (סימול: JPM )- החברה לא עמדה בתחזיות הרווח המוקדמות-1.38 מיליארד דולר ודיווחה על 1.36 מיליארד דולר רווח בלבד. מנייתה החברה ירדה במסחר בקרוב ל-0.3%.

וולס פארגו (סימול: WFC )- הכנסות החברה היו גדולות מעט מן הצפוי, בעוד שהרווח הנקי תאם את הצפי. תוצאות החברה מאכזבות את המשקיעים לנוכח הירידה ברווח ממשכנתאות. החברה ירדה במסחר 2.73%.

סיטי בנק (סימול: C )- הבנק דיווח על עלייה של 13% ברווח הנקי- 19.98 מיליארד דולר לעומת תחזית של 19.08 מיליארד. מניית הבנק זינקה במסחר 3.15%.

ג'ונסון אנד ג'ונסון (סימול: JNJ )- החברה הציגה את דוחות הרווח הרבעוניים שלה לפני פתיחת המסחר בניו יורק- עם תוצאות של רווח בן 1.5 דולר למניה לעומת הצפי-1.4. החברה מהווה אינדיקציה להשפעה שיש לחששות מפני האטה עולמית על רווחי חברות אמריקניות בעלות שוק צרכנים גלובלי. למרות הדיווח החיובי, מניית החברה ירדה במסחר 2.13%.

אינטל (סימול: INTC )- לאחר עלייה של 24% בשווי המניה בשנת 2014, המשקיעים מצפים מהחברה, שתפרסם את דוחותיה לרבעון השלישי השנה, להציג צמיחה רבעונית הגבוהה של יותר מ- 10%. בהתאם לכך, מניית החברה עלתה במסחר 2.13%

סחורות

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 7.
    העצבני 15/10/2014 09:21
    הגב לתגובה זו
    תיקון טכני לירידות.אולי עוד יום עליות קלות ואחר כך המשך מגמת הירידות.
  • 6.
    אליפז+גימלאי צהל 15/10/2014 08:37
    הגב לתגובה זו
    איפה חבורת העובש של ממשלת המנותק מקיסריה???עדיין בחופש???3 חודשים???????מדוע מחיר הדלק לא יורד ל-2 ש"ח ליטר???עוד פשע כלכי של חבורת ההפקר שהביאה חורבן ובריחה המונית של בני הנוער.מהפכה אזרחית-מייד לשינוי סדר העדיפות המקולקל של 120 ח"כ ובני משפחותיהם שמטיילים וחיים על חשבוננו
  • 5.
    בעלי לא נותן לי מה לעשות? (ל"ת)
    יוכבד 15/10/2014 07:29
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    chartist.co.il 14/10/2014 22:44
    הגב לתגובה זו
    ניתן לקרוא על כך בבלוג שלי chartist.co.il
  • 3.
    אצתה כבר עשיר היה לך 3 מליון (ל"ת)
    אתה 14/10/2014 21:51
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    אוי ואבוי ואבוי ואב 14/10/2014 21:35
    הגב לתגובה זו
    אוי חבל חבל חבל על תפוח שנפל...הוא נפל מראש העץ...הוא נפל והתפוצץ... ואמרו: " הכל דבש".... אז מדוע מאכילים אןתנו מרור? ממש לא יפה ולא פייר...כולה..רצינו להרוויח כמה גרושים...או כמה מליונים...אז מה? זה לא יקרה? ומי שעונה: לא.....צודק הרשע...טוב..מכפת לי אני....בשביל מה צריך כסף...מסתפקים במועט וזהוזה ותם ונשלם...
  • 1.
    קנתי קולים ב3 מליון לאחר סוכות אני עשיר (ל"ת)
    אבי 14/10/2014 17:48
    הגב לתגובה זו
  • שמעון 14/10/2014 20:57
    הגב לתגובה זו
    כמו כן אין לך בצים לקנות בתקופה זו קולים ואל תשמח כי השבוע עוד ארוך אני לעומת זאת קניתי פוטים ב100 ש״ח ליחידה ביום א אני אמכור אותם ב1500 ואם לא אז בפקיעה אני יקבל 3500 ליחידה לפחות
  • ממונה בנוי 14/10/2014 23:08
    אתם מקשקשים בזנב. מי שמתעסק בבורסה חי באשליה של מליונרהובפועל חיים אפילו פחות ממעמד הבניים
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: