הירידות חזרו לניו יורק: הנאסד"ק ירד ב- 0.43%, אלקוברה צנחה ב-57.1%

אחרי ראלי סופ"ש, המדדים בארה"ב שבו לירידות כפי שעשו לאורך רוב אוקטובר. היולט פקארד זינקה ב-5.7%
שרות Bizportal | (6)
נושאים בכתבה וול סטריט

לאחר פתיחה חיובית, ובהמשך מעבר למגמה מעורבת, שערי מדדי המניות העיקריים בניו יורק סגרו בירידות שערים. ראלי סוף השבוע, בו מדד ה-s&p 500 עלה ב-1.12%, נשכח בוול סטריט והסנטימנט השלילי חזר לשלוט, כפי שניכר מתחילת חודש אוקטובר. יומיים מהיום (ד'), חברת אלקואה (סימול: AA ) תירה את יריית הפתיחה לעונת הדוחות הכספיים. אחריה, יחלו את את דיווחי הרווח של שאר החברות לרבעון השלישי. ככל הנראה, האווירה כבר אינה אופטימית לתוצאות הרווח- כפי שהייתה באמצע השנה בארה"ב.

כמו כן המדדים נסחרו ברקע לפרסום על חולשת הכלכלה האירופאית עם פרסום מדד ההזמנות בגרמניה, שהציג ירידה של 5.7%. הוואלט פקארד זינקה במסחר בכ-5%, חברת אלקוברה סגרה את המסחר בצניחה חופשית של ב-56.6%, הייג' אנד אר בלוק ירדה ב-5.5%.

תשואת המדדים היומית: מדד הדאו ג'ונס ירד ב-0.1%, מדד ה-s&p 500 נחלש ב-0.12%, ומדד הנאסד"ק ירד ב-0.47%.

יומן מאקרו

אג"ח ל-6 חודשים ומק"מ ל-3 חודשים- בשעה 18:30 (שעון ישראל) בארה"ב התפרסמו הנתונים המייצגים את התשואה לאג"ח ל-6 חודשים והתשואה למק"מ לשלושה חודשים. הנתונים מייצגים את הדרישה במדינה לנכסים בטוחים אל מול שוק המניות והאג"ח הקונצרני. הנתונים, בהתאם לצפי: התשואה לפדיון של המק"מ לשלושה חודשים- 0.015%, התשואה לפדיון של אג"ח ממשלתי של ארה"ב לחצי שנה היא 0.04%.

מדד מנהלי הרכש הקנדי- בשעה 17:00 (שעון ישראל) התפרסם מדד מנהלי הרכש בקנדה. אמנם המדד אינו אמריקני, אך ירכז הוא עניין לנוכח חולשת ההזמנות שנרשמה באירופה החודש. המדד הקנדי מאפשר הצצה אל הצמיחה הכלכלית הצפויה בצפון אמריקה כמכלול. האינדקס מודד את רמת הפעילות של מנהלי הרכש מכל הסקטורים השונים בתחום הכלכלי על בסיס חודשי. הצפי הראשוני לחודש אוגוסט היה 53 נקודות, בפועל, המדד חצה את הצפי אל 58.6 אך לא השפיע על המסחר.

מניות במרכז

אלקוברה- (סימול: ADHD )- החברה סיפקה היום למשקיעים דרמה אמיתית. חברת מדעי החיים דיווחה על הצלחה בניסוי הקריטי שלב 3 בטיפול בהפרעת קשב וריכוז אך המניה התרסקה במסחר בקרוב ל-60%. הסיבה לכך נובעת מניתוח שביצעה החברה לאחר שנתקבלו התוצאות והחרגת חלק מהמטופלים.

איזיצ'יפ- (סימול: EZCH ) החברה הזהירה שההכנסות לרבעון השלישי שלה יהיה נמוכות ב-14% מהתחזית הראשונית. מניית החברה יורדת בשלב המסחר במעל ל-10%.

הייג' אנד אר בלוק- (סימול: HRB ) החברה דיווחה כי כוונתה, למכור את עסקי הבנקאות שלה לבנק הפדרלי Bofi, נפסלה עקב איסור רגולאטורי. החברה סגרה את שלב המסחר בירידה של 5.53%.

הוואלט פקארד- (סימול: HPQ ) החברה הודיעה על הכוונה להתחלק לשתי חברות שונות, זאת בכדי לאפשר לה להתחרות באופן יעיל יותר בשוק בו היא פועלת. החברה תתחלק לחברה אחת שתפעל בתחום המחשבים האישיים וחברה אחרת שתפעל בתחום המחשבים לחברות ותאגידים. המשקיעים שמחו לבשורה והחברה טסה במסחר ב- 5.7%.

סחורות

תגובות לכתבה(6):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דוד 07/10/2014 01:56
    הגב לתגובה זו
    ביז פורטל משרת את שחקני המעוף
  • 5.
    דליה 06/10/2014 22:22
    הגב לתגובה זו
    מישהו יוסי משהו כי לאחרונה המנועים מתחממים
  • 4.
    tאבי 06/10/2014 20:33
    הגב לתגובה זו
    פו מה שעולה לא יורד פו זה ארץ הקודש רק עולה כמו בסופרים מה שעולה לא יורד כמו בבורסה מה שעולה לא יורד פו זה ארץ הקודש
  • 3.
    לא זה שאלה של זמן שזה צפונה צפונה ולגמרי צפונה (ל"ת)
    רמי 06/10/2014 19:23
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    בא 06/10/2014 16:32
    הגב לתגובה זו
    חברה ,השוק צריך עכשיו לתמחר הורדת ריבית קרובה ,שכן הנתונים באמריקה מצויינים .זאת דעתי .
  • 1.
    מסיבת סכינים של מכונות המסחר ,זהירות חברה . (ל"ת)
    בא 06/10/2014 16:27
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: