נעילה חזקה בארה"ב: הנאסד"ק זינק 1.6%, "זה בדיוק מה שרצינו לראות"

המסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת, דו"ח התעסוקה הפתיע כאשר הצביע על תוספת של 204 אלף משרות, ההכנסה הפרטית עלתה
דניאל קביליו | (4)

פורסם לראשונה ב-16:08 08.11.2013

יום המסחר האחרון לשבוע בוול סטריט ננעל בעליות חדות של המדדים המובילים כאשר הדאו ג'ונס שובר את השיא של כל הזמנים. המסחר היום היה מושפע מדוח התעסוקה אשר התפרסם כשעה לפני פתיחת המסחר והיה טוב מהמצופה. עונת הדוחות מתקרבת לסיומה והמסחר באירופה ננעל במגמה מעורבת.

הדאו ג'ונס טס 1.08% לשיא חדש, ה-S&P500 זינק 1.34% והנאסד"ק קפץ ב-1.6%

כאמור הסיפור המרכזי בשווקים היה ללא ספק נתוני המאקרו החיוביים מהיומיים האחרונים. נתחיל עם דו"ח העסוקה אשר התפרסם בשעה 15:30 (שעון ישראל) והכה את המשקיעים (והאזרחים בארה"ב) בתדהמה. הדו"ח הצביע על תוספת של 204 אלף משרות חדשות (ללא המגזר החקלאי אשר מאופיין בעונתיות) למשק האמריקני. הכלכלנים מארה"ב צפו כי התוספת לא תהיה כה משמעותית ותתיצב על 120 אלף משרות חדשות. שיעור אבטלה עלה לרמה של 7.3%.

"מדובר בחדשות טובות, זה בדיוק מה שרצינו לראות" אמר אריק דוידזון מנהל השקעות בכיר ב-WELLS FARGO "הדבר היחיד שאנשים בארה"ב רוצים לראות זה שיפור בתעסוקה וזה מה שראינו היום".

אתמול (ה') המשקיעים מוול סטריט התבשרו כי כלכלתם צמחה ביותר מהמצופה. הקריאה הראשונה של התמ"ג לרבעון השלישי של 2013 התפרסמה כחצי שעה לפני הפתיחה ובשרה כי כלכלת ארה"ב התרחבה ב-2.8% כאשר הכלכלנים חזו תצמיחה של 2% בלבד. הנתון המדובר גרר אחריו גל של מימושים בארה"C והמסחר ננעל בירידות שלא נראו מזה 10 חודשים.

נחזור להיום. עונת הדוחות הרבעוניים מתקרבת לסיומה כאשר 446 חברות מתוך מדד ה-S&P500 הספיקו לדווח תוצאותיהן. מתוך מספר זה 74% הצליחו לעקוף את צפי האנליסטים בשורת הרווח. אתמול גרופון (סימול: GRPN) דיווחה תוצאותיה לרבעון ולא הצליחה לעקוף את הצפי בשורת ההכנסות.

אתמול, כשעה לאחר פתיחת המסחר בוול סטריט, הרשת החברתית השניה בגודלה בעולם, טוויטר (סימול: TWTR) החלה להסחר בבורסת ניו יורק. הביקושים למניה היו גדולים במיוחד ובסוף המסחר המניה נעלה בעליה של 70%. היום,המניה נפלה 7%.

סחורות

החוזים העתידיים על אונקיית זהב יורדים 1.5% לרמה של 1,289 דולר לאונקייה. החוזים העתידיים על חבית נפט בודדת עולים 0.4% למחיר של 94.62 דולר.

יומן מאקרו

מלבד דוח התעסוקה המדובר, בשעה 15:30 (שעון ישראל) התפרסם נתון ההכנסות וההוצאות של הפרטים בארה"ב. ההכנסות עלו ב-0.5% וההוצאות עלו ב-0.2% בחודש ספטמבר.

מניות במרכז

גרופון (סימול: GRPN) דיווחה תוצאותיה אתמול ונחסרה היום בעליות. החברה אומנם עקפה בשורת הרווח עם אך פספסה בשורת ההכנסות עם הכנסות של 595 מיליון דולר.

וולט דיסני (סימול: DIS) ריכזה עניין רב היום לאחר שאתמול דיווחה תוצאותיה לרבעון השלישי של 2013 והכתה את התחזיות. החברה דיווחה על רווח של 1.39 דולר ו-77 סנט למניה.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    פריגו עולה עולה 09/11/2013 10:37
    הגב לתגובה זו
    פריגו הפכה למניה המבוקשת ביותר של הישראליות בארהב. כבר חודש היא לבדה יוצרת את הארביטראז וקובעת את שער המעוף, כאשר המניות האחרות עולות ויורדות בהתאמה כדי לשרת את פריגו. בארהב המשקיעים שדים גדולים. הם יודעים הכי טוב לזהות מניות טובות. בישראל אין מסחר יש בעיקר נוכלות. הסתכלו בגרף היומי האחרון של פריגו ותראו מעשה נוכלות במלוא הדרו. הורידו מניה מצוינת אחוז בנעילה בניגוד לכל המגמה היומית. לצערם של הנוכלים בארהב שמו עליהם פס ועלו עוד 3%. הערכתי פריגו יום ראשון פותחת 3% וטסה עד הסיום 5%. נוכלים החוצה !
  • 3.
    זיפו 09/11/2013 10:06
    הגב לתגובה זו
    לא יכול להיות שבמקום לקבל בתא מסחר ער מעוף כל יום מגיב לארביטראז ולמסחר של 6 מניות דואליות בלבד. הארביטראז 0.4% בתא עולים 0.4% הארביטרז 0.3%- למחרת יורדים 0.3% ,למה צריך את בורסת תא אם היא בעיקר מגיבה לארביטראז. לא יכול להיות שבעולם חודש וחצי שוברים יום יום שיא חדש ובעוצמה ,לא בדשדוש עלוב ובישראל מניות תקועות שכל מטרת המוסדיים למנוע מהמשקיעים רווחים. מדוע מניה כמו לאומי כבר חודש דורכת במקום מדוע ? אתם רוצים שנשקיע בבנקים בארהב ? אין שום סיבה שאחרי שבוע עלוב, מחר תא לא תתפוצץ מעל אחוז.
  • 2.
    vהכריש 09/11/2013 09:43
    הגב לתגובה זו
    כי כסף לא גדל על העצים וגם לא בחממות
  • 1.
    יום ראשון המעוף שובר את 1340 !!! (ל"ת)
    woow 08/11/2013 20:39
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: