וול סטריט ננעלה בעליות: הנאסד"ק טיפס 1.5%; מניות אפל הוסיפו 2%

הרפובליקנים והדמוקרטים לחצו אחד את השני על מנת להגיע להסכמה בנוגע לתוכנית ספציפית לפתרון ה'צוק הפיסקלי'. גוגל עלתה כ-2%
סהר אביב | (10)

יום המסחר בוול סטריט (ג') ננעל בעליות שערים של המדדים המובילים, כאשר עיני המשקיעים היו נשואות לעבר וועידת השוק הפתוח בת היומיים שהתחלה היום, ומחר יספק הפד' תחזיות לשנה הבאה. במקביל, הניסיון להגיע לעמק השווה בעניין הצוק הפיסקלי נמשך, והשיחות בבית הלבן לא פוסקות לרגע.

אנליסטים בוול סטריט צופים כי הפד' יודיע על תוכנית רכישות חודשית חדשה בסך 45 מיליארד דולר שתיכנס לתוקף בתחילת השנה. במסגרת התוכנית ירכוש הבנק המרכזי אג"ח ממשלתיות, זאת בהמשך לתוכנית הטוויסט במסגרתה רוכש הפד' אג"חים שעומדת לפוג.

אסטרטגים בברקליס אומרים כי "השוק ממשיך להיסחר בדשדוש כאשר במקביל כותרות העיתונים מאבדות השפעה. החוסר בנזילות לקראת סוף השנה משאיר את המשקיעים עם יד קפוצה".

המסחר באירופה הסתיים בעליות שערים של המדדים המובילים, זאת לאחר פתיחה הססנית. אמש צנח מדד מילנו כ-2.2% ברקע להתפטרותו של ראש הממשלה, מריו מונטי. היום התאושש המדד והציג עליות של 1.5%.

המדדים המובילים

עם סיו המסחר, מדד הדאו-ג'ונס עלה 0.6%, מדד ה-S&P500 התחזק ב-0.67% ומדד הנאסד"ק הוסיף 1.48% לערכו.

שוק הסחורות

החוזים על הזהב ננעלו בירידה של 0.3%, למחיר של 1,709 דולר לאונקייה. החוזים על הנפט הוסיפו 0.3%, למחיר של 85.79 דולר לחבית.

יומן המאקרו

כשעה לפני פתיחת המסחר פורסם המאזן המסחרי של ממשלת ארה"ב לחודש אוקטובר. בחודש ספטמבר הציג המאזן גירעון של 41.5 מיליארד דולר. באוקטובר התרחב הגירעון לרמה של 42.2 מיליארד דולר, מעל צפי האנליסטים שחזו שהוא יצטמצם לכדי 40.3 מיליארד דולר.

מניות במרכז העניינים

מניותיה של AIG (סימול: AIG) צפויות להיות במרכז לאחר שמשרד האוצר האמריקני הודיע היום כי בכוונתו למכור 234.2 מיליון מניות ביטוח שנותרו בידו לציבור בסכום של 32.5 למניה. ההכנסות המכירה צפויות לעמוד על 7.6 מיליארד דולר (לפני מס).

ישראליות במרכז

ענקית הגנריקה, טבע (סימול: TEVA), .

חברת סיוה (סימול: CEVA), העוסקת בתכנון, פיתוח ותמיכה בפתרונות תקשורות ומולטימדיה לתעשיית השבבים, העלתה את הצעתה לרכישת MIPS (סימול: MIPS), ל-90 מיליון דולר.

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    ביזפורטל בשורט על פל 12/12/2012 07:00
    הגב לתגובה זו
    מה קרה שהמניה עולה 6% אתם לא כותבים? ששהמניה ירדה כל יום היתה כתבה
  • 9.
    אמיר 12/12/2012 00:47
    הגב לתגובה זו
    אבל תמכור מהר את השורטים שלך לפני שתקבל ראלי קריסמס סנטה לפנים לא יהיהו ירידות עד אמצע 2013 הדקס הגרמני פרץ רמת תמיכה הגיע לשיא ברמה שבועית אז אם לא הבנת את זה ואני לא מרחיב יותר שיבושם לך רק אל תגיד שלא הזהירו אותך
  • 8.
    אורי 11/12/2012 22:34
    הגב לתגובה זו
    אתה שוב חוזר על התקליט תזכור מה אמרת לפני שנה ויותר צריך להסתכל על השורה האחורנה עם אתה מרויח לבריראות במידה ולא אז חבל על הזמן כנס תכונת חסכון קח כמה אחוזים ושלום על ישראל אני חושב אחרת העולם רוצה לחיות תראה את סין וארהב מתרוממת נכון לאט לאט אז איפוא המפולת פשוט תחליף פזה או לך חצי חצי זהו להיום אני פשוט קם מקודם מאד לילה טוב
  • 7.
    הקלפן מלוד 11/12/2012 22:14
    הגב לתגובה זו
    אורי כמו שאמרתי אני כרגע מופסד כ12% ואני מתכנן לחזק... ונניח שאני ירד לאחר החיזוק ל בין 5% ל 7% הפסד.. כידוע לך בתעודת סל ממונפת לסגור פער כזה ... זה בצ'יק.... כמו כן אני באמת יודע ומאמין שהשווקים בגדול לפני קריסה.... ראה ברננקי יוצא עם עוד תכנית של הדפסת כסף ... ברור שזה יתן עוד דחיפה קטנה למעלה... אבל מה אחר כך ?.... אחי זכור טוב טוב מה אני אומר לך.... בעתיד קריסות שעוד לא ראית כמותם.....עינין של זמן...
  • 6.
    רונן 11/12/2012 21:16
    הגב לתגובה זו
    זה הזמן לעלות
  • 5.
    למגיב 2 הקלפן ,אנא תתקן בדחיפות את טעויות הכתיב... (ל"ת)
    זכרוני 11/12/2012 21:12
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אביבית--לקלפן מלוד 11/12/2012 20:46
    הגב לתגובה זו
    אני מושקעת בקסם על המעוף.השאלה שלי האם המניה יכולה להמחק דהינו לרדת לאפס.תודה חבר
  • 3.
    אורי 11/12/2012 19:51
    הגב לתגובה זו
    לא נורא זה רק כסף מדבר אחד שהפסיד בית והרויח בית כל זמן שאתה לא חיב לאנשים משחק בכסף שלך אז רק סבלנות מדבר מניסיון חג שמח
  • 2.
    הקלפן מלוד ל1 11/12/2012 19:51
    הגב לתגובה זו
    ידידי מס" 1 {מתחזה ילדותי} אתה לא צריך להיתחזות ולדבר בשמי אצלי הכל שקוף.... אני כרגע מופסד 12% ועדין לא חיזקתי למרות שהתיכנון הראשוני היה לחזק אחרי הפסד של10% בה" תוך זמן קצר אני יחזק ויעשה ממוצע.... האמת שעדין לא חיזקתי כי הגעתי למסקנה שבגלל סוף שנה היתכנו עיוותים מסוימים... אחי לידיעתי הכלכלה היתה על הפנים ונשארה על הפנים ולכן אני יחזק... מבטיח לך שהספר לך הכל גם בעתיד.... {אני כרגע מושקע בגדול בקסם שורט מעו"ף פי שלוש בהרבה כסףף.....} ולגבי המשך המהלכים בעתיד אתה תדע אם זה כל כך מענין א
  • 1.
    הלך הכסף........... (ל"ת)
    הקלפן מלוד 11/12/2012 18:33
    הגב לתגובה זו
TV

האיש שהוא היזם-מהפכן הגדול בדורנו, מסמן מטרות - ואיך חמאס הוצג כדוגמה?

מכוניות מעופפות? ממש לא, האיש שמגשים חלומות ועל הדרך מטריף את וול סטריט - בראיון שחובה לראות
יוסי פינק |
נושאים בכתבה אלון מאסק
בשבוע החולף התיישב אילון מאסק לראיון של 40 דקות ב'טד'. לבן אדם הממוצע מסביב לעולם השם הזה אילון מאסק לא אומר הרבה, אבל מדובר אולי ביזם מהפכן הגדול בעולם מאז לכתו של סטיב ג'ובס. מאסק בן ה-45 שנולד בדרום אפריקה והיגר לקנדה כשהיה בן 17 (במטרה להתחמק משירות צבאי), הוא מנכ"ל ומייסד ענקית הרכב החשמלי טסלה, מנכ"ל ומייסד חברת השיגורים לחלל ספייס-X, יו"ר ומייסד חברת סולאר-סיטי שעוסקת בפיתוח אנרגיה סולארית, מנכ"ל ומייסד חברת Neuralink שמפתחת ממשק ממחושב להשתת מוח ועוד ועוד. בעבר הוא ייסד את ענקית התשלומים אונליין PAYPAL שנמכרה ב-2002 ל-eBay בסכום של 1.5 מיליארד דולר. בניגוד להרבה מאוד יזמים-חולמים אחרים, מאסק הוא מהזן שמגשים. את חברת טסלה הקים מאסק ב-2003 מתוך חזון שבעתיד (הלא רחוק) מרבית המכוניות בעולם יהיו מכוניות חשמליות). בשנת 2012 השיקה טסלה את דגשם S, המכונית החשמלית הראשונה של החברה, והתגובות היו מדהימות. אמנם החזון של מאסק עדיין רחוק מלהתממש, אבל מבט על שווי השוק של טסלה כיום מבהיר מה חושבים המשקיעים לגבי עתיד תעשיית הרכב. שווי השוק של טסלה כיום עומד על 52.5 מיליארד דולר, בעוד שווי השוק של פורד למשל עומד על 45 מיליארד דולר ושל ג'נרל מוטורוס עומד על 52 מיליארד דולר. כלומר החברה שייסד מאסק רק בעשור הקודם, כבר הינה בעלת שווי שוק הגבוה מ-2 ענקיות הרכב הוותיקות שנוסדו 100 שנים קודם לכן. לפי הערכות, הונו האישי מוערך במעל 15 מיליארד דולר, מה שמכניס אותו לרשימה היוקרתית של 100 האנשים העשירים בעולם. אבל אם צריך לנחש, הוא עוד יטפס במעלה הרשימה. כאמור, לפני מספר ימים התיישב מאסק ל"שיחה על העתיד", שיחה שהיא אירוע חובה לצפייה. "אנחנו מנסים לחפור בור מתחת ללוס אנג'לס, שיהיה בתקווה ההתחלה של מערכת 3D של מנהרות שייתנו פתרון לגודש בכבישים. אחד הדברים שהורגים את הנשמה זה פקקי התנועה, זה משפיע על אנשים בכל מקום מסביב לעולם (בדגש על לוס אנג'לס), זה גוזל חלק כ"כ גדול מהחיים, זה נורא", כך אמר מאסק בראיון והציג באמצעות סרטון הדמייה את הפיתרון שלו - מערכת מנהרות מתחת לאדמה שבהן מכוניות מושאות על גבי פלטפורמה ומועברות מנקודה לנקודה במהירות של מעל 200 קמ"ש. מאסק מדגיש כי אין מגבלה למספר המנהרות שניתן לחפור, וכל שכבה תביא להקלה נוספת שעומס שבכבישים שעל פני השטח. כאשר שואל אותו המראיין, האם העלות הגבוהה של חפירת המנהרות לא תפיל את הפרויקט הזה, משיב מאסק כי הוא מסכים שכרגע העלות נראית גבוה ומציין את הארכת ציר הרכבת התחתית בלוס אנג'לס ב-2.5 מייל בלבד שעלתה כ-2.5 מיליארד דולר, כלומר העלות הייתה מיליארד דולר למייל. עם זאת, טען מאסק כי ניתן לבצע שורה של צעדים שיביאו להפחתה משמעותית בעלות חפירת המנהרות. אחד הדברים עליהם מדבר מאסק הוא הצרה של גודל המנהרה, לגודל שיאפשר גישת חירום למקרה של תאונות. המראיין שוב מקשה ושואל את מאסק מדוע הפיתרון הוא לא מכוניות מעופפות? "אני מחבב מאוד דברים שעפים, ולראייה יש לי חברה לשיגורים לחלל, אבל יש אתגר ברכבים מעופפים, כי זה עלול להיות מאוד רועש, יש את עניין הרוחות, ויש את עניין החשש מהחרדות שיווצרו מהחשש שמכוניות כאלה עפות לנו מעל לראשים". אגב, מאסק גם התייחס לכך שאנשים יכולים לחשוב שחפירה של מנהרות מתחת לעיר זה דבר שכביכול להיות מאוד רועש ובעייתי, ואמר כי אם חופרים מספיק עמוק, אז אי אפשר לשמוע או לדעת בכלל על החפירה, "אם תהיה מסוגל לגלות את החריפות האלה, אתה תקבל הרבה מאוד כסף מהצבא הישראלי שמנסה לגלות מנהרות שחופר חמאס" (דקה 9:55), כך אמר מאסק וגרר צחוק רועם מהקהל. לסיום החלק הזה, שאל אותו המראיין: כמה זמן אתה משקיע בחברה הזו להקמת רשת מנהרות תת-קרקעית (The Boring Company), מאסק השיב שבערך 2%-3% מזמנו. "יש לך תחביב", אמר לו המראיין. מאסק חייך ואמר שבכל זאת הסיפור מתקדם. מכאן הריאיון עבר לחברת טסלה. המראיין שאל אותו - כשהתחלת את החברה, אנשים רבים צחקו עליך, היום זה כבר לא המצב, האם היום לכל יצרנית רכב גדולה יש תכניות לייצור רכבים חשמליים? "כן, זה נכון. חלק גדול מהיצרנים פועלים, אבל זה ייקח להם זמן". האם אתה כבר יכול להכריז על ניצחון שלך בתחום ויכול לעבור להתמקד בדברים אחרים? "אני מתקווה להישאר עם טסלה לעתיד הנראה לעין, יש לנו עוד הרבה דברים בהמשך הדרך. תחילת ייצור של מודל ה-S ביולי, חשיפת דגם המשאית ועוד". המראיין שאל גם על הנהיגה העצמאית ברכבי טסלה, ומאסק הציג סרטון (דקה 14:00) והדגיש שהמשימה הגדולה היא מתן פיתרון לראייה של הרכב. "לקראת סוף השנה נוכל להסיע מכונית של טסלה מניו יורק ללוס אנג'לס מבלי לגעת בהגה בשום שלב". המראיין הקשה ואמר כי זה אולי ניתן יהיה כי בטסלה עשו ניתוח עמוק למסלול הספציפי אבל זה לא יספיק אם תהיה חסימה בכביש וכו', מאסק טען כי הרכב האוטונומי יידע לנסוע לכל מקום על בסיס הכבישים המהירים וניתן יהיה לשנות את המסלול בזמן אמת. מאסק דיבר בראיון גם על הבית של העתיד, שיהיה בעל יכולת לקליטת אנרגיה סולארית שתספק את כל צרכיו של אותו בית. "15 שנה קדימה, בית ללא קולטנים סולאריים זה יהיה יוצא דופן. כל האנרגיה הזו שאמורה לספק את צרכי הבית, וכמובן גם המכונית - אמורה להיקלט בתוך סוללה. ולכן מאסק בונה כיום מפעל ענק לייצור סוללות (תמונה ב-26:40). מאסק טוען שיהיה צורך ב-100 מפעלים שכאלה כדי לספק את תצרוכת החשמל העתידית בעולם ואמר בראיון כי עוד השנה הוא יכריז על המיקומים להקמת עוד 4 מפעלים. זו כנראה הסיבה שמאסק הוא "האיש של טראמפ" מבחינת יצירה של משרות בארה"ב. ובעניין זה נציין כי מאסק נמנה על 'הכוורת הכלכלית' שתפקידה לייעץ לטראמפ בנושאים הקשורים למגזר הפרטי בארה"ב. כדי להבין את מהות ההסתכלות של אילון מאסק לגבי העתיד ולגבי פועלו שלו, תקפיצו לדקה 35:00. נציין כי ביום חמישי הקרוב יתייחס שלמה גרינברג, פרשן וול סטריט של Bizportal, בטור השבועי שלו לראיון שנתן מאסק - שווה להמתין למאמר. הנה הריאיון המלא: