'המזהם - משלם'? הסינים לא ישתפו פעולה עם הגזירות מאירופה
פורסם לראשונה ב-17:01 06.02.2012
סין הודיעה היום (ב') כי היא אוסרת על חברות התעופה הסיניות לשלם את הקנסות בסגנון "המזהם - משלם", קנסות אלו המוטלים על מטוסים (בין היתר) הפולטים כמות גדולה של גזי חממה, גוררים לאחרונה התנגדות רבה בעולם.
יותר מ-24 ארצות, ביניהן הודו, רוסיה וארה"ב, כבר הביעו את התנגדותן הנחרצת לשלם קנסות (או לקנות 'רשיונות לזהם') לאיחוד האירופי. אמנם החיובים החלו בינואר השנה, אך התשלומים בפועל לא ידרשו לפני שנת 2013, מה שמשאיר ודורש מקום למו"מ, כך הסביר היום פיטר הרביסון, יו"ר CAPA(ארגון הייעוץ לתעופה). עוד אמר היו"ר כי "אני סקפטי באשר למציאת פתרון מהיר".
"זה נראה כאילו אנו מתקדמים צעד אחד נוסף בכיוון מלחמת מחירים וסחר גלובלית, באקלים שמתנהג ברגישות יתר גם ככה.רגישות הנראית לעין גם בנושאים רגישים דומים לו בממשלות שונות בעולם", דבריו של פיטר הרביסון על הנושא החדש שמסעיר את עולם התעופה. יש לציין כי מגזר התעופה האזרחית נמצא היום במצב של חוסר וודאות, בין היתר לאור חדלות הפרעון של 'מאלב' (חברת התעופה ההונגרית הגדולה) שהוכרזה בשבוע שעבר. זאת ועוד, חדלות הפרעון המדווחת של "ספנאייר" והאיחוד הצפוי בין 3 מחברות התעופה הגדולות של ארה"ב עליו שמענו לאחרונה מעיבים על מגזר זה.
"הנחיות אלו של מנהל התעופה האזרחית של סין, מייצגת את הצעד הבא בהתנגדותינו ל'מזימה' הזו של האיחוד האירופי, שהיא לא חוקית ולא הגיונית", כך אמר היום צ'אי האייבו, דובר משרד התחבורה האזרחית של סין. "רשות התעופה הסינית טוענת כי תוכנית 'המזהם - משלם' של האיחוד האירופי סותרת את המסגרת שהונחה ע"י האו"ם וארגון התעופה האזרחית העולמי" כך הוסיף הדובר.
- 3.מאלב, ספאנאייר......יש לי טיסה מוזמנת באליטליה -מק (ל"ת)הונגרי חושש 06/02/2012 18:11הגב לתגובה זו
- 2.מתי גם בארץ יתחילו לקנוס את המזהמים??? (ל"ת)ירוקה ואכפתית 06/02/2012 18:03הגב לתגובה זו
- 1.פאפאדופולוס 06/02/2012 17:16הגב לתגובה זוכל מטוס שעובר מעל יוון משאיר לנו דולרים....
אינטל 18A (X)אנבידיה מתחרטת - לא רוצה את אינטל כשותפה בתהליך הייצור
מניית אינטל יורדת על רקע הערכות ששיתוף הפעולה בין השתיים בתהליך הייצור יופסק
מה גרם לאנבידיה לעצור את השת"פ בתהליך הייצור עם אינטל? אין הודעה רשמית, אבל בתקשורת האמריקאית מדווחים כי אנבידיה עצרה את התקדמות התוכניות לשימוש בתהליך היצור 18A של אינטל. מניית אינטל יורדת מעל 3% בעקבות הדיווח. החשש שתהליך הייצור הזה לא מצליח להתרומם. נזכיר שלאינטל יש בעיה קשה בגיוס לקוחות משמעותיים, והבעיה הזו למרות השקעת הממשל, אנבידיה וגופים נוספים לא נפתרה.
הדיווחים האלו מגיעים בזמן רגיש לאינטל, שמנסה לשכנע את השוק כי תוכנית המפעלים שלה, הכוללת ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים, מתחילה להפוך מסיפור השקעות יקר לסיפור הכנסות. אבל זה יהיה תהליך ארוך. אינטל מפסידה בתחום הייצור כמה מיליארדים בשנה וזה לא צפוי להשתפר דרמטית בשנה הקרובה.
מה באמת קרה עם אנבידיה ו-18A?
הדיווח מציין שאנבידיה בחנה לאחרונה את האפשרות לייצר שבבים באמצעות תהליך היצור המתקדם 18A של אינטל, אך כעת לא ממשיכה קדימה. חשוב לציין שמדובר בשלב ניסיי ולא בחוזה מסחרי, אך העצירה מספיקה כדי להשפיע על המניה של אינטל ועל הערכות השוק, במיוחד לאחר שהשם אנבידיה בהקשר של 18A סיפק רוח גבית למניה בחודשים האחרונים.
עבור אינטל, בדיקה מצד שחקן גדול כמו אנבידיה היא סוג של חותמת איכות פוטנציאלית ליכולת להתחרות בשוק היצור המתקדם, שבו חברות כמו טאיוואן סמיקונדקטור וסמסונג שולטות כבר שנים. עצירת הבדיקה מעלה סימני שאלה בנוגע לקצב אימוץ, התאמה, ביצועים, זמינות ועלויות. משהו לא עובד טוב בתהליך הייצור הזה.
- אינטל עלתה יותר מ-80% - אך המבחן האמיתי עוד לפניה
- מנכ"ל אינטל, ליפ-בו טאן, קידם עסקאות שתרמו להונו האישי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
תהליך 18A הוא חלק מרכזי בניסיון של אינטל לחזור לחזית הטכנולוגית בייצור שבבים ולהקים פעילות ייצור שבבים ללקוחות חיצוניים. יש פער בין בדיקת התאמה לבין התחייבות לייצור מסחרי בנפחים גדולים, כך שמלכתחילה הציפיות כנראה היו גבוהות מדי, אבל זה גם בגלל הלקוח - אנבידיה היא לקוח חלומות בגלל היקף היצור והדרישות הגבוהות, וצריך לזכור שלאנביידה יש אינטרס אחרי השת"פ במסגרתו גם השקיעה באינטל. העצירה של הפרויקט, הוא איתות ורמז לכך שהדרך של אינטל עוד ארוכה.

השקעה בחו"ל: חמישה יעדים אטרקטיביים לרכישת דירה – עד מיליון שקל
בדיקה מקיפה: חמישה יעדי השקעה אטרקטיביים באירופה והסביבה שעדיין אפשריים עם תקציב ישראלי ממוצע
רכישת דירה בישראל הפכה לאתגר כלכלי עבור רבים, ולעיתים אף לחלום שהולך ומתרחק. וכאשר המחירים ממשיכים לנסוק, משקיעים רבים מחפשים אלטרנטיבות מעבר לים, במדינות שבהן סכום של כמיליון שקל (כ-230,000 יורו או 250,000 דולר נכון לדצמבר 2025) עדיין מאפשר רכישת נכס שלם ואף מניב.
בכתבה זו נסקור חמישה יעדים פופולריים בקרב משקיעים ישראלים: טביליסי (גאורגיה), אתונה (יוון), ליברפול (בריטניה), ליסבון (פורטוגל) וסופיה (בולגריה). נבחן את יתרונותיהם וחסרונותיהם, כולל נתוני מחירים, תשואות שכירות ממוצעות, שכר מקומי ואיכות החיים הכללית, כדי לספק תמונה מלאה עבור המשקיע הפוטנציאלי.
יוצאים לדרך: דרכון אירופי לא יזיק
לפני שנצלול לפרטי היעדים, חשוב להבין שבעלות על דרכון אירופי משנה את כללי המשחק. עבור ישראלים רבים המחזיקים בדרכון כזה (בעיקר פורטוגלי, רומני, פולני או גרמני), ההשקעה הופכת לפשוטה יותר מבחינה בירוקרטית ומיסויית. אזרחי האיחוד האירופי יכולים בדרך כלל לרכוש נכסים ללא הגבלות מיוחדות, ליהנות מחופש תנועה ומגורים, ולעיתים אף לזכות בהטבות מס מקומיות.
במדינות כמו יוון ופורטוגל, משקיעים ללא דרכון אירופי עשויים להיות זכאים לתוכניות "ויזת זהב", המעניקות אישור שהייה בתמורה להשקעה בסכום מסוים - אך מי שמחזיק כבר בדרכון חוסך את התהליך המורכב הזה.
- מחירי הדירות ירדו, ריבית המשכנתא ירדה - מתי יחזרו המשקיעים?
- מיומנו של יועץ השקעות - על הדילמה בין השקעה בבורסה להשקעה בדירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
טביליסי, גאורגיה: עיר מתפתחת עם תשואות שיא
בירת גאורגיה הפכה בשנים האחרונות למוקד משיכה למשקיעים המחפשים הזדמנויות בשווקים מתפתחים. העיר העתיקה והיפה, עם המרחצאות הטרמליים והתרבות הים תיכונית-מזרח אירופית שובת הלב, מציעה שילוב של מחירים נמוכים ואפשרויות לתשואה גבוהה.
