קולות מלחמה - טראמפ שיגר סדרת ציוצים בתגובה לניסוי הגרעיני של צפון קוריאה

הירידות במעו"ף מחריפות ברקע לציוצים של טראמפ, זאת לאחר שהלילה ביצעה צפון קוריאה ניסוי גרעיני
דונאלד טראמפ וקים ג'ונג און, צילום: Getty Images IL
אחרי מספר שעות של המתנה כמעט מורטת עצבים, טראמפ השמיע את קולו. וכך כתב הנשיא האמריקני בסדרת ציוצים ששיגר בדקות האחרונות: "צפון קוריאה ערכה ניסוי גרעיני גדול מאוד. המילים והמעשים שלהם ממשיכים להיות מאוד עוינים ומסוכנים לארה"ב. צפון קוריאה זו אומה שהפכה לאיום ומבוכה עבור סין שמנסה לעזור אך לא ממש מצליחה. ודרום קוריאה מבינה, כפי שאמרתי לה, ששיחות פיוס עם צפון קוריאה לא יעזרו, הם מבינים שם רק דבר אחד!". 
סימן הקריאה מופיע בציוץ של טראמפ (ראו מצורף), אבל השאלה היא האם הפעם טראמפ מתכוון לפעול או שימשיך להסתפק באיומים כפי שעשה עד כה. ונזכיר בעניין זה כי בשבוע שעבר שיגרה צפון קוריאה טיל בליסטי שחלף מעל שטחה של יפן. טראמפ שהיה עסוק עם ההוריקן 'הרווי' שהכה ביוסטון הסתפק בהודעה רשמית "לפיה כל האופציות על השולחן". התגובה המאוד מדודה הזו גרמה דווקא לרוגע בוול סטריט שסגרה בעליות באותו היום וביום שישי סגר בצמוד לרמות השיא.   
בינתיים הבורסה בת"א היא הראשונה להגיב והלחץ מחריף. טרם הציוצים של טראמפ נסחר מדד ת"א 35 +0.32% מדד ת"א 35 1,516.33 +0.32% מדד ת"א 35 בסיס:1,511.5 פתיחה:1,525.7 גבוה:1,525.7 נמוך:1,516.06 תמורה:1,621,059,681 לעמוד ציטוט חדשות גרפים הרכב מדד ביצועים כתבות נוספות בנושא: בירידה של 1.15% וכעת המדד נסחר בירידות של סביב 1.5%.
סוחר בכיר בת"א אמר ל-Bizportal כך: "ככל שטראמפ מברבר יותר, אני מעריך שסיכויי תקיפה אמריקאים נמוכים יותר. וההיפך. דווקא הציוצים הבוקר - כולל "תליית אשמה" על הנשיא הפציפסיטי הדרום-קוריאני - מלמדים על סבירות נמוכה יותר לתגובה אמריקאית משמעותית (מעבר לדיבורים, ומעבר ל"עוד סנקציות" (מונח מצחיק - כי צפון קוריאה תחת "מקסימום סנקציות" הלכה למעשה - ומה שדרוש לאמריקאים הוא שהסינים יסגרו להם את הברז (את הגבול היבשתי והימי) - עניין שלסינים אין כנראה אינטרס לעשות אותו (הם רוצים את הצפון כ-buffer state מול הדרום הפרו-אמריקאי). טראמפ מאשים את הסינים והנשיא הדרום-קוריאני - וזה אומר שהוא מסיט את האש מעצמו (אני הייתי משמיד את צפון קוריאה.... אבל מחזיקים לי את הידיים). מתקפה אמריקאית מוגבלת (למשל מספר טילי שיוט במכה מוגבלת, תוך איתות מתאים לצפון קוריאה שהרמת ראש שלה בתגובה תיענה בהשמדה גרעינית מוחלטת) - צריכה להיות מלווה בדיבורים אחרי, לא לפני".

הנה הציוץ השלישי ששיגר טראמפ, ובו שורת המחץ: 
 
צפון קוריאה אישרה היום את הדיווחים לגבי הניסוי הגרעיני. לפי ההודעה שיצאה מפיוגניאנג, המדינה ערכה ניסוי בפצצת מימן, פצצה בעלת עוצמה הגדולה פי 100 מפצצת אטום וכי הניסוי הסתיים בהצלחה מוחלטת. מקורות ביפן מסרו כי עוצמת רעידת האדמה הייתה גדולה פי 10 מרעידות קודמות הקשורות לניסויים גרעיניים. בהודעה הרשמית נמסר כי מדובר בפצצה שאותה ניתן להרכיב על טיל בליסטי בין-יבשתי. 
בכל הנוגע למאזן האימה, נראה כי השליט הצפון קוריאני ימשיך להתגרות במערב על מנת לקעקע את מעמדו תוך ידיעה שעצם ההחזקה בנשק גרעיני מהווה תעודת ביטוח שארה"ב לא תתקוף.
תגובות לכתבה(27):

התחבר לאתר

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 13.
    אני צריך דחוף אויב חדש, כדי להאשים אותו בכישלונותי...
    BB הגבר 04/09/2017 02:44
    הגב לתגובה זו
    1 8
    בשבוע הבא תראו כמה מחיאות כפיים אקבל באו"ם כשאחשוף את אשמתם של מני נפתלי ואלדד יניב ו"הליכודניקים החדשים", בכך שלא תקפתי את איראן בזמן....
    סגור
  • 12.
    מי אלה הטיפשים שמנהלים את כספינו?
    דג רקק 03/09/2017 22:11
    הגב לתגובה זו
    4 0
    על איזו שטות , מכרו סחורה בטונות והורידו את המדד ב מעל 1%. אבוי לנו שהטיפשים האלה בעלי הידיים הרפות מנהלים את כספי החיסכון שלנו
    סגור
  • 11.
    חבר'ה - אין מה לדאוג!
    המרגיע הבינלאומי 03/09/2017 21:08
    הגב לתגובה זו
    0 3
    אמנם צפון קוריאה שיגרה טיל, אבל אז טראמפ שלף את הנשק האולטימטיבי: ציוץ!!! מסכן קים. נראה שלכזו עוצמה של תגובה הוא לא ציפה. הברנש גמור חברים!!
    סגור
  • 10.
    מלחמת הכותרות והציוצים
    ישראלי 03/09/2017 18:53
    הגב לתגובה זו
    3 0
    מספיק עם כל הציוצים אם רוצים לפעול יש לעשות זאת בשקט בחדריי המלחמה יש כמה אפשרויות 1-להיכנס בהם בכל הכוח 2-כל ניסוי של טיל יש לשבש לו את הניסוי כלומר להשמיד לו כל טיל שיוצא משטחם 3- להזרים כוחות מסביב למדינה ולשבש להם את החיים בהצלחה
    סגור
  • 9.
    מדהים
    סוחר נוסטרו 03/09/2017 17:06
    הגב לתגובה זו
    0 14
    מדהים איך שכולם מאמינים שהילד השמנמן הזה הוא באמת האיום חחח ענק!! הוא סתם אירוע קטליזטור שאמור להצית מלחמת עולם סין רוסיה ארהב ישראל איראן יפן קוריאה. הסינים יפרקו לאמריקאים את שוק האגח עם ה1146.5 מיליארד נקוב שהם מחזיקים ובכך ימנעו מהם כל אפשרות לממן לעצמם את הצבא, באותו זמן פלישה חסרת תקדים לאדמת ארהב של רוסיה וסין. מי שעוקב אחרי הרובל (500 מיליארד יורו של כמה גופים מאוד גדולים הוחלפו בבת אחת לרובלים לפני 8 חודשים) ואחרי הפעילות של סין בשוק המטח הזהב והסחורות ראה את זה מזמן מגיע. אגב ישראל בצד הרוסי-סיני, כנראה שהבנו לפני כמה שנים או אולי אפילו הובלנו את זה מאחורי הקלעים, לכן יחסי ישראל-רוסיה וישראל-סין נראים גם מעל פני השטח כטובים ומתואמים מתמיד. התפקיד שלנו יהיה - וזו רק דעתי- לתת את כל המידע הטכנולוגי שפיתחנו עבור האמריקאים במשך השנים ולמעשה למכור אותם כדי שהמכה עליהם תהיה ניצחת. סין כבר מיקמה את עצמה ב2008 עם הרכישות המאסיביות של אגח ממשלתיות אמריקאיות בנקודה שתועיל לה במלחמה הכלכלית שתתלווה למלחמה הפיזית. מי שרוצה עוד מידע והבהרות שיעשה מחקר בעצמו כמו שאני עשיתי:)
    סגור
  • יהודל'ה זה אתה?...עושה סרט מתיחות ולא משתף את החברים?
    זאב רווח 04/09/2017 02:47
    הגב לתגובה זו
    0 0
    פויה!
    סגור
  • אם יש סוחרי נוסטרו כמוך אין פלא שהשווקים לפני התרסקות
    אוי ואבוי לנו 03/09/2017 22:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אתה בא ואומר שארהב הגדולה עם כל נכסיה השווים מאות טרליונים תתמוטט בגלל 1 טרליון תפרוש מהמקצוע אחי דחוף מה שנכון ארהב תפול חזק אבל מפה ועד שהצבא של ארהב לא יוכל לתפקד אחי המרחק רב מאודדדד לך תחפש מקצוע חדש כי אם אתה נקרא סוחר אז אני נקרא פרופסור ואני לא
    סגור
  • החישוב שלך פשטני מידי
    סוחר נוסטרו 04/09/2017 10:33
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מה קורה כשהכוח של הדולר יורד חזק? ומה שצריך להיפגע הוא רק האגחים הארוכים כדי לייצר את הבלאגן ולא כל החוב והנכסים. מה גם שכמעט שליש מההחזקות באגח בחשבונות המחזיקים משמשות בכלל כהישענות בטחונות (שיכולה להגיע עד ל5% גם), מה שאומר שהתחלת ירידות בארוכות יכול לגרום לפדיונות כפויים מה שמוסיף עוד היצע שכבר אי אפשר להתמודד איתו. כל זה בתקופה שאף בנק מרכזי בעולם לא מספק נזילות או וודאות להמשך אספקת נזילות.
    סגור
  • סע להוליווד, תגיש את התסריט לארנון מילצ'ן (ל"ת)
    אתה מתבזבז בנוסטרו 03/09/2017 22:09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • אם לא יתממש במציאות לפחות יש תסריט לסרט מעולה (ל"ת)
    ניתוח מעניין 03/09/2017 19:48
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • טען עוד
  • תגיד
    שאלה 03/09/2017 19:38
    הגב לתגובה זו
    1 0
    אני יכול לקחת את התסריט ולעשות מזה סרט איזה סרטים תהיה בריא עשית לי הערב
    סגור
  • שכחת את הכדור הכחול?
    איזה הזוי אתה 03/09/2017 18:32
    הגב לתגובה זו
    2 0
    או שמע הצהוב
    סגור
  • 8.
    אם לא תפסיקו עם כמות הפרסומות המטורפת שקופצות אני לא
    ככ 03/09/2017 16:21
    הגב לתגובה זו
    24 1
    אני לא אכנס יותר לאתר שלכם.
    סגור
  • פופ אפים זוועתיים!!!
    באנר קטן 03/09/2017 19:20
    הגב לתגובה זו
    2 0
    גיי לפופ אפים.
    סגור
  • צודק, כמות הפופ אפים זה בלתי נסבל
    המציאותי 03/09/2017 17:34
    הגב לתגובה זו
    4 0
    אני מחרים את כל החברות שקופצות. למעשה זו הסיבה שהתקנתי adaware הפרסומות המובנות פחות מפריעות רק הפופאפים.
    סגור
  • 7.
    ספטמבר השחור - כרגיל אין חדש תחת השמש
    אילן השועל 03/09/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    0 4
    כמו בכל שנה ספטמבר השחור או ספטמבר הנאחס של כולנו תמיד יהיו ירידות ותמיד תהיה סיבה אחרת. עכשיו זה מלחמה של ארהב עם צפון קוריאה וכל פעם מצאו משהו אחר. תמיד על פני ההיסטוריה ספטמבר הוא חודש שלילי והשנה שלילי חזק בגלל שהבורסות עלו יותר מידי וכנראה זה זמן של פיצוץ הבועה. לדעתי נאסדק מינוס 10% החודש. לברוח ולחזור באוקטובר. לא זמן טוב להחזיק מניות מי שברווח שימכור מהר !!!!!! תמיד ספטמבר שחור ושלילי תשואות רעות מאוד !!!!!!
    סגור
  • 6.
    קים הוא סוכן מכירות של טראמפ
    dw 03/09/2017 15:57
    הגב לתגובה זו
    1 5
    אם דרום קוריאה ויפן לא תהיינה מודאגות, מי יקנה נשק אמריקאי ויספק פרנסה ל hard working americans? בוש היה צריך להמציא נשק להשמדה המונית מתחת למרתף. קים עושה חיים קלים לטראמפ, שישמח לאשר מכירת נשק מתקדם לדרום קוריאה ויפן, ולספק עבודה לפועלים. הבעיה היא שצריך ביקוש לנשק יקר ומתקדם. אז הנה. קים מייצר לו את הביקוש. :-)
    סגור
  • 5.
    טראמפ קשקשן אין לו ביצים (ל"ת)
    בן 03/09/2017 15:36
    הגב לתגובה זו
    7 8
    סגור
  • בייצים גדולות דווקא יש לו, אבל קנה מאד קצר של התותח... (ל"ת)
    סבטלנה ממוסקבה 04/09/2017 02:48
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • מי שנובח לא נושך ידוע ומוכר וזה לא סתם אמרה (ל"ת)
    אוי ואבוי לנו 03/09/2017 22:50
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור
  • 4.
    החוכמה להשמיד אותם לפני שיגיעו לכפתור (ל"ת)
    רמי 03/09/2017 15:29
    הגב לתגובה זו
    8 1
    סגור
  • זה יהיה אסון
    dw 03/09/2017 16:01
    הגב לתגובה זו
    2 10
    מכיר את הבדיחה על עורך הדין והבן שלו שלמד משפטים ונכנס לעבודה. האבא יוצא לחופש וכשחוזר הבן מדווח בגאווה: הנה אבא, פתרתי לאדון X את הבעיה המשפטית וסגרתי את התיק שלו אחרי 30 שנה שהתברבר. אומר האבא: אוי ואבוי, השתגעת? אדון X פרנס אותנו כל השנים ומימן לך את הלימודים. טראמפ רוצה למכור נשק לדרום קוריאה ויפן ולפרנס פועלים אמריקאים. אם תשמיד את צפון קוריאה - מי יקנה סחורה?
    סגור
  • 3.
    ילד מגודל שמשחק בעולם כאילו היה משחק
    אייל 03/09/2017 15:27
    הגב לתגובה זו
    10 1
    צריך לחסל אותו ויפה שעה אחת קודם המצב הזה של ON OFF פוגע בכלכלה .
    סגור
  • 2.
    מאוחר מדי, אף אחד לא יעז לתקוף מדינה חמושה במימן -
    ש 03/09/2017 15:22
    הגב לתגובה זו
    4 7
    השלכות של תקיפת צפון קוריאה יכולות להוביל להשמדה מוחלטת של איזור גדול במיוחד לחופי ארה"ב והחרבת סיאול וטוקיו - יש לזכור שיפן במצב כלכלי רעוע ביותר ולא תוכל ללוות עוד כספים. לא תהיה תקיפה צבאית ואם כן - ההשלכות יהיו קשות מאד להערכתי. האשם הראשי במצב הנוכחי - ברק אובמה שלא תקף עד לפני שנתיים וטען שיש להם יכולת לדעת מתי תהיה פריצה טכנולוגית...
    סגור
  • ברק אובמה אחראי להרס הפלנטה בכלל הוא האחראי הישיר למה
    אוי ואבוי לנו 03/09/2017 22:52
    הגב לתגובה זו
    2 0
    שיקרה בעולם הוא טיפח במשך 8 שנים את הנשק להשמדה המונית אצל מדינות מסוכנות במקום לגדוע אותם ולחסלם הוא אפשר להם לפתח עוד ועוד ועוד וכשראו ציר הרשע שיש פראייר כזה בסביבה אז התוצאה רעה מאודדדד רעה
    סגור
  • 1.
    קים - השורטיסט המפחיד בעולם. בטוח שוכר באמצעות הסוכנים
    חחח 03/09/2017 15:13
    הגב לתגובה זו
    2 0
    לטיל האחרון היו תוצאות מאכזבות בשוק ההון, לכן הוא השתמש בכלי חזק יותר.
    סגור
  • סוחר כמובן. זה חשבתי על עניינים שלי... (ל"ת)
    חחח 03/09/2017 15:28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור