זו כנראה הסיבה שבגללה המשקיעים לא מתלהבים מהדו"ח החזק של פייסבוק

אלמוג עזר | (1)
נושאים בכתבה פייסבוק

פייסבוק פרסמה אמש את הדו"ח הרבעוני שלה והציגה הכנסות ורווחים גבוהים משמעותית מצפי השוק. בשורה העליונה הכנסות החברה רשמו גידול של 50% והסתכמו ב-8.8 מיליארד דולר, זאת לעומת צפי האנליסטים להכנסות של 8.5 מיליארד דולר. בשורה התחתונה החברה הציגה גידול של 125% ברווח הנקי ל-3.6 מיליארד דולר (1.4 דולר למניה, מול צפי אנליסטים לרווח של 1.31 דולר למניה בלבד).

כצפוי, דקות לאחר פרסום הדו"ח, המניה רשמה זינוק של עד כ-3% ובתוך כך הגיע לשיא כל הזמנים, אם כי עם פתיחת המסחר היום, התלהבות המשקיעים דעכה באופן מוחלט והמניה סגרה בירידות של 1.8%. אז מה גרם לשינוי דעת המשקיעים?

על פי אנליסט האינטרנט של סיטיבנק, הסיבה לשינוי המגמה במניה היא התחזית שסיפקה פייסבוק בנוגע להוצאותיה בשנה הקרובה. נציין כי במהלך שיחת הועידה עם משקיעי החברה במשך הלילה ולאחר פרסום הדו"ח, ההנהלה טענה כי היא מחד מתכננת להקטין את כמות הפרסומות ומאידך לחלק חלק מהכנסותיה ליוצרי תוכן מקוריים ברשת החברתית. מהלך זה הוא הצעד הבא של פייסבוק למשוך כוכבים אל תוך הרשת, ככל הנראה מתוך אתר יוטיוב של גוגל וזה לא הולך להיות זול. הצעד, יש לומר, דומה להכרזה של אמזון בשנת 2016. 

פרט לכך, מנכ"ל פייסבוק, מארק צוקרברג, הגן על ההשקעות היקרות של החברה בתוכניות אקולוגיות ובטכנולוגיה של מציאות מדומה. תוכניות אלו לא אמורות לנשוא רווחים בשנים הקרובות לדבריו. 

בד בבד עם ההסבר של צוקרברג על ההתעקשות של החברה להשקיע באמצעים של מציאות מדומה, התפרסמה תוצאת התביעה שהתנהלה נגד פייסבוק בתחום זה. חברת הבת של פייסבוק, אונקולוס, הפסידה תביעה על אי כיבוד זכויות יוצרים בתחום המציאות המדומה וחויבה לפצות את החברה הנפגעת בחצי מיליארד דולר.  

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    עירית 03/02/2017 08:27
    הגב לתגובה זו
    הגיע הזמן שבעלי הון יחשבו על שיתוף אחרים בהונם לא רק דרך תרומות ונדבות לקהילה אלא דרך תגמול על יצירה. ובכלל הפרסומות הפכו את הגלישה באינטרנט ובמיוחד באתרים ישראלים לסיוט. אז שמכונת הכסף תאט מצידי. כל הכבוד צוקרברג!. אתה חלוץ ושירגעו המשקיעים ששלחו את המניה למטה
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.