קרן המטבע מפתיעה: "הפד האמריקני צריך לוותר על העלאת הריבית השנה"

בקרן המטבע טוענים בסקירה על כלכלת ארה"ב כי למרות יציבותה של הכלכלה, קיימים עדיין "כיסים" של אי יציבות
אלמוג עזר | (2)

"הבנק המרכזי בארה"ב צריך לוותר על העלאת ריבית עד שסימנים ברורים יותר של עלייה בשכר ועלייה במדד המחירים לצרכן יופיעו בארה"ב". כך כותב הארגון העולמי קרן המטבע. 

בהתבסס על התחזיות השונות של השוק, הסימנים עליהם מצביע ארגון קרן המטבע יופיעו רק בתחילת השנה הבאה. קרן המטבע טוענת בסקירה על כלכלת ארה"ב כי "למרות יציבותה של הכלכלה, קיימים עדיין "כיסים" ברורים של אי יציבות. לדברי קרן המטבע, אין זה המקום להשתמש במדיניות מוניטארית בעת הזו לחסל את אותם כיסים. במקום זה, יש להדק את הרגולציה הפיננסית."

מוקדם יותר היום, מנהל ההשקעות מארק פאבר המכונה דר' בום, התראיין לרשת החדשות CNBC. לדברי פאבר, אין סיכוי להעלאת ריבית השנה ואף קיים הסיכוי כי הבנק המרכזי בארה"ב ישיב את תוכנית ההקלה הכמותית לשוק בכדי לתמוך בשוק ההון ולהחליש את הדולר. 

הערתו של פאבר מגיעה לאחר פרסום ספר הבז' מאת הפד האמריקני אתמול. הספר שמשמש כדוח כלכלי טען כי הכלכלה האמריקנית לא השתפרה באופן משמעותי בחודש מאי לעומת חודש אפריל. 

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מתעניין 05/06/2015 00:30
    הגב לתגובה זו
    הם מבולבלים,ואנחנו מה ?
  • 1.
    פושעי הריבית 04/06/2015 18:49
    הגב לתגובה זו
    דחיית הקץ
ג'ף בזוס אמאזון אמזון
צילום: AFP

סיפורה של חברה: אמזון חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה

מחנות למכירת ספרים קטנה לענקית טכנולוגיה ששווה היום קרוב לטריליון דולר. אלו הנק' המרכזיות בהיסטוריה של החברה ששינתה את כללי המשחק
עמית נעם טל |
ענקית הטכנולוגיה אמזון (סימול:AMZN) חוגגת השבוע 25 שנים להיווסדה, וזו הזדמנות מצוינת להיזכר בנקודות החשובות שמסבירות כיצד הפכה אמזון מחנות למכירת ספרים לענקית טכנולוגיה ששולטת כמעט בכל תחום, ושווה נכון להיום קרוב ל-960 מיליארד דולר.  החברה נוסדה ב-1994, והתפרסמה בתחילה בעיקר בזכות מכירות הספרים. ג'יף בזוס משמש ההקמה כיו"ר, נשיא ומנכ"ל החברה. האתר עצמו נפתח ב-1995 ופעל בתחילה בארה"ב בלבד. בהדרגה בפתח בזוס את האתר למדינות נוספות.   ב-1999 הפכה אמזון לפלטפורמת מכירות הספרים באונליין הגדולה בעולם, והיא מחליטה להיכנס לשוק נוסף: מכירות של מוזיקה ו-DVD, כאשר סל המוצרים שהציעה החברה ממשיך לגדול בהדרגה. ב-2008, אמזון הפכה להיות חברת המכירות הגדולה בעולם. ב-2018 הסתכמו המכירות שהתבצעו באתר של החברה ב-524 מיליארד דולר, או 45% מסכום כלל המכירות שבוצעו באינטרנט.  ב-2005 משיקה החברה את AMZN פריים, מועדון הלקוחות של החברה, שמציע שירות מהיר יותר, והנחות עבור מוצרים ספציפיים. נכון להיום, לחברה יש יותר מ-100 מיליון חברים במועדון זה, מועדון החברים השני בגודלו בעולם. ב-2007 משיקה החברה את הקינדל, רואה הספרים האלקטרוני ששינה את שוק הספרים בארה"ב. הרעיון של "חנות ספרים" במכשיר, שמאפשרת למשתמשים להוריד כל ספר בתוך שניות ללא תלות במיקום, היה חדשני וגרם להרבה כאב ראש עבור תעשיית המו"לות.  בתוך כך, הסיפור העיקרי של החברה בשנים האחרונות היה ההכנסות משירות הענן של החברה. הפלטפורמה הרשמית של Amazon Web Services) AWS) הושקה ביולי 2002, והתבססה בתחילה על מספר מצומצם של כלים ושירותים. ב-2004 הציע מהנדס בחברה להשתמש בתשתית המשמש לתפעול פעילות המסחר של החברה, וכך התרחבה משמעותית תחום שירותי הענן של החברה. הכנסות החברה מאז ההנפקה ב-1997 החברה הונפקה לראשונה ב-1997, ובאופן מפתיע, הרוכשים הראשונים סבלו מתשואות נמוכות במיוחד, כאשר התפוצצות בועת הדוט.קום זמן קצר לאחר מכן העיבה על הסנטימנט סביב חברות האינטרנט. המשבר הכלכלי של 2008-2009 וה"כסף הזול" שמציף את השווקים מאז, שינו את המשוואה עבור אמזון. ב-5 השנים האחרונות זינקה החברה ביותר מ-460%.