אופנהיימר על עסקת ווטסאפ: "התמחור מזכיר את שנות הבועה" - צפו במספרים
אביבית מנה קליל, מנכ"לית משותפת בבית ההשקעות אופנהיימר ישראל, מגיבה לעסקת פייסבוק ווטסאפ: "אתמול בלילה הודיעה הרשת החברתית המובילה פייסבוק על רכישת ווטסאפ, מפתחת האפליקציה הפופולרית לשירותי מסרונים בסמארטפונים בסכום דמיוני של 19 מיליארד דולר. מתוך סכום העתק, 4 מיליארד דולר ישולמו במזומן, 12 מיליארד דולר במניות FB ו-3 מיליארד דולר הנותרים יוקצו בגין האופציות לעובדי החברה הנרכשת."
"העסקה תוביל לדילול של כ-8% ברווחי פייסבוק"
"מדובר ברכישה הגדולה בתולדות עולם המדיה החברתי, כאשר מדובר בחברה בת 55 עובדים בלבד בעלת היקף הכנסות זניח ככל הנראה (החברה לא פרסמה את נתוניה הפיננסיים כך שאין ממש אפשרות לדעת), אך מה שידוע זה שהעסקה תוביל לדילול של כ-8% ברווחי פייסבוק כולה."
"מדוע רוכשת פייסבוק את ווטסאפ בשווי כה גבוה? קודם כל, לחברה הנרכשת, עד כמה שהיא קטנה, יש בסיס משתמשים משמעותי של כ-450 מיליון איש, שהוכפל בשנה האחרונה. מתוכם, כ-70% משתמשים באפליקציה על בסיס יומיומי, נתח גבוה מזה של משתמשי פייסבוק עצמה. בניגוד לפייסבוק שפועלת בעיקר בשוק האמריקאי, מרבית משמשי ווטסאפ הנם מחוץ לארה"ב, ומתוכם אחוז גבוה של צעירים ובכך מנסה פייסבוק להשתלט על קהל הצעירים שלעתים מתחיל להיות פחות פעיל ברשתות החברתיות."
- "95% מהכסף בקרנות שלי במזומן" - מוביוס מחכה לירידות נוספות
- המדדים החזירו את הירידות; אודיטי זינקה ב-30%, קומפיוג'ן עם 13%
כמה שווה היום משתמש באפליקציות המובילות בעולם?
מנה קליל מציגה את הכסף שמאחורי המשתמשים "היקף עסקת הרכישה משקף מחיר של 42 דולר למשתמש ווטסאפ. מחיר זה הנו נמוך בהשוואה למחיר למשתמש שמגולם בשוואים של חברות כמו טוויטר (153 דולר למשתמש), סנאפצ'ט (67 דולר), פינטרסט (54 דולר) ואפילו פייסבוק עצמה (118 דולר לכלל המשתמשים או 153 דולר למשתמש נייד)."
"בסיס משתמשי ווטסאפ מונה כאמור כ-450 מיליון וגדל במילון משתמשים ביום, כאשר כמות המסרונים הנשלחים באפליקציה (19 מיליארד מסרונים נשלחים ו-34 מיליארד מתקבלים) מתקרב לכמות ה-SMSים של כל חברות הטלקום יחד. בנוסף, שירותי ווטסאפ מאפשרים העלאת כ-600 מיליון תמונות מדי יום, כ-200 מיליון הודעות קול וכ-100 מיליון הודעות וידאו (כאשר כל הנתונים הללו מציגים צמיחה שנתית של למעלה מ-100%)."
"בהקשר זה, עולה השוואה בין רכישת ווטסאפ לרכישת אפליקציית התמונות אינסטגרם שבוצעה על ידי פייסבוק זמן קצר בטרם ההנפקה תמורת מיליארד דולר. סכום זה גם היה נראה אז דמיוני עבור חברת סטארט-אפ נטולת הכנסות, אך לפי הערכות אחרונות נראה כי העסקה מאוד השתלמה עבור פייסבוק לפחות בהנחת תמחור על בסיס המשתמשים. מאידך, קביעת התמחור על בסיס שאינו כספי מזכירה לרבים מאיתנו את שנות בועת הטכנולוגיה העליזות, בהן תומחרו חברות אינטרנט מפסידות על בסיס "eyeballs", קרי משתמשים שלאו דווקא מוכנים לשלם".
- 4.מה ששכחו בפייסבוק 21/02/2014 01:13הגב לתגובה זועל רווח כספי מהם. בספרד 50 אחוז אבטלה בקרב הצעירים
- 3.זה מחיר הפניקה שמשלם צוקרברג (ל"ת)פאניקה של קריסת פייס 20/02/2014 20:21הגב לתגובה זו
- 2.ציונות 20/02/2014 18:14הגב לתגובה זוככל שלתכנה יהיו יותר משתמשים קל יותר למפתחנ הישראלי למכור
- 1.שמעון 20/02/2014 16:37הגב לתגובה זולא מייצרות כלום. הפירסומות יהיו ממוקדים יותר. אך הן לא שוות הרבה. ברשת אנשים מקשקשים ולא הולכים לקנות. גם החסמים האיסטרטגיים זמניים. לוואטסאפ היה יתרון של פרטיות ואם זה הולך אז יעברו לSMS קבוצתי שם הפרטיות נשמרת. אין גם שום בעיה להחליף אפליקציה ויש הרבה ויהיו עוד הרבה יותר. זו אפליקציה פשוטה מאוד. אני כבר מחליף.