בסקטורים ה'לא-סקסיים' והיומיומיים - שם מצויה הצמיחה החדה והמחיר הנמוך
במגזין 'סמראט-מאני'(SMARTMONEY MAGAZINE) כתבו הפעם, במיוחד לקראת סוף השבוע הארוך בשווקים, על מניות אותן לא קל למצוא, אך גם לא מסובך להבין את פעילותם:
אין 'חדשנות' אמיתית בהמבורגרים. לא משנה מה ינסה השף לעשות במנה הזו, זו עדיין קציצת בקר בין 2 לחמניות. המוצר הזה לא השתנה כמעט מאז סוף המאה ה-19. גם אין משהו 'סקסי' במיוחד במסעדות מזון מהיר אשר מוכרות את ההמבורגר הזה, על אותו משקל, אין גם משהו מיוחד ביצרניות מייק-אפ (איפור) או בספקיות תשתית של מים, למשל.
בעוד ה'באז' האחרון בשווקי המניות מתמקד בחברות אשר מייצרות ומוכרות את ה'דבר הבא', המוצר ה'חדשני ביותר', כמה מומחים אומרים שהמשקיעים עדיין יכולים לעשות תשואות יפות, אם הם יבחרו בצורה סלקטיבית לקנות מניות של 'עסקים משעממים', אך עסקים כאלה שהמכירות שלהם והרווחים שלהם עולים בצורה 'שקטה' מרבעון לרבעון.
אפשר לקרוא להם מניות צמיחה 'חשאיות', חברות אשר להן היסטוריה עקבית של התרחבות, למרות שהם מציעות מוצר שסביר יותר שנמצא אותו בנקודות עצירה למשאיות בדרך, מאשר בסניף בסט ביי (סימול: BBY) בקניון. באופן עקבי, חברות שמייצרות ומוכרות 'מוצרים יומיומיים' נוהגות לגלות עמידות גבוהה יותר למשברים וההאטות, אז אין זה פלא שמשקיעים נוהרים למניות מסוג כזה כשהזמנים קשים.
אבל, כשהכלכלה צוברת כעת מומנטום, החברות האלו 'זוכות' להתעלמות, כאשר סקטורים כמו השירותים הפיננסיים, טכנולוגיות מידע ומוצרים חדשניים צרכניים מקבלים את מירב תשומת לב המשקיעים, ומפגינים גם חוזק בביקושים בוול סטריט. התבנית ארוכת הטווח הזו, אומרים אנליסטים, עלולה להציע למשקיעים הזדמנות.
במשך זמן רב, "קל להתעלם ולשחרר" את מניות חברות ה'מוצרים היומיומיים' הללו, אומר מייקל סנסוטרה, מנהל בכיר בקרן הצמיחה של רידג'וורת' המנהלת מעל 317 מיליון דולרים, הקרן שלו מכילה מספר מניות צמיחה 'חשאיות', שמניבות לו רווחים קבועים.
לאורך מרבית הזמן, ה'צומחות החשאיות' הללו הגדילו את רווחיהן - לא על ידי קיצוצים בהוצאות, אלא על ידי הגדלת המכירות (ולעיתים במחירים גבוהים יותר). לדוגמא, מכירותיה של יצרנית הקוסמטיקה אסתי לאודר (סימול: EL) עלו 13% במהלך השנה הנוכחית. הגידול בשיעור הצמיחה (בעל 2 ספרות) בליין ה'טיפול בעור' שלה הוא "סימן מדהים" אמר סנסוטרה: "כשאתה רואה חברה שיכולה לעשות כאלה דברים, זה לא משנה אם זו חברה לייצור סיכות".
"המשקיעים יכולים לחפש פירמות שיכולות לצמוח באופן טוב יותר מאשר החברות המתחרות שלהן לאותו סקטור, מבלי שום קשר לאיך הסקטור בו הן עובדות מתוייג או מבודל", אומר בריאן יעקובסן, אסטרטג פורטפוליו ראשי ב'קרן היתרון' של וולס פארגו, אשר מנהלת כ-213 מיליארד דולר.
אבל המומחים אומרים כי המשקיעים לא יכולים לקפוץ על כל חברה שמייצרת המבורגרים או מייק-אפ קוסמטי. סנסטורה מציין כי הוא 'מצמצם את הרשימה' על ידי התמקדות על חברות שבדרך כלל 'מכות' את תחזיות האנליסטים כשזה קשור למכירות ולרווחים. המנהל הבכיר גם מעדיף פירמות המציעות מוצר או שירות ש'מנענע את השווקים בו הם עובדות', מה שיכול לגרום לרווחים חדים כאשר יש טרנדים ארוכים בשווקים כאלה. טרנד ארוך טווח שכזה הוא למשל רמת העושר הגוברת של הצרכנים במדינות מתפתחות.
אין ספק, ההצלחה מחוץ לארה"ב גרמה לגידול החד במכירות של יצרנית הקוסמטיקה אסתי לאודר, אשר יותר מחצי מהמכירות שלה ברבעון הנוכחי הגיעו ממדינות לא אמריקניות. ג'ון אוסטרוויס, מנהל ההשקעות הראשי ב'אוסטרוויס ניהול הון' מספר בגאווה על השקעתו בסינמרק החזקות, מפעילת אולם קולנוע מהעיר פלאנו בטקסס. המנהל אומר כי הוא מצא את מניית הצמיחה החשאית שלו דווקא בסקטור המסכים הגדולים. תחרות מפירמות כמו נטפליקס (סימול: NFLX) שכנעה את המשקיעים כי עסקי הקולנוע "הם בשלב הבגרות הטובה ביותר שלהם ובשלב המוות הנורא ביותר שלהם", הוא אומר, אך החברה מראה מכירות גבוהות ושיעורי צמיחה מכובדים בעיקר תודות לבני הנוער באמריקה הלטינית.
- 4.sus 27/05/2012 18:00הגב לתגובה זומניה שעוסקת בסרטן השד מחיר ריצפה מהמר על 3 $ Bionovo, Inc. BNVI.PK לא נביא ולא בן נביא רק מאמין
- 3.212 27/05/2012 13:06הגב לתגובה זושם הטרנדים משתנים לגמרי , גם אובמה אומר
- 2.משקיעון 27/05/2012 13:06הגב לתגובה זומתעוררים...
- 1.IGOR 27/05/2012 13:05הגב לתגובה זו(דיבידנדים חבל"ז)