רשות החשמל: "כל צרכן ישראלי יוכל להפוך ליצרן חשמל פרטי"
ברקע לזינוק הצפוי בתעריפי החשמל בחודש אפריל ב-10%, רשות החשמל אישרה את הסדר "מונה- נטו". ההסדר צפוי להוות אלטרנטיבה לייצור חשמל בחברת החשמל ולהוזיל את העלויות.
ההסדר החדש מאפשר לכל צרכן בעל מונה תעו"ז (תעריף לפי עומס המערכת וזמן צריכה) לייצר חשמל באנרגיה מתחדשת בחצר ביתו, באמצעות קולטני שמש, ובכך להפחית את צריכת החשמל מרשת החשמל בשעות בהם הוא מייצר חשמל בשיעורים הנמוכים מצריכתו.
ההסדר עובד כך: כאשר מתקן האנרגיה המתחדשת מייצר חשמל מעבר לצריכה המקומית של הצרכן, רשות החשמל תעניק זיכוי בהתאם לכמות ולשעות בהם הוא מעביר את האנרגיה לרשת. בסוף כל תקופת חשבון יבוצע קיזוז בין הקרדיט שצבר הצרכן לבין החיוב בחשבון החשמל בגין הצריכה העודפת שלו. במידה ולאחר הקיזוז נותר הפרש חיובי - הצרכן לא יזכה לזיכוי כספי, אך הקרדיט יישמר לתקופת החשבון הבאה.
ינשוף 2: בקרוב בדיקות רוק לאיתור נהגים מסטולים
ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (ג') לפצל את הצעת משרד התחבורה לתקן את הסעיף בחוק העוסק בכך שבדיקת שכרות תהיה בתוקף גם שלוש שעות לפני ביצועה, ולהביאו לאישור סופי במליאה בימים הקרובים יחד עם סעיף שיאפשר למשטרה לבצע בדיקות רוק כאינדיקציה לאיתור נהגים המשתמשים בסמים. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל אמר כי באשר לשימוש בבדיקות הרוק בכוונתו לוודא שהן לא תפגענה במי שישתמש בקנאביס רפואי כחוק ובהתאם להוראות. אחרי התאונה מחכים לשוטר עם בקבוק בירה ביד לפי הצעת המשרד לביטחון הפנים, נהג שנמצא אלכוהול בבדיקת שתן או דם שבוצעה לו - הנחת היסוד תהיה כי היה שתוי גם שלוש שעות לפני הבדיקה, אלא אם הוכיח ההפך. כלומר, אם נהג ביצע תאונה והוא טוען ששתה אלכוהול רק לאחר מכן, חובת ההוכחה על כך תחול עליו. בעניין זה סיפר ראש מדור תאונות דרכים במשטרה, משה כהן, כי יש נהגים שמחכים אחרי התאונה לשוטר עם בקבוק בירה ביד כדי להראות לו שהם שתו אחרי התאונה כדי לחמוק מענישה, ועם מקרים כאלה באה ההצעה להתמודד. עוזר היועץ המשפטי של המשרד לביטחון הפנים, עו"ד חיים אמיגה, הציג גם את בקשת המשרד בעניין אישור השימוש בבדיקות רוק, ואמר כי הוראת השעה שאפשרה את השימוש בבדיקות פקעה ולכן יש צורך לאשר את הסעיף בחקיקה. הבדיקה היא רק אינדיקציה ולא מהווה ראייה במשפט פלילי, אלא רק תשמש את השוטרים לדעת אם צריך לשלוח את הנהג לבדיקת שתן או דם. מי שחולה נוהג יותר טוב? היו"ר כבל התייחס לכך ואמר כי הבעיה היא הטיפול במשתמשי הקנאביס הרפואי כחוק. הוא הבהיר כי לא יהיה מוכן ליצור מצב שמשתמשי הקנאביס הרפואי לא יוכלו לנהוג בכלל, והודיע כי יוודא שהם לא יפגעו כל עוד יעשו זאת ברישיון ובהתאם להנחיות משרד הבריאות.
