רשות החשמל: "כל צרכן ישראלי יוכל להפוך ליצרן חשמל פרטי"
מליאת רשות החשמל אישרה את הסדר "מונה נטו" המאפשר לכל אזרח לעשות שימוש במתקן ייצור פרטי מאנרגיה מתחדשת
ברקע לזינוק הצפוי בתעריפי החשמל בחודש אפריל ב-10%, רשות החשמל אישרה את הסדר "מונה- נטו". ההסדר צפוי להוות אלטרנטיבה לייצור חשמל בחברת החשמל ולהוזיל את העלויות.
ההסדר החדש מאפשר לכל צרכן בעל מונה תעו"ז (תעריף לפי עומס המערכת וזמן צריכה) לייצר חשמל באנרגיה מתחדשת בחצר ביתו, באמצעות קולטני שמש, ובכך להפחית את צריכת החשמל מרשת החשמל בשעות בהם הוא מייצר חשמל בשיעורים הנמוכים מצריכתו.
ההסדר עובד כך: כאשר מתקן האנרגיה המתחדשת מייצר חשמל מעבר לצריכה המקומית של הצרכן, רשות החשמל תעניק זיכוי בהתאם לכמות ולשעות בהם הוא מעביר את האנרגיה לרשת. בסוף כל תקופת חשבון יבוצע קיזוז בין הקרדיט שצבר הצרכן לבין החיוב בחשבון החשמל בגין הצריכה העודפת שלו. במידה ולאחר הקיזוז נותר הפרש חיובי - הצרכן לא יזכה לזיכוי כספי, אך הקרדיט יישמר לתקופת החשבון הבאה.
ישראל כץ מגיב לנתניהו בנושא 'אובר' ונוקב בפיצוי האדיר שיקבלו נהגי המוניות
גיא ארז |
יום לאחר הוויכוח בין ישראל כץ לבנימין נתניהו בנושא אישור השימוש באפליקציית 'אובר', שר התחבורה נאם היום (ב') בוועדת הכלכלה והתייחס לנושא: "מי שרוצה להכניס את 'אובר' שיכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות".
שר התחבורה ישראל כץ הגיע הבוקר לדיון ברפורמה בענף הרכב. יו"ר הוועדה, ח"כ איתן כבל, הזכיר לשר שהוועדה הייתה אמורה לעסוק בנושא אובר ובסוף תצטרך לדון גם בכך.
השר כץ התייחס לכך ולעימות שהתפתח אתמול בישיבת הממשלה בנושא ואמר: "אני לא יודע מאיפה המיתולוגיה על כוחם של נהגי המוניות, זה לא ציבור חזק. זה לא יבואני הרכב. זה ציבור עובד שמתמודד עם מציאות והתפקיד שלי זה לאפשר להם התמודדות בתנאים שווים. מי שמשלם עבור רישיון מונית לא יכול שמישהו יבוא עם הרכב הפרטי ויתמודד מולו. אם המדינה רוצה להכניס את זה שתחליט ותכין 8-9 מיליארד שקל לפצות את נהגי המוניות. אני לא מושפע מלחצים".
אתמול בעימות בין ראש הממשלה לשר התחבורה, עקץ האחרון את נתניהו באומרו "אני לא דואג לבעלי הון מחו"ל " - כשרבים קישרו משפט זה ליחסי נתניהו-שלדון אדלסון.
אפליקציית 'אובר' אמנם פועלת בישראל מזה תקופה - אך במתכונת של הזמנת מוניות רגילה (בפועל, כמו 'גט-טקסי'). הרעיון החדשני באפליקצייה, שפועלת בערים רבות בעולם, הוא 'שידוך' נהגים פרטיים עם נוסעים המגיעים לאותו יעד - באופן שיחסוך כסף לנוסע, ויוריד את העלויות למסיע. הציבור ככלל אמנם ירוויח מנסיעות זולות יותר, אך הראשונים להפגע מהפעלת שירות זה יהיו כמובן נהיג המוניות בישראל - ועל כך פרץ הוויכוח עם נתניהו.
עם זאת, חשוב לציין כי בישראל - בשל המצב הבטחוני, אפשור השימוש בשירות זה אינו מובן מאליו, בשל חשש לחטיפות על רקע בטחוני.
