רשות החשמל: "כל צרכן ישראלי יוכל להפוך ליצרן חשמל פרטי"
מליאת רשות החשמל אישרה את הסדר "מונה נטו" המאפשר לכל אזרח לעשות שימוש במתקן ייצור פרטי מאנרגיה מתחדשת
ברקע לזינוק הצפוי בתעריפי החשמל בחודש אפריל ב-10%, רשות החשמל אישרה את הסדר "מונה- נטו". ההסדר צפוי להוות אלטרנטיבה לייצור חשמל בחברת החשמל ולהוזיל את העלויות.
ההסדר החדש מאפשר לכל צרכן בעל מונה תעו"ז (תעריף לפי עומס המערכת וזמן צריכה) לייצר חשמל באנרגיה מתחדשת בחצר ביתו, באמצעות קולטני שמש, ובכך להפחית את צריכת החשמל מרשת החשמל בשעות בהם הוא מייצר חשמל בשיעורים הנמוכים מצריכתו.
ההסדר עובד כך: כאשר מתקן האנרגיה המתחדשת מייצר חשמל מעבר לצריכה המקומית של הצרכן, רשות החשמל תעניק זיכוי בהתאם לכמות ולשעות בהם הוא מעביר את האנרגיה לרשת. בסוף כל תקופת חשבון יבוצע קיזוז בין הקרדיט שצבר הצרכן לבין החיוב בחשבון החשמל בגין הצריכה העודפת שלו. במידה ולאחר הקיזוז נותר הפרש חיובי - הצרכן לא יזכה לזיכוי כספי, אך הקרדיט יישמר לתקופת החשבון הבאה.
צילום: לילך ברעם
מורי ארקין ומגדל משקיעים בפתרון למניעת שפיכה מוקדמת אצל גברים
חברת ויריליטי מדיקל המייצרת מדבקה לגירוי חשמלי כדי לעכב את השפיכה, גייסה 10 מיליון דולר. החברה רוצה לגייס עד 40 מיליון דולר
משה כסיף |
ויריליטי מדיקל רוצה לסייע לגברים ונשים ליהנות יותר במהלך קיום קשר אינטימי. כ-25% מהגברים בעולם מגיעים לשפיכה מוקדמת כך שהצדדים עשויים לא להגיע להנאה מינית מספקת לפני השפיכה. הפתרון של החברה הוא מדבקה אשר מייצרת גירוי חשמלי ומעכבת את השפיכה.
לדברי החברה, לפתרון יש יתרונות בהשוואה לטיפולים תרופתיים, שעלולים לגרום לתופעות לוואי. המדבקה עמדה בהצלחה בניסויים קליניים, וקיבלה אישור FDA לשיווק בארצות הברית וכן אישור CE לשיווק המוצר באירופה.
המשקיעים הם חברת הביטוח 'מגדל ביטוח 1.43% ' אשר השקיעה 8 מיליון דולר, וקבוצת ארקין, שהשקיעה 2 מיליון דולר, והינה המשקיע המרכזי בחברה. שותפות אלמדה ונצ'רס אלמדה יהש 0% , שותפות מו"פ המשקיעה בחברות בתחומי הבריאות הדיגיטלית, המכשור הרפואי וה-Bio-convergence, השקיעה בויריליטי 1.5 מיליון דולר במסגרת סבב הגיוס האחרון, ומחזיקה ב-5.6% מהחברה בדילול מלא.
היקף השוק העולמי הרפואי לטיפול בשפיכה מוקדמת מוערך כיום ב-2.9 מיליארד דולר וצפוי לצמוח בקצב צמיחה שנתי של 9%, להיקף שנתי של כ-3.5 מיליארד דולר בשנת 2026.
האסטרטגיה של ויריליטי באירופה ובארה"ב מתמקדת במכירת המוצר בפלטפורמת אונליין ישירה לצרכן, ובהמשך דרך רשתות דראגסטור.
ויריליטי הוקמה על ידי טל גולן, מהנדס ביו רפואה. ויריליטי מפתחת מוצרים שאינם תרופתיים לשיפור איכות בריאות המין (Sexual wellbeing) של נשים וגברים. המוצרים מבוססים על טכנולוגיית EMS (Electrical Muscle Stimulation). בחברה מועסקים כיום 9 עובדים.
