האקסטרים של וול סטריט: הנה מניה שעשתה 240% ב-4 חודשים
- מספר עובדים - 970
- שווי שוק - 3.4 מיליארד דולר
- יתרות שורט - 38% (גבוה מאוד)
ניתוח טכני של המניה בשנה האחרונה
המניה נסחרת במבנה מחירים יורד. ניתן לראות בבירור כי מדובר בסכין נופלת. החברה מייצרת שפלים בצורה סיטונאית ונראה שהתחתית עוד רחוקה. על הגרף הוספתי את נקודות הציון המשמעותיות מרגע ההנפקה ב-28 דולר ועד המחיר הנוכחי, שנפל מתחת להנפקה. מבחינה כלכלית החברה צריכה לעבור לפחות שני רבעונים שמעידים על צמיחה בכדי שהניתוח הטכני יהיה לעזר ליצירת תזמון קנייה.

***אין לראות באמור לעיל משום המלצה לביצוע פעולות ו/או ייעוץ השקעות ו/או שיווק השקעות ו/או ייעוץ מכל סוג שהוא. המידע המוצג הינו לידיעה בלבד ואינו מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. כל העושה במידע הנ"ל שימוש כלשהו - עושה זאת על דעתו בלבד ועל אחריותו הבלעדית. החברה ו/או הכותבים מחזיקים ו/או עלולים להחזיק חלק מן הניירות המוזכרים לעיל.
- 2.אברהם 04/11/2015 12:48הגב לתגובה זומוטי כהן שלום. אפשר סקירה על ראדא...הרבה מושקעים שם ..מוצרים טובים והסכם עם צהל והמניה על הפנים...תודה.
- מוטי כהן 04/11/2015 14:04הגב לתגובה זוהיי אברהם זוהי מניה שנחשבת פינק שיט בארה"ב נסחרת מתחת לדולר . הבעיה הגדולה של החברה הזו היא הנפקות חוזרות ונשנות שהחברה מוציאה על מנת להחזיר חובות . לפני 3 חודשים היתה הנפקה אחרונה שהכבידה חזק על המניה . מה עוד שהחברה מפרסמת דוחות עם הפסדים כך שאני מתקשה למצוא סיבה להשקיע בחברה שכזו . כשאני בוחר השקעה ארוכה אני מסתכל קודם כל על ההנהלה ועל מה שהיא עושה לטובת המשקיעים .
- אברהם 04/11/2015 15:04עשו הנפקה אחת בלבד...שווי שוק מאוד נמוך...תודה על התשובה.
- 1.גילי 02/11/2015 19:20הגב לתגובה זומוטי תוכל לכתוב על תחום המזון האורגני ? שמעתי אותך פעם מדבר על התחום הזה בכנס של בורסה גרף

מניות קטנות - הזדמנויות גדולות
באחד המאמרים התייחסתי פה לשינויים בפרדיגמות הסיכון שהשוק עבר. את מרבית ספרי תאוריות ההשקעות והכלכלה כנראה אפשר לתת למחזור. היום אני רוצה להציע עוד שבירת פרדיגמה: מניות של חברות קטנות הן לא בהכרח הדבר הכי מסוכן כרגע. המניות האלו היו מדוכאות שנים ארוכות בצילה של הרשימה שהתחילה בארבע חברות גדולות והפכה להיות 7 המופלאות ובהכבדת הריבית הגבוהה. אבל, כשהמניות הגדולות בפרט ומניות ה – S&P500 בכלל השתלטו על מרבית העניין ושווי השוק נותרו הרבה מניות של חברות עם שווי שוק בינוני ונמוך מתחת לרדאר.
מי שרוצה לעשות צעד נוסף בכיוון לתעשיה. לשיקולכם.ן. מבחינת הגרף אפשר לראות את הפריצה של השיא ואת העוצמה המתפרצת בהשוואה ל – IWM. היופי כאמור בניתוח טכני הוא שאנחנו פועלים על פי מה שאנחנו רואים ולא על פי מה שאנחנו חושבים.
איור: דפדפן אטלס של OpenAIהמטוס מספר 1 של מדינת ישראל
מתי עלה הרעיון לראשונה, איזה מטוס נבחר כדי למלא את הצורך, אילו טכנולוגיות הותקנו בו, איך נבחר שמו, וכמה כל זה עלה? כל מה שאפשר לספר על מטוס ה-VIP של מנהיגי המדינה
מעטים הפרויקטים שעוררו בישראל כל כך הרבה סקרנות, ביקורת, שמועות וגם מסתורין כמו "כנף ציון", מטוס המנהיגים הרשמי של מדינת ישראל. למרות שכל ישראלי מכיר את שמו, רוב הסיפורים שמאחורי הפרויקט מעולם לא סופרו במלואם. מי חפץ בו? מי התנגד? אילו טכנולוגיות הותקנו בו? ומדוע המטוס כמעט לא המריא בכלל במשך שנים?
אומנם הפרויקט נולד מתוך צורך ביטחוני ותדמיתי, אך הפך במהרה לאחת הסאגות הארוכות בתולדות התחבורה האווירית בישראל. מאחורי הדלתות הסגורות, אנשי משרד הביטחון, חיל האוויר, יועצי תקשורת ומהנדסי תעופה ניהלו במשך שנים דיונים שהציבור כמעט ולא שמע עליהם.
הרעיון להצטייד במטוס ממשלתי רשמי עלה כבר בתחילת שנות ה־2000, אך רק ב-2013 הוקמה ועדת גולדברג בראשות השופט בדימוס אליעזר גולדברג בשיתוף עם מפקד חיל האוויר לשעבר אלוף (מיל.) עידו נחושתן ואישים נוספים במטרה לבחון את ההיתכנות הכלכלית לרכישת מטוס, את הבעיות במצב הקיים ואת הדרכים לתיקונן. לאחר שהוועדה שמעה חוות דעת של אישים מהמוסד, שב״כ והמטה לביטחון לאומי, המליצה והצדיקה את הצורך ברכישת מטוס ייעודי להטסת ראשי המדינה.
מאחורי הקלעים, הסיבה לא נולדה רק מהפן הביטחוני אלא גם משורה של תקריות מביכות. למשל, בביקור מדיני בדרום אמריקה, מטוס אל על החכור למטרת הביקור כמעט ולא הורשה להמריא עקב מחלוקת בירוקרטית בין חברות שירותי הקרקע. המשלחת הישראלית נתקעה במשך שעות בטרמינל צדדי.
- נחיתת חירום באיירבוס היתה הסימן לתקלה מערכתית - הסכנה עדיין באוויר
- בואינג מזנקת ב-10%: מצפה לעלייה במסירות מטוסים ב-2026 ולתזרים חיובי של מיליארדים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
באירוע אחר, בעת ביקור באירופה, סודרה במטוס מסחרי “סוויטה” עבור ראש הממשלה, אך גודל המיטה ששלחו לא התאים לרוחב הדלת, והצוות נאלץ לפרק אותה במקום ולהרכיבה מחדש בתוך המטוס.
