טיילור סוויפט
צילום: פייסבוק סעיף 27

לקוסטקו יש מטילי זהב, לטארגט יש את טיילור סוויפט

לפי ההערכות קוסטקו מוכרת בין 100-200 מיליון דולר במטילי זהב וכסף בכל חודש; טארגט חיפשה פתרון משלה שיעזור לה לעמוד בתחרות וכנראה שהיא מצאה - מרצ'נדייז של טיילור סוויפט
רוי שיינמן |

ענקית הקמעונאות האמריקאית טארגט  TARGET CORP חיפשה פתרון איתו תוכל להתחרות במטילי הזהב שמוכרת המתחרה הגדולה שלה קוסטקו COSTCO WHOLESALE , ונראה כי כעת היא מצאה - מרצ'נדייז בלעדי של הזמרת המפורסמת טיילור סוויפט. על פי הערכות של UBS, המהדורות המיוחדות של מרצ'נדייז רשמי של הזמרת עשויות להעלות את הכנסות טארגט ברבעון הרביעי של השנה בכ-100 מיליון דולר.

טיילור סוויפט; קרדיט: פייסבוק לפי סעיף 27א

טיילור סוויפט; קרדיט: פייסבוק לפי סעיף 27א

החברה הודיעה שתשיק סדרת מוצרים בלעדיים של סוויפט במהלך "בלאק פריידיי", הכוללים ספר רשמי המתעד את החוויות שלה בסיבוב ההופעות הגדול שלה, "Eras Tour". כמו כן, יימכרו גם תקליטים ודיסקים של הגרסה המורחבת לאלבומה האחרון של סוויפט, "The Tortured Poets Department". גרסה זו הייתה זמינה עד כה רק כדיגיטלית, והמעריצים דרשו את השקת הגרסה הפיזית שלה מאז אפריל, אז יצא האלבום לראשונה.

זו אינה הפעם הראשונה שטארגט חוברת לסוויפט. בעבר הוציאה הקמעונאית למעלה מ-10 גרסאות בלעדיות לאלבומים של הזמרת, כאשר שיתוף הפעולה האחרון ביניהם נחל הצלחה מסחררת. גרסה בלעדית של "Tortured Poets" הפכה להזמנה המוקדמת הגדולה ביותר בתולדות מחלקת הבידור של טארגט, וסייעה להגדיל את מכירות הקטגוריה ברבעון הראשון, בעוד שהמכירות הכוללות של טארגט רשמו ירידה של 3.1%.

 

כמה המהלך ישפיע על טארגט?

לדברי האנליסט מיכאל לסר מ-UBS, המוצרים החדשים עשויים לחולל הצלחה דומה. סקר שנערך על ידי Morning Consult מצא כי כ-69% מהמבוגרים בארה"ב מזדהים כמעריצים של סוויפט, כאשר 16% מהם מחשיבים עצמם "מעריצים מושבעים". לסר מעריך שכ-42 מיליון איש נחשבים למעריצים מושבעים, ואם רק 2% מהם ירכשו ספר ואלבום, ההכנסות של טארגט עשויות לעלות בכ-100 מיליון דולר ברבעון הרביעי.

סניף טארגט; קרדיט: טוויטר

סניף טארגט; קרדיט: טוויטר

"שיתוף הפעולה הזה מדגים את ההתמקדות של טארגט בחידושים ובבלעדיות", כתב לסר, והוסיף שזה יאפשר לקמעונאית לשמר נאמנות לקוחות, ליצור התלהבות, ולהגביר את תנועת המבקרים בחנויות. לסר מציין שמדובר בהערכה שמרנית, שכן היא לא לוקחת בחשבון רכישות נוספות שהלקוחות יבצעו כשכבר יגיעו לחנות כדי לקנות את המרצ'נדייז.

קיראו עוד ב"גלובל"

בנוסף, ההערכה מתבססת על כך שרק 2% מהמעריצים המושבעים ירכשו את המוצרים, ושכל אחד מהם ירכוש רק עותק אחד מכל מוצר. בפועל, מעריצי סוויפט ידועים ברצונם לרכוש מוצרים בלעדיים מהר. מוצרים שמושקים בחנות המקוונת של הזמרת לרוב נמכרים תוך דקות, ובסיבוב ההופעות האחרון שלה מעריצים המתינו שעות כדי לרכוש מוצרים מהקולקציה. המגזין Pollstar מעריך שהמכירות של מרצ'נדייז בסיבוב ההופעות שלה לשנת 2023 עשויות להגיע לכ-200 מיליון דולר, כאשר כל מעריץ מוציא בממוצע 40 דולר על מוצרים.

למרות הציפיות הגבוהות, לסר מציין שמכירות המוצרים של סוויפט יוכלו להוסיף לטארגט, אך הן אינן מסוגלות לבדן לשנות את התמונה הכללית עבור הקמעונאית. מחלקת הבידור של טארגט, הכוללת גם את מכירות המוזיקה, מהווה רק כ-13% מההכנסות הכוללות של החברה. עם זאת, על רקע התקופה הכלכלית המאתגרת הצפויה לעונת החגים הקרובה, כל מוצר שמצליח למשוך לקוחות לחנות הוא סיבה לחגיגה עבור טארגט. 

מניית טארגט נסחרת לפי שווי של 72.2 מיליארד דולר אחרי עלייה של 10% מתחילת השנה ושל 40% בשנה האחרונה. המניה נסחרת במכפיל 16 על הרווחים הצפויים לה השנה ובמכפיל 15 על הרווחים הצפויים לה בשנה הבאה.

מניית טארגט בשנה האחרונה

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
איצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיותאיצטדיון NEOM. קרדיט: רשתות חברתיות

סעודיה חושפת את אצטדיון NEOM: מתקן הספורט התלוי הראשון בעולם

האצטדיון העתידני NEOM Stadium יתנשא לגובה של 350 מטר בלב עיר הענק האנכית "דה ליין", ויארח משחקים במסגרת מונדיאל 2034; המתקן יופעל כולו באנרגיה מתחדשת ויציע חוויית צפייה אווירית חסרת תקדים

רן קידר |
נושאים בכתבה סעודיה

סעודיה מציגה את אחד ממיזמי הספורט והאדריכלות הנועזים בעולם: NEOM Stadium, האצטדיון התלוי הראשון בהיסטוריה, שייבנה בגובה של כ-350 מטר מעל מדבר טאבוק ויהיה חלק מהעיר האנכית העתידנית The Line שבפרויקט הענק NEOM. האצטדיון, שיכלול כ-46 אלף מושבים ויפעל כולו באמצעות אנרגיה מתחדשת, צפוי להיחנך ב-2032 ולהיות אחד ממוקדי מונדיאל 2034, שבו תארח סעודיה משחקים עד לשלב רבע הגמר.

האצטדיון ייבנה כחלק ממערך אורבני אינטגרטיבי הכולל מערכות תחבורה אוטונומיות ומעליות מהירות, ויאפשר גישה ישירה למתחם האירוח והפנאי של העיר. המבנה יתוכנן כך שיאפשר צפייה פנורמית ייחודית בנוף המדברי והימי של אזור טאבוק, תוך עמידה בסטנדרטים סביבתיים מחמירים. לאחר סיום גביע העולם יהפוך האתר למרכז קבוע לאירועי ספורט, הופעות וירידים טכנולוגיים, חלק מחזון NEOM לעיר חכמה ופעילה לאורך כל השנה.


              הדמייה של "איצטדיון השמיים". קרדיט: רשתות חברתיות

הפרויקט הוא חלק מתוכנית רחבת היקף של סעודיה להקמת 11 מתקני ספורט חדשים לקראת המונדיאל, בהם אצטדיון המלך סלמן בריאד שיכלול 92,000 מושבים ויארח את משחק הפתיחה והגמר. פרויקטים נוספים יוקמו בג’דה, אל-חובאר ואבה, כולם בעיצוב חדשני ועם תשתיות מתקדמות לתחבורה, אנרגיה ותחזוקה חכמה.

הקונספט של The Line, עיר אנכית, ברוחב 200 מטר בלבד, אבל באורך 170 ק"מ ובגובה 500 מטר, נועד לבטל את הצורך בכבישים וברכבים פרטיים, ולרכז חיים עירוניים אנכיים סביב מערכות תחבורה ירוקות וממוחשבות. לפי התכנון, שלב הפיתוח הראשון של העיר (5 ק"מ מתוך 170) צפוי להסתיים עד 2030, כאשר האצטדיון יהווה אחד מעוגני הפיתוח המרכזיים של המיזם.

החזון האדריכלי נבנה בשיתוף משרדי העיצוב הבינלאומיים Gensler ו-Delugan Meissl , לצד חברות הנדסה כמו Mott MacDonald האחראית על התשתיות והקיימות. לפי מקורות רשמיים, הבנייה תחל בשנת 2027, כחלק מהאסטרטגיה המודולרית של NEOM המאפשרת הקמה בשלבים בני 800 מטר כל אחד.

סאטיה נאדלה מנכל מיקרוספט
צילום: מיקרוסופט

מיקרוסופט מגדילה החזקה ב-OpenAI: תחזיק בכ-27% מהחברה ותקבל גישה לטכנולוגיות עד 2032

המניה מזנקת ב-4%; OpenAI התחייבה לרכוש שירותי ענן ב-250 מיליארד דולר ל-7 שנים

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה מיקרוסופט OpenAI

מיקרוסופט ו-OpenAI הודיעו על חתימת הסכם חדש ומקיף ביניהן, שמעניק לחברת התוכנה הענקית נתח משמעותי מהבעלות ב-OpenAI שמובילה את תחום ה-AI. במקביל תינתן גישה ארוכת טווח לטכנולוגיות ולמודלים שפיתחה OpenAI. מדובר בהסכם שצפוי להשפיע משמעותית על מפת התחרות בענן ובבינה המלאכותית בשנים הקרובות.

לפי ההודעה, מיקרוסופט תחזיק כעת בכ-27% מהון OpenAI, שווי מוערך של כ-135 מיליארד דולר (OpenAI מוערכת ב-500 מיליארד דולר). נוסף לכך, מיקרוסופט תקבל גישה לטכנולוגיות כולל למודלים שמוגדרים ככאלה שהשיגו רמת "בינה כללית" (AGI), עד לשנת 2032. עם זאת, מיקרוסופט ויתרה על זכות הסירוב הראשונה שהייתה לה בכל הנוגע לגישה למשאבי המחשוב של OpenAI.

במקביל להשקעה והגדרת הבעלות, התחייבה OpenAI לרכוש שירותים בפלטפורמת Azure של מיקרוסופט בהיקף של 250 מיליארד דולר. זו דרמה גדולה גם למיקרוסופט. המשמעות היא חיזוק נוסף למעמד Azure כשחקן המוביל בתחום הענן, והצבת מיקרוסופט בעמדה מועדפת מול מתחרות דוגמת גוגל ואמזון.

לכאורה, מדובר בהסכם שכולו רווח למיקרוסופט: גם שליטה חלקית ב-OpenAI, גם גישה לטכנולוגיה, וגם הבטחת הכנסות אדירה מהשימוש ב-Azure. במקביל זה גם הסכם טוב ל-OpenAI שרוכשת כנראה בתמחור סביר שירותים שהיא צריכה ל-7 שנים קדימה. אלא שכדאי להסתכל על המהות -  מיקרוסופט בעצם קונה מניות בתמורה לעסקה. יש כאן הרמת שווי, גם של מיקרוסופט וגם של OpenAI בעסקה שלא זורם בה בשלב הראשון כסף. 

עסקאות כאלו, סוג של עסקאות בתוך המשפחה של העברה מכיס לכיס, נפוצות בחודשם האחרונים והן מסוכנות - הן גורמות לחשש שמדובר במפת אינטרסים לא ברורה - שאנבידיה משקיעה ב-OpenAI  ובמקביל OpenAI רוכשת מאנבידיה שבבים, אז מה בעצם העסקה, ולפי איזה שווי, כי יש לזה השלכות גם על המחיר, והשווים שמוצגים החוצה לא שקופים.