גנסן הואנג אנבידיה
צילום: טוויטר

בזמן שאנבידיה יורדת - המנכ"ל ממשיך למכור מניות

הואנג צפוי למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025 ונמצא כעת כבר ביותר מחצי הדרך, כאשר נותרו לו עוד 2.64 מיליון מניות בשווי של 300 מיליון דולר
אדיר בן עמי | (4)

מניית ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP נפלה בערך 14% בשבועות האחרונים, אבל גם זה לא האט את המכירות של מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג. המנכ"ל מכר 3.36 מיליון מניות אנבידיה תמורת 424 מיליון דולר מה-13 ביוני ועד ה-24 ביולי במחיר ממוצע של 126.23 דולר.

המכירות בוצעו דרך תכנית שנקראת Rule 10b5-1. תוכניות כאלה משמשות מקורבים לחברה על מנת להסיר כל טענה כי הם פעלו על סמך מידע פנים. המקורבים קובעים מראש תוכניות לקנייה או מכירה של מניות כאשר מתרחשים תנאים מסויימים כמו הגעה למחיר ונפח מסחר מסוימים והעסקאות הללו מבוצעות באופן אוטומטי.

נראה כי תוכנית המכירות של הואנג מבוססת יותר על נפחי המסחר ופחות על מחיר. המנכ"ל מכר 240,000 מניות כל כמה ימים ולא עניין אותו כאשר מחיר המכירה הממוצע נפל ב-9.4% ל-120.29 דולר למניה בין ה-23 ביולי ל-24 ביולי ממחיר של 132.77 אליו הגיע ב-9-10 ביולי. כאשר תכנית המכירה החלה ב-13-14 ביולי, מחיר המכירה הממוצע עמד על 129.94 דולר למניה. מניית אנבידיה לא הייתה חסינה מפני הבריחה האחרונה של המשקיעים מענקיות הטכנולוגיה למניות הקטנות. 

לאחר פיצול המניה של 1 ל-10 שנכנס לתוקף לאחר הסגירה ב-7 ביוני, תוכנית המכירה של הואנג הייתה אמורה למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025. המנכ"ל כרגע נמצא בערך באמצע הדרך ונותרו לו עוד 2.64 מיליון מניות בשווי של בערך 300 מיליון דולר, על בסיס מחיר הסגירה האחרון של המניה ב-113.15 דולר.

השווי הכולל של המכירות שביצע הואנג השנה, כבר עלה על שווי המכירות בשנה שעברה שכולן התרחשו בחודש ספטמבר. המנכ"ל מכר 237,500 מניות ב-2013 לפני הפיצול תמורת 110 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 463.95 דולר למניה. גם כאן הואנג ביצע את המכירה באמצעות עסקאות מתוכננות מראש שכללו גם רכישת מניות על ידי מימוש אופציות.

לזמן קצר ביוני האחרון, רגע אחרי שהחלה מכירת המניות של הואנג, אנבידיה הייתה החברה הציבורית היקרה בעולם לפי שווי שוק. מניות ענקית השבבים עדיין זינקו ביותר מ-120% עד כה ב-2024, הודות להתלהבות המשקיעים מבינה מלאכותית ולאחר שהמניה כבר זינקה ב-239% בשנת 2023.

למרות הירידות האחרונות, קשה להגיד שזה זמן רע עבור הואנג למכור מניות. המנכ"ל עדיין מחזיק גם ב-78 מליון מניות בחשבון האישי שלו ועוד 786 מיליון מניות דרך שותפויות ונאמנויות.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הואנג הוא לא היחיד שמוכר מניות

שלושה בכירים נוספים באנבידיה מכרו לאחרונה מניות של החברה. דבורה שוקוויסט סמנכ"לית התפעול של החברה אימצה גם היא ב-4 במרץ את תכנית המסחר למכירה של 41,140 מניות אנבידיה עד ה-2 ביוני 2025. בעקבותיה הלכה גם סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שתמכור כחלק מאותה תכנית עד 50,000 מניות עד 15 במאי 2025.

לבסוף, סגן הנשיא לפעילות שטח עולמית של אנבידיה, ג'יי פורי, ימכור כחלק מהתכנית עד 100,832 מניות עד ה-11 ביולי 2025.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מהלך צפוי והגיוני (ל"ת)
    התוהה 30/07/2024 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גלהדף 30/07/2024 12:18
    הגב לתגובה זו
    כתבות כתבות שבהסתמך על העבר חברה שמבצעת ספליט, בדרך עולה חזק אחרכך. ובכן לא רק שזה לא קרה אלא להיפך ירדו חזק. כמו למשל CMG, avgo . מדוע הכתבים מטעים את הציבור עם השטויות שלהם ?
  • 1.
    עכשיו הכל מובן 29/07/2024 23:09
    הגב לתגובה זו
    ברגע קריאת הכתבה מכרתי את כל האחזקות
  • אץ כץ 30/07/2024 13:04
    הגב לתגובה זו
    אני קניתי מה שמכרת
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.