גנסן הואנג אנבידיה
צילום: טוויטר

בזמן שאנבידיה יורדת - המנכ"ל ממשיך למכור מניות

הואנג צפוי למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025 ונמצא כעת כבר ביותר מחצי הדרך, כאשר נותרו לו עוד 2.64 מיליון מניות בשווי של 300 מיליון דולר
אדיר בן עמי | (4)

מניית ענקית השבבים אנבידיה NVIDIA CORP נפלה בערך 14% בשבועות האחרונים, אבל גם זה לא האט את המכירות של מנכ"ל החברה ג'נסן הואנג. המנכ"ל מכר 3.36 מיליון מניות אנבידיה תמורת 424 מיליון דולר מה-13 ביוני ועד ה-24 ביולי במחיר ממוצע של 126.23 דולר.

המכירות בוצעו דרך תכנית שנקראת Rule 10b5-1. תוכניות כאלה משמשות מקורבים לחברה על מנת להסיר כל טענה כי הם פעלו על סמך מידע פנים. המקורבים קובעים מראש תוכניות לקנייה או מכירה של מניות כאשר מתרחשים תנאים מסויימים כמו הגעה למחיר ונפח מסחר מסוימים והעסקאות הללו מבוצעות באופן אוטומטי.

נראה כי תוכנית המכירות של הואנג מבוססת יותר על נפחי המסחר ופחות על מחיר. המנכ"ל מכר 240,000 מניות כל כמה ימים ולא עניין אותו כאשר מחיר המכירה הממוצע נפל ב-9.4% ל-120.29 דולר למניה בין ה-23 ביולי ל-24 ביולי ממחיר של 132.77 אליו הגיע ב-9-10 ביולי. כאשר תכנית המכירה החלה ב-13-14 ביולי, מחיר המכירה הממוצע עמד על 129.94 דולר למניה. מניית אנבידיה לא הייתה חסינה מפני הבריחה האחרונה של המשקיעים מענקיות הטכנולוגיה למניות הקטנות. 

לאחר פיצול המניה של 1 ל-10 שנכנס לתוקף לאחר הסגירה ב-7 ביוני, תוכנית המכירה של הואנג הייתה אמורה למכור 6 מיליון מניות אנבידיה עד ה-31 במרץ 2025. המנכ"ל כרגע נמצא בערך באמצע הדרך ונותרו לו עוד 2.64 מיליון מניות בשווי של בערך 300 מיליון דולר, על בסיס מחיר הסגירה האחרון של המניה ב-113.15 דולר.

השווי הכולל של המכירות שביצע הואנג השנה, כבר עלה על שווי המכירות בשנה שעברה שכולן התרחשו בחודש ספטמבר. המנכ"ל מכר 237,500 מניות ב-2013 לפני הפיצול תמורת 110 מיליון דולר, במחיר ממוצע של 463.95 דולר למניה. גם כאן הואנג ביצע את המכירה באמצעות עסקאות מתוכננות מראש שכללו גם רכישת מניות על ידי מימוש אופציות.

לזמן קצר ביוני האחרון, רגע אחרי שהחלה מכירת המניות של הואנג, אנבידיה הייתה החברה הציבורית היקרה בעולם לפי שווי שוק. מניות ענקית השבבים עדיין זינקו ביותר מ-120% עד כה ב-2024, הודות להתלהבות המשקיעים מבינה מלאכותית ולאחר שהמניה כבר זינקה ב-239% בשנת 2023.

למרות הירידות האחרונות, קשה להגיד שזה זמן רע עבור הואנג למכור מניות. המנכ"ל עדיין מחזיק גם ב-78 מליון מניות בחשבון האישי שלו ועוד 786 מיליון מניות דרך שותפויות ונאמנויות.

קיראו עוד ב"גלובל"

 

הואנג הוא לא היחיד שמוכר מניות

שלושה בכירים נוספים באנבידיה מכרו לאחרונה מניות של החברה. דבורה שוקוויסט סמנכ"לית התפעול של החברה אימצה גם היא ב-4 במרץ את תכנית המסחר למכירה של 41,140 מניות אנבידיה עד ה-2 ביוני 2025. בעקבותיה הלכה גם סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שתמכור כחלק מאותה תכנית עד 50,000 מניות עד 15 במאי 2025.

לבסוף, סגן הנשיא לפעילות שטח עולמית של אנבידיה, ג'יי פורי, ימכור כחלק מהתכנית עד 100,832 מניות עד ה-11 ביולי 2025.

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 3.
    מהלך צפוי והגיוני (ל"ת)
    התוהה 30/07/2024 12:24
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    גלהדף 30/07/2024 12:18
    הגב לתגובה זו
    כתבות כתבות שבהסתמך על העבר חברה שמבצעת ספליט, בדרך עולה חזק אחרכך. ובכן לא רק שזה לא קרה אלא להיפך ירדו חזק. כמו למשל CMG, avgo . מדוע הכתבים מטעים את הציבור עם השטויות שלהם ?
  • 1.
    עכשיו הכל מובן 29/07/2024 23:09
    הגב לתגובה זו
    ברגע קריאת הכתבה מכרתי את כל האחזקות
  • אץ כץ 30/07/2024 13:04
    הגב לתגובה זו
    אני קניתי מה שמכרת
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTמניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPT

המניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50

זינוק חד במניית SMX הציף עניין בטכנולוגיית הסימון שפיתחה החברה, אך בעיקר סימני שאלה על שווי מנופח - חברה של 350 מיליון דולר עם ביצועיים אפסיים
אדיר בן עמי |

מניית SMX SMX -59.09%   משכה בימים האחרונים עניין יוצא דופן בשוק האמריקאי. לאחר תקופה ארוכה שבה נסחרה ברמות נמוכות ובמחזורי מסחר מצומצמים, היא רשמה זינוק חד שהעלה את שווי החברה למאות מיליוני דולרים בתוך ימים ספורים. בסוף נובמבר נסחרה המניה בדולרים בודדים, וכעבור כשבוע כבר חצתה את רף 340 הדולרים. ביום המסחר האחרון הגיעה המניה לרמה של כמעט 500 דולר במהלך היום, אך מיד לאחר סגירתו צנחה בכ־23% לרמה של כ־254 דולר.


החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.


בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.


ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.


האתגר הכפול

מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.


חנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמיחנות ספורה בדוחא שבקטאר, מתוך האתר הרשמי

האנבידיה של עולם הביוטי - ספורה: מנגנון חדשנות, צמיחה גלובלית ושותפויות

עם הכנסות שנתיות במיליארדים, עוד ועוד חנויות שנפתחו בכל העולם, חוויית קניה שכוללת AI, ספורה צומחת בעקביות כשחקן המוביל בתעשיית הביוטי העולמית

הדס ברטל |

ספורה (Sephora), ענקית הקמעונאות ממשיכה לצמוח גם השנה, בתקופה של אי וודאות כלכלית. ב-2025, דו"ח הרבעון השלישי של LVMH מציין הכנסות כוללות של 58.1 מיליארד אירו בתשעת החודשים הראשונים, עם עלייה אורגנית של 1%, כאשר חטיבת הסחר הסלקטיבי, הכוללת את ספורה, רשמה צמיחה של 7%. 

רשת הקמעונאות לקוסמטיקה שהוקמה ב-1970 על ידי דומיניק מנדל בצרפת, החלה כחנות יחידה בפריז והתרחבה למותג גלובלי וכיום נמצאת תחת בעלות LVMH מאז 1997. הרכישה על ידי LVMH, שהייתה תמורת 262 מיליון אירו, אפשרה הרחבה מהירה, כולל כניסה לארה"ב ב-1998 עם רכישת 29 חנויות מ-Helene Curtis. עד שנת 2000, הרשת הגיעה ל-300 חנויות בארה"ב וכיום היא מפעילה 3,400 חנויות ב-35 מדינות, כולל 1,200 בארה"ב, 500 באירופה ו-300 באסיה. המודל העסקי מבוסס על גישה פתוחה למוצרים, ללא דלפקים סגורים, מה שמאפשר התנסות ישירה ומגביר מכירות ב-25% בהשוואה למודלים מסורתיים.

ספורה עצמה השיגה צמיחה כפולה משיעור השוק, עם עלייה בהכנסות ובשולי רווח, למרות ירידה של 3% במכירות בארה"ב ברבעון הראשון עקב בסיס השוואה גבוה. בחצי השנה הראשונה, חטיבת הבשמים והקוסמטיקה של LVMH נשארה יציבה, הודות למכירות בצפון ודרום אמריקה, אירופה והמזרח התיכון, כאשר הכנסות החטיבה הגיעו ל-39.8 מיליארד אירו. ההשקה של מותג Rhode של היילי ביבר באוקטובר 2025 הניבה מכירות שבועיות שיא של 4.7 מיליון דולר בצפון אמריקה, והשקת MAC Cosmetics בארה"ב בתחילת 2026 תכפיל את נוכחות המותג ב-500 חנויות פיזיות ובאתר. חטיבת הביוטי של LVMH גם רשמה צמיחה אורגנית של 2%, עם דגש על שוק אסיה, שם מכירות ספורה גדלו ב-5%.

גם בעידן האון ליין ספורה ממשיכה לפתוח חנויות 

ספורה חווה גם התרחבות בהיקף החנויות שלה. בעוד רשתות רבות רק סוגרות חנויות בעידן הקניות המקוונות, עם דגש על אמריקה הלטינית: 10 חנויות חדשות במקסיקו וברזיל ב-2025. בבריטניה, שם פועלות 10 חנויות כיום עם תוספת של 2 עד סוף השנה כאשר מוצב יעד של 20 עד 2026. בצפון אמריקה, ספורה משקיעה 500 מיליון דולר בשדרוג 700 חנויות ב-5 השנים הקרובות, כולל שילוב טכנולוגיה כמו מסכי מגע ומערכות לאבחון סוג עור שיתאימו לכל לקוחה את המוצרים המתאימים לסוג העור הספציפי שלה.
בסין, הרשת מחזקת נוכחות עם 100 חנויות, ומשלבת מוצרים מקומיים כמו סרומים קוריאניים, שמהווים כ-15% מהמכירות באסיה. באירופה, ספורה מתרחבת בגרמניה עם 5 חנויות חדשות ב-2025, ובצרפת, ארץ המוצא, היא מפעילה 300 חנויות עם מכירות של כ-2 מיליארד אירו בשנה. בשוק המפרץ הפרסי, ספורה הרחיבה שותפות עם e.l.f. Beauty בנובמבר 2025, מה שמאפשר כניסה למדינות כמו סעודיה ואיחוד האמירויות, עם צפי למכירות של 50 מיליון דולר בשנה ראשונה. שותפות עם Kohl's בארה"ב תרמה לצמיחה של 5.4% בקטגוריית אקססוריז ברבעון השלישי, כאשר ספורה תופסת 25% משטחי החנויות של Kohl's ב-2025.


חנות של ספורה, מתוך האתר הרשמי
חנות של ספורה - קרדיט: מתוך האתר הרשמי