ה-S&P500 ימשיך לזנק ב-2024? אלו התרחישים לפי גולדמן זאקס
האנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס אמנם מותירים את תחזיתם על מדד הדגל האמריקאי S&P 500, אך לא מוציאים מכלל סיכוי תרחיש בו ענקיות הטכנולוגיה מובילות את המדד לעליות של עוד 15%.
החברה מותירה את תחזיתה הנוכחית, שהמדד יסיים את השנה ברמה של 5,200 נקודות, בשל העובדה שלהערכתם תוואי הריבית של הבנק הפדראלי ומסלול הצמיחה הכלכלית מתומחרים במלואם על ידי השווקים. עם זאת האנליסטים של בנק ההשקעות הציעו שורה של תרחישים אלטרנטיביים משום שלהערכתם התחזית לא הייתה ודאית. אחד מהם הוא הרעיון שהערכות השווי של חברות הטכנולוגיה הגדולות עשויות להמשיך לצמוח ולשלוח את המדד לרמה של6,000 עד סוף השנה. "למרות שהאופטימיות מבינה מלאכותית נראית גבוהה, ציפיות הצמיחה והערכות השווי לטווח ארוך עבור מניות ה-TMT (טכנולוגיה, מדיה וטלקום, א"ג) הגדולות עדיין רחוקות מטריטוריית 'בועה'", כתבו אנשי הבנק.
מדד הדגל האמריקאי, S&P 500 עלה השנה בכמעט 10% ונסגר בסוף השבוע ברמה של 5,234.18 נקודות, גבוה מתחזיות סוף השנה של האנליטסים בגולדמן. השילוב של נתונים כלכליים חיוביים בארה"ב, ציפיות שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית ואופטימיות לגבי מניות הבינה המלאכותית הם בין הגורמים שעזרו למדד להתקדם. "שינוי בתחזית הריבית ללא הידרדרות בכלכלה הכרחי כדי שהעלייה בשוק תתרחב", העריכו האנליסטים של הבנק.
- 13.אביב 24/03/2024 22:24הגב לתגובה זולא להאמין שמישהו קיבל שכר על התחזית הזאת
- 12.אורן 24/03/2024 20:04הגב לתגובה זוהאם נסיון בתור מגד עתידות יכול לעזור?
- 11.איציק 24/03/2024 19:12הגב לתגובה זואו שיהיה עליות או שיהיה ירידות . 50 50
- 10.עופרי 24/03/2024 17:39הגב לתגובה זוהתחזית היא שמדד ה s&p 500 ימשיך לעלות , או שיירד. תלוי בגובה הריבית ותנאי הכלכלה הריאלית.
- 9.S&P שואף וחותר למגע עם שער 2620...ומשם יתרסק!!!! (ל"ת)פרופסור וגנרל 24/03/2024 17:28הגב לתגובה זו
- 8.יורם 24/03/2024 16:10הגב לתגובה זוכל מ"ס זוכה , נסתמך עליכם לא נגיע רחוק
- 7.אולי יתנו תחזית אחת ולא גולדמן והיפוכו !! (ל"ת)HAKY1 24/03/2024 15:38הגב לתגובה זו
- 6.בן 24/03/2024 15:29הגב לתגובה זובקיצור. אין כלום כי לא היה כלום
- 5.כולם מקשקשים ואין להם מושג אבל הם חייבים לכתוב משהו (ל"ת)דוד 24/03/2024 15:27הגב לתגובה זו
- 4.משה 24/03/2024 14:59הגב לתגובה זויתכן שלא
- 3.מתעניין 24/03/2024 14:37הגב לתגובה זויש לציין שהאנליסטים הם כמעט יודעי כל. טווח התחזיות 6000 - 4500 כשהמדד היום 5234 (כמעט בדיוק באמצע). העלאת הטווח לתחום 7000 - 3000 כנראה תבטיח "פגיעה בול". אולי כדאי להביא לציבור כמה הערכות של אסטרולוגים ???
- 2.אנונימי 24/03/2024 14:15הגב לתגובה זואו שכן או שלא מה שבטוח אולי
- 1.בינה מלאכותית משנה את שם המשחק (ל"ת)24/03/2024 13:35הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
