גולדמן זקס
צילום: טוויטר

ה-S&P500 ימשיך לזנק ב-2024? אלו התרחישים לפי גולדמן זאקס

האנליסטים של בנק ההשקעות סבורים שהמדד יסיים את שנת 2024 כשהו נמצא ברמה של 5,200 נקודות, מתחת לרמתו הנוכחית, בשל העובדה שסביבת הריבית והצמיחה כלכלית מתומחרות בשוק, עם זאת בבנק מציעים שורה של תרחישים אלטרנטיביים

האנליסטים של בנק ההשקעות גולדמן זאקס אמנם מותירים את תחזיתם על מדד הדגל האמריקאי S&P 500, אך לא מוציאים מכלל סיכוי תרחיש בו ענקיות הטכנולוגיה מובילות את המדד לעליות של עוד 15%.

החברה מותירה את תחזיתה הנוכחית, שהמדד יסיים את השנה ברמה של 5,200 נקודות, בשל העובדה שלהערכתם תוואי הריבית של הבנק הפדראלי ומסלול הצמיחה הכלכלית מתומחרים במלואם על ידי השווקים. עם זאת האנליסטים של בנק ההשקעות הציעו שורה של תרחישים אלטרנטיביים משום שלהערכתם התחזית לא הייתה ודאית. אחד מהם הוא הרעיון שהערכות השווי של חברות הטכנולוגיה הגדולות עשויות להמשיך לצמוח ולשלוח את המדד לרמה של6,000 עד סוף השנה. "למרות שהאופטימיות מבינה מלאכותית נראית גבוהה, ציפיות הצמיחה והערכות השווי לטווח ארוך עבור מניות ה-TMT (טכנולוגיה, מדיה וטלקום, א"ג) הגדולות עדיין רחוקות מטריטוריית 'בועה'", כתבו אנשי הבנק.

מדד הדגל האמריקאי, S&P 500 עלה השנה בכמעט 10% ונסגר בסוף השבוע ברמה של 5,234.18 נקודות, גבוה מתחזיות סוף השנה של האנליטסים בגולדמן. השילוב של נתונים כלכליים חיוביים בארה"ב, ציפיות שהפדרל ריזרב יוריד את הריבית ואופטימיות לגבי מניות הבינה המלאכותית הם בין הגורמים שעזרו למדד להתקדם. "שינוי בתחזית הריבית ללא הידרדרות בכלכלה הכרחי כדי שהעלייה בשוק תתרחב", העריכו האנליסטים של הבנק.

תגובות לכתבה(13):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 13.
    אביב 24/03/2024 22:24
    הגב לתגובה זו
    לא להאמין שמישהו קיבל שכר על התחזית הזאת
  • 12.
    אורן 24/03/2024 20:04
    הגב לתגובה זו
    האם נסיון בתור מגד עתידות יכול לעזור?
  • 11.
    איציק 24/03/2024 19:12
    הגב לתגובה זו
    או שיהיה עליות או שיהיה ירידות . 50 50
  • 10.
    עופרי 24/03/2024 17:39
    הגב לתגובה זו
    התחזית היא שמדד ה s&p 500 ימשיך לעלות , או שיירד. תלוי בגובה הריבית ותנאי הכלכלה הריאלית.
  • 9.
    S&P שואף וחותר למגע עם שער 2620...ומשם יתרסק!!!! (ל"ת)
    פרופסור וגנרל 24/03/2024 17:28
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    יורם 24/03/2024 16:10
    הגב לתגובה זו
    כל מ"ס זוכה , נסתמך עליכם לא נגיע רחוק
  • 7.
    אולי יתנו תחזית אחת ולא גולדמן והיפוכו !! (ל"ת)
    HAKY1 24/03/2024 15:38
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    בן 24/03/2024 15:29
    הגב לתגובה זו
    בקיצור. אין כלום כי לא היה כלום
  • 5.
    כולם מקשקשים ואין להם מושג אבל הם חייבים לכתוב משהו (ל"ת)
    דוד 24/03/2024 15:27
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    משה 24/03/2024 14:59
    הגב לתגובה זו
    יתכן שלא
  • 3.
    מתעניין 24/03/2024 14:37
    הגב לתגובה זו
    יש לציין שהאנליסטים הם כמעט יודעי כל. טווח התחזיות 6000 - 4500 כשהמדד היום 5234 (כמעט בדיוק באמצע). העלאת הטווח לתחום 7000 - 3000 כנראה תבטיח "פגיעה בול". אולי כדאי להביא לציבור כמה הערכות של אסטרולוגים ???
  • 2.
    אנונימי 24/03/2024 14:15
    הגב לתגובה זו
    או שכן או שלא מה שבטוח אולי
  • 1.
    בינה מלאכותית משנה את שם המשחק (ל"ת)
    24/03/2024 13:35
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)סאנה טאקאיצ’י יפן (קרדיט רשתות חברתיות)

ראש ממשלת יפן מסרבת לסגת מהצהרות על טייוואן - המשבר מול סין מחריף

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י מבהירה שהתקפה על טייוואן הוא איום על יפן ויצדיק שימוש בכוח צבאי

רן קידר |

ראש ממשלת יפן, סאנאה טאקאיצ'י, דחתה את הדרישה הסינית לחזור בה מהצהרותיה על טייוואן, והבהירה כי אין כל שינוי בעמדתה הביטחונית של טוקיו בנוגע למצב של איום אזורי. בכך, העמיקה טאקאיצ'י את המשבר המדיני הראשון שלה מאז שנכנסה לתפקיד בחודש שעבר.(להרחבה: לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין סין ליפן)

במוקד המחלוקת, התבטאות של טאקאיצ'י, שבה הצהירה כי תרחיש צבאי במיצר טאיוואן עלול להיחשב כאיום ישיר על קיומה של יפן. אמירה זו נחשבת לקפיצת מדרגה בעמדה היפנית, והיא עוררה תגובה חריפה מצד בייג'ינג שכללה צעדי ענישה כלכליים.

בסין הכריזו כי יינקטו "אמצעים חמורים" אם יפן לא תחזור בה מהאמירה, ובינתיים הוקפאו אישורי ייבוא של פירות ים יפניים, הופסקה תיירות מאורגנת מסין ליפן, וכן נעצרו אישורים להפצת סרטים יפניים בשוק הסיני. עם זאת, בייג'ינג עדיין לא איימה בפגיעה בייצוא נדירים - מהלך בעל השלכות רחבות יותר על הכלכלה העולמית.

טאקאיצ'י מצדה נוקטת קו כפול: מצד אחד היא שומרת על ניסוח כללי וזהיר ("החלטות יתקבלו בהתאם לנסיבות"), אך מצד שני אינה מוכנה להתנצל או לחזור בה. במסיבת עיתונאים הבוקר, טרם צאתה לפסגת ה-G20 בדרום אפריקה, הדגישה כי העמדה הממשלתית נותרה עקבית.

המפגש הקודם בין טאקאיצ'י לנשיא סין שי ג'ינפינג נערך בפסגת APEC בקוריאה הדרומית, ובמהלכו סיכמו השניים על "קידום כולל של יחסים מועילים הדדית". כעת, מתברר כי הקרע סביב טאיוואן עלול להכתיב את הטון ביחסים הבילטרליים.