סנטינל וואן מקבלת שדרוג המלצה מבנק אוף אמריקה - תנצח את המתחרות
המומנטום החזק במניית חברת הסייבר סנטינל וואן סנטינל וואן צפוי להימשך גם ברבעון הרביעי, כאשר החברה ממוקמת היטב על מנת לנצח את התחרות ולהגדיל את נתח השוק שלה בשוק אבטחת נקודות הקצה, כך לפי בנק אוף אמריקה. מניית סנטינל וואן זינקה ב-78% בשלושת החודשים האחרונים וגברה על המתחרות פאלו אלטו, CrowdStrike ו-Zscaler שעלו בין 35% ל-60%.
בין מנועי הצמיחה העיקריים שצפויים לעזור לחברה הם שיפור תנאי המאקרו, הוצאות חזקות על אבטחת מידע ב-2024, מגמות חיוביות בתעשיית הסייבר, האצה מחודשת בקצב הצמיחה של ההכנסות השנתיות הקבועות ופוטנציאל להגיע לרווחיות ויצירת תזרים מזומנים חופשי בטווח הקרוב. בבנק אוף אמריקה צופים כי ההכנסות השנתיות הקבועות, כלומר ההכנסות ממינויים וכדומה שקל יותר לצפות יצמחו ב-10% בשנת 2024 ורואים "מקום לעלייה בשורה העליונה, שיפור בשיעור שמירת הלקוחות, שותפויות חזקות והתרחבות בינלאומית".
בנק אוף אמריקה שדרג את הדירוג שלו מ"נייטרלי" ל"קנייה" והעלה את מחיר היעד ל-35 דולר מ-26.5 דולר.
למרות שבבנק אומרים כי לסנטינל וואן יש את היכולת לגבור על המתחרים, הם עדיין מציינים כסיכונים את התחרות, התמחור והביצוע. החברה צפויה להמשיך ולהגדיל את נתח השוק שלה בקרב הספקים המסורתיים, המחזיקים כיום בנתח שוק של 25%, אך עדיין תצטרך להתמודד עם תחרות משמעותית מפאלו אלטו, CrowdStrike, מיקרוסופט ו-Zscaler. באופן ספציפי התמקדו בבנק אוף אמריקה ב-CrowdStrike המחזיקה בפלטפורמה גדולה יותר ופועלת בעזרת אסטרטגיות מכירה יעילות.
בדוחותיה האחרונים רשמה החברה הכנסות של 164.2 מיליון דולר, עלייה של 42% מהשנה שעברה והרבה מעל הקונצנזוס של 156.1 מיליון דולר. סנטינל וואן הפסידה 3 סנט למניה על בסיס מתואם, בעוד הצפי בוול-סטריט היה להפסד של 6 סנט. החברה ציינה כי שולי הרווח הגולמי Non-GAAP הגיעו לשיא של 79%, לעומת 71% שנה קודם לכן. סנטינל אמרה במכתב לבעלי המניות כי "התקדמותה לקראת רווחיות נותרה נקודת אור". גם תחזית החברה הייתה חזקה. לרבעון ינואר, צופה סנטינל וואן הכנסות של 169 מיליון דולר, מעל הקונצנזוס של 166.5 מיליון דולר. לשנת 2024 צופה כעת החברה הכנסות של 616 מיליון דולר, לעומת התחזית הקודמת של 605 מיליון דולר.
- 1.המלצה? חברה בהפסדים ללא אור בקצה! לפני שנתיים 75 דולר (ל"ת)עושה שכל 15/02/2024 13:11הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
