מיקרוסופט
צילום: טוויטר

ההתעניינות ב-Copilot של מיקרוסופט גוברת

החברה נהנית רבות מהשקעתה ב-OpenAI וכעת מחפשת דרכים למנף את הטכנולוגיה למגזרים נוספים. Copilot צפוי לעזור לה לעשות את זה
אדיר בן עמי |

התעבורה בעמוד האינטרנט של מיקרוסופט  MICROSOFT שמספק מידע על שימוש והטמעה של מוצרים מבוססי בינה מלאכותית כמו Copilot, זינקה ב-181% בחודש ספטמבר לעומת אוגוסט. השחרור הצפוי של כלי ה-AI של החברה לכלל החברות, גורם לאופטימיות רבה בקרב האנליסטים. 

כלי ה-Copilot של מיקרוסופט מתחבר למוצרים אחרים של החברה כמו Bing ותוכנות Office ולשמש כמעין עוזר אישי ובכך משפר את הפרודוקטיביות של המשתמש ועוזר לו לכתוב מסמכים מהר יותר. הכלי צפוי להשתחרר ללקוחות הארגוניים ב-1 בנובמבר. "עד כה ה-Copilot היה זמין בתצוגה מקדימה בתשלום לבערך 600 ארגונים, הדבר הולך להשתנות ב-1 בנובמבר", אמר ברנט ברסלין, מפייפר סנדלר. ברסלין צופה אפסייד של 22% למנית מיקרוסופט עם מחיר יעד של 400 דולר.

כזכור, מיקרוסופט הייתה בין הראשונות להשקיע בבינה מלאכותית ג'נרטיבית והשקיעה מיליארדים ב-OpenAI שפתיחה את ChatGPT והזניקה את ראלי הבינה המלאכותית בתחילת השנה וכך גם מיקמה את מיקרוסופט כאחת המובילות של התחום. החברה שמחזיקה ב-49% מסטארטאפ ה-AI מנסה מאז למצוא דרכים למנף את הטכנולוגיה למגזרים השונים אליהם היא חשופה וכך להגדיל את ההכנסות. 

החברה הודיעה לאחרונה גם כי תעלה את המחירים בחבילות התוכנה של אופיס שנמכרות עם שירות ה-Copilot שלה וביוני האחרון דווח כי מסתמן שיתוף פעולה בין מיקרוסופט   MICROSOFT     ל-AMD   ADVANCED MICRO DEVICES     והן עובדות על מעבדים מותאמים אישית, שיוכלו להתמודד עם העומסים בהרצת מודלים של בינה מלאכותית ובנוסף על קידום פיתוח שבבים ל-AI של מיקרוסופט.

מנכ"ל מיקרוסופט, סאטיה נאדלה, אמר בתחילת יולי כי היעד של החברה הוא להגיע למכירות של 500 מיליארד דולר עד 2030. לפי תזכיר שהוגש לבית המשפט, נאדלה אמר לחברי המנהלים ולחברי הדירקטוריון שלו שחברת התוכנה תניב צמיחה שנתית של לפחות 10%. זה יביא את החברה, לדבריו, להכנסות של 500 מיליארד דולר עד שנת 2030 - יותר מכפול מגודלה הנוכחי. מיקרוסופט נסחרת כיום לפי שווי של 2.5 טריליון דולר עם מכפיל רווח עתידי של 30.3. מנית החברה עלתה ב-40% מתחילת השנה וב-47% בשנה האחרונה כולה. 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
קולט קרס (אנבידיה)קולט קרס (אנבידיה)

סמנכ"לית הכספים של אנבידיה: "יש לנו הזמנות של 500 מיליארד דולר לספק עד סוף 2026"

מניית אנבידיה עולה למרות האיום מאזמון - קולט קרס, סמנכ"לית הכספים חשפה את ההזמנות לביצוע בהמשך וגם - למה אמזון לא ממש מתחרה ראש בראש באנבידיה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה (NVIDIA Corp. -1.03%  ) עלתה בטרום ב-1%, לאחר שאתמול טיפסה ב-0.8% וכעת יורדת ב-0.2% בהמשך לפרסום נתוני מאקרו פושרים מאוד. הסיבה המרכזית לביטחון המשקיעים באנבידיה למרות התחרות שמרימה ראש, הגיעה מפיה של סמנכ"לית הכספים קולט קרס, שאמרה בכנס UBS:"יש לנו כבר הזמנות מאושרות של 500 מיליארד דולר לשבבי Blackwell ו-Rubin עד סוף 2026, וזה אפילו בלי העסקה הפוטנציאלית עם OpenAI".

המספר הזה הפך לסוג של מגן מירידות. אלו מספרים ענקיים. אמזון יצאה אתמול בהצהרה חזקה - השקת שבב ה-Trainium3 החדש שלה יוזיל עלויות אימון מודלים ב-50%, יציע פי 4.4 ביצועים וזיכרון כפול מדור קודם. Anthropic כבר הזמינה מיליון יחידות עד סוף 2025 וההכנסות מ-Trainium צומחות ב-150% רבעון אחר רבעון. אלא שאמזון הודיעה במפורש ש-Trainium4 הקרוב יתמוך בטכנולוגיית NVLink Fusion של אנבידיה, כלומר, הלקוחות יוכלו לשלב את השבבים שלה עם מערכי ה-GPU הענקיים של אנבידיה. אמזון עשויה להחליף את מערכות אנבידיה אבל הגיוני יותר שהיא תשתלב כפיצ'ר מסוים בתוך פלטפורמת אנבידיה. זה יכול לפגוע במכירות וזו עשויה להיות תחרות, אבל נראה שאנבידיה עדיין מובילה טכנולוגית בפער מול האחרות.  

קולט קרס חיזקה את הנקודה: "הלקוחות רוצים את הטוב משני העולמות, ASICs זולים לאימון ו-GPU גמישים להסקה ופיתוח. אנחנו לא רואים כאן תחרות ישירה". ואכן, מיקרוסופט, גוגל ומטה ממשיכות להזמין כמויות אדירות של Blackwell GB200, כ-65% מההכנסות הצפויות של אנבידיה ב-2026 מגיעות מהזמנות שכבר התקבלו.

מכתב הכוונות מול OpenAI עומד על כ-100 מיליארד דולר לפריסת 10 ג'יגה-וואט של מערכות אנבידיה ב-Stargate ובפרויקטים נוספים, אבל ההסכם הסופי לא נחתם. קרס אישרה: "אנחנו ממשיכים לעבוד איתם, אבל זה עדיין לא נכנס לתחזית". אם העסקה תיחתם ברבעון הקרוב, היא לבדה תוסיף 8-10% להכנסות 2027..

Mistral AI השיקה אתמול צ'אט מתקדם יותר - את Mistral 3 על גבי מערכי GB200 NVL72 של אנבידיה עם ביצועים גבוהים פי 10 מהדור הקודם. "אין תחליף היום לאקוסיסטם של אנבידיה", אמרו בחברה. גם xAI של אילון מאסק ו-CoreWeave ממשיכות להזמין עשרות אלפי מערכות Blackwell.

נדב צפריר
צילום: שלומי יוסף

למה צ'ק פוינט מגייסת אג"ח כשיש לה הר מזומנים בבנק?

הנפקת אג"ח בסכום של 1.75 מיליארד דולר - בקופון אפס, עם פרמיה של 26%; בפועל - זו כנראה תהיה הנפקת מניות; וגם - קצב הרכישות של צ'ק פוינט הולך לעלות

מנדי הניג |

צ'ק פוינט גייסה אג"ח בוול סטריט בקופון אפס, אבל עם אפשרות להמרה עד 2030 במידה והמניה תעלה ב-26%. האמת - סיכוי טוב שזו תהיה בפועל הנפקת מניות. אבל למה צ'ק פוינט צריכה כסף - יש לה 2.7 מיליארד דולר בקופה? למה לגייס 1.75 מיליארד דולר (שעשויים לעלותל-2 מיליארד דולר).

אנחנו יכולים לצפות שקצב הרכישות של צ'ק פוינט יעלה? "כן, קצב הרכישות שלנו אמור לעלות", ענה נדב צפריר, מנכ"ל צ'ק פוינט לשאלה שלנו בשיחת הוועידה האחרונה. צפריר חתם לפני חודשיים על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח. צ'ק פוינט שילמה כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI. 

זו עסקה חריגה מבחינת צ'ק פוינט כי היא יקרה יחסית במונחי העסקאות הקודמות שלה, כי היא קנתה "אנשים" וידע ויכולות שאמורים להוביל את התחום בקבוצה ולא מוצרים שייכנסו ויתמזגו לתוך הפלטפורמה הענקית שלה.  אם נניח שיהיו כמה רכישות בשנה והסכומים בהחלט יכולים אפילו לעלות, אז צ'ק פוינט שנכון לעכשיו לא מתכננת רכישה גדולה, יכולה להוציא בקלות מיליארד דולר ויותר על רכישות. קחו שנתיים-שלוש של רכישות כאלו שגם יגדלו משנה לשנה ותקבלו מיליארדים. צ'ק פוינט חושבת לטווח ארוך ובשביל זה היא מצטיידת כעת בחוב זול במיוחד.

חוץ מזה, צ'ק פוינט אוהבת לקנות את המניות של עצמה. היא עושה את זה שנים בעקביות מדי רבעון ברבעון. זה כסף שחוזר בעצם לבעלי המניות - זה מקטין את כמות המניות ומגדיל את הרווח למניה - התוצרים של רכישה עצמית מאוד קרובים לתוצרים של חלוקת דיבידנד, רק שיש יתרונות מיסויים.

רכישות כתרופה לקיפאון במכירות מערכות הליבה 

צ'ק פוינט שסובלת מקיפאון במוצרי הלגאסי שלה, לצד צמיחה מרשימה במוצרים החדשים, יודעת שכדי לצמוח באמת ולחפות על הירידה במערכות הליבה היא צריכה להציג צמיחה חזקה מאוד, וזה יקרה גם דרך רכישות. הבעיה הגדולה היא שהתהליכים האלו מהירים מאוד במיוחד בעידן ה-AI.השורדים והמצליחים בתחום יהיו אלו שיהיו גמישים מהירים וקשובים לשוק. התקפות הסייבר והגנות הסייבר הופכים להיות מאוד אוטומטיים, ממוחשבים ודורשים תגובות מאוד מהירות. אם פעם כשתוקף נכנס למערכת "נשמעה" אזעקה והיה זמן לאתר אותו, היום תוך זמן מאוד קצר הוא יכול לחולל נזק עצום, ומדובר על הגנה מיידית - חיסול מיידי, אחרת נעשה נזק.