ה"אלטע זאכן" של המטוסים שנותנת דרך אחרת להרוויח מסקטור התעופה
שוק התעופה מתאושש לאיטו מהפגיעה שספג בתקופת הקורונה. אולם בעוד חברות התעופה מהססות להכנס לעסקאות מימון מורכבות לרכישת מטוסים חדשים בסביבת הריבית הגבוהה - תקופה זו עשויה להיות חיובית עבור חברות חלקי החילוף של המטוסים.
חברה בשם AAR יכולה לשמש דוגמא למי שעשויה ליהנות מהמצב. AAR (סימול AIR) היא סוג של "אלטע-זאכן" של מטוסים - החברה קונה חלקים משומשים או תקולים מחברות תעופה, משפצת אותם, ומוכרת אותם. החברה אפילו משפצת מנועי מטוסים בהתאם לתקני הבטיחות. החברה נסחרת לפי שווי שוק 2 מיליארד דולר מספקת שירותי תיקונים ב-7 מוקדים בכל יבשת צפון אמריקה. מאחר ו-AAR היא ספקית של חלקי מטוסים התועלת שלה מההתאוששות בשוק התעופה ברורה - יותר מטוסים בשמיים שווה יותר כסף ל-AAR.
והיקפי הפעילות אכן עולים - חודש אפריל האחרון היה החודש בו שיעורי הטיסות הפנימיות בעולם חצו את אלו של לפני המגיפה. הטיסות הבינלאומיות עדיין לא שם אבל הן מדביקות את הפער כאשר בחודש יולי היו בערך 11% פחות טיסות בינלאומיות מהתקופה שלפני הקורונה, מה שאומר שיש עוד מקום לשיפור.
תחום החלקים המשומשים של AAR צפוי להזניק אותה קדימה. בעוד חברות כמו ג'נרל אלקטריק או RTX מספקות חלקים חדשים, הרבה חברות תעופה מעדיפות לחסוך בעלויות, במיוחד בתקופת ההתאוששות, ולקנות חלקים משומשים שהם זולים בהרבה, כמה זולים? מחיר של מנוע משומש יכול לעלות בין 30%-70% פחות ממנוע חדש, כשמנוע חדש יכול לעלות בין 5-50 מיליון דולר, תלוי בדגם.
אפשר לראות את הפוטנציאל של AAR בתוצאות ובהערכות - ב-2019, לפני המגפה, AAR הרוויחה 2.23 דולר למניה על הכנסות של 2.1 מיליארד דולר. עכשיו ההערכות הן שהחברה תרוויח 3.2 דולר למניה על אותן הכנסות ושההכנסות יגדלו בין 10%-16% כל שנה עד 2025. AAR מרוויחה ככה בעיקר בגלל העובדה שהירידה בפעילות התעופה בזמן ומאז תקופת הקורונה גרמה להמון מטוסים לשבת בהאנגרים ולהתבלות מה שהגדיל את ההיצע של חלקים משומשים אותם AAR יכלה לקנות בזול יותר.
עכשיו כששוק התעופה חוזר לעצמו, הביקוש לחלקים משומשים ששיפצה עולה והיא רוכבת על הגל. המודל של AAR ואיך שפעלה בתקופת הקורונה מייצגים את מדיניות ההשקעה היעילה ביותר בצורה הפשוטה ביותר - קונים כשזול, מוכרים כשיקר.
אבל כל זה עדיין לא משתקף במכפיל - המניה של AAR נסחרת במכפיל של 16.7 על ההכנסות ל-12 החודשים הקרובים שלה, מכפיל נמוך מזה של ה-S&P 500 שעומד על 19. לפי האנליסטים בוול סטריט הצמיחה ש-AAR מציגה צריכה להיות שווה מכפיל של 20, כאשר הם גם מציבים למניה מחיר יעד של 73 דולר - אפסייד של יותר מ-22% ביחס למחיר הנוכחי של 59.5 דולר.
- 1.אחרי עלייה של 70% השנה, טוב שנזכרתם לכתוב על ההזדמנות (ל"ת)עידו 02/10/2023 14:06הגב לתגובה זו

אנבידיה שוב עקפה את הציפיות – השוק ציפה ליותר
ענקית השבבים רשמה ברבעון השני רווח מתואם של 1.05 דולר למניה והכנסות של 46.7 מיליארד דולר, אך הכנסות חטיבת מרכזי הנתונים פספסו במעט את תחזיות האנליסטים והמניה נפלה ביותר מ-3% במסחר המאוחר
אנבידיה NVIDIA Corp. -1.84% הוכיחה שוב שהיא מכונת רווחים, אבל השוק כבר התרגל לביצועים יוצאי דופן. החברה פרסמה תוצאות לרבעון השני שעלו על התחזיות הן בהכנסות והן ברווח למניה, אולם להכות את הציפיות זה כבר לא מספיק והמניה ירדה יותר מ-3% במסחר המאוחר.
התוצאות המרכזיות היו חזקות: רווח מתואם של 1.05 דולר למניה על הכנסות של 46.7 מיליארד דולר, לעומת ציפיות לרווח של 1.01 דולר והכנסות של 46.2 מיליארד דולר. לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מדובר בקפיצה מרווח של 0.68 דולר למניה והכנסות של 30 מיליארד דולר.
הכנסות תחום מרכזי הנתונים – הלב של אנבידיה – הסתכם ב־41.1 מיליארד דולר, מעט מתחת לציפיות של 41.2 מיליארד דולר. פער קטן, אך בחברה ששווה 4 טריליון דולר, גם סטייה כזו יכולה לגרום לירידה במניה.
החברה הודיעה על תוכנית נוספת לרכישה עצמית של מניות בהיקף של 60 מיליארד דולר – מהלך שמעיד על הביטחון של ההנהלה בעתיד החברה. בנוסף, התחזית לרבעון השלישי עומדת על הכנסות של 54 מיליארד דולר (עם סטייה של 2%), מעל הציפיות של 53.4 מיליארד דולר.
- חמת מציגה רבעון שני טוב, אך השורה התחתונה בעייתית
- קיסטון: זינוק בהכנסות וברווח - מעלה את תחזית התזרים בכ-57%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נקודה מעניינת בדו"ח היא שההכנסות אינן כוללות מכירות שבבי H20 לשוק הסיני – שוק שהפך למקור מחלוקת פוליטית מרכזית. זהו סימן לכך שאנבידיה עדיין מתמודדת עם מורכבויות גיאופוליטיות שעשויות להשפיע על ביצועיה העתידיים. הנשיא טראמפ ביטל את האיסור על מכירת שבבים לסין שהוטל באפריל, אך במקביל דרש "עמלה" של 15% מהכנסות אנבידיה מהשוק הסיני. בנוסף, טראמפ מאיים להטיל מכס של 100% על יבוא שבבים לארה"ב אם החברות לא יעברו לייצור מקומי – אם כי אנבידיה צפויה להיות פטורה מהמכס.

אנבידיה מתמששת - וול סטריט אחריה
אנבידיה נסחרת בירידות אחרי הדוחות ו-וול סטריט בעקבותיה; עדכון שני לתמ"ג בארה"ב - צמח ב-3.3% ברבעון השני
וול סטריט פותחת את יום המסחר בצל תוצאות הדו"ח הרבעוני של אנבידיה, שהם עדיין "הסיפור המרכזי" בשוק.
אחרי פתיחה חיובית ויציבה במדדי הדגל, המדדים הופכים לאדמדמים - כשאנבידיה שנותנת את הטון משנה כיוון. ה-S&P 500 יורד כ-0.1% בפתיחה, הנאסד"ק מאבד 0.1%, והדאו ג'ונס גם הוא נסחר בשיעור דומה.
התנועות המתונות הללו משקפות שוק שמנסה לעכל את ההשלכות של דו"ח אנבידיה. עברה חצי יממה אבל השוק עדיין מעכל את המשמעות של התוצאות, כי מצד אחד אנבידיה הביאה דוח מצויין אבל מצד שני היא הייתה הרבה פחות בטוחה בתחזית לרבעון הבא, במיוחד בהקשר של השוק הסיני.
אנבידיה, המהווה כ-8% ממדד ה-S&P 500, דיווחה על הכנסות שצמחו ב-56% ברבעון השני, תוצאה שעקפה את תחזיות האנליסטים. עם זאת, הכנסות ממגזר מרכזי הנתונים היו מעט נמוכות מהציפיות, והתחזית להכנסות ברבעון הנוכחי - 54 מיליארד דולר - הייתה גבוהה רק בקצת מהתחזית הממוצעת של 53.1 מיליארד דולר.
- מה אמר ג'נסן הואנג בשיחת הוועידה והאם השוק ישתכנע?
- אנבידיה שוב עקפה את הציפיות – השוק ציפה ליותר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
התחזית של אנבידיה לא כללה צפי למכירות שבב ה-H20 לסין, נושא שמוסיף אי-ודאות לאור בחינת מס הייצוא על שבבים מתקדמים לסין על ידי ממשל ארה"ב. מניית אנבידיה ירדה בפתיחה בכ-0.5%, אבל הצליחה לצמצם חלק מההפסדים בהמשך. אנליסטים רבים, כולל מבתי ההשקעות ג'י פיי מורגן וגם מסיטי נהיו אופטימיים יותר והעלו את יעדי המחיר למניה, תוך אמונה שהתיקון הקטן עכשיו הוא - הזדמנות קניה - אם להקשיב להם "תעמיסו" אנבידיה.