דיסני מאבדת מנויים בשירות הסטרימינג - אבל מרוויחה יותר בפארקים

"פארקי השעשועים של דיסני רשמו עוד רבעון עם גידול דו ספרתי בהכנסות לעומת שנה שעברה, זאת למרות שהחברה איבדה מיליוני מנויים בשירות הסטרימינג שלה"
אדיר בן עמי |

דיסני ממשיכה לרדת לאחר דוחותיה לרבעון, זאת בעקבות נתון מנויים מאכזב, אך הצמיחה בהכנסות שלה מהפארקים הראתה כי אנשים עדיין מוכנים לשלם על חוויות, פחות על לצפות בטלוויזיה.

הרווח למניה היה 93 סנט על הכנסות של 21.8 מיליארד דולר, לעומת צפי אנליסטים לרווח למניה של 94 סנט על הכנסות של 21.8 מיליארד דולר מספר המנויים בדיסני+ עמד על 157.8 מיליון, לעומת צפי של 163.1 מיליון, הכנסותיה של דיסני מהפארקים וממוצרים עמדו על 7.8 מיליארד דולר, נתון שניצח את צפי האנליסטים שעמד על 7.5 מיליארד דולר. "אנו רואים בפארקים מנוע צמיחה מרכזי עבור החברה. ברבעון האחרון היינו מרוצים במיוחד מהביצועים של הפארקים שלנו בעולם ויש לנו מספר הרחבות בינלאומיות בדרך שיאפשרו לפארקים שלנו להמשיך ולהגדיל את הקיבולת וכך לגרום לצמיחה לטווח ארוך יותר", אמר המנכ"ל בוב איגר.

בתקופה של אינפלציה גבוהה, עליות ריבית וחוסר ודאות לגבי מיתון, זה די מפתיע כי הפארקים של דיסני הידועים הידועים ביוקר שלהם, הצליחו כל כך ברבעון השני. נראה שהקורונה גרמה לאנשים לרצות לצאת יותר לחוויות, לאחר שנתקעו בבתיהם בתקופת הקורונה. דיוויד טריינר מחברת המחקר New Constructs, כתב כי דיסני היא אינדיקטור כלכלי חשוב ותוצאותיה הכספיות "משקפות את מצב הצרכנים".

"פארקי השעשועים של דיסני רשמו עוד רבעון עם גידול דו ספרתי בהכנסות לעומת שנה שעברה, זאת למרות שהחברה איבדה מיליוני מנויים בשירות הסטרימינג שלה", כתב טריינר. "ככל שהחששות לגבי מיתון גוברים, ברור שהצרכנים יותר זהירים עם הכסף שלהם ונראה כי הם בוחרים לבזבז אותו בפארקים של דיסני". לפי האנליסט, מניית החברה עשויה להגיע ל-130 דולר בשנה הקרובה.

השקפתו של טריינר עשויה להיות מפתיעה, היות וחופשות בפארקים של דיסני עולות משמעותית יותר מאשר מנוי לשירות הסטרימינג, כאשר רק כרטיס הכניסה עולה 109 דולר ליום לאדם. למרות זאת הוא טוען כי הצרכנים מרגישים שהם "יכולים לקבל יותר ערך עבור הכסף שלהם בפארקים, מאשר בצריכת תוכן בשירות הסטרימינג".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דן אייבסדן אייבס

המניה הזאת מזנקת היום ב-2,900% - מה הסיבה?

הצטרפותו של דן אייבס ל־Eightco וההשקעה המתוכננת ב־Worldcoin הקפיצו את המניה באלפי אחוזים, אך המיזם עדיין בשלב מוקדם ושוויו רחוק מזה של ביטקוין ואתריום, מה שמותיר פוטנציאל לצד סיכונים משמעותיים

אדיר בן עמי |

עדכון - אחרי זינוק של 2,900%, אייטקו מזנקת בטרום, ומה קורה באנבידיה?


דן אייבס, מהאנליסטים המוכרים בוול סטריט, גרם הבוקר לתזוזה חריגה בשוק כשהודיע שהוא מצטרף כיו"ר דירקטוריון לחברת Eightco Holdings Eightco -10.89%  – חברה קטנה וכמעט לא מוכרת. בעקבות ההודעה מזנקת מניית החברה ב־2,900% במהלך יום המסחר.


אייבס הוא מנהל  ואנליסט מחקר מניות בכיר בתחום הטכנולוגיה בחברת Wedbush Securities מאז 2018, ובמקביל משמש כראש מחקר הטכנולוגיה הגלובלי בחברה. הוא נחשב לאחד האנליסטים המובילים בוול סטריט עם יותר משני עשורים של ניסיון בניתוח תחום התוכנה והטכנולוגיה הרחבה. את הקריירה החל כאנליסט פיננסי ב-HBO, ובהמשך, לאחר סיום תואר MBA במימון, הצטרף ל-FBR Capital Markets, שם עבד במשך 16 שנה והתמקד בתחומי תוכנה, חומרה, אבטחת סייבר, מחשוב ענן, ביג דאטה והנוף המתפתח של עולם המובייל.


הסיבה לעניין החריג היא לא רק ההצטרפות של אייבס עצמו. הוא חשף כי Eightco מתכננת לגייס 250 מיליון דולר ולהשקיע את כולו בטוקן Worldcoin – פרויקט ביומטרי שנוי במחלוקת שהקים סם אלטמן.  גיוס ההון המתוכנן צפוי להיסגר באמצע ספטמבר, במחיר של 1.46 דולר למניה. לאחר מכן תשנה Eightco את שמה ל־ORBS .


Worldcoin מנוהל על ידי אלטמן לצד פעילותו ב־ChatGPT. מטרת המיזם היא ליצור מערכת זיהוי עולמית המבוססת על סריקת עיניים: המשתמש סורק את עיניו, מקבל זהות דיגיטלית ובנוסף גם טוקנים. הרעיון עשוי להישמע עתידני, אך אייבס טוען שמדובר בכלי הכרחי לעולם שבו בינה מלאכותית נוכחת בכל תחום.


צפרא כץ אורקל
צילום: קובי קנטור
דוחות

אורקל בתחזית צמיחה חסרת תקדים, מזנקת 27% במסחר המאוחר

ההכנסות הצפויות מחטיבת הענן ב-5 השנים הקרובות במיליארדי דולרים: 18, 32, 73, 114, 144; בעקבות הזינוק במסחר המאוחר החברה נכנסה לרשימת עשר החברות הגדולות בארצות הברית ולארי אליסון הוסיף להונו האישי קרוב ל-80 מיליארד דולר

גיא טל |

חברת התוכנה אורקל Oracle Corp 1.27%  פרסמה תוצאות מעורבות לרבעון השני של שנת 2025 עם הכנסות של 14.9 מיליארד דולר לעומת ציפיות השוק ל-15 מיליארד דולר, ורווח מתואם של 1.47 דולר למניה לעומת הקונצנזוס שהצביע על 1.48 דולר למניה ולעומת רווח של 1.39 דולר למניה ברבעון המקביל.

אבל הסיפור של הדוחות הוא לא תוצאות הרבעון הנוכחי אלא התחזית המדהימה שפרסמה החברה להכנסות בהמשך השנה ובשנים הקרובות, על סמך חוזים שכבר נחתמים מול לקוחות שונים, במיוחד בחטיבת הענן. צבר ההזמנות של החברה זינק ל-455 מיליארד דולר לעומת 138 מיליארד ברבעון הקודם, זינוק של 359%. רוב ההזמנות קשורות לחטיבת הענן של החברה, תחום שהיא נכנסה אליו רק לאחרונה, ומה שמעיד על המשך הביקוש חסר התקדים לכוח מחשוב בענן. הביקוש הזה בא לידי ביטוי גם בחוזה המיליארדים שנחתם אתמול בין מיקרוסופט לנביוס (להרחבה על נביוס והעסקה:נביוס אחרי עסקת הענק: הצמיחה החדה, הסיכונים והקשר הישראלי).

מדובר בחוזים שכבר סגורים לשנים הקרובות, כך שתחזית ההכנסות היא מבוססת ולא חלומות באספמיה. ספרא כץ, מנכ"לית החברה, אמרה כי ברבעון הפיסקלי הראשון של שנת 2026 (כלומר הרבעון הנוכחי) נחתמו 4 חוזים בשווי מילארדי דולרים מה שיצר את צבר ההזמנות האסטרונומי. ביחס לרבעון הנוכחי אמרה כץ כי היא צופה צמיחה של 12% עד 14% בהכנסות במונחי מטבע חוץ או 14% עד 16% בדולר אמריקאי, כלומר בין 16.9 ל-17.3 מיליארד דולר לעומת צפי השוק להכנסות של 16.2 מיליארד דולר. הרווח המתואם למניה צפוי להגיע ל1.61 עד 1.65 דולר, עליה של בין 10% ל-12%. התחזית המדהימה היא, כאמור, לשנים קדימה. ההכנסות מחטיבת הענן על פי תחזית החברה שברובה מבוססת על חוזים חתומים צפויות להיות ב-4 שנים הקרובות: 18 מיליארד בשנה הנוכחית, 32 מיליארד בשנת 2026, 73 מיליארד בשנת 2027, 114 מיליארד בשנת 2028 ו-144 מיליארד דולר בשנת 2029. 

ביולי האחרון הודיעה החברה על חוזה עם הכנסות שנתיות פוטנציאליות של 30 מיליארד דולר החל משנת 2028. באותו חודש דווחה החברה על הסכם עם חברת הבינה המלאכותית OpenAI לפיתוח מרכזי נתונים עבור פרויקט סטארגייט של החברה, עוד חוזה שמעורך במיליארדי דולרים. 

מתוך הודעת החברה לתקשורת: