ניקולה צריכה כסף ומוכרת כלי רכב בהנחה
להרבה חברות סטארט-אפ של רכבים חשמליים חסרים מזומנים. זה לא מצב אידיאלי ונוח להיות בו כך שחיזוק המאזן יכול להיות כואב למשקיעים קיימים. יצרנית המשאיות החשמליות ניקולה NIKOLA CORPORATION הודיעה אתמול על מכירת מניות, גייסה 100 מיליון דולר ומכרה כ-90 מיליון מניות בסך 1.12 דולר כל אחת.
מניית החברה ננעלה אמש במחיר של 1.4 דולר למניה, מה שמצביע על דיסקאונט של 20%. במקביל, מכירת המניות שביצעה החברה היא לא דבר של מה בכך - 90 מיליון מניות מייצגות את כמות מניות ניקולה שנסחרו בשבוע האחרון. ובכל זאת, זו הנחה משמעותית.
ניקולה סיימה את 2022 עם כ-323 מיליון דולר במזומן בספרים. לצד זאת, וול סטריט צופה שהחברה תשתמש בכ-630 מיליון דולר בבניית עסקיה ב-2023 כאשר גיוסי הון נוספים אמורים להגיע במהלך השנה. אבל ניקולה לא לבד. ישנם מספר סטארטאפים שגייסו כסף לפני כמה שנים שזקוקים ליותר מכך כדי למסחר את העסק שלהם. חברת FARADAY FUTURE INTELLIGENT ELECTRIC גייסה החודש 135 מיליון דולר כדי שתוכל להתחיל בייצור של דגם ה-FF 91 החשמלי והיוקרתי.
יש עוד דוגמאות. בשנת 2022 גייסה לורדסטאון מוטור LORDSTOWN MOTORS CORP הון נוסף מ-Hon Hai Precision Industry HON HAI PRECISION INDUSTRY CO LTD , הידועה יותר בשם Foxconn. גם היצרנית לוסיד LUCID GROUP מכרה מניות נוספות לקרן ההשקעות הציבוריות הסעודית.
- סוף הסיפור - ניקולה פושטת רגל; המניה צוללת
- בדרך לפשיטת רגל? ניקולה צונחת ב-34%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הכסף שולט. אפילו ריביאן RIVIAN AUTOMOTIVE , שסיימה את השנה עם 12 מיליארד דולר במזומן, גייסה החודש 1.3 מיליארד דולר למכירת איגרות חוב למרות שהיא לא צריכה את המזומנים האלה השנה. וול סטריט צופה שימוש במזומן של כ-6 מיליארד דולר בשנת 2023, אבל צריך לזכור שקל יותר לגייס מזומנים כאשר חברות לא באמת זקוקות לו.
נכון לטרם פתיחת המסחר, מניית ניקולה ירדה בכ-35% מתחילת שנה עד היום וירדה בכ-87% במהלך 12 החודשים האחרונים. מחיר ההנפקה של 1.12 דולר למניה הוא כ-99% מתחת לשיא המניה בכל הזמנים של 93.99 דולר שנרשם ביוני 2020. גם המניות של לורדסטאון, פאראדיי, לוסיד וריביאן נמצאות מתחת לשיא כל הזמנים שלהן. המסחר של רכבים חשמליים חדשים נמשך זמן רב יותר מכל החברות האחרות - וזה עלה יותר.
- 5.רכבים חשמליים יקרים בזמן מיתון והם מתאימים רק לעשירים (ל"ת)גד 01/04/2023 06:44הגב לתגובה זו
- 4.לילי 31/03/2023 18:03הגב לתגובה זוכל מי שיודע לחבר מנוע חשמלי למצבר וגלגלים הקים חברת מכוניות . כדי להרוויח צריך יתרונות תחרותיים כמו מותג , איכות , מחיר וכו ושישאר רווח .
- 3.פה הבעיה חברת מכוניות צריכה למכור מכוניות ולא מניות (ל"ת)אלכס 31/03/2023 17:53הגב לתגובה זו
- 2.מניה בשפל (ל"ת)מעניין 31/03/2023 17:34הגב לתגובה זו
- 1.דובי 31/03/2023 17:09הגב לתגובה זוNikola Sells Stock at a Discount. It Needs the Cash.
משקיעים עובדים AIשבוע של הורדת ריבית - האנליסטים נערכים לפתיחת המסחר בוול-סטריט
כולם סבורים שהפד' יוריד ריבית השאלה היא מה הסיבות למהלך הזה וגם איך יראה התוואי קדימה - 3 כלכלנים, 3 הסתכלויות; מלבד הריבית נקבל גם תוצאות כספיות מאורקל, אדובי, סינופסיס ואחרות - הנה כל מה שאתם צריכים לדעת לקראת פתיחת שבוע המסחר
"שבוע המסחר הקרוב צפוי להיות אחד המשמעותיים של הרבעון", תודו ששמעתם את זה לא מעט השנה, אבל גם הפעם כנראה שלהצהרה כזאת יש בסיס גדול על מה לשבת. גובה הריבית של הפד' זה נתון שמשפיע מאוד על השווקים, המשקיעים ממתינים עכשיו בדריכות לראות אם הפד' יעשה את הצעד שהשוק כבר תימחר כמעט לגמרי.
קשה לפרש את תמונת המצב במשק האמריקאי. הוא משדר אמביוולנטיות. מצד אחד יש רצף של נתונים שמרמזים על האטה. נתוני ה-ADP האחרונים הראו ירידה במספר המשרות, ממש צניחה במספר העובדים. גם מדדי ה-ISM בשירותים ובתעשייה מצביעים על התכווצות ברכיבי התעסוקה, מה שמראה שהמעסיקים מהססים יותר בגיוסים. גם נתוני הצריכה הריאלית מראים מגמה של התמתנות, וההוצאה הפרטית גדלה בקצב איטי יותר חודש אחר חודש.
אבל מהצד השני, יש נתונים שלא מתיישרים עם התמונה הזאת שכאילו משדרת
לנו שהכלכלה האמריקאית מאבדת גובה. התחום השירותי עדיין מתרחב, ורכיב הפעילות ב-ISM נשאר מעל 50, כלומר אין עדיין נסיגה בפעילות עצמה. מספר דורשי העבודה החדשים ירד לשפל של 191 אלף בלבד, רמה שבדרך כלל משויכת לשוק עבודה הדוק. האינפלציה, למרות הירידה בקצב, עדיין נעה
סביב 2.8 אחוז בליבה של ה-PCE, שזה רחוק ממצב שבו הפד' ירגיש דחיפות להפחית ריבית בגלל הלחץ של המחירים.
זה מה שגורם לאנליסטים לחלוק בהסתכלות שלהם על השוק, כולם עדיין סבורים שהפד' יוריד ריבית, אבל הסיבות שמאחורי הקלעים כמו גם התוואי קדימה - בכלל לא אחיד אצל כולם.
- אינטל עלתה 2.2%, נטפליקס איבדה 3%; המדדים נסגרו בעליות עד 0.3%
- נעילה מעורבת בוול-סטריט; מניות הקוונטים זינקו, אינטל נפלה ב-7%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הלוח הכלכלי של השבוע: הפד', נתוני תעסוקה ואינדיקציות ראשוניות למצב הצרכן
ביום שלישי יתפרסמו נתוני ה-ADP השבועיים, אחרי ירידה של 13.5 אלף משרות בקריאה האחרונה. בהמשך אותו יום ייצאו נתוני ה-JOLTS, עם צפי ל-7.14 מיליון משרות פנויות, מספר שנשאר יציב יחסית בחודשים האחרונים.
מניה טרנדית; קרדיט: רוי שיינמן, ChatGPTהמניה הישראלית שנסחרה שנים בשווי זניח, וזינקה פתאום יותר מפי 50
החברה שנכנסה לוול סטריט לתוך שלד, פועלת בתחום סימון וזיהוי חומרים, ומציעה טכנולוגיה שמאפשרת לעקוב אחר מוצרים לאורך שרשרת האספקה באמצעות סמנים כימיים המשולבים בחומר עצמו. הסמנים שומרים על תכונותיהם גם לאחר עיבוד, התכה או מיחזור, ומאפשרים לזהות את מקור החומר גם בשלבים מתקדמים של תעשייה. למרות שהחברה פעלה במספר ענפים והציגה יכולות טכנולוגיות ייחודיות, היא התקשתה במשך שנים לבסס לעצמה מעמד יציב בשוק ההון. מה שהדליק את המשקיעים בתקופה האחרונה היה סדרת הודעות שהחברה פרסמה. בכנס בדובאי חשפה SMX יכולות זיהוי של זהב וכסף לאחר התכה, יכולת שלטענתה קיבלה הכרה מגוף רגולטורי מקומי. לאחר מכן פרסמה החברה דוחות נוספים שהציגו התקדמות במימוש הטכנולוגיה בתחומים נוספים.
בנוסף וכנראה הסיבה העיקרית לזינוק, החברה הציגה לאחרונה גם הסכם מימון משמעותי עם קרן Target Capital 1 בהיקף של כ־110 מיליון דולר. ההסכם כולל שטר המרה ויכולת למשוך אשראי נוסף, ללא מגבלות משמעותיות. מבחינת השוק, מדובר באיתות של תמיכה מצד גוף מוסדי, אך גם במהלך שמדגיש את הצורך של החברה בהון נוסף כדי להמשיך לפעול בקצב הנוכחי. השילוב בין גיוס ההון, ההכרה הטכנולוגית והחשיפה בתקשורת יצר תמהיל שמוכר היטב בשוק האמריקאי: ציפייה שעסק קטן יחסית יצליח לפרוץ לתחומים גדולים. תנאי כזה מייצר לעיתים הזדמנויות אמיתיות, אך גם פותח פתח לתנועות חדות שמנותקות מהמצב העסקי בפועל.
ההיסטוריה של SMX בשוק ההון מורכבת. החברה הונפקה באוסטרליה לפני שש שנים, ולאחר מכן ביצעה מיזוג SPAC לפי שווי של כ־200 מיליון דולר. אף על פי שהחברה התחילה פעילות מסחרית רק בשנים האחרונות, הדוחות הכספיים מצביעים על הפסדים משמעותיים. במחצית הראשונה של השנה הפסדיה המצטברים הגיעו ליותר מ־100 מיליון דולר, והיא טרם הציגה הכנסות משמעותיות. בעלי המניות המרכזיים בחברה השתנו גם הם. קיבוצים שהחזיקו מניות בתקופת המיזוג כבר אינם חלק מהתמונה. כיום, שני בעלי העניין העיקריים הם המנכ"ל חגי אלון והיו"ר אופיר שטרנברג, כל אחד עם החזקה של כ־6%.
האתגר הכפול
מצד אחד הטכנולוגיה של SMX מציעה מענה לסוגיות שהעסיקו תעשיות שונות במשך זמן רב, מזיהוי מתכות יקרות לאחר עיבוד ועד שיפור האמינות של נתונים בתחום הרגולציה הסביבתית. מצד שני, הפיכת יכולת טכנולוגית למקור הכנסה עקבי דורשת תהליך ארוך: בניית מערך מסחרי, חדירה לשווקים שמרניים יחסית ועמידה בתקנים רגולטוריים מחייבים. הפער הזה עדיין לא נסגר, והוא נמצא במרכז הדיון סביב פוטנציאל הצמיחה של החברה.
