"דברים מוזרים" מתרחשים בנטפליקס
כמעט שלושה חדשים עברו מאז פרסמה נטפליקס NETFLIX את דו"חות הרבעון הראשון, שהצביעו על ירידה משמעותית ברווחים. הבעיה העיקרית שעליה הצביע הדו"ח הייתה היפוך מפתיע במגמת הצמיחה במספר המנויים. על פי הדו"ח, נטפליקס איבדה 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, וציינה שעל פי התחזיות, היא עומדת לאבד 2 מיליון מנויים נוספים ברבעון אפריל-יוני. יש כאלו שכעת סבורים שהירידה תהיה דרמטית יותר. זה יכול להיות מסוכן למניה, למרות שהיא ירדה לרמת מחיר של חברת ערך - מכפיל רווח של כ-16-17 על רקע חוסר הצמיחה בהכנסות.
נטפליקס האשימה בתוצאות הבעייתיות של הרבעון הראשון את הגברת התחרות, שיתוף הסיסמאות בין משפחה וחברים ודעיכת השיפור שהיה בעידן הקורונה (אז היינו יותר בבית ובגלל הסגרים צפינו יותר בנטפליקס).
המשקיעים הוכו בתדהמה על רקע התוצאות והתחזית המאכזבת. וגם ההצהרה של המנכ"ל המשותף של החברה, ריד הייסטינגס, לפיה נטפליקס מתכננת כעת להוסיף שכבת מנויים במחיר זול יותר, הנתמכת על ידי פרסומות, הוסיפה ככל הנראה שמן למדורה. מצד אחד, זאת אכן גישה ששירותי סטרימינג מתחרים נוקטים בה. מצד שני, הייסטינגס עצמו דחה בעבר את אופן הפעולה הזה על הסף. באותה ההזדמנות, הוא אמר גם שהחברה מתחילה לנקוט צעדים שנועדו להפחית את שיתוף הסיסמאות מצד המנויים. שיתוף הסיסמאות אכן מהווה בעיה, בעיקר משום שנכון לעכשיו, הרווחים של נטפליקס נובעים, בחלקם הגדול, מתשלומי המנויים.
שיתוף סיסמאות מאפשר לרבים לצפות בתכנים שמספקת נטפליקס, מבלי לשלם עליהם, מה שמהווה לכאורה פגיעה משמעותית בהכנסות. כולנו מכירים את זה - יש בממוצע מספר משתמשים על חשבון אחד. פשוט, כי אפשר. נטפליקס תילחם בזה.
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- נדחתה בקשת אמזון: ייצוגית של צרכנים תתברר בישראל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח החברה לרבעון השני אמור להתפרסם ב-19 ביולי, והמשקיעים ממתינים לו בעצבנות. על פי דיווחים שונים, נטפליקס חותרת להשיק במהירות אפשרות לגיוס מנויים הנתמך על ידי פרסומות. זאת תוך שהיא מבצעת קיצוצים במשרות, במטרה לרכך את התוצאות הצפויות. עם זאת, ההתמקדות בדו"חות הקרובים תהיה, כרגיל, בהערת החברה בנושא הצמיחה או הקיטון במספר המנויים. ההערכות בקרב אנליסטים גורסות כי למרות השינויים החיוביים בלוח השידורים של נטפליקס, כולל העונות החדשות של "דברים מוזרים", "אוזרק" ו"פיקי בליינדרס" – נטפליקס עלולה לפרסם שוב נתונים מאכזבים באשר למספר המנויים. על פי התחזיות, מספר המנויים בארצות הברית וקנדה צפוי להצטמצם. סביר גם שלאור התחרות הגוברת מצד המתחרות - וולט דיסני WALT DISNEY , אפל APPLE , יחידת דיסקברי של האחים וורנר ואמזון AMAZON , תידרש גם נטפליקס להעלות את איכות התכנים שלה, על מנת שלא לאבד מנויים לטובת המתחרות.
בישראל, ערוצי הטלוויזיה המסחריים הגדולים צופים בחשש בדיווחים על האפשרות כי נטפליקס תשלב פרסומות בשירות הסטרימינג שלה. החשש הוא שמהלך כזה יפגע במודל ההכנסות שלהן - פרסומות.
מחיר היעד של מניית נטפליקס, לפי הערכת האנליסט של ברקליס, קאנאן ונקאטשוואר, הוא 170 דולר, לעומת היעד הקודם שעמד על 275 דולר. ונקאטשוואר אומר עוד שהרווח בשנת 2023 יהיה 11.15 דולר למניה, לעומת ההערכה לשנת 2022 שעומדת על רווח של 11.36 דולר למניה. ואולם הקונצנזוס בקרב האנליסטים בוול סטריט ממצביע על 10.90 דולר למניה השנה, ו-11.95 דולר בשנה הבאה.
- ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; החוזים מתקנים
- מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- קרוז, פיט או צ'אן: מיהו שחקן הקולנוע העשיר ביותר בכל הזמנים?
מניית נטפליקס סיימה אתמול את יום המסחר בירידה של 1.82%, בשער של 184.06 דולר.
- 3.צחי 09/07/2022 19:12הגב לתגובה זונמצאת במחיר בדיחההזדמנות קניה
- 2.ולעליית המחיר שלהם אין שום השפעה..... (ל"ת)אלי 07/07/2022 16:17הגב לתגובה זו
- 1.מנוי 07/07/2022 13:43הגב לתגובה זובעקבות כל מיני הסכמי הפצה, התוכן שאנחנו מקבלים מצומצם מהותית לעומת מה שנטפליקס מציעה בשאר העולם. אבל אין ספק שאנחנו מקבלים פירורים. אני לא יודע אם זה רק בישראל אבל מניח שזה גם בשאר העולם, ומאחר ומאוד קל לעבור בין ספקיות התוכן, המנויים מצביעים ברגליים.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
אסיה בורסות (גרוק)ירידות חדות באסיה בעקבות וול סטריט; החוזים מתקנים
אחרי יום שנפתח חיובי ונסגר שלילי בוול סטריט, האווירה השלילית מגיעה גם לשווקים במזרח שנסחרים בירידות; החוזים מתקנים מעט מהירידות של אתמול ועולים עד 0.3%, ומה עם שוק הקריפטו?
המסחר באסיה נפתח הבוקר בירידות חדות, כשהשוק האזורי מהדהד את המהפך בוול סטריט ואת השינוי החד במניות ה-AI. אחרי תחילת מסחר חיובית בארה״ב, אחרי דוחות אנבידיה שהכו את התחזיות, המשקיעים קיבלו בסוף את התסריט הפחות אופטימי: מניות הטכנולוגיה איבדו גובה במהירות, תקוות להורדת ריבית בדצמבר כמעט התפוגגו, והסנטימנט הגלובלי התהפך. הנתונים החזקים משוק העבודה בארה״ב דחפו את הצפי להפחתת ריבית לינאור במקרה הטוב, והמעבר החד במדדים, מעלייה של 2% לירידות של 2%, יצר אפקט שלילי שהגיע ישירות לאסיה.
המסחר באסיה
יפן בולטת בירידות, עם נפילה של 2.4% בניקיי בהובלת קריסה של מעל 10% בסופטבנק, וירידות כבדות באדוונטסט, טוקיו אלקטרון ולייזרטק. במקביל, נתוני אינפלציה גבוהים מהצפוי חיזקו את ההערכות כי ה-BoJ מתקרב להעלאת ריבית נוספת, תרחיש שמוסיף לחץ על שוק כבר לחוץ.
בדרום קוריאה התמונה הייתה אף קיצונית יותר: הקוספי נפל ביותר מ-3.5%, כשהסנטימנט כלפי מניות שבבים, במיוחד סמסונג ו-SK הייניקס, מתהפך עם ירידות של 4% עד 9%.
בהונג קונג, גם נרשמות ירידות כאשר ההאנג סנג צלל כ-1.6% בפתיחה עם מכות כואבות לבעלת הבית של ה-AI הסיני, באידו, לצד שיאומי וטנסנט. גם מניות הרכב החשמלי ספגו לחץ נוסף, כש-BYD, נייו ולי אוטו איבדו גובה.
- השוורים שועטים: אסיה בעליות, החוזים בירוק בוהק
- אנבידיה לפני הדוחות: 7% תנודה צפויה - 2 אסטרטגיות שוריות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בסין עצמה המגמה גם שלילית עם ירידה של למעלה מ-1.8% במדדי CSI 300 ושנחאי, על רקע מתיחות גיאו-פוליטית גוברת בין בייג׳ינג לטוקיו.
באוסטרליה ה-ASX 200 השלים תמונה דומה עם ירידה של 1.6%.
