"דברים מוזרים" מתרחשים בנטפליקס
כמעט שלושה חדשים עברו מאז פרסמה נטפליקס NETFLIX את דו"חות הרבעון הראשון, שהצביעו על ירידה משמעותית ברווחים. הבעיה העיקרית שעליה הצביע הדו"ח הייתה היפוך מפתיע במגמת הצמיחה במספר המנויים. על פי הדו"ח, נטפליקס איבדה 200 אלף מנויים נטו ברבעון הראשון, וציינה שעל פי התחזיות, היא עומדת לאבד 2 מיליון מנויים נוספים ברבעון אפריל-יוני. יש כאלו שכעת סבורים שהירידה תהיה דרמטית יותר. זה יכול להיות מסוכן למניה, למרות שהיא ירדה לרמת מחיר של חברת ערך - מכפיל רווח של כ-16-17 על רקע חוסר הצמיחה בהכנסות.
נטפליקס האשימה בתוצאות הבעייתיות של הרבעון הראשון את הגברת התחרות, שיתוף הסיסמאות בין משפחה וחברים ודעיכת השיפור שהיה בעידן הקורונה (אז היינו יותר בבית ובגלל הסגרים צפינו יותר בנטפליקס).
המשקיעים הוכו בתדהמה על רקע התוצאות והתחזית המאכזבת. וגם ההצהרה של המנכ"ל המשותף של החברה, ריד הייסטינגס, לפיה נטפליקס מתכננת כעת להוסיף שכבת מנויים במחיר זול יותר, הנתמכת על ידי פרסומות, הוסיפה ככל הנראה שמן למדורה. מצד אחד, זאת אכן גישה ששירותי סטרימינג מתחרים נוקטים בה. מצד שני, הייסטינגס עצמו דחה בעבר את אופן הפעולה הזה על הסף. באותה ההזדמנות, הוא אמר גם שהחברה מתחילה לנקוט צעדים שנועדו להפחית את שיתוף הסיסמאות מצד המנויים. שיתוף הסיסמאות אכן מהווה בעיה, בעיקר משום שנכון לעכשיו, הרווחים של נטפליקס נובעים, בחלקם הגדול, מתשלומי המנויים.
שיתוף סיסמאות מאפשר לרבים לצפות בתכנים שמספקת נטפליקס, מבלי לשלם עליהם, מה שמהווה לכאורה פגיעה משמעותית בהכנסות. כולנו מכירים את זה - יש בממוצע מספר משתמשים על חשבון אחד. פשוט, כי אפשר. נטפליקס תילחם בזה.
- יותר מ־900 מתקנים: קנה המידה האמיתי של AWS נחשף
- פורד מתחילה למכור רכבי יד שנייה דרך אמזון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
דו"ח החברה לרבעון השני אמור להתפרסם ב-19 ביולי, והמשקיעים ממתינים לו בעצבנות. על פי דיווחים שונים, נטפליקס חותרת להשיק במהירות אפשרות לגיוס מנויים הנתמך על ידי פרסומות. זאת תוך שהיא מבצעת קיצוצים במשרות, במטרה לרכך את התוצאות הצפויות. עם זאת, ההתמקדות בדו"חות הקרובים תהיה, כרגיל, בהערת החברה בנושא הצמיחה או הקיטון במספר המנויים. ההערכות בקרב אנליסטים גורסות כי למרות השינויים החיוביים בלוח השידורים של נטפליקס, כולל העונות החדשות של "דברים מוזרים", "אוזרק" ו"פיקי בליינדרס" – נטפליקס עלולה לפרסם שוב נתונים מאכזבים באשר למספר המנויים. על פי התחזיות, מספר המנויים בארצות הברית וקנדה צפוי להצטמצם. סביר גם שלאור התחרות הגוברת מצד המתחרות - וולט דיסני WALT DISNEY , אפל APPLE , יחידת דיסקברי של האחים וורנר ואמזון AMAZON , תידרש גם נטפליקס להעלות את איכות התכנים שלה, על מנת שלא לאבד מנויים לטובת המתחרות.
בישראל, ערוצי הטלוויזיה המסחריים הגדולים צופים בחשש בדיווחים על האפשרות כי נטפליקס תשלב פרסומות בשירות הסטרימינג שלה. החשש הוא שמהלך כזה יפגע במודל ההכנסות שלהן - פרסומות.
מחיר היעד של מניית נטפליקס, לפי הערכת האנליסט של ברקליס, קאנאן ונקאטשוואר, הוא 170 דולר, לעומת היעד הקודם שעמד על 275 דולר. ונקאטשוואר אומר עוד שהרווח בשנת 2023 יהיה 11.15 דולר למניה, לעומת ההערכה לשנת 2022 שעומדת על רווח של 11.36 דולר למניה. ואולם הקונצנזוס בקרב האנליסטים בוול סטריט ממצביע על 10.90 דולר למניה השנה, ו-11.95 דולר בשנה הבאה.
- גוגל מאיימת על OpenAI ומפילה את סופטבנק
- אנבידיה - תחילת הסוף? גוגל תספק שבבי AI למטא
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- לראשונה מאז מלחמת העולם השנייה: איומים במתקפות ישירות בין...
מניית נטפליקס סיימה אתמול את יום המסחר בירידה של 1.82%, בשער של 184.06 דולר.
- 3.צחי 09/07/2022 19:12הגב לתגובה זונמצאת במחיר בדיחההזדמנות קניה
- 2.ולעליית המחיר שלהם אין שום השפעה..... (ל"ת)אלי 07/07/2022 16:17הגב לתגובה זו
- 1.מנוי 07/07/2022 13:43הגב לתגובה זובעקבות כל מיני הסכמי הפצה, התוכן שאנחנו מקבלים מצומצם מהותית לעומת מה שנטפליקס מציעה בשאר העולם. אבל אין ספק שאנחנו מקבלים פירורים. אני לא יודע אם זה רק בישראל אבל מניח שזה גם בשאר העולם, ומאחר ומאוד קל לעבור בין ספקיות התוכן, המנויים מצביעים ברגליים.

מה צפוי ב-S&P 500 - האם יצא מספיק אוויר מהבלון?
לאחרונה נערכנו ליציאת אוויר מוול סטריט ואוויר אכן יצא. השאלה האם יצא מספיק? הנה התובנות שלנו
ובכן, הגענו ליעד הפיבונאצ׳י הראשון לירידה באזור ה-6480, מבחינה סטטיסטית התנודה למטה הייתה קיצונית וביום שישי היה יום היפוך (סגירה חיובית מעל הפתיחה) כך שיש סיכוי שלטווח הקצר נושפי האוויר ירגעו. שבירה של 6480 תלמד על 6200 כעל היעד הבא. איתות חיובי יהיה מעל 6720.
6480-6720 הם לפיכך גבולות המעקב שלנו לתחילת שבוע המסחר ומפה נמשיך.
מה אומרות המניות המופלאות
הגם שמבחינתי תשומת הלב המוגברת למניות ה״מופלאות״ היא בעיקר עניין למערכת היחסים בין תקשורת פיננסית לקוראים (שכן יש מלא מניות מעניינות לתיק) אז שמבחינת אומדן סיכויי השוק לעלות או לרדת יש לניתוח המצרפי שלהן משמעות. נעבור עליהן ביחד ונסכם.
- AAPL: מצב טכני מורכב שכן היא ברמת שיא אבל יש אופטימיות כל עוד מעל 260. שם אותה בצד הירוק בינתיים.
- הנאסד״ק קפץ ב-2.7%; אלפאבית זינקה ב-6%, טסלה עם 7%, ברודקום טסה ב-11%
- לקראת שבוע מסחר קצר ועמוס - מה חושבים האנליסטים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
- AMZN: מעל רמת תמיכה ואין סיבה שלא תהיה בצד הירוק כרגע.
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותתוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה
19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה
שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר
מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי
של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.
כוחו של הרגל
הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב
החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה
למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.
האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני
שיאומי אימצה גישה שונה
לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו
ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.
ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות
כמעט
בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב
של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.
לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין
עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.
