סנאפצ'ט נפלה לקראת הדוחות; הגידול במשתמשים יאט שוב. מה עוד צפוי?
המחצית הראשונה של אשתקד עוד הייתה חיובית יחסית למניית SNAP INC (SNAP). במהלכה פעם עלתה על ביצועי השוק, פעם הייתה מתחת. המחצית השניה כבר נסגרה בטון צורם, בעיקר מאוקטובר ואילך, עם חשיפה דוחות הרבעון השלישי, בו ההכנסות רק הלמו את צפי השוק אך לא היו מעליו. בעוד שבחישוב של 12 חודשים אחורנית, ה-S&P עלה ב-6.5%, מניית סנאפצ'ט השילה 46.5% בתקופה כשכעת היא נסחרת לפי 50 מיליארד דולר. בפעם האחרונה שפרסמה החברה דוחות היא עקפה את תחזיות האנליסטים והציגה לראשונה זה כשלוש שנים רווח מתואם בשנה כולה. היום לאחר הנעילה תפרסם החברה את דוחותיה לרבעון הראשון של 2022. למה השוק מצפה הפעם?
תחזית הקונצנזוס של האנליסטים המסקרים היא לרווח מתואם של סנט בודד – לעומת איזון בשורה התחתונה ברבעון המקביל אשתקד. ההכנסות צפויות לצמוח ב-39%, מ-0.8 מיליארד דולר לפני שנה לרמה של 1.1 מיליארד דולר, ואם כך תהיה זו הצמיחה האיטית ביותר מאז הרבעון השני של 2020, רגע לאחר פרוץ הקורונה.
מה שיהיה גם כן חשוב מאד למשקיעים, כאינדיקטור לאן הדברים הולכים מכן – הוא הפרמטרים שאינם חשבונאיים, על הרגלי השימוש ומספר המשתמשים הפעילים. הסוגיות האלה בדיוק הביאו לנפילת FACEBOOK (FB) מוקדם יותר השנה. גם TWITTER INC (TWTR) פספסה באחד הסעיפים האלה בדוחות הרבעון הרביעי של 2021. בעוד שהאחרונה אמרה שמדיניות הגנת הפרטיות החדשה במכשירים של APPLE (AAPL) לא משפיע מדי על העסקים, פייסבוק כן הזהירה מההשפעה השלילית על עסקי הפרסום.
לרוע מזלה של סנאפצ'ט, היא יותר דומה בהיבט הזה לפייסבוק מאשר לטוויטר, ובכיריה כבר ברבעון השלישי, שסימן את נקודת השבר של המניה כאמור, פירטו על הפגיעה. יוסבר כי משתמשי מוצרי אפל יכולים לחסום את שיתוף המידע ונתוני השימוש שלהם בין אפליקציות שונות. המידע הזה, שמכונה גם שובל דיגיטלי, משמש ליצירת פרסומות מפולחות יותר שפונות לקהל ממוקד – ועל כך כידוע נשענות הרשתות החברתיות.
- העם כלביא - החברות פחות: סיכום עונת הדוחות בצל המלחמה
- קווליטאו: גידול בצבר בהכנסות וברווח, מה הסיכונים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
היום עוד יותר מתמיד, אם מחלק מהמשתמשים אי אפשר לעשות מספיק כסף, צריכות הרשתות החברתיות לאסוף יותר משתמשים, או לחלופין, לגרום לאלה הקיימים לפתוח לעתים קרובות יותר את האפליקציה, ולבלות בה זמן ארוך יותר. לכן במוקד יהיה שוב סעיף המשתמשים הפעילים מדי יום בממוצע (ADAU – Average Daily Active Users). למעשה, גם עם הנתון הזה הולכת סנאפצ'אט למפרסמים, כדי שבעוגת תקציב הפרסום שלהם, בתוך פרושת הדיגיטל – יקצו יותר מקום דווקא לה, ולא למתחרות. והתחרות לא קלה.
בדוחות פייסבוק הקודמים תוארה החולשה בקרב המשתמשים הצעירים מול טיקטוק, בתקווה שמקבילת הסרטונים הקצרים, Reels באינסטגרם, תשנה את התמונה. המקבילה אצל סנאפצ'ט היא ה-Spotlight, אבל בינתיים בחברה עוד לא מנסים לתרגמו להכנסות באמצעות מונטיזציה (וייתכן שאינם בטוחים מהי הדרך הטובה ביותר). בחברה מקדמים פיצ'רים חדשים אותם השיקו שמטרתם לשמור על המשתמשים אצלה – כמו Lens Studio 2.0, Camera Kit, ו-Snap Minis.
פיצ'ר נוסף עליו עמלים בחברה יאפשר למשתמשים לבחור שיר, והוידאו המוצג ישתנה כך שהמצולמים יראו כאילו הם אלה ששרים את מלות השיר (מעין ליפ-סינק מדומה). כמו כן בסנאפצ'ט חברו לאחרונה לחברת הזמנת הכרטיסים טיקטמאסטר, במטרה לחשוף יותר משתמשים של הרשת החברתית לאירועים שזו מוכרת כרטיסים אליהם.
- בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
- עסקת ענק: טיק טוק הסינית נמכרת לקונסורציום אמריקאי הכולל את אורקל
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המניה הישראלית שזינקה אתמול פי 5 וצפויה להמשיך לעלות גם היום
וכמו שב- NETFLIX (NFLX) רוצים להשקיע בסרטונים קצרים נוסח טיקטוק, כך גם בסנאפצ'ט מעוניינים לספק תוכן מקורי. סדרת הסרטונים הקצרים "The Me and You Show" גרפה 50 מיליון צפיות ברבעון האחרון של 2021. ברבעון הראשון של השנה, עליו תדווח, הושקה סדרה נוספת, " Breakwater" שמה, על הסכנה העתידית שבהתגברות תופעת פליטי האקלים בעולם.
מכל מקום, בשוק מצפים שה-ADAU ימשיך לעלות, אבל בקצב איטי מבעבר, ובסיכום רבעוני יעמוד על 330.6 מיליון משתמשים פעילי מדי יום בממוצע, מול 280 מיליון שנה קודם לכן. מדובר יהיה בגידול של 18.1%, בעוד הרבעון שקדם לו הצי עליה של 20.4 מול מקבילו ב-2020. לשם השוואה, ברבעון השלישי של 2020 הצמיחה בנתון הייתה בשיעור 18.6%, כך שמדובר פחות או יותר בחזרה לרמות ההן.
ואגב המודל הכלכלי והכנסות הפרסום, יעניין יהיה לשמוע מפי החברה איך מתמודדים הלקוחות עם המחסור בכח אדם והשיבושים בשרשרת האספקה שמשפיעות על המלאים שלהן (ואם יש פחות מלאי למכור, אולי אפשר לפרסם פחות).
- 2.אוהד 22/04/2022 19:00הגב לתגובה זוכל מרוויחי ונפגעי הקורונה מיישרים קו. עם ירידת המסכות, יש בום בשוק העבודה והתיירות ובמקביל אנשים משתמשים פחות ב נטפליקס, סנאפ ופייסבוק צופה שגם הגיימינג ומניות עבודה מהבית ירגעו קצת
- 1.לרון 22/04/2022 07:52הגב לתגובה זוSNAP מעניינת ל ד ע ת י ברמות העכשויות,אני קונה לא הרבה בשלב זה

צ'ק פוינט רוכשת חברה לאבטחת ה-AI ב-300 מיליון דולר; מצפה להיות מובילה בתחום
רכישה לא סטנדרטית של צ'ק פוינט - חברה שוויצרית בולטת באבטחת מידע ב-AI עם 70 עובדים (11 דוקטורים); ההכנסות בשלב זה עדיין נמוכות - הפוטנציאל גבוה
צ׳ק פוינט מודיעה על רכישה לא שגרתית כדי להיכנס לעולם ה-AI Secuirty הצומח מאוד. על פי ההערכות היא תשלם כ-300 מיליון דולר עבור Lakera.AI, אחת מהחברות המובילות בעולם לאבטחת יישומי Agentic AI.
צ׳ק פוינט סבורה שהיא תוכל לייצר סטנדרט חדש באבטחת AI, עם הגנה מקצה לקצה על כלל מערכות ה-AI הפועלות בארגון, וכך תאפשר לארגונים ברחבי העולם לאמץ טכנולוגיות AI בצורה מאובטחת ובקנה מידה רחב.
חברת Lakera.AI, שנוסדה בשנת 2021 על ידי מומחי AI יוצאי Google ו-Meta, נבנתה במיוחד עבור סביבות AI, עם אבטחה בזמן אמת ומחקר מתקדם בליבת הפעילות שלה. החברה מספקת הגנה על LLMs, סוכני AI ו-MCP, ומפעילה מרכזי מחקר ופיתוח בציריך ובסן פרנסיסקו. ל-Lakera כ-70 עובדים, מהם 11 בעלי תואר דוקטור.
הפלטפורמה של Lakera.AI משלבת הגנה מתקדמת בזמן אמת עם בדיקות תקיפה מתמשכות (Red Teaming), ומונעת פעולות לא מורשות או חריגות תוך כדי פעילות ה-AI. שני הפתרונות המרכזיים שלה, Lakera Red ו-Lakera Guard, מספקים הערכות מצב לפני פריסה ואכיפה בזמן אמת, כדי להגן על LLMs, סוכני AI וזרימות עבודה מולטי-מודליות. החברה פיתחה את פלטפורמת אבטחת מערכות Gandalf AI, שנחשב לאחד מפרויקטי ה-Red teaming הגדולים בעולם ה-AI, עם למעלה מ-80 מיליון נקודות נתונים של תקיפות. הפלטפורמה משמשת ככלי מחקרי ואנליטי להבנת נקודות תורפה במערכות AI. כל זה מאפשר מערך הגנה מתפתח שמקדים את האיומים החדשים בעידן ה-AI, ומספק לארגונים את הביטחון הדרוש לשימוש בטכנולוגיות AI בקנה מידה רחב. Lakera משרתת לקוחות מ-Fortune 500 ברחבי העולם, ותומכת ביותר מ-100 שפות.
- פאלו אלטו רכשה את סייברארק, אז למה צ'ק פוינט ירדה?
- צ'ק פוינט רוכשת את Veriti הישראלית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עם השלמת הרכישה, מטה Lakera בציריך יהפוך למרכז המחקר והפיתוח הגלובלי של צ׳ק פוינט בתחום אבטחת
AI. המרכז החדש יפעל לצד מרכז הפיתוח בתל אביב, וישמש מוקד לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות ולהובלת חדשנות בתחום אבטחת ה-AI – וימצב את צ׳ק פוינט כמובילה עולמית בהגנה על ארגונים מבוססי AI ובעיצוב עתיד אבטחת ה-AI.

בלקסטון ובלקרוק מתחרות על ה-AI הסעודי
שתי חברות ההשקעות הגדולות בעולם, בלקסטון ובלקרוק, מתחרות על השקעת מיליארדי דולרים בחברת הבינה המלאכותית הסעודית החדשה Humain,
שתי חברות ההשקעות הגדולות בעולם, בלקסטון ובלקרוק, מתחרות על השקעת מיליארדי דולרים בחברת הבינה המלאכותית הסעודית החדשה Humain. החברות קיימו שיחות ראשוניות עם Humain על התחייבות הון משמעותי למרכזי נתונים ותשתיות קשורות, על פי המקורות שביקשו להישאר אנונימיים.
טרם התקבלו החלטות סופיות על מבנה השותפות או היקפה הסופי. נציגי Humain, בלקסטון ובלקרוק סירבו להגיב.
הבינה מלאכותית הפכה לעמוד תווך במאמציה הכלכליים של ריאד כאשר Humain , שהוקמה במאי השנה ונמצאת בבעלות קרן ההשקעות הסעודית הציבורית ששוויה טריליון דולר, מהווה גלגל שיניים מרכזי בתוכנית זו. מנכ"ל בלקסטון סטיב שוורצמן לוקח חלק אישית בדיונים עם החברה, מה שמעיד על החשיבות של העסקה הפוטנציאלית עבור ענק ההשקעות החלופיות.
למרות שמחירי אנרגיה נמוכים והשקעות זרות איטיות הקשו על היבטים מסוימים של תוכנית "חזון 2030" של יורש העצר מוחמד בן סלמן, גורמים רשמיים מתכוונים להמשיך לתמוך במאמצי Humain. קרן Humain Ventures בהיקף 10 מיליארד דולר, שהושקה הקיץ, החלה לפרוס הון השקעות.
קריסת
מחירי הנפט מאיימת לקבור את החלום הסעודי - "חזון 2030" בסכנה
- סעודיה מאטה את פרויקטי הענק - והמשקיעים מרוצים
- הברית המתחדשת: מוחמד בן סלמאן וטראמפ בדרך למפגש היסטורי בנובמבר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החברה החלה לאחרונה בבניית מרכזי הנתונים הראשונים שלה בממלכה ומתכננת להפעילם בתחילת 2026. היא נמצאת בתהליך של רכישת מוליכים למחצה מיצרניות אמריקאיות, כולל נבידיה, ומתכננת להוסיף מרכזי נתונים בהיקף של 1.9 גיגה-וואט עד 2030. בין שותפותיה של Humain נמצאות חברות כמו קוואלקום וסיסקו, והיא מקיימת שיחות מוקדמות עם חברת xAI של אילון מאסק על עסקה להקמת מרכז נתונים בסעודיה.