Jfrog צפויה להיות מונפקת לפי שווי שוק של 3.3 מיליארד דולר
חברת הסטארטאפ הישראלית Jfrog, שפיתחה פלטפורמות לניהול והפצה שלחבילות ועדכוני תוכנה, מעדכנת היום את תשקיף לרשות לניירות ערך בארה"ב לפני ההנפקה הצפויה בוול סטריט.
Jfrog הוקמה ב-208 ע"י שלומי בן חיים, יואב לנדמן ופרד סימון . ה-3 מחזיקים ביחד כ-24.3% ממניות החברה. החברה עדכנה היום כי מתכוונת להנפיק עת עצמה לשווי שוק של 3.3 מיליארד דולר. החברה צפויה למכור כ-11.6 מיליון מניות, כאשר מתוך סכום זה כ-3.6 מיליון מניות הן של הבעלים. ההנפקה צפויה להיות מתומחרת בטווח של 33-37 דולר למניה. מי שצפוי להוביל את ההנפקה הם מורגן סטנלי, ג'יי פי מורגן ובנק אוף אמריקה.
מהתשקיפים שהגישה החברה עד כה עולה כי ההכנסות ב-6 החודשים הראשונים של 2020 הסתכמו ב-69 מיליון דולר - צמיחה של כ-50% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. בשורה התחתונה, מדובר בחברה הפסדית. ב-2018 הסתכמו הפסדי החברה ב-26 מיליון דולר. ב-2019 הסתכמו ההפסדים ב-5.4 מיליון דולר ובמחצית הראשונה של 2020 הפסידה החברה כ-400 אלף דולר בלבד.
- 4.בועה 08/09/2020 23:25הגב לתגובה זוכל הבורסה האמריקאית והחברות שמגייסות שם בועה אחת ענקית...כל פלוץ שמפסיד מיליוני דולרים מנפיקה במיליארדים...גועל של בורסה מנופחת
- A 09/09/2020 12:59הגב לתגובה זוזה שלבן אדם יש פה , לא מחייב אותו לדבר.אם אין לך מה להגיד עדיף שתשתוק. להערכתי אתה לא מכיר את החברה, ומכאן דברי ההבל שלך.
- 3.דני 08/09/2020 22:35הגב לתגובה זואסור לגעת
- 2.כל מספר פוגע 08/09/2020 19:23הגב לתגובה זושווי של 3.2 משקף (לפי מכפיל גבוה של 30) מעל 100 מיליון דולר רווח תפעולי. כדי להשיג את זה החברה צריכה הכנסות של 500 מיליון דולר בערך, פי 3 ממה שהיא מבצעת כיום. אם אתם צופים יותר- אז תקנו
- 1.ג'וחה 08/09/2020 19:20הגב לתגובה זולמה 3 מיליארד ולא 300 ?
- כנראה שכן (ל"ת)הרשלה 09/09/2020 10:17הגב לתגובה זו

פרוטוקול הפד׳: האינפלציה במוקד, שוק העבודה מציג סימני חולשה
רוב חברי הוועדה רואים באינפלציה את האיום העיקרי ומעדיפים להשאיר את הריבית ללא שינוי, בעוד מיעוט מצביע על היחלשות התעסוקה וקורא להפחתה. טראמפ מוסיף לחץ פוליטי, והישיבה הקרובה בספטמבר עשויה להיות גורלית לכיוון המדיניות
המכסים שהטיל הנשיא טראמפ מאיימים להאיץ את האינפלציה, בעוד ששוק העבודה מראה סימנים ראשונים של היחלשות. פרוטוקולי הישיבה האחרונה של ועדת השוק הפתוח חושפים מחלוקות פנימיות בנוגע לדרך הנכונה להתמודד עם המציאות הכלכלית החדשה.
מרבית חברי הוועדה סבורים כי האיום האינפלציוני גובר על הסיכונים הנובעים מהתמתנות שוק העבודה. כך עולה מהפרוטוקולים של הדיון שהתקיים ב־29–30 ביולי. עם זאת, חלק מהחברים הציגו גישה שונה, מה שמעיד על מחלוקות מהותיות סביב שולחן הדיונים. בסופו של דבר, הוועדה הותירה את הריבית ללא שינוי בטווח של 4.25%–4.5%. שניים מחברי הוועדה – כריסטופר וולר ומישל באומן – התנגדו להחלטה והעדיפו להפחית את הריבית ברבע אחוז. התנגדותם משקפת חשש גובר מפני היחלשות שוק העבודה, גם אם מדובר בעמדת מיעוט.
מקור הדאגה העיקרי
המכסים שהטיל טראמפ מהווים את מקור הדאגה העיקרי. השאלה שמעסיקה את חברי הוועדה היא האם מדובר בהשפעה זמנית על המחירים או בתהליך שיביא לעלייה מתמשכת באינפלציה. אחד הציטוטים מהפרוטוקולים מבהיר: "כמה משתתפים הדגישו כי האינפלציה חרגה מיעד ה־2% במשך פרק זמן ממושך."
הניסיון מהעבר מלמד כי כאשר האינפלציה מתבססת לאורך זמן, הציבור מפתח ציפיות לעליות מחירים נוספות – מה שהופך את הבעיה לקשה בהרבה לפתרון. זו הסיבה שבפד נוקטים גישה זהירה, גם אם עדיין לא ברור עד כמה המכסים ישפיעו בפועל על רמת המחירים. בפועל, ההשפעה לא צפויה להופיע באופן מיידי. מחירי המוצרים והשירותים יתייקרו בהדרגה ככל שהיבואנים יעבירו את העלויות לצרכנים. המשמעות היא שהשפעת המכסים צפויה להתעצם בחודשים הקרובים.
- באתר נופש מבודד ושקט: האירוע שימגנט אליו את המשקיעים בסופ"ש
- בסנט שובר שתיקה: "הפד צריך להוריד ריבית ב-1.5 נקודות"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
נתוני האינפלציה האחרונים תומכים בחששות הללו: מדד מחירי הסיטונאות רשם את העלייה החדה ביותר בשלוש השנים האחרונות – אינדיקציה ברורה לכך שחברות כבר החלו לגלגל את העלויות לציבור. נתון זה חיזק את העמדה הזהירה של הפד. במקביל, שוק העבודה מציג תמונה פחות מעודדת. קצב הגידול במספר המשרות היה הנמוך ביותר מאז פרוץ מגפת הקורונה, ושיעור האבטלה עלה ל־4.2%. אלו הנתונים שהובילו שניים מחברי הפד להעדיף הפחתת ריבית.

מאנדיי מפסידה ל-AI של גוגל ומקבלת הורדת תחזית מ-BofA
בנק אוף אמריקה חתך את ההמלצה על המניה בעקבות ירידה חדה בתנועת המשתמשים דרך גוגל – עם אצבע מאשימה כלפי AI Overviews
בנק אוף אמריקה מפרסם היום ניתוח שמציג כיצד מאנדיי monday.com -1.4% חווה ירידה משמעותית בתנועת המשתמשים האורגנית, מה שפוגע ישירות באחד ממנועי הצמיחה המרכזיים שלה, ערוץ ה־Self-Serve. ההמלצה על מניית החברה הורדה מ"קנייה" ל"נייטרלי", ותחזית מחיר היעד עודכנה כלפי מטה ל-205 דולר, ירידה של כ-15% מהתחזית הקודמת.
עיקר הבעיה מגיע מכיוון מנוע החיפוש של גוגל Alphabet 0.16% , ובעיקר מהרחבת תצוגות סקירת ה-AI, פיצ'ר שמציף תשובות אוטומטיות בראש תוצאות החיפוש ומקטין את כמות ההקלקות על קישורים חיצוניים. בפועל, מדובר בפגיעה בתנועה האורגנית, שעליה נשען ערוץ רכישת הלקוחות העצמאי של מאנדיי. לפי ניתוח של Similarweb, מספר הביקורים באתר מאנדיי דרך תוצאות חיפוש אורגניות ירד ביולי האחרון בשיעור חד של 25% לעומת יולי הקודם. ברבעון השני כולו הירידה הממוצעת עמדה על 23.5%. אמנם נרשמה התאוששות קלה בכמות הביקורים ברצף חודשי (כלומר ביוני 2025 נרשמה יותר תנועה מאשר במאי 2025, וכך גם ביולי), אך הירידה השנתית נמשכת ואף מחריפה.
המוסדיים
נמנעו מהשקעה במאנדיי - הם חסכו הפסד כבד אתמול, אבל פספסו רווח ענק בשנה שעברה
מעבר למודל יקר יותר
המכה שמאנדיי סופגת אינה רק תיאורטית. בבנק אוף אמריקה מעריכים כי המשך מגמה כזו עלול להביא לירידה של 5.2% ב-ARR חדש בערוץ ה־Self-Serve במהלך 2026. לצורך ההשוואה, ב-2024 הערוץ הזה הציג צמיחה של כמעט 30%. בנוסף, הערוץ הזה היה אחראי לכ-38% מהכנסות חדשות באותה שנה, לעומת יותר מ-70% רק חמש שנים קודם לכן – ירידה שמשקפת את המעבר של החברה לכיוון שיווק מכירות ישיר ואנטרפרייז, אך עדיין מציבה את הערוץ העצמאי כנדבך מהותי.
- מנהלי מאנדיי נפגשו עם חצי מיליארד דולר
- המוסדיים נמנעו מהשקעה במאנדיי - הם חסכו הפסד כבד אתמול, אבל פספסו רווח ענק בשנה שעברה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאור הירידה בתנועה האורגנית, החברה נאלצת להשקיע יותר בפרסום ממומן כדי לפצות על הפער. ההוצאה על קמפיינים ממומנים (PPC) בגוגל זינקה ביולי בכ-46% לעומת ממוצע הרבעון הקודם, והעלות לקליק (CPC) עלתה בכ-30%. בפועל, עלות רכישת לקוח בערוץ ה־Self-Serve הופכת ליקרה יותר, מה שפוגע ביעילות השיווקית של החברה ובשולי הרווח.