וויקס
צילום: istock

וויקס ממשיכה לרשום צמיחה, אך גם ההפסדים גדלים במקביל

מניית חברת בניית האתרים מאבדת כעת 7.4% ברקע לפרסום התוצאות לרבעון האחרון. החברה מציגה גידול שנתי של 26% במספר המשתמשים, אך ההפסד הנקי מתחילת השנה הכפיל את עצמו לרמה של 64.8 מיליון דולר
עמית נעם טל |

חברת בניית אתרי האינטרנט הישראלית וויקס (סימול:WIX) פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון ה-3. החברה ממשיכה להציג צמיחה, אך במקביל הפסדי החברה ממשיכים להצטבר. מניית החברה יורדת כעת בוול סטריט ב-7.4%.

 

החברה הציגה הכנסות של 196.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 155.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 26%. נציין כי התחזית האחרונה של החברה עמדה על הכנסות של 196-198 מיליון דולר, כלומר החברה הייתה קרובה לטווח התחתון של התחזיות. לטענת החברה, נתון זה הושפע לשלילה מהשפעות מט"ח. נציין כי מתחילת 2019 הסתכמו רווחי החברה ב-763 מיליון דולר, עלייה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה ברבעונים האחרונים. מקור – דו"חות החברה

שיעור הגביה של החברה עמד ברבעון האחרון על 205.9 מיליון דולר, עלייה של 26% בהשוואה לשנה הקודמת, הצפי המוקדם בשוק עמד על 204-206 מיליון דולר.

החברה הוסיפה במהלך הרבעון האחרון כ-5.5 מיליון משתמשים חדשים, כאשר הסופי מסתכם כעת ב-160 מיליון משתמשים, גידול שנתי של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מספר משתמשי הפרמיום עלה ברבעון האחרון ב-144 אלף לרמה של 4.4 מיליון משתמשים, נתון המייצג עלייה שנתית של 15%. ההכנסה הממוצעת של החברה ממשתמש הסתכמה ברבעון האחרון ב-175 דולר, לעומת נתון של 162 ברבעון ה-3 של 2018. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 17.4 מיליון דולר או 0.34 דולרים למניה, לעומת נתון הפסד של 5.9 מיליון דולר או 0.12 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בסה"כ, החברה רושמת הפסד נקי של 64.8 מיליון דולר מתחילת 2019, לעומת הפסד של 31.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

בנתון המתואם הנתונים נראים יותר טוב, כאשר רשמה ברבעון האחרון רווח של 20.8 מיליון דולר או 0.41 דולר למניה, לעומת רווח של 18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. 

לרבעון הבא החברה צופה הכנסות בטווח של 206-204 מיליון דולר, מה שמשקף עלייה של 25%-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה כעת כי ההכנסות במהלך 2019 יסתכמו בטווח של 761-763 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שעמד על הכנסות בטווח של 761-765 מיליון דולר, כלומר החברה מורידה במעט את טווח התחזית. תזרים המזומנים של החברה צפוי לעמוד על 124-126 מיליון דולר. 

מניית החברה משלימה שנה תנודתית במיוחד. בחודשים הראשונים של 2019 זינקה מניית החברה בקרוב ל-72%, אך בחודשים האחרונים ירדה החברה בקרוב ל-30% לפני שהתאוששה מעט בימים האחרונים. נכון לסגירה אמש, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 7 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות, לפני הירידות במסחר המוקדם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיהאנבידיה

"אנבידיה נסחרת במכפיל שפל היסטורי" בנק אוף אמריקה ממליץ לנצל את ההזדמנות

המניה נסחרת ב-177 דולר, בבנק אוף אמריקה סבורים שהיא תגיע ל-275 דולר; לא חוששים מתחרות מגוגל, רואים במכפיל רווח של 25 הזדמנות כניסה חד פעמית

ליאור דנקנר |

מניית אנבידיה (NVDA) NVIDIA Corp. 1.65%   נסחרת במכפיל רווח עתידי של כ-25 - רמה שעשויה להיות נקודת שפל אטרקטיבית למשקיעים. כך עולה מדוח חדש של צוות האנליסטים של בנק אוף אמריקה, בראשות ויוויק אריה שהוא אחד מהתומכים הנלהבים של אנבידיה. לפי הניתוח שלו, בכל פעם שמניית אנבידיה התקרבה למכפיל 25, היא התאוששה לרמות של 30 עד 40 תוך 3-6 חודשים.

הדוח מגיע על רקע שבוע חזק במיוחד למדד ה-SOX של מניות השבבים, שזינק בכ-10% והצליח לחזור מעל הממוצע הנע ל-50 יום, תוך ביצועי יתר מול מדד ה-S&P 500 שעלה 3.7% בלבד. זאת למרות ירידה של כאחוז במניית אנבידיה עצמה, מה שמעיד על התרחבות הראלי לחברות נוספות בסקטור.

בין המניות הבולטות בשבוע האחרון: Credo Technology זינקה ב-33%, ברודקום עלתה 18%, Coherent הוסיפה 18%, אינטל קפצה 18% על רקע כותרות בתקשורת לגבי זכיות פוטנציאליות בייצור שבבים, ו-Marvell עלתה 15% לקראת פרסום דוחות ולקראת כנס re:Invent של אמזון.

הדיון עבר מהשקעות הון לחשש מתחרות

בחודשים האחרונים, הדיון המרכזי בקרב משקיעים בתחום הבינה המלאכותית עבר ממוקד. אם בעבר החשש היה מהיקפי ההשקעות האדירים של חברות הענן, כעת הדיון מתמקד בתחרות - בין מודלי השפה של OpenAI לבין Gemini של גוגל, ובמקביל בין שבבי ה-TPU של גוגל וברודקום לבין שבבי ה-GPU של אנבידיה.

האנליסטים של בנק אוף אמריקה מדגישים מספר נקודות מרכזיות שמטות את הכף לטובת אנבידיה: ראשית, היצע השבבים בתעשייה הדוק, ואנבידיה שולטת בהקצאה - מה שמקשה על לקוחות לשנות את תמהיל הרכישות שלהם בשנה הקרובה. שנית, שבבי ה-TPU הוכיחו את עצמם רק במרכזי הנתונים של גוגל עצמה, בעוד ש-GPU זמינים בסביבות ענן מרובות כולל בענן של גוגל. למעשה, הבנק מעריך כי רכישות ה-GPU של גוגל צפויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר ב-2025, סכום דומה לרכישות ה-TPU שלה מברודקום.

קריפטו
צילום: pexels

בנק אוף אמריקה: ״תגדילו חשיפה לקריפטו״

למרות הירידות בביטקוין, האנליסטים של בנק אוף אמריקה ממליצים להגדיל חשיפה של עד 4% במטבעות דיגיטליים, אבל לעשות את זה דווקא דרך קרנות ותעודות סל על ביטקוין

ליאור דנקנר |

בנק אוף אמריקה מעדכן את המדיניות ללקוחות העושר שלו ומכניס נכסים דיגיטליים לתוך מסגרת ההשקעות הרשמית. אחרי תקופה של חולשה בשוק הקריפטו, הבנק מציין כי הקצאה של 1% עד 4% מהתיק למטבעות דיגיטליים יכולה להיות רלוונטית לחלק מהלקוחות, בתנאי שהחשיפה נעשית במינון נמוך ובערוצים מפוקחים.

ההנחיות החדשות חלות על לקוחות חטיבות ניהול העושר של הקבוצה - מריל, בנק אוף אמריקה פרייבט בנק ופלטפורמת מריל אדג’. מנהל ההשקעות הראשי של בנק אוף אמריקה פרייבט בנק, כריס הייזי, מסביר כי החשיפה מתאימה בעיקר למי שמוכן לתנודתיות גבוהה יותר ורואה עניין בהשקעות חדשניות לפי ״תמות״ השקעה. לדבריו, ההדגשה היא על שימוש במוצרים מפוקחים, על חלוקה מדודה בתוך התיק ועל הבנה ברורה של הסיכונים לצד ההזדמנויות. הקצה התחתון של הטווח, סביב 1%, מתאים יותר לפרופיל שמרני, בעוד שהקצה העליון, עד כ-4%, מיועד למי שמוכן לרמת סיכון גבוהה יותר ברמת התיק הכולל.

עד עכשיו, לקוחות העושר של הבנק יכלו להיחשף למוצרים הקשורים לקריפטו רק אם ביקשו זאת מיוזמתם, והיועצים לא הורשו להמליץ באופן אקטיבי על חשיפה כזו. העדכון הופך את הקריפטו לחלק רשמי מהשיחה על ניהול עושר: הבנק מציג טווח מספרי מוגדר ומשדר קו אחיד לרשת של יותר מ-15 אלף יועצי עושר. ראש תחום פתרונות ההשקעה, ננסי פאהמי, מציינת כי המהלך מגיע על רקע ביקוש גובר מצד לקוחות לגישה לנכסים דיגיטליים.


ארבע קרנות ביטקוין במרכז המדיניות

החל ב-5 בינואר מתחיל צוות ההשקעות של בנק אוף אמריקה לסקר ארבע קרנות ותעודות סל על ביטקוין שנבחרו לשמש ככלי החשיפה המרכזי: תעודת הסל על ביטקוין של ביטווייז, קרן הביטקוין של פידליטי Wise Origin, קרן Grayscale Bitcoin Mini Trust ‏וקרן iShares Bitcoin Trust של בלאקרוק.