וויקס
צילום: istock

וויקס ממשיכה לרשום צמיחה, אך גם ההפסדים גדלים במקביל

מניית חברת בניית האתרים מאבדת כעת 7.4% ברקע לפרסום התוצאות לרבעון האחרון. החברה מציגה גידול שנתי של 26% במספר המשתמשים, אך ההפסד הנקי מתחילת השנה הכפיל את עצמו לרמה של 64.8 מיליון דולר
עמית נעם טל |

חברת בניית אתרי האינטרנט הישראלית וויקס (סימול:WIX) פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון ה-3. החברה ממשיכה להציג צמיחה, אך במקביל הפסדי החברה ממשיכים להצטבר. מניית החברה יורדת כעת בוול סטריט ב-7.4%.

 

החברה הציגה הכנסות של 196.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 155.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 26%. נציין כי התחזית האחרונה של החברה עמדה על הכנסות של 196-198 מיליון דולר, כלומר החברה הייתה קרובה לטווח התחתון של התחזיות. לטענת החברה, נתון זה הושפע לשלילה מהשפעות מט"ח. נציין כי מתחילת 2019 הסתכמו רווחי החברה ב-763 מיליון דולר, עלייה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה ברבעונים האחרונים. מקור – דו"חות החברה

שיעור הגביה של החברה עמד ברבעון האחרון על 205.9 מיליון דולר, עלייה של 26% בהשוואה לשנה הקודמת, הצפי המוקדם בשוק עמד על 204-206 מיליון דולר.

החברה הוסיפה במהלך הרבעון האחרון כ-5.5 מיליון משתמשים חדשים, כאשר הסופי מסתכם כעת ב-160 מיליון משתמשים, גידול שנתי של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מספר משתמשי הפרמיום עלה ברבעון האחרון ב-144 אלף לרמה של 4.4 מיליון משתמשים, נתון המייצג עלייה שנתית של 15%. ההכנסה הממוצעת של החברה ממשתמש הסתכמה ברבעון האחרון ב-175 דולר, לעומת נתון של 162 ברבעון ה-3 של 2018. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 17.4 מיליון דולר או 0.34 דולרים למניה, לעומת נתון הפסד של 5.9 מיליון דולר או 0.12 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בסה"כ, החברה רושמת הפסד נקי של 64.8 מיליון דולר מתחילת 2019, לעומת הפסד של 31.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

בנתון המתואם הנתונים נראים יותר טוב, כאשר רשמה ברבעון האחרון רווח של 20.8 מיליון דולר או 0.41 דולר למניה, לעומת רווח של 18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. 

לרבעון הבא החברה צופה הכנסות בטווח של 206-204 מיליון דולר, מה שמשקף עלייה של 25%-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה כעת כי ההכנסות במהלך 2019 יסתכמו בטווח של 761-763 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שעמד על הכנסות בטווח של 761-765 מיליון דולר, כלומר החברה מורידה במעט את טווח התחזית. תזרים המזומנים של החברה צפוי לעמוד על 124-126 מיליון דולר. 

מניית החברה משלימה שנה תנודתית במיוחד. בחודשים הראשונים של 2019 זינקה מניית החברה בקרוב ל-72%, אך בחודשים האחרונים ירדה החברה בקרוב ל-30% לפני שהתאוששה מעט בימים האחרונים. נכון לסגירה אמש, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 7 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות, לפני הירידות במסחר המוקדם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
אנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AIאנבידיה והמתחרות. קרדיט: נעשה עם AI

"הזדמנות קיצונית באנבידיה" -בברנשטיין מצפים לזינוק של 54% במניה

למרות שליטה כמעט מוחלטת בשוק השבבים שמיועדים ל-AI, שמובילה לצמיחה חריגה בהכנסות, מניית אנבידיה נסחרת בדיסקאונט היסטורי מול מדד השבבים; פער התמחור מעורר עניין מחודש במניה בקרב משקיעים

רן קידר |
נושאים בכתבה אנבידיה

מניית אנבידיה NVIDIA Corp. 3.93%   נסחרת כיום בדיסקאונט של 13% ביחס למדד השבבים של פילדלפיה, ה-SOXX iShares PHLX SOX Semiconductor Sector Index , שכולל 30 חברות מובילות בתעשייה כמו אינטל, AMD ו-TSMC. המדד עצמו רשם עלייה של 35% בששת החודשים האחרונים, בעוד אנבידיה עלתה רק ב-25%, מה שיצר פער תמחור נדיר. נתון זה ממקם את אנבידיה באחוזון הראשון של התמחור היחסי בעשור האחרון, כשהיו רק 13 ימי מסחר בהם הייתה זולה יותר מול המדד. השווי הנוכחי של אנבידיה עומד על כ-4.4 טריליון דולר, והיא מהווה כ-7% ממדד ה-S&P 500.

התמחור המוחלט גם הוא נמוך יחסית: מכפיל רווחים צפוי של 25, שמציב אותה באחוזון ה-11 בעשור האחרון. עבור חברה עם צמיחה שנתית ממוצעת של 60% בהכנסות בשלוש השנים האחרונות, בעיקר ממכירות מאיצי AI כמו סדרת Blackwell, מדובר ברמה אטרקטיבית. במהלך 2025, שלטה אנבידיה ב-88% משוק המאיצים הגרפיים, עם משלוחים של 6 מיליון יחידות Blackwell עד אוקטובר, תוך ביקוש גובר מענקיות כמו אמזון, גוגל ומטא. ההכנסות ממרכזי נתונים הגיעו ל-30 מיליארד דולר ברבעון השלישי של 2025, עלייה של 112% משנה קודמת.

היסטורית, רכישות במכפיל מתחת ל-25 הניבו תשואה ממוצעת של 150% בשנה אחת, ללא מקרים של הפסד. ברנשטיין קובעים מחיר יעד של 275 דולר, ממחיר נוכחי של 179 דולר, מה שמשקף פוטנציאל עלייה של 54%. הפער נובע מחששות בשוק סביב השקעות AI אדירות, שעמדו ב-2025 על 200 מיליארד דולר ברחבי העולם, אך אנבידיה נהנית מיתרון טכנולוגי, עם פלטפורמת CUDA שמחזקת מעמד מונופוליסטי.

במהלך 2025, הרחיבה אנבידיה את הפעילות, והשקיעה 2 מיליארד דולר בסינופסיס, חברת תוכנה לעיצוב שבבים, כדי להאיץ פיתוח AI. היא השיקה את משפחת Nemotron 3, מודלים פתוחים: Nano עם 30 מיליארד פרמטרים ומסגרת MoE שמגבירה תפוקה פי 4; Super עם 100 מיליארד פרמטרים; ו-Ultra עם 500 מיליארד, זמינים בפלטפורמות כמו Hugging Face ו-AWS. המודלים תומכים במערכות מרובות סוכנים, עם חלון הקשר של מיליון טוקנים, ומשמשים למשימות כמו דיבוג תוכנה ותכנון אסטרטגי.

בנוסף, שיתוף הפעולה עם ממשלת ארה"ב במשימת Genesis (פרויקט לאומי את השימוש בבינה מלאכותית למטרות מדעיות) כולל השקעות ב-AI לתחומי אנרגיה, מחקר מדעי וביטחון. אנבידיה מספקת פלטפורמות כמו Apollo למזג אוויר וסימולציות, ומפתחת AI למפעלים, רובוטיקה ותאומים דיגיטליים. ב-CES 2025, חשפה מעבדת בדיקת DRIVE AI לרכבים אוטונומיים, שעברה כבר אבני דרך משמעותיות בבטיחות. בסין, אושרו מכירות H200, מה שמגדיל הכנסות פוטנציאליות ב-10%.

נייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיותנייק בוק 1. קרדיט: רשתות חברתיות

נייקי דורכת במקום: המכסים מכבידים וסין ממשיכה להיחלש

הדוחות עקפו את הציפיות, אבל המשקיעים התמקדו בשחיקת המרווחים, בירידה החדה במכירות בסין ובמסר זהיר מההנהלה; התוצאה היא צלילה דו-ספרתית במניה ומסקנה שכנראה שהריסטארט של נייקי עדיין רחוק מסיום

רן קידר |
נושאים בכתבה נייקי

מה שהיה אמור להיות עוד תחנה בדרך לתפנית בנייקי Nike Inc -10.54%   הפך בתוך שעות לאיתות מטריד לגבי עומק האתגרים שעוד ניצבים בפני ענקית הספורט. למרות תוצאות טובות מהצפי ברבעון, מניית החברה נופלות בחדות ומוסיפות ירידה של כ-11% לירידה של כ-22% מתחילת השנה. תגובת השוק הדגישה מסר ברור: הפעם המשקיעים פחות התרשמו מ-"הכאה" נקודתית של שורת הרווח, אלא בחנו את התמונה הרחבה של מרווחים נשחקים, חולשה מתמשכת בסין והיעדר תחושה של נרטיב מהפך משכנע.

הדוחות שפורסמו לאחר נעילת המסחר ביום חמישי הציגו אומנם תוצאות מעל הציפיות, אך המספרים המרכזיים העבירו מסר מורכב. הרווח נשחק בכ-32% בעוד המכירות כמעט שלא צמחו, עם עלייה זניחה בלבד של כ-0.4%. במקביל, סין הפכה שוב לגורם המשקולת המרכזי, עם ירידה של כ-17% במכירות, והאזור הוא המשקולת הכבדה ביותר על ביצועי החברה ברבעון.

לא סיפור התפנית שהשוק חיפש

לפי פרשנויות בשוק, משקיעים רוצים לראות שיפור עקבי במרווחים ולא רק תוצאה חשבונאית טובה מהצפי. הרקע לכך הוא הפגיעה הכפולה שממנה נייקי עדיין מתקשה להשתחרר: עלויות מכסים שהפכו למשמעותיות יותר, ומבצעי הנחות שמטרתם לפנות מלאי מיושן, אך במקביל פוגעים ברווחיות ומחלישים את תפיסת הפרימיום של המותג.

המרווח הגולמי של החברה נשחק בכ-7% והגיע ל-40.6%, רמה שנחשבת קריטית עבור נייקי, שכן היא נצמדת בקושי לסף ה-40% הנתפס כ-"רצפה" תדמיתית ופיננסית. המכסים וההנחות המרובות פגעו במיוחד בפעילות בצפון אמריקה, שהיא העסק הגדול ביותר של החברה. ההנהלה, מצדה, לא ניסתה לייפות את המציאות. המנכ”ל אליוט היל הודה בשיחה עם אנליסטים כי המכסים “הוסיפו רוח נגדית משמעותית” שיש להתגבר עליה, אמירה יוצאת דופן בכנותה עבור חברה שנוטה להדגיש חזון ושיווק על חשבון קשיים תפעוליים.

המכסים הופכים לבעיה מבנית, לא אירוע חולף

האתגר של נייקי אינו רק עצם קיומם של מכסים, אלא מבנה שרשרת האספקה שלה. החברה מייבאת חלק משמעותי מהמוצרים מווייטנאם, אינדונזיה וסין, כאשר שיעורי המכס שצוינו עומדים על כ-20%, 19% ולפחות 25% בהתאמה. המשמעות היא שכל תזוזה פוליטית או רגולטורית יכולה להכות ישירות במרווחים, במיוחד בתקופה שבה החברה כבר נלחמת על תמחור ועל דימוי מותג לאחר תקופה ארוכה של הנחות.