וויקס
צילום: istock

וויקס ממשיכה לרשום צמיחה, אך גם ההפסדים גדלים במקביל

מניית חברת בניית האתרים מאבדת כעת 7.4% ברקע לפרסום התוצאות לרבעון האחרון. החברה מציגה גידול שנתי של 26% במספר המשתמשים, אך ההפסד הנקי מתחילת השנה הכפיל את עצמו לרמה של 64.8 מיליון דולר
עמית נעם טל |

חברת בניית אתרי האינטרנט הישראלית וויקס (סימול:WIX) פרסמה היום את תוצאותיה לרבעון ה-3. החברה ממשיכה להציג צמיחה, אך במקביל הפסדי החברה ממשיכים להצטבר. מניית החברה יורדת כעת בוול סטריט ב-7.4%.

 

החברה הציגה הכנסות של 196.8 מיליון דולר לעומת הכנסות של 155.6 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד – גידול של 26%. נציין כי התחזית האחרונה של החברה עמדה על הכנסות של 196-198 מיליון דולר, כלומר החברה הייתה קרובה לטווח התחתון של התחזיות. לטענת החברה, נתון זה הושפע לשלילה מהשפעות מט"ח. נציין כי מתחילת 2019 הסתכמו רווחי החברה ב-763 מיליון דולר, עלייה של 26% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

הכנסות החברה ברבעונים האחרונים. מקור – דו"חות החברה

שיעור הגביה של החברה עמד ברבעון האחרון על 205.9 מיליון דולר, עלייה של 26% בהשוואה לשנה הקודמת, הצפי המוקדם בשוק עמד על 204-206 מיליון דולר.

החברה הוסיפה במהלך הרבעון האחרון כ-5.5 מיליון משתמשים חדשים, כאשר הסופי מסתכם כעת ב-160 מיליון משתמשים, גידול שנתי של 17% ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. מספר משתמשי הפרמיום עלה ברבעון האחרון ב-144 אלף לרמה של 4.4 מיליון משתמשים, נתון המייצג עלייה שנתית של 15%. ההכנסה הממוצעת של החברה ממשתמש הסתכמה ברבעון האחרון ב-175 דולר, לעומת נתון של 162 ברבעון ה-3 של 2018. 

בשורה התחתונה, החברה רושמת הפסד נקי (GAAP) של 17.4 מיליון דולר או 0.34 דולרים למניה, לעומת נתון הפסד של 5.9 מיליון דולר או 0.12 דולרים למניה בתקופה המקבילה אשתקד. בסה"כ, החברה רושמת הפסד נקי של 64.8 מיליון דולר מתחילת 2019, לעומת הפסד של 31.3 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. 

בנתון המתואם הנתונים נראים יותר טוב, כאשר רשמה ברבעון האחרון רווח של 20.8 מיליון דולר או 0.41 דולר למניה, לעומת רווח של 18.8 מיליון דולר ברבעון המקביל ב-2018. 

לרבעון הבא החברה צופה הכנסות בטווח של 206-204 מיליון דולר, מה שמשקף עלייה של 25%-24% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. החברה צופה כעת כי ההכנסות במהלך 2019 יסתכמו בטווח של 761-763 מיליון דולר, לעומת תחזית קודמת שעמד על הכנסות בטווח של 761-765 מיליון דולר, כלומר החברה מורידה במעט את טווח התחזית. תזרים המזומנים של החברה צפוי לעמוד על 124-126 מיליון דולר. 

מניית החברה משלימה שנה תנודתית במיוחד. בחודשים הראשונים של 2019 זינקה מניית החברה בקרוב ל-72%, אך בחודשים האחרונים ירדה החברה בקרוב ל-30% לפני שהתאוששה מעט בימים האחרונים. נכון לסגירה אמש, החברה נסחרת לפי שווי שוק של 7 מיליארד דולר.

קיראו עוד ב"גלובל"

גרף מניית החברה בשנתיים האחרונות, לפני הירידות במסחר המוקדם

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
בריינסוויי
צילום: יח"צ

FDA אישרה קסדה ביתית לטיפול בדיכאון – מה זה אומר לשוק?

מכשיר ה-tDCS של Flow  יושק בארה"ב ב-2026 במחיר 500 דולר; האם בריינסווי הישראלית עלולה להיפגע?



רן קידר |

רשות המזון והתרופות האמריקאית (FDA) העניקה אישור ראשון מסוגו למכשיר ביתי לטיפול בדיכאון מג'ורי (MDD). מדובר בקסדת ה-FL-100 של חברת Flow השוודית, המבוססת על גירוי חשמלי מוחי מסוג tDCS (Transcranial Direct Current Stimulation). האישור, דרך מסלול Pre-Market Approval (PMA) המחמיר, מאפשר שימוש ביתי תחת פיקוח רפואי מרחוק. Flow מתכננת השקה מסחרית בארה"ב במחצית השנייה של 2026, במחיר של כ-500 דולר - דומה למחיר באירופה, שם המכשיר זמין מאז 2020.

ה-FL-100 שוקל 150 גרם, קל יותר מאוזניות אלחוטיות סטנדרטיות, ומספק גירוי חשמלי בעוצמה נמוכה של 2 מיליאמפר דרך אלקטרודות על המצח. הטיפול נמשך 30 דקות, חמש פעמים בשבוע, ומכוון לאזור הקדם-מצחי (DLPFC) האחראי לוויסות מצב רוח. הנתונים הקליניים, המבוססים על ניסוי פאזה 2 עם 174 משתתפים ב-2024, הראו ירידה של 40% בתסמיני הדיכאון בקבוצת הטיפול לעומת 22% בקבוצת הדמה, לאחר ארבעה שבועות. מטא-אנליזה מ-2025 של 25 מחקרים (n=1,200) אישרה יעילות tDCS כטיפול עזר.

האישור מגיע על רקע עלייה של 15% במקרי דיכאון מג'ורי בארה"ב בין 2020 ל-2025, עם 21 מיליון מבוגרים מושפעים (15.5% מהאוכלוסייה). נשים סובלות פי שתיים מגברים (10.3% לעומת 6.2%), ו-13.1% מבני 12 ומעלה דיווחו על תסמינים.

לפי נתוניהרשויות, תרופות נוגדות דיכאון, כמו SSRI, יעילות ב-50%-60% מהמקרים, אך 56% מהמטופלים מפסיקים את הטיפול הראשון תוך שישה חודשים עקב תופעות לוואי כמו עלייה במשקל (25%), הפרעות שינה (18%) והפחתת ליבידו (15%). tDCS מציע חלופה לא פולשנית, ללא תרופות, עם שיעור נשירה נמוך של 8% בניסויים.

Flow, שהוקמה ב-2016, גייסה 22 מיליון דולר עד 2024, וכעת בסבב גיוס נוסף של 30 מיליון דולר בהובלת Khosla Ventures. החברה מדווחת על 10,000 משתמשים באירופה, עם שיפור ממוצע של 35% בדירוג MADRS (מדד חומרת דיכאון) לאחר 10 שבועות. האישור כולל אפליקציה לניטור התקדמות, עם תזכורות ושילוב נתונים רפואיים. עם זאת, המכשיר דורש מרשם ואינו מיועד למצבים חריפים או כטיפול יחיד ללא פיקוח.