קרן המטבע הבינלאומית בפניה לממשלות: "סערה כלכלית קרבה"

כריסטין לגראד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית נאמה אמש בכנס הממשלות בדובאי והזהירה: "כשיש יותר מדי עננים, ברק אחד בודד יכול להתחיל סערה"
נועם בראל | (14)

קרן המטבע הבינלאומית הזהירה אמש (א') את ממשלות העולם וציינה כי עליהן להתכונן ל"סערה" כלכלית, וזאת מכיוון שנתוני הצמיחה נמוכים מהצפוי. 

"בשורה התחתונה, אנו רואים כלכלה שצומחת בקצב איטי יותר ממה שצפינו" לדבריה של כריסטין לגראד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, אשר נאמה אמש בכנס הממשלות בדובאי. לגראד ציינה כי קיימים "ארבעה עננים" המעיבים על הכלכלה בעולם, והגדירה את המצב הנוכחי ככזה שצפוי להביא עמו "סערה".

ארבעת הסיכונים הנוכחיים לדבריה של לגארד הם מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, אשר כבר ניתן לראות השפעתה על הכלכלה העולמית, הצמצום הכמותי, חוסר הודאות סביב הברקזיט וההאטה המורגשת בכלכלתה של סין.  

​נזכיר כי קרן המטבע הבינלאומית עדכנה לפני כשבועיים את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה העולמית  ב-2019 מ-3.7% ל-3.5% - הנמוכה ביותר מזה 3 שנים. זוהי ההורדה השנייה תוך שלושה חודשים שמבצעת הקרן על רקע הסנטימנט השלילי בשווקים (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    הענק הירוק 16/02/2019 07:43
    הגב לתגובה זו
    הבנקים המרכזיים לא יתנו לשווקים לרדת אחרי כל ההשקעה בעשור האחרון
  • 11.
    אלי 11/02/2019 10:22
    הגב לתגובה זו
    את הסדר העולמי לכאורה (שהמשטר הטורקי פה לא יתבע אותי). עד מתי אנשים רעים פופוליסטים וחסרי יכולת ניהולית, טרופי אגו, גברים ינהלו את העולם????
  • 10.
    נתן 11/02/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    אל תנסו לחכות את גורביץ הוא תמיד טועה. זיכרו הנבואה ניתנה לשוטים.
  • 9.
    כיסוי תחת, מדקלמת מה שאמרו כבר אנליסטים (ל"ת)
    פרץ 11/02/2019 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 11/02/2019 10:00
    הגב לתגובה זו
    היום ההשקעה הטובה ביותר בגז ונפט התשואות ירקיעו שחקים הרווח בתחום זה הינו עצום
  • 7.
    ההאטה 11/02/2019 09:25
    הגב לתגובה זו
    נמוכות באגחים ממשלתיים זה הטוב ביותר מניות החוצה
  • 6.
    ההאטה 11/02/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    גרועה יותר שנת 20 השוק נכנס למיגננה מניות מסוכנות שוק דובי ארוך טווח תמו הרווחים הקלים הכל יהיה קשה שנה 19 20 לא טובה לשווקים במקרה הטוב דישדוש הגרוע ירידות מתמשכות הכסף בורח
  • 5.
    בהינף קולמוס 11/02/2019 09:19
    הגב לתגובה זו
    בעיות בעיות כלכליות גלובליות הגרועה אירופה
  • 4.
    שכחה הטמבלית הזאת 11/02/2019 09:13
    הגב לתגובה זו
    תרנגולת הבנקים באירופה בעיקר איטליה זומבי . אירופה האטה חריפה בקיצור התעלמה הזומבית הזאת מאירופה
  • 3.
    לילי 11/02/2019 08:54
    הגב לתגובה זו
    כל המשברים נוצרו ע"י מנהיגים ויכולים להיפתר בהסכמים
  • 2.
    לרון 11/02/2019 08:28
    הגב לתגובה זו
    כולם חוזים ואף אחד לא קולע שישאלו אותי! ואני אומר לא סערה ולא הוריקן מקסימום רוחות של חורף ישראלי. מעבר לזה בעיות כלכליות גדולות לא באות עפ"י הזמנה ולכן המונח של פרופ' נסים טאלב "ברבורים שתורים" שאינם צפויים!
  • אלי בר 11/02/2019 19:46
    הגב לתגובה זו
    והם צודקים
  • 1.
    הבנו. ביזפורטל תמיד מחפש כותרות שליליות! (ל"ת)
    מישהו 11/02/2019 08:05
    הגב לתגובה זו
  • אין שכל,אין דאגות ,אהבל מצוי (ל"ת)
    צודק,תמשיך לקנות 11/02/2019 10:31
    הגב לתגובה זו
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.