קרן המטבע הבינלאומית בפניה לממשלות: "סערה כלכלית קרבה"

כריסטין לגראד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית נאמה אמש בכנס הממשלות בדובאי והזהירה: "כשיש יותר מדי עננים, ברק אחד בודד יכול להתחיל סערה"
נועם בראל | (14)

קרן המטבע הבינלאומית הזהירה אמש (א') את ממשלות העולם וציינה כי עליהן להתכונן ל"סערה" כלכלית, וזאת מכיוון שנתוני הצמיחה נמוכים מהצפוי. 

"בשורה התחתונה, אנו רואים כלכלה שצומחת בקצב איטי יותר ממה שצפינו" לדבריה של כריסטין לגראד, יו"ר קרן המטבע הבינלאומית, אשר נאמה אמש בכנס הממשלות בדובאי. לגראד ציינה כי קיימים "ארבעה עננים" המעיבים על הכלכלה בעולם, והגדירה את המצב הנוכחי ככזה שצפוי להביא עמו "סערה".

ארבעת הסיכונים הנוכחיים לדבריה של לגארד הם מלחמת הסחר בין ארה"ב לסין, אשר כבר ניתן לראות השפעתה על הכלכלה העולמית, הצמצום הכמותי, חוסר הודאות סביב הברקזיט וההאטה המורגשת בכלכלתה של סין.  

​נזכיר כי קרן המטבע הבינלאומית עדכנה לפני כשבועיים את תחזית הצמיחה שלה לכלכלה העולמית  ב-2019 מ-3.7% ל-3.5% - הנמוכה ביותר מזה 3 שנים. זוהי ההורדה השנייה תוך שלושה חודשים שמבצעת הקרן על רקע הסנטימנט השלילי בשווקים (לכתבה המלאה).

תגובות לכתבה(14):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 12.
    הענק הירוק 16/02/2019 07:43
    הגב לתגובה זו
    הבנקים המרכזיים לא יתנו לשווקים לרדת אחרי כל ההשקעה בעשור האחרון
  • 11.
    אלי 11/02/2019 10:22
    הגב לתגובה זו
    את הסדר העולמי לכאורה (שהמשטר הטורקי פה לא יתבע אותי). עד מתי אנשים רעים פופוליסטים וחסרי יכולת ניהולית, טרופי אגו, גברים ינהלו את העולם????
  • 10.
    נתן 11/02/2019 10:14
    הגב לתגובה זו
    אל תנסו לחכות את גורביץ הוא תמיד טועה. זיכרו הנבואה ניתנה לשוטים.
  • 9.
    כיסוי תחת, מדקלמת מה שאמרו כבר אנליסטים (ל"ת)
    פרץ 11/02/2019 10:06
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    אנונימי 11/02/2019 10:00
    הגב לתגובה זו
    היום ההשקעה הטובה ביותר בגז ונפט התשואות ירקיעו שחקים הרווח בתחום זה הינו עצום
  • 7.
    ההאטה 11/02/2019 09:25
    הגב לתגובה זו
    נמוכות באגחים ממשלתיים זה הטוב ביותר מניות החוצה
  • 6.
    ההאטה 11/02/2019 09:24
    הגב לתגובה זו
    גרועה יותר שנת 20 השוק נכנס למיגננה מניות מסוכנות שוק דובי ארוך טווח תמו הרווחים הקלים הכל יהיה קשה שנה 19 20 לא טובה לשווקים במקרה הטוב דישדוש הגרוע ירידות מתמשכות הכסף בורח
  • 5.
    בהינף קולמוס 11/02/2019 09:19
    הגב לתגובה זו
    בעיות בעיות כלכליות גלובליות הגרועה אירופה
  • 4.
    שכחה הטמבלית הזאת 11/02/2019 09:13
    הגב לתגובה זו
    תרנגולת הבנקים באירופה בעיקר איטליה זומבי . אירופה האטה חריפה בקיצור התעלמה הזומבית הזאת מאירופה
  • 3.
    לילי 11/02/2019 08:54
    הגב לתגובה זו
    כל המשברים נוצרו ע"י מנהיגים ויכולים להיפתר בהסכמים
  • 2.
    לרון 11/02/2019 08:28
    הגב לתגובה זו
    כולם חוזים ואף אחד לא קולע שישאלו אותי! ואני אומר לא סערה ולא הוריקן מקסימום רוחות של חורף ישראלי. מעבר לזה בעיות כלכליות גדולות לא באות עפ"י הזמנה ולכן המונח של פרופ' נסים טאלב "ברבורים שתורים" שאינם צפויים!
  • אלי בר 11/02/2019 19:46
    הגב לתגובה זו
    והם צודקים
  • 1.
    הבנו. ביזפורטל תמיד מחפש כותרות שליליות! (ל"ת)
    מישהו 11/02/2019 08:05
    הגב לתגובה זו
  • אין שכל,אין דאגות ,אהבל מצוי (ל"ת)
    צודק,תמשיך לקנות 11/02/2019 10:31
    הגב לתגובה זו
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)

אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים

ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס

מנדי הניג |
נושאים בכתבה אילון מאסק


אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.

כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.

הון של 500 מיליארד דולר

ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.

העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר  - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון. 

השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד. 

ריביאן אתר החברהריביאן אתר החברה

ריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום

יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%

אדיר בן עמי |

ריביאן Rivian Automotive -6.11%  חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.


הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.


החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.


דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית

דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.


לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.