אחרי פתיחת שנה חלומית - בגולדמן זאקס מנסים לצנן את החגיגה
המדדים המובילים בוול סטריט רשמו פתיחת שנה חלומית עם מהלך עליות של יותר מ-7% מתחילת 2018, ובהתחשב בפרסום הנתונים הכלכליים וחולשת הדולר, קשה לראות כרגע איך החגיגה נעצרת. שוקי המניות המשיכו לעלות בשבוע האחרון על רקע פרסום נתונים חיוביים, בהם מדדי מנהלי הרכש באירופה ועדכון תחזיות צמיחה כלפי מעלה על ידי קרן המטבע (IMF). בנוסף, ה-ECB וה-BOJ פרסמו השבוע את המדיניות המוניטארית וכצפוי לא הפתיעו את השווקים. הסיפור של השבוע האחרון היה המשך היחלשות הדולר בעולם, ואם אתם שואלים את שר האוצר האמריקאי מנוצ'ין - אין לו בעיה עם דולר חלש בציפייה שהמגמה תביא לשפור במאזן הסחר של ארה"ב.
עוד ב-Bizportal: התקן החשבונאי שיזעזע את הבורסה
בהתחשב לנתוני המאקרו החיוביים ובמהלכים הצפויים של הבנקים המרכזיים, למשקיעים נותר להיצמד להודעות מאקרו שעשויות להטות את הכף, בעוד המדדים ממשיכים לשבור שיאים. בהקשר זה, בגולמן זאקס מנסים לקרר את החגיגה, וזאת בטענה כי "ההערנות לגבי כל נתון מאקרו שיפורסם נוטה לשבור את התיאבון לסיכון". עם זאת, בגולדמן זאקס נותרו בהמלצת תשואת יתר לשוק המניות ומנגד למשקל חסר בנוגע לשוק האג"ח. בהקשר של נתוני המאקרו, בגולדמן זאקס מסמנים את החברות שצפויות ליהנות מהמצב בו יעלה השכר של העובדים בשוק האמריקאי כתוצאה מרפורמת המסים של טראמפ. למעשה, בגולדמן מסמנים את המניות של החברות שצפויות להיפגע הכי פחות - החברות עם הוצאות השכר הנמוכות באופן יחסי. בגודלמן זאקס מסמנים את נטפליקס (סימול: NFLX), Molson Coors Brewing (סימול: TAP), Phillips 66 (סימול: PSX), קוואלקום (סימול: QCOM), Skyworks Solutions (סימול: SWKS) וברודקום (סימול: AVGO).
- 7.עוד פעם 28/01/2018 22:50הגב לתגובה זוולא קוטפים מהעץ
- 6.יאיר 28/01/2018 15:01הגב לתגובה זומי לוקח כסף מהשוק? כנראה שנכנס כסף טיפש או ש באמת הכלכלה בארה"ב משתפרת פלאים...
- 5.ג'קי 28/01/2018 14:15הגב לתגובה זותשתיות, אמל"ח ותעופה, סייבר. בהצלחה.
- 4.ירון 28/01/2018 14:03הגב לתגובה זוושנת 2018 תהיה שנה של עליות במניות בארה"ב ומי שלא יכנס עכשיו יפסיד
- 3.מירי 28/01/2018 13:30הגב לתגובה זושהם מנהלים....
- 2.אין תחליף להשקעה מלבד שוק המניות (ל"ת)משקיע 28/01/2018 12:52הגב לתגובה זו
- 1.א 28/01/2018 12:39הגב לתגובה זויש סימבול שהם לא ממליצים עליו?? הבועה בעיצומה ,זה יקח כמה חודשים ואז הכל התנפץ
אילון מאסק וג'נסן הואנג (אנבידיה)אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
ההון של מאסק, האיש העשיר בעולם - כ-500 מיליארד דולר - שקול להון של 2 מיליון ישראלים. לא נתפס
אילון מאסק שווה כ-500 מיליארד דולר. רוב ההון מגיע מההחזקה בטסלה, אבל יש לו גם שווי מאוד משמעותי בספייסX שצפויה להנפיק בטווח של שנה-שנתיים והיא החברה הפרטית הכי גדולה בעולם עם שווי של מעל 500 מיליארד דולר. לאחרונה היו דיווחים על עסקאות בשווי של 800 מיליארד דולר, אך מאסק טען שזה לא נכון. בכל מקרה, זו חברה עשויה להנפיק לפי שווי של 800 מיליארד עד 1.2 מיליארד דולר, אולי יותר, תלוי כמובן במצב השווקים. אם זה יקרה, מאסק כבר יהיה שווה 700-800 מיליארד דולר, וצריך גם לזכור שיש לו חבילת הטבות ענקית מטסלה, אם יעמוד ביעדים.
כלומר, העושר עשוי לגדול, אבל כמובן שגם לרדת. אם נתייחס לעוגן - השווי הנוכחי של 500 מיליארד דולר, נקבל שהונו שקול להון של 1 מיליון אמריקאים ו-2 מיליון ישראלים. לא נתפס.
הון של 500 מיליארד דולר
ההון של מאסק מבוסס בעיקר על החזקותיו בחברות טסלה וספייסX: שיעור של 19.8% ממניות טסלה בשווי כ-290 מיליארד דולר, ו-42% מספייסX בשווי 190 מיליארד דולר, בתוספת החזקות ב-XAI ובחברות אחרות. מאסק, בן 55, הפך לאדם העשיר בעולם לפני כשנה וחצי.
העושר הממוצע לאדם בוגר בארה"ב עומד על כ-550 אלף דולר - מה ההון הממוצע של ישראלי ומה ההון של אמריקאי? וזה כולל נכסים פיננסיים, נדל"ן וחובות נטו. ההון של מאסק שקול לזה של 900 אלף אמריקאיים. ביום טוב זה מגיע למיליון.
- טסלה מתקרבת לנהיגה אוטונומית מלאה - נתוני FSD מצביעים על קפיצה בביצועים
- חנות המחשבים הראשונה נפתחת לקהל הרחב ומה קרה היום לפני 15 שנה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוואה זו מדגישה את אי-השוויון בארה"ב, שם 10% העליונים מחזיקים ב-70% מהעושר הכולל, בעוד 50% התחתונים מחזיקים ב-2.5% בלבד.
ריביאן אתר החברהריביאן חושפת שבב חדש ומערכת נהיגה אוטונומית בתשלום
יצרנית הרכבים החשמליים מציגה שבב עיבוד עצמאי, חבילת נהיגה מתקדמת בתשלום ומערך ליידאר בדגמי R2, אך המשקיעים מודאגים מהעלויות ומהקצב האיטי של הייצור; המניה נופלת ב-4.5%
ריביאן Rivian Automotive -6.11% חשפה שורה של מהלכים טכנולוגיים חדשים במטרה לחזק את מעמדה בשוק הרכב החשמלי ולבסס יכולות נהיגה מתקדמות בכלי הרכב העתידיים שלה. במסגרת אירוע ייעודי שעסק באוטונומיה ובינה מלאכותית, הציגה החברה לראשונה שבב עיבוד שפותח באופן עצמאי, מערכת סיוע לנהג בתשלום, ותוכנית הדרגתית לשילוב מערכות נהיגה ברמות מתקדמות יותר.
הצעד המשמעותי ביותר הוא המעבר לשבב ייעודי שפותח בתוך החברה, מהלך שמחליף את השימוש במעבדי אנבידיה שהיו בלב מערכות הנהיגה של דגמי ריביאן עד כה. השבב החדש צפוי להתממשק עם מצלמות, חיישני ליידאר ומערכות נוספות, ולספק יכולת עיבוד גבוהה יותר מבעבר. בריביאן אומרים כי ההחלטה לבנות שבב עצמאי התקבלה לאחר שנים של פיתוח, וכי הוא ישפר משמעותית את ביצועי מערכת הנהיגה המתקדמת, תוך הפחתת עלויות הייצור. לטענת החברה, מדובר בשילוב נדיר בין שיפור ביצועים לבין הורדת עלויות, מהלך שאינו נפוץ בפיתוח שבבים לרכב.
החברה הציגה גם חבילה חדשה של סיוע לנהג, Autonomy+, שתוצע בתשלום חד-פעמי או כמנוי חודשי. החבילה תאפשר נהיגה ללא מגע ידיים במיליוני קילומטרים של כבישים בארה״ב וקנדה, ומיועדת להפוך למנוע הכנסה נוסף עבור החברה בתקופה של ביקוש מתון לרכבים חשמליים.
דגמי R2 החדשים ועוזר הבינה המלאכותית
דגמי ה־R2, הצפויים לצאת לשוק במחצית הראשונה של השנה הבאה, יצוידו בשבב החדש ובחיישני ליידאר מתקדמים. בכך מצטרפת ריביאן לשורה של יצרניות רכב ופתרונות רובוטקסי המשלבות ליידאר כמנגנון בטיחות ותפיסת מרחב נוסף. מנגד, הדגמים הנוכחיים, מסדרת R1, לא יזכו למלוא היכולות של הדור החדש, אך יקבלו שדרוגי תוכנה שירחיבו את היכולות הקיימות. חלק מהשדרוגים נועדו לשפר נהיגה ללא מגע ידיים, ואחרים יאפשרו ניווט מתקדם יותר כאשר הרכב עדיין מחייב השגחת נהג.
- ריביאן מפטרת עובדים ומתכוננת לאתגרים כלכליים בשוק הרכבים החשמליים
- ריביאן מתפצלת: משיקה חברה בת למיקרו-ניידות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לצד פיתוח השבב, חשפה החברה עוזר בינה מלאכותית חדש המיועד לתפעל פונקציות ברכב, לסנכרן אפליקציות ולזהות תקלות פוטנציאליות. זהו צעד נוסף בכיוון של שילוב מערכות תוכנה מורכבות כחלק מהערך המסחרי של כלי הרכב.
