פייפאל
צילום: Photo by Brett Jordan, pexels
דוחות

פייפאל משפרת רווחיות - האסטרטגיה החדשה עובדת?

ענקית התשלומים רשמה רווח של 1.33 דולר למניה, 15% מעל תחזיות האנליסטים; פייפאל מזהירה מפני "חוסר וודאות מאקרו-כלכלי" בהמשך השנה
נושאים בכתבה פייפאל


פייפאל  PayPal Holdings 4.66%   דיווחה על תוצאות חיוביות לרבעון הראשון של 2025, כשהחברה ממשיכה במאמציה להשתחרר מהדימוי של חברת עיבוד תשלומים מסורתית ולשפר את הרווחיות שלה. ענקית התשלומים רשמה רווח למניה של 1.33 דולר על בסיס מתואם, גבוה משמעותית מתחזיות האנליסטים שעמדו על 1.16 דולר. שיפור של כ-15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. הכנסות החברה צמחו בשיעור מתון של 1% והסתכמו ב-7.8 מיליארד דולר, או 2% בהתאמה להשפעות מטבע.


"פייפאל פתחה את השנה בצורה מצוינת והאסטרטגיה שלנו עובדת," אמר המנכ"ל אלכס כריס, שהצטרף לחברה ב-2023. כריס הדגיש את ההתקדמות במספר תחומי מיקוד של החברה, כולל שיפור תהליך התשלום בממשק פייפאל המוכר (branded checkout), שיפורים באפליקציית Venmo, והגישה הרב-ערוצית (omnichannel) המאפשרת שילוב של שיטות תשלום שונות בחוויית קנייה אחידה עבור הצרכנים.


מדד ביצועים מרכזי - רווח על עסקאות (Transaction margin dollars) - עלה ב-7% בהשוואה לשנה הקודמת והגיע ל-3.7 מיליארד דולר, גבוה מתחזיות האנליסטים שעמדו על 3.62 מיליארד דולר. נתון זה מייצג את סך ההכנסות בניכוי הוצאות עסקה והפסדי אשראי ועסקאות, ומשקף את היעילות התפעולית של החברה.


מספר החשבונות הפעילים חודשית גדל ב-2% והגיע ל-224 מיליון ברבעון, בעוד שמספר העסקאות לכל חשבון פעיל צמח ב-4%, כשמנטרלים את פעילות עיבוד התשלומים של החברה. בנוסף, סך נפח התשלומים בפלטפורמה עלה ב-3% לעומת השנה שעברה והסתכם ב-417.2 מיליארד דולר, עם תוספת של 1.5 מיליון משתמשים חדשים ברבעון.


בשיחה עם המשקיעים, המנכ"ל כריס ציין כי צמיחת ההכנסות ברבעון הראשון קוזזה חלקית על ידי מהלך יזום של הסטת פעילות מנפח עסקאות לא רווחיות הקשורות לפלטפורמת התשלומים Braintree של החברה. הוא תיאר כיצד פייפאל הרחיבה את הקשר עם סוחר ותיק של Braintree והפכה אותו "מלא רווחי לרווחי, תוך שיפור שולי העסקה שלהם בכמעט 20 נקודות אחוז במהלך שנה". כריס הוסיף: "אלה סוגי השיחות שאנחנו מנהלים שמייצרות ערך עבור הלקוחות שלנו ועבור פייפאל, בזכות האיכות של השירותים בעלי הערך המוסף שלנו. אנו מצפים שסוגי שיפורים אלה ימשיכו במהלך השנים הקרובות."


מבחינת עלויות תפעול, החברה הצליחה להוריד אותן בהשוואה לשנה הקודמת והן עומדות על 6.26 מיליארד דולר, אם כי הן עדיין גבוהות מהערכות האנליסטים שעמדו על 6.06 מיליארד דולר. כריס הדגיש גם שנתוני הצ'ק-אאוט של פייפאל הם הטובים ביותר הן בדסקטופ והן במובייל, וציין את האימוץ המוגבר של כרטיס הדביט של Venmo כמנוע צמיחה משמעותי.


מה צפוי בהמשך

למרות התוצאות החיוביות, הנהלת פייפאל נזהרה מלהעלות את הציפיות גבוה מדי. החברה שמרה על תחזיות השנה המלאה שסיפקה בפברואר, בהתייחסה ל"חוסר וודאות מאקרו-כלכלי עולמי". פייפאל צופה רווח מתואם בטווח של 4.95 עד 5.10 דולר למניה, המייצג צמיחה של 6% עד 10% משנה קודמת, וכן רווח על עסקאות של 15.2 עד 15.4 מיליארד דולר, או צמיחה של 4% עד 5%.

קיראו עוד ב"גלובל"


לקראת הרבעון הבא, פייפאל צופה רווח של בין 1.29 ל-1.31 דולר למניה, גבוה משמעותית מתחזית האנליסטים שעומדת על 1.21 דולר. עם זאת, למרות הסימנים החיוביים, לא כל האנליסטים משוכנעים במהפך של פייפאל. במורגן סטנלי הביעו זהירות והציעו להישאר עם השקפה "דובית", בהתחשב בהשפעה הצפויה של המכסים ובלחץ הגובר מצד מתחרים כמו אפל ושופיפיי.


זהו הרבעון החמישי ברציפות של צמיחה רווחית תחת צוות ההנהלה החדש בראשות המנכ"ל כריס, סימן מעודד לאסטרטגיית המהפך של פייפאל. עם זאת, החברה תצטרך להמשיך להוכיח שהיא יכולה לאזן בין צמיחת הכנסות משמעותית יותר לבין שיפור הרווחיות בסביבה תחרותית הולכת וגוברת.


פייפאל נסחרת כעת לפי שווי של 63.9 מיליארד דולר, לאחר שמנייתה איבדה 23% מתחילת השנה וכ-2% ב-12 החודשים האחרונים.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד שיודע 29/04/2025 18:42
    הגב לתגובה זו
    חברה עם מותג מטורף קהל לקלוחות אדיר ושולי רווח סבירים במחיר אטרקטיבי מאד.במקרה הגרוע נעשה 79% בשנה. במקרה הטוב כל מנוע צמיחה קטן יקפיץ את המניה ב30P% לפחות.במחיר הזה לא רואה מה יש לחשוב.לא ממליץ לא מייעץ לי באופן אישי יש ערמות שלPaypal אז יש לי אינטרס
וול סטריט שור (גרוק)וול סטריט שור (גרוק)
וול סטריט

מניות השבבים, המניה שטסה 174% וטסלה - מי יבלטו היום בוול סטריט?

מה קורה בחוזים, אנבידיה, אמזון לקראת יום הפריים, לוסיד ועוד

צוות גלובל |
נושאים בכתבה אנבידיה טסלה AMD

החוזים העתידיים על המדדים המרכזיים בוול סטריט על האפס. המדדים שוברים כמעט מדי יום שיא, כשהם עולים 7 ימים רצופים. אתמול היה היום של AMD וזה צפוי להיות גם היום. העסקה עם OpenAI מציתה את הדמיון של המשקיעים - גם השקעה במניות וגם רכישת שבבים במיליארדים רבים. AMD זינקה כ-24%, אנבידיה התממשה מעט - כ-1.1%. בינתיים, בטרום פתיחה אנבידיה NVIDIA Corp. -0.29%  מתאוששת בעלייה קלה. 


AMD (Advanced Micro Devices 3.83%   ) - זינוק של 4.3%

המניה ממשיכה לעלות בטרום הפתיחה לאחר זינוק מדהים של 24% ביום שני. הזינוק נבע מעסקה אסטרטגית עם OpenAI, שבמסגרתה AMD תהפוך לספקית מרכזית לבניית תשתית הבינה המלאכותית של החברה. OpenAI קיבלה אופציה לרכוש עד 160 מיליון מניות של AMD במחיר סמלי של סנט אחד למניה, מה שמייצג כ-10% ממספר המניות הכולל.



טסלה (Tesla -4.45%  ) - ירידה של 0.5%

המניה יורדת בטרום הפתיחה לאחר עלייה של 5.5% ביום שני. החברה פרסמה ביום שני טיזר להכרזה גדולה, כולל סרטון בפלטפורמת X המציג פנסי רכב מוקפים בחושך. סרטון נוסף הראה גלגל או מאוורר מסתובב של טסלה ומסתיים בתאריך "10/7". טסלה רומזת חודשים על השקת דגם זול יותר, אך תוכן ההכרזה אינו ידוע. למה זינקה טסלה ב-5.4%? והאם יש לה פתרון לביטול ההטבה הממשלתית?

אפלאבין (AppLovin 7.64%  ) - ירידה של 3.2%

המניה ממשיכה ליפול בטרום הפתיחה לאחר נפילה של 14% ביום שני. הירידה נבעה מדיווח בלומברג כי רשות ניירות הערך (SEC) חוקרת את פרקטיקות איסוף הנתונים של חברת הטכנולוגיה לפרסום במובייל. דובר אפלאבין הגיב בזהירות: "איננו מגיבים על קיומם או אי-קיומם של נושאים רגולטוריים פוטנציאליים. כחברה ציבורית גלובלית, אנו מתקשרים באופן קבוע עם רגולטורים". צניחה במניית AppLovin: חקירת SEC מחקה 8.7 מיליארד דולר תוך יום אחד

טרילוג'י מטאלס (Trilogy Metals 211%  ) - זינוק של 174%

המניה מתפוצצת ב-174% ל-5.72 דולר לאחר הודעת הבית הלבן על השקעה של 36.5 מיליון דולר בחברת הכרייה הקנדית הקטנה. ההשקעה מייצגת כ-10% מהחברה, והממשלה האמריקאית קיבלה אופציות לרכוש נוספות 7.5% מהמניות. המניה עלתה כבר 331% ב-12 החודשים האחרונים.מניית Trilogy Metals קפצה ב-140% אחרי השקעה של הבית הלבן

התרסקות מבוקרת של מטוס צילום: נאס"אהתרסקות מבוקרת של מטוס צילום: נאס"א

אסונות התעופה הגדולים בהיסטוריה: לקחים שעיצבו את התעופה המודרנית

תאונות מטוסים גובות לרוב מחיר כבד בחיי אדם, אך למרות זאת מדובר מאמצעי תחבורה בטוח הרבה יותר ממכוניות. הסיבה לכך היא בדיקות קפדניות ומתמשכות, רגולציות מחמירות, בדיקות תחזוקה יומיות, אימונים שנתיים לצוותים, מערכות מתקדמות ועוד אמצעים שנכתבו בדמם של נוסעים רבים שנר=הרגו. הנה התאונות והאסונות הגדולים ביותר, והשינויים שהם גרמו בעולם הבטיחות בתעופה

עוזי גרסטמן |

תאונות מטוסים הן אירועים טראומטיים ומזעזעים שגובים מחיר אנושי כבד ומשאירים צלקות עמוקות בקרב נפגעים, ניצולים ובני משפחות. עם זאת, חשוב להדגיש כי תעופה אזרחית היא אחת מצורות התחבורה הבטוחות ביותר בעולם, והסיכון בה זניח בהשוואה לאמצעים אחרים, בייחוד לנהיגה ברכב. על פי נתונים עדכניים מ-2025-2024, שיעור התמותה בטיסות מסחריות מגיע לכ-1.19 תאונות קטלניות לכל 100 אלף שעות טיסה - ירידה משמעותית לעומת שנים קודמות. ב-2024 דווחו רק שבע תאונות קטלניות שגבו 244 חיים מתוך 40.6 מיליון טיסות. לעומת זאת, שיעור הפציעות ברכב מגיע ל-42 לכל 100 מיליון מייל נסיעה, בעוד שבאוויר הוא 0.007 בלבד - הפרש של פי 6,000. הסיכון למוות בתאונת רכב הוא 190 פעמים גבוה יותר מאשר בטיסה, והסיכוי למוות בטיסה מסחרית הוא כ-1 ל-11 מיליון טיסות.

הסיבה לבטיחות הגבוהה? בדיקות קפדניות ומתמשכות, רגולציות מחמירות של ICAO ו-FAA, בדיקות תחזוקה יומיות, אימונים שנתיים לצוותים, מערכות מתקדמות כמו TCAS להתרעה מפני התנגשויות, ומעקב אחר כל טיסה. כל תאונה נחקרת לעומק והמובילה לשינויים גלובליים - כך אחרי אסונות כמו טנריפה הוטמעה שפה סטנדרטית באנגלית ובקרת תנועה משופרת, מה שהפחית תאונות ב-90% מאז שנות ה-70.

1. אסון שדה התעופה בטנריפה - הקטלני ביותר בהיסטוריה

27 במרץ 1977, איי הקנריים, ספרד - 583 הרוגים

אסון טנריפה נחשב לאסון התעופה הקטלני ביותר בהיסטוריה. שני מטוסי בואינג 747 - KLM Flight 4805 (רישום PH-BUF, בשם Rijn) ו-Pan Am Flight 1736 (רישום N736PA, בשם Clipper Victor) - התנגשו על מסלול ההמראה בערפל סמיך בשדה התעופה לוס רודאוס. האירוע החל כששני המטוסים הוסטו משדה גרנד קנריה בעקבות פיצוץ פצצה של תנועת העצמאות הקנרית. בטנריפה, חניון מלא חסם את נתיבי התנועה, מה שאילץ את המטוסים "לגלוש לאחור" על המסלול. KLM, עם 234 נוסעים ו-14 צוות (רובם הולנדים), היה ראשון בתור להמראה. Pan Am, עם 380 נוסעים ו-16 צוות (רובם אמריקאים), עדיין נע על המסלול ונתקע בערפל.

ב- 17:06 החליט קפטן KLM יעקב ואן זנטן (54, ותיק עם 11.7 אלף שעות טיסה) החליט להמריא ללא אישור מפורש מבקרת התעופה, בעקבות אי-הבנה בתקשורת רדיו: "אוקיי" נשמע כ"אישור". KLM האיץ ל-140 קשרים והתנגש בצד ימין של Pan Am, ובכך גרם לפיצוץ דלק ושריפה עזה. ממצאי החקירה של CIAIAC הספרדית קבעו שהסיבה העיקרית היתה טעות של הקפטן של KLM בהמראה ללא אישור, שהושפעה מלחץ זמן וערפל. גורמים תורמים: תקשורת רדיו לא ברורה, היעדר מכ"ם קרקעי, וסמכותיות הקפטן שמנעה אתגור מצוותו.