התחרותיות בענף הפילה את הכנסות מתב והרחיבה הפסדיה

ההכנסות נפלו בכ-7% ל-137.5 מ' ש', החברה עברה להפסד תפעולי והציגה התרחבות בהפסד של קרוב לפי 2 עם 13.3 מיליון שקל, אל מול הפסד של 7 מ' ש' ברבעון הראשון של 2004
שרון שפורר |

הכנסותיה של ספקית שרותי הכבלים הדיגיטליים, חברת מת"ב נפלו ברבעון הראשון של 2005 ב-7% והסתכמו ב-137.5 מיליון שקל, אל מול הכנסות של 147.6 מיליון שקל ברבעו הראשון של 2004. הירידה בהכנסות, מסבירים בחברה, היא תוצאה של עליה בתחרותיות בענף הטלוויזיה הרב ערוצית בישראל, כפי שבאה לידי ביטוי בירידת מספר מנוייה של החברה בסוף הרבעון ל-254.2 אלף מנויים לעומת כ-257.3 אלף בסוף שנת 2004. בתחום האינטרנט המהיר נרשם גידול במספר המנויים שעומד כיום על למעלה מ-95 אלף.

כך או כך, החברה הציגה נסיגה בכל פרמטר של הרווחיות. הרווח הגולמי ירד ל-19.3 מיליון שקל, מ-27.4 מיליון שקל ברבעו המקביל. החברה עברה להפסד תפעולי של 4.84 מיליון שקל, אל מול רווח של 2.4 מיליון שקל ברבעו הראשון של 2004 ובשורה התחתונה: ההפסד התרחב כמעט פי 2 ל-13.3 מיליון שקל מ-7 מיליון שקל לפני כשנה.

גם הכנסות הוט - חברת הכבלים הממוזגת משלוש החברות - מת"ב, תבל, ערוצי זהב הציגו ירידה חדה ל-6.5 מיליון שקל, לעומת 9 מיליון שקל ברבעון המקביל, אשתקד. החלק של מת"ב בהכנסות הוט, חלק שעדיין לא אוחד בדיווח, מגיע לכ-1.7 מיליון שקל. להוט יש עד כה קרוב ל-13 אלף מנויים.

ה-ARPU (הכנסה חודשית ממוצעת מלקוח - כולל מע"מ) של מת"ב הסתכם ברבעון הראשון של שנת 2005 ב-201.6 שקל לעומת 207.4 שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת 202.7 ברבעון האחרון של שנת 2004. הקיטון ב-ARPU מוסבר על ידי החברה במדיניות נתח השוק שננקטה בענף הטלביזיה הרב ערוצית החל מחודש יוני 2004 ועד לחודש מרץ 2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
ידין ענתבי
צילום: בנק הפועלים

לקוחות בנק הפועלים? קבלו מניות במתנה

צעד מעניין של ידין ענתבי - בנק הפועלים יחלק מניות במתנה ליותר ממיליון לקוחות. מהלכים כאלו דוברו בעבר, אבל אף פעם לא נעשו בארץ. מה יעשו הבנקים האחרים והאם מתישהו נקבל גם מניות שטראוס כשנקנה מילקי?

מנדי הניג |

ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים בצעד שאמור לחבר בין הבנק לבין לקוחותיו - הבנק יחלק מניות של הבנק במתנה ליותר ממיליון לקוחותיו. הלקוחות הזכאים יוכלו לבחור בין קבלת 2 מניות של הבנק בשווי של כ-124 שקלים (לפי שער הסגירה ב-21.8) או מענק כספי של 100 שקלים.

מצד אחד, זה לא סכום משמעותי, מצד שני, יש כאן מסר גדול. סוג של שיתוף של הבנק עם הלקוחות שלו. לכו תדעו - אולי בשלב הבא יחלקו יותר, אולי יחלקו לפי גודל החשבון? זה פתח לקבלת מניות מגופים שאתם משתמשים בהם. בנקים זה הכי מתבקש - הם שולטים ומכירים את חשבון הבנק שלכם, הם מעבירים לכם מניות ברגע. אבל העניין של לשתף את הלקוחות במניות ידוע ומוכר כבר עשרות שנים ונעשו בעבר ניסיונות בעולם, לא ממש מוצלחים, כי התמורה היא לא גדולה וחוץ מגופים פיננסים שיכולים לעשות את מהלך בלי עלויות, גופים מסחריים צריכים להעמיד משאבים גדולים רק כדי לתת לכם מתנה שבסוף היא מאוד צנועה ולגישתם יש להם דרכים אחרות לספק מתנות-בונוסים ללקוחות.  

דמיינו שבעתיד שטראוס תעניק לכם מניות שלה על כל רכישה של מעל סכום מסוים - נראה רחוק, והבעיה כאמור שלהבדיל מבנק , שטראוס לא יכולה להעביר לכם בקלות מניות לחשבון, זו פרוצדורה שעולה הרבה - בירור פרטים וכו'. סיכוי קטן שמהלך כזה יתממש, אבל יש בזה גימיק שיווקי וחיבור ללקוח שלא קיים במהלכים אחרים.    

המהלך של בנק הפועלים נועד להפוך את הלקוחות לשותפים - "הרעיון נולד מתוך רצון להפוך כמיליון לקוחות שלנו לשותפים ברווחי הבנק, גם אם בשווי סמלי", אומר ידין ענתבי, מנכ"ל בנק הפועלים. לדבריו, התוכנית תאפשר גם ללקוחות שטרם התנסו בשוק ההון להיחשף לעולם ההשקעות". הוא צודק. דמיינו שלקוחות שיש להם קרנות נאמנות, יתחילו לעקוב בזכות 2 מניות בחשבון אחרי מניית בנק הפועלים. ענתבי יודע שזה עשוי לגרות אותם למהלכים נוספים בשוק ההון - מהלכים שהבנק מרוויח עליהם עמלות.


המתנה הזו היא ערך שיווקי ותדמיתי גדול לבנק. הוא מרוויח בקצב של 6.5-8 מיליארד שקל בשנה ונותן 124 מיליון שקל כמתנה ללקוחות. אם הוא היה נותן לכם ריבית על העו"ש הוא היה עושה באמת צדק גדול עם הלקוחות שלו, רק שזה היה עולה לו מעל 1.5 מיליארד שקל.