אצטדיון אשדוד
צילום: הדמיה: גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

אצטדיון כדורגל חדש יוקם באשדוד בעלות של מעל 300 מיליון שקל

חברת קן התור זכתה במכרז להקמת אצטדיון כדורגל חדש באשדוד בעלות של כ-311 מיליון שקל באשדוד; באצטדיון החדש, שיחליף את אצטדיון הי"א הוותיק, יבנו כ-20 אלף מקומות והוא יהיה חלק מקרית הספורט ברובע פארק לכיש החדש
דור עצמון | (4)

בשורות טובות על רקע המונדיאל - משחקי גביע העולם בכדורגל בקטאר: אשדוד בחרה בחברת "קן התור" לבנות את אצטדיון הכדורגל החדש בעיר. על פי תנאי המכרז, הקבלן מתחייב לסיים את העבודות בתוך 3 שנים והן צפויות להתחיל כבר בחודשים הקרובים.

האצטדיון יהיה חלק מקרית הספורט החדשה ויכיל כ-20 אלף מקומות ישיבה. העלות המשוערת של הפרויקט הינה כ-311 מיליון שקלים. האצטדיון החדש יחליף את אצטדיון הכדורגל הוותיק ברובע א' באשדוד, אצטדיון הי"א, על שם של י"א חללי מינכן שנרצחו באולימפיאדה בגרמניה לפני 50 שנה.

האצטדיון החדש יהיה חלק מקריית הספורט החדשה באשדוד, אשר תכלול בריכה אולימפית, ארנה עם 5,000 מקומות ישיבה וכן אולמות אימונים נוספים. קריית הספורט תהיה חלק מהרובע החדש בצפון העיר - רובע פארק לכיש, אשר יוקם במסגרת יישום הסכם הגג באשדוד. ברובע החדש ייבנו 2,700 יחידות דיור, מחציתן מיועדות לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון.

אשדוד הפכה כבר לפני הרבה שנים לאחת הערים הגדולות בישראל עם אוכלוסייה של 230 אלף תושבים. אחד היתרונות הבולטים של העיר - להבדיל מרוב ערי ישראל - הוא שהיא תוכננה באופן מסודר ונבנתה כך שהתנועה בה תהיה נוחה ומסודרת. המחיר הממוצע של דירה באשדוד עומד על קצת יותר מ-2 מיליון שקל כאשר השכירות הממוצעת בעיר עומדת על 4,700 שקל. המחיר הממוצע למ"ר עומד על 22,500 שקל כאשר התשואה השנתית הממוצעת עומדת על 2.7%.

אייל דוידוביץ', ראש מנהלת הסכם הגג אשדוד: "אנו מברכים את חברת 'קן התור', שנבחרה להקים את אצטדיון הכדורגל החדש שיהיה חלק מקרית הספורט ומהרובע החדש בצפון העיר".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מי יאכלס 20,000 מקומות באיצטדיון? עירוני אשדוד? (ל"ת)
    יריב 06/12/2022 12:50
    הגב לתגובה זו
  • אדי 26/12/2022 09:53
    הגב לתגובה זו
    מה קרה לך? רק האיצטדיון עצמו ימשוך המון קהל. מה שיש עכשיו באשדוד זה נורא.
  • ששון מנתניה 06/12/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    אצטדיון בונים עם מבט לעשרות שנים קדימה . כדאי לתכנן כבר עכשיו אפשרות לתוספת אלפי מושבים בעתיד כשבישראל תוכפל האוכלוסיה .
  • 1.
    באשדוד קהל של 3,000 איש.שיביאו מקטאר את האוהדים הקנויים (ל"ת)
    מרקו 06/12/2022 11:35
    הגב לתגובה זו
כטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיותכטב"מ הרמס 900 של אלביט. קרדיט: רשתות חברתיות

לאור "ליקויים מקצועיים" אלביט ותע"א הוצאו מהתערוכה האווירית בדובאי

במכתב שנשלח שעות אחרי התקיפה בדוחא, תוארו הסיבות הרשמיות, אך הטענה היא השהחלטה התקבלה כבר קודם לכן באופן בלתי רשמי, כחלק ממהלך מתואם להרחיק את ישראל מהאירועים הביטחוניים המרכזיים באזור

רן קידר |

מארגני תערוכת התעופה של דובאי הודיעו למספר חברות ביטחוניות ישראליות כי הן אינן מוזמנות להשתתף באירוע הבינלאומי שייערך בנובמבר הקרוב. וכך, היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שנבנו בקפידה מאז הסכמי אברהם ב-2020, ממשיכים להיסדק תחת כובד ההשלכות של העימות הממושך בעזה.

מארגני התערוכה שלחו מכתבים למספר חברות ביטחוניות מישראל, ביניהן התעשייה האווירית ואלביט מערכות אלביט מערכות 0.94%  , ובהם נכתב כי השתתפותן לא תאושר. על הנייר, הסיבה היא "ליקויים מקצועיים", אך זוהי כנראה תגובה להתקפה של ישראל על אדמת קטאר לפני יומיים. מעבר לתוצאות המיידיות של התקיפה, הגלים שעוררה, כללו הסתייגות של טראמפ (אמנם קלה, אבל בכל זאת), נאום תוקפני של נשיאת האיחוד האירופי ועכשיו, התגובה הלא רשמית של איחוד האמירויות. כזכור,  בריטניה מנעה לאחרונה מנציגים ישראלים להשתתף בתערוכת הביטחון הגדולה שלה, וצרפת חסמה גישה של חברות ישראליות לתערוכת הנשק בפאריז ביוני האחרון.

זו אינה הפעם הראשונה שהתערוכה בדובאי מסתבכת בהקשר הישראלי, היות ובנובמבר 2023, שבועות לאחר פרוץ המלחמה בעזה, הדוכנים של התעשייה האווירית ורפאל נותרו ריקים מבלי שניתן לכך הסבר רשמי.

אלביט מערכות, שהקימה יחידה ייעודית באמירויות, והתעשייה האווירית, שהובילה פרויקטים משותפים עם התאגיד הביטחוני המקומי EDGE, היו חלק בלתי נפרד מהתממשקות ההסכמים בין המדינות מאז 2020. הן לקחו חלק גם בתערוכה האחרונה באבו דאבי בפברואר האחרון. משרד הביטחון הישראלי אישר שקיבל את ההודעה מהמארגנים אך לא מסר פרטים. 

למרות הכל, התעשייה הביטחונית הולכת ומתחזקת

עם זאת, למרות הצהרות על חרמות ועל שקילה מחודשת של רכישות, לאחרונה דווח כי גרמניה, למשל, מתכננת מישראל (באמצעות התעשייה האווירית) שלושה כטב"מים מסוג "איתן" (Heron) תמורת 1.2 מיליארד דולר, וזאת למרות קולות הולכים וגוברים ממדינות רבות באיחוד האירופי להגביר את הלחץ על ישראל כדי לעצור את המלחמה בעזה. 

מייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיותמייקל אולירי, מנכ"ל רייאנאייר. קרדיט: רשתות חברתיות

מנכ"ל ראיינאייר שוקל הפסקת פעילות כוללת בישראל

מייקל אולירי, מנכ"ל החברה אמר כי נגמרה לו הסבלנות להנחיות הבטחון המשתנות בישראל וטוען שהחברה לא תחדש את טיסותיה לפני סוף אוקטובר, וספק אם גם אחריו

רן קידר |
נושאים בכתבה ריאנאייר

למרות שלאחרונה נראה היה כי פעילות הטיסות חוזרת לשיגרה כלשהי, מנכ"ל ראיינאייר, מייקל אולירי, מעיב על האופטימיות וטוען כי כי החברה "לא בטוחה אם תחדש את פעילותה בישראל. לדבריו, אין ודאות שתשוב לפעול בישראל, גם לאחר שתסתיים הלחימה בעזה. מייקל אולירי, התראיין לרשת RTE באירלנד והוסיף האשמה ישירה כלפי הרשויות המקומיות: "משחקים איתנו". 

ריינאייר הודיעה כבר מוקדם יותר הקיץ כי לא תחדש את טיסותיה לישראל לפני ה-25 באוקטובר. אולם דבריו של אולירי מציבים סימן שאלה מהותי לא רק לגבי הטווח הקצר, אלא גם לגבי חורף 2025-2026. הביקורת שהשמיע אינה חדשה. ריינאייר העלתה בעבר טענות נגד אגרות, תיאומים תפעוליים, ותנאים שהציבו הרשויות בישראל, אך אמירות כאלה, כאשר הן נאמרות בפורומים פומביים, מעידות לרוב על ניתוק במגעים בין הצדדים. 

עבור הנוסעים הישראלים הדבר עלול לפגוע בהיצע הטיסות ולהפחית את הסיכוי להורדת מחירים. מצד שני, אלו הן חדשות טובות עבור אלעל, שבכל פעם שיש אירוע בטחוני כלשהו, המנייה שלה מזנקת. מבחינת חברות הלואו קוסט הנוספות, ככל הנראה וויזאייר היא זו שתמלא את החלל. 

במהלך 2022, הפעילה ריינאייר למעלה מ-30 טיסות שבועיות מישראל, במחירים נמוכים. ב-2023 אף הצהירה על כוונה להרחיב את פעילותה בישראל, אולם התחזיות האלה התרסקו עם ההסלמה הביטחונית וקריסת תנועת התיירים הנכנסת. 

אבל אולירי לא התייחס רק לישראל, אלא גם להשפעות העמוקות של הלחימה בין רוסיה לאוקראינה על תעופה אזרחית באירופה. לדבריו, התקיפה האווירית הרוסית על פולין, שכללה חדירה של רחפנים לשטח המדינה, יצרה שיבושים נרחבים ביום רביעי האחרון, ובאותו יום רק 60% מטיסות ריינאייר יצאו בזמן (לעומת 90% ביום רגיל). נמלי תעופה בוורשה, מודלין, ז'שוב ולובלין נסגרו זמנית, ואולירי הזהיר כי "מדובר באירוע שצפוי להימשך לאורך שנים". לדבריו, "אם האיחוד האירופי והבית הלבן לא ינקטו קו תקיף, עם סנקציות עונשיות נגד רוסיה, ההפרעות האלה לא ייפסקו".