אצטדיון אשדוד
צילום: הדמיה: גולדשמידט ארדיטי בן נעים אדריכלים

אצטדיון כדורגל חדש יוקם באשדוד בעלות של מעל 300 מיליון שקל

חברת קן התור זכתה במכרז להקמת אצטדיון כדורגל חדש באשדוד בעלות של כ-311 מיליון שקל באשדוד; באצטדיון החדש, שיחליף את אצטדיון הי"א הוותיק, יבנו כ-20 אלף מקומות והוא יהיה חלק מקרית הספורט ברובע פארק לכיש החדש
דור עצמון | (4)

בשורות טובות על רקע המונדיאל - משחקי גביע העולם בכדורגל בקטאר: אשדוד בחרה בחברת "קן התור" לבנות את אצטדיון הכדורגל החדש בעיר. על פי תנאי המכרז, הקבלן מתחייב לסיים את העבודות בתוך 3 שנים והן צפויות להתחיל כבר בחודשים הקרובים.

האצטדיון יהיה חלק מקרית הספורט החדשה ויכיל כ-20 אלף מקומות ישיבה. העלות המשוערת של הפרויקט הינה כ-311 מיליון שקלים. האצטדיון החדש יחליף את אצטדיון הכדורגל הוותיק ברובע א' באשדוד, אצטדיון הי"א, על שם של י"א חללי מינכן שנרצחו באולימפיאדה בגרמניה לפני 50 שנה.

האצטדיון החדש יהיה חלק מקריית הספורט החדשה באשדוד, אשר תכלול בריכה אולימפית, ארנה עם 5,000 מקומות ישיבה וכן אולמות אימונים נוספים. קריית הספורט תהיה חלק מהרובע החדש בצפון העיר - רובע פארק לכיש, אשר יוקם במסגרת יישום הסכם הגג באשדוד. ברובע החדש ייבנו 2,700 יחידות דיור, מחציתן מיועדות לזוגות צעירים זכאי משרד השיכון.

אשדוד הפכה כבר לפני הרבה שנים לאחת הערים הגדולות בישראל עם אוכלוסייה של 230 אלף תושבים. אחד היתרונות הבולטים של העיר - להבדיל מרוב ערי ישראל - הוא שהיא תוכננה באופן מסודר ונבנתה כך שהתנועה בה תהיה נוחה ומסודרת. המחיר הממוצע של דירה באשדוד עומד על קצת יותר מ-2 מיליון שקל כאשר השכירות הממוצעת בעיר עומדת על 4,700 שקל. המחיר הממוצע למ"ר עומד על 22,500 שקל כאשר התשואה השנתית הממוצעת עומדת על 2.7%.

אייל דוידוביץ', ראש מנהלת הסכם הגג אשדוד: "אנו מברכים את חברת 'קן התור', שנבחרה להקים את אצטדיון הכדורגל החדש שיהיה חלק מקרית הספורט ומהרובע החדש בצפון העיר".

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    מי יאכלס 20,000 מקומות באיצטדיון? עירוני אשדוד? (ל"ת)
    יריב 06/12/2022 12:50
    הגב לתגובה זו
  • אדי 26/12/2022 09:53
    הגב לתגובה זו
    מה קרה לך? רק האיצטדיון עצמו ימשוך המון קהל. מה שיש עכשיו באשדוד זה נורא.
  • ששון מנתניה 06/12/2022 13:02
    הגב לתגובה זו
    אצטדיון בונים עם מבט לעשרות שנים קדימה . כדאי לתכנן כבר עכשיו אפשרות לתוספת אלפי מושבים בעתיד כשבישראל תוכפל האוכלוסיה .
  • 1.
    באשדוד קהל של 3,000 איש.שיביאו מקטאר את האוהדים הקנויים (ל"ת)
    מרקו 06/12/2022 11:35
    הגב לתגובה זו
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


מותגי השנה - 2025מותגי השנה - 2025
המותגים של השנה

מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025

שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?

רונן קרסו |
נושאים בכתבה דירוג

כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה. 

זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג

השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.

אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:



לאומי

השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.

2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.

אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.