פרסום ראשון

שינויים במבנה הפעילות של תקציב 'קניוני ישראל' בבאומן-בר-ריבנאי

באומן-בר-ריבנאי יישאר משרד הפרסום של החברה וילווה אסטרטגית את מטה קניוני ישראל. עם זאת הוא ייאלץ להיפרד מנתח ניכר של התקציב שיישב במשרדי פרסום מקומיים בכל עיר בה ישנו קניון של הקבוצה
משה בנימין |

ברוב המקרים התהליך הוא אחר, כאשר משרדי פרסום גדולים נוגסים בפעילותם של הקטנים, אך במקרה של קניוני ישראל התמונה קצת שונה. מטה החברה בשיתוף עם באומן בר-ריבנאי החליט לעשות שינוי במבנה הפעילות של תקציב הפרסום היושב במשרד ולהפנות חלק ניכר מתוכו למשרדי פרסום מקומיים בכל עיר בה פועל קניון ששייך לקבוצה.

תקציב הפרסום בסדר גודל של כ-10 מיליון שקלים טופל כולו בבאומן-בר-ריבנאי במישור של רכש המדיה הכלל ארצי ובטיפול השוטף היומ-יומי של ה-BTL. זה האחרון היה גם מה שהוליך את באומן-בר-ריבנאי ואת קניוני ישראל לבחון מחדש את צורת העבודה כיום. שני הצדדים הבינו שהפעילות בשטח במתן שירותי פרסום לכל קניון בגזרה בה הוא פועל גורמת למשרד הפרסום לאבד את יתרונו היחסי ומאלצת אותו לעבוד בצורה שאינה יעילה.

להבדיל מהתווית אסטרטגיית העל הפרסומית של קניוני ישראל על-ידי באומן-בר-ריבנאי, כל קניון מהווה אתגר אחר עם צרכים מיוחדים ותחרות מקומית שונה המחייבת ניהול צמוד ומתן שירותי פרסום על-פי חוקי המשחק של המקומונים ואמצעי המדיה האזורים האחרים, דבר שיוצר סרבול מיותר עבור באומן-בר-ריבנאי.

אילנית גריוביץ'-ברגר, סמנכ"ל השיווק של קניוני ישראל אומרת לאייס: "בראש ובראשונה חשוב לנו לציין שאנחנו יותר ממרוצים מהשירות המקצועי הניתן לנו על-ידי באומן-בר-ריבנאי. במסגרת השינויים בתקציב אנחנו למעשה נותנים את המושכות בידיהם של המנכ"לים המקומיים ומנחים אותם להצטייד במשרד פרסום מקומי שייתן להם מענה בכל איזור ובכל קניון על-פי הרזולוציה המקומית הנדרשת".

"מאחר ואין לנו שום כוונה להיפרד מבאומן בר-ריבנאי ואנחנו יודעים שהם המשרד המוביל שמתאים לאג'נדה השיווקית הרחבה שלנו, ברמת השטח השוטפת יעבוד כל קניון עם משרד פרסום מקומי ומטה החברה יפעל בצמוד לבאומן. יהיה חיבור קריאטיבי בין באומן לנעשה ברמה המקומית". גריוביץ'-ברגר מוסיפה ואומרת, "לדעתנו יצרנו יצור כלאיים שהכי נכון לקבוצה. באומן ינהלו בעיקר את המהלכים הכלל ארציים ויהיו שם עבור כל מהלך אסטרטגי".

כאמור, תקציב קניוני ישראל במהלך 2010 עומד על כ-10 מיליון שקל ומשרד הפרסום באומן-בר-ריבנאי מטפל בו מאז יוני השנה. עד לחודש זה טופל התקציב ב-4 השנים האחרונות בידי צדר-יריב. בעקבות השינויים ייאלצו באומן להיפרד מנתח משמעותי מהתקציב אך טרם ידוע עדיין כיצד תיראה החלוקה בינו לבין המשרדים המקומיים.

יוסי לובטון, מנכ"ל באומן בר-ריבנאי, מאשר את הדברים ואומר לאייס: "אכן הוכנסו שינויים במבנה העבודה על התקציב לאחר שהבנו יחד שהיתרון היחסי של באומן נפגע בצורת העבודה הקיימת בה אנחנו נותנים מענה שוטף לכל קניון ברחבי הארץ. בעיקרון כל העבודה של הקניונים המקומיים תופנה לצוותי השטח המטפלים בקניון באותו אזור. הסכמי המדיה השנתיים עדיין ינוהלו דרכנו כאשר מה שמשתנה הוא עבודת הסטודיו. צריך לזכור שבכל עיר יש מקומון עם שריף מקומי - רכש המדיה המקומי ינוהל מעתה דרך הגופים המקומיים".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה