על חשבון שטראוס: "המהלך של שופרסל בתחום טבלאות השוקולד עשוי ליצור תחרות מחירים של ממש"
המותג הפרטי של רשת שופרסל התחזק בשנים האחרונות וחולש על כ-10% מסך המכירות של הרשת. היום (ב') שופרסל מוסיפה קטגוריה חדשה בתחום המותג הפרטי והיא תחום השוקולד - טבלאות שוקולד מריר וחלב בתור התחלה. המותג החדש של שופרסל ייוצר על ידי המותג השוויצרי המוכר Frey המחזיק כ-38% מנתח שוק השוקולד בשוויץ ונמכר גם בישראל.
מותגים פרטיים בעולם, כמעט אינם משחקים בתחום הממתקים, וניתן להגיד כי תחום השוקולד בדרך כלל אינו מהווה איום על המותגים המובילים. הסיבה לכך, מסביר האנליסט גיל בשן מאיי בי איי היא "מכיוון שהאיכות נמוכה ביחס למחיר". עוד הוא מציין כי "תחום השוקולד נשלט בעיקר על ידי מותגי פרימיום ומוצרים ממותגים מאוד, זהו תחום שהחדשנות בו חשובה - הרבה מהדורות מיוחדות ומיתוג ולכן מצריכות עלויות פרסום ושיווק גבוהות".
יש לציין כי קנייה של מוצרים מסוג זה נחשבת לסוג של פינוק ולכן הינה על פי סקרים בתחום נחשבת לקנייה אימפולסיבית. לכן אנשים מוכנים לשלם מחיר פרימיום בשביל מוצר טוב שהם מכירים וניתן להגיד שיש פחות איום על מותגי המונופול.
"המותג הפרטי לא דוחק בדרך כלל את המקומות הראשונים אלא תופס את המקום השלישי והלאה ודווקא המקומות הראשונים לעתים אף מתחזקים", אומר בשן.
יש לציין כי שופרסל מתכוונת להיכנס עם מוצרים בסיסיים, טבלאות שוקולד מריר וחלב בתחילה, אשר מזוהים עם מותגים פרטיים ולכן יכולים להוות איום אמיתי על שטראוס. לדברי בשן, "מכיוון שמדובר בשימוש במותג מוכר בהחלט ניתן להגיד שיכול להיות פה איום כלשהו על שטראוס עלית וכוח מבחינת שטח מדף שיכול להציע תחליף לעלית. הכניסה לתחום טבלאות השוקולד יכולה לקחת נתחי שוק מעלית מדובר במנוף רציני אשר יכול ליצור מצב של תחרות אמיתית מבחינת מחירים.
כיום תחום המותג הפרטי בישראל נמצא בחיתוליו ונמצא בשלבי התפתחות ואין פעילות בכל הקטגוריות בתחום מוצרי הצריכה. עם זאת יש לציין כי ישנן כבר קטגוריות שלמות שהמותג הפרטי שולט ברוב הקטגוריה כדוגמת המותג הפרטי של שופרסל לפירות יבשים.
מקבוצת שטראוס נמסר בתגובה כי, "מותג שוקולד פרה של עלית הוא האהוב ביותר עבור תושבי מדינת ישראל. אנו לא מופתעים מהמהלך ומברכים על כל תחרות. קבוצת שטראוס ובכללה מותג עלית ממשיכים בתוכניות העבודה והפעילות כמתוכנן, ובהשקת מגוון המוצרים החדשים והמפנקים לצרכן הישראלי, הנהנה מהמוצרים וימשיך להנות מהם גם בעתיד".