yes ברבעון חלש: למרות גידול במנויים הפסד של כ-95 מיליון שקל
חברת שירותי הלווין המספקת שירותי טלוויזיה רב ערוצית, yes, מדווחת הבוקר (ד') על תוצאותיה, במסגרת דוחות קבוצת בזק, ברבעון הראשון של 2009. ההכנסות לרבעון שני 2009 הסתכמו לכ-376 שקל לעומת כ-380 שקל בתקופה המקבילה אשתקד (ירידה של כ- 1%), ולעומת כ- 384 שקל ברבעון הקודם (ירידה של כ- 2%). ב-yes מסבירים את הירידה הירידה בהכנסות, כירידה חד פעמית הנובעת מהפסקת מכירת שירותי האינטרנט.
עם הירידות מראה yes גידול במספר הלקוחות של החברה אשר הגיע בסוף חודש יוני 2009 לכ- 562 אלף לקוחות, גידול של 2000 לקוחות. ההכנסה הממוצעת למנוי קטנה ל-224 שקל בחודש, ירידה של 1.8% מ-228 שקל ברבעון הראשון וירידה שנתית של 2.6% מ-230 שקל ברבעון השני ב-2008. ההכנסה החודשית הממוצעת למנוי היא הנמוכה ביותר מאז תחילת 2008 לפחות.
הרווח התפעולי (EBIT) ברבעון השני של שנת 2009 הוא כ- 59 מש"ח מול רווח של כ- 43 מש"ח בתקופה המקבילה (עליה של כ-39%) ולעומת רווח של כ-66 מש"ח ברבעון הקודם (ירידה של כ- 10%).
ההפסד לפני הוצאות מימון לבעלי מניות ומיסים, חלה עלייה בהפסד ברבעון הנוכחי , זאת לאור עליית המדד והדולר. ההפסד הסתכם לכ-5 שקל לעומת הפסד של כ-15 שקל בתקופה המקבילה אשתקד ולעומת הרווח של כ-40 שקל ברבעון הקודם.
ההפסד הנקי של החברה לאחר הוצאות מימון לבעלי מניות הסתכם לכ- 95 שקל לעומת הפסד של כ- 99 שקל ברבעון המקביל אשתקד ולעומת הפסד של כ-1.2 שקל ברבעון הקודם.
ה-EBITDA החיובי ברבעון השני של 2009 הסתכם בכ- 115 שקל, לעומת כ- 103 שקל ברבעון המקביל אשתקד (עלייה של כ 11%), ולעומת כ- 122 שקל ברבעון הקודם (ירידה של כ-6%).
הרווח הגולמי ברבעון הראשון הוא כ- 121 שקל לעומת כ-102 שקל ברבעון המקביל אשתקד, ולעומת כ-125 שקל ברבעון הקודם.
הוצאות המימון לבנקים ולמוסדות פיננסיים אחרים ברבעון השני 2009 הסתכמו בכ- 64 שקל לעומת כ- 58 שקל ברבעון המקביל ובכ-26 שקל ברבעון הקודם. הוצאות המימון לבעלי מניות הוצאות המימון לבעלי מניות ברבעון השני הסתכמו בכ- 89 שקל לעומת כ- 84 שקל ברבעון המקביל ולהוצאות של כ- 41 שקל ברבעון הקודם.
סך הוצאות המימון נטו ברבעון הראשון הסתכמו בכ- 154 שקל לעומת הוצאות של כ- 142 שקל ברבעון המקביל ולעומת הוצאות מימון של כ-67 שקל ברבעון הקודם.
לדברי רון אילון מנכ"ל yes, " על אף השפעות חד פעמיות על הדוחות חברת yes גיוס 2000 מנויים ברבעון מוכיח כי חברת yes ממשיכה להיות טלוויזיה מובילה עם התכנים המובילים, טכנולוגיה מתקדמת ושירות איכותי".