מחפשים נייר - הווה חזק ועתיד מבטיח
לחברת נייר חדרה שלוש פעילויות מרכזיות - ייצור נייר אריזה עבור יצרני הקרטון, ייצור ניירות לבנים (A4 וכד') וחיתולי נייר. חברת נייר חדרה נמצאת כיום בעיצומה של תוכנית אסטרטגית ארוכת טווח שתוצאותיה מתחילות להיראות ולהניב ערך כבר כיום, וחלקם עשוי להניב ערך רב בעתיד.
חוגלה קימברלי החלה תהליך חדירה לשוק הטורקי, במטרה להגיע למכירות של 300 מיליון דולר עד 2015 (לעומת 50 מיליון ב-2006). החברה אומנם ספגה הפסדים עד כה, אך ההפסדים נמצאים במגמת ירידה. האופטימיות של החברה נובעת מהגודל של השוק הטורקי ובעיקר משיעורי החדירה הנמוכים של המוצרים המשווקים ע"י חוגלה (מוצרי הגיינה נשית "קוטקס" וחיתולי "האגיס") הנאמדים בכ-50% לעומת שיעור חדירה של כמעט 100% בעולם המערבי, כך שהשוק צפוי לגדול בצורה משמעותית בשנים הקרובות, ואיתו גם החברה.
בנוסף, החברה הינה החברה התעשייתית הראשונה שעברה לשימוש בגז טבעי, במהלך שצפוי להוסיף לרווחיה כ-25 מיליוני ₪ נטו בשנה.
אציין שחברת נייר חדרה נמצאת בתהליך השקעה במכונת נייר אריזה חדשה בהיקף של כ-170 מיליון דולר, שנועדה להכפיל את כושר הייצור של החברה בתחום, כאשר הביקוש למוצר אותו החברה מייצרת הולך וגדל.
תהליך אסטרטגי נוסף שהחברה כבר ערוכה אליו הינו הקמת תחנת כוח פרטית בהיקף של עד כ-230 MW.
יש לזכור שענף הנייר הינו ענף מחזורי, וכיום המחזור העולמי הינו חיובי וצפוי להימשך כך לפחות עד שנת 2009, מה שבא לידי ביטוי ברווחיות המשתפרת של החברה. דווקא בתקופה זו, חשוב לציין את העוגן הקיים בחברת חוגלה קימברלי שהינה חברה תזרימית ויציבה אשר הינה מוטת צריכה בישראל ובעלת מותגים חזקים ומובילות בשוק.
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותיד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס
מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR
מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.
יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט
2005 - ההתחלה הצנועה
שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.
2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת
לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי
צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית
צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.
חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח
חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.
בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.
בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.
- ChatGPT נהפך לבסטי החדש - למה זה גם מרגש וגם מפחיד
- מנכ"ל סיילספורס מתגאה שהחליף 4,000 עובדים ב-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל
החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.
