מנהלי ההשקעות הבכירים בארה"ב מרגיעים: ישנן עדיין הזדמנויות
זאת לא היתה פתיחת שנה מוצלחת במיוחד עבור המשקיעים האמריקנים. אולם, אסטרטגיות ההשקעה המצליחות של שני מנהלי הקרנות הבולטים של שנת 2007 מעניקות רמזים היכן כדאי לשים את הכסף וגם לרשום תשואות נאות בסוף השנה. "מה שתבקש לשנה החדשה הוא לא פחות מאשר – מומנטום", זהו הקונסנזוס בקרב הגורואים.
מומנטום היא מילה חזקה לביצועים חזקים אומר Will Danoff, מנהל קרן ההשקעות Fidelity Contrafund (סימול:FCNTX) וקרן ההשקעות Fidelity Advisor New Insights (סימול: FNIAX), אליו מצטרף באותם הדברים מנהל ההשקעות המצליח ביל גרוס, מנהל קרן האג"ח הגדולה בעולם, פימקו.
גם דנוף וגם גרוס הקדימו להצביע על שינויים מרחיקי לכת המתרחשים בתחומים בהם הם מתמחים, והחשוב מכל הגדילו לפעול על פי האסטרטגיה ובכך יצרו הצפת ערך עבור הלקוחות. הכיוון הלא ברור של שוק הדיור המקרטע וסקטור הפיננסים, לצד הזעזועים הכבדים שעברו על שווקי האשראי בקיץ שחלף יצרו צרכי השקעה שונים – עבור לקוחותיהם – שיטות ייחודיות כשלעצמן.
"שניהם עושים שימוש באסטרטגיות לניצול הזדמנויות", אומר Christine Benz דירקטורית השקעות בקרן Morningstar. שני המנהלים מוסיפה בנז, מציגים את הרצון לצאת החוצה מסטייל ההשקעות הנפוץ ומייצגים גישה שונה מהתנהגות בנצ'מארק האינדקסים שבהם הם משקיעים (אסטרטגיה הידועה בשם "המשקיע הלעומתי")", כך מוסיפה בנז.
"זוהי תכונה שלרוב מנהלי ההשקעות אין – נדבך רב חשיבות כחלק מאופן קבלת ההחלטות בקרן מורנינגסטאר". עוד מוסיפה בנז: "הם בעלי גישה גמישה ומאפשרים לעצמם כלים רבים לפעולה".
ממליצים ל-2008: התמקדו במניות גדולות
התנאים התנודתיים בשווקים העניקו לדנוף וגרוס מגוון הזדמנויות בשנה שעברה -- משבר המגורים – סקטור הפיננסים המבעבע, מחירי סחורות גבוהים, אי-ודאות כלכלית – אלו מצטיירים כרגע כיותר סבירים לשרור, מאשר שלא ימשכו גם בשנה הנוכחית. בהתאם לכך, המשקיעים ילטשו ענייהם בחיפוש אחר אסטרטגיות מנצחות לימים הראשונים של 2008.
אז באשר להמלצות הגורואים הגדולים; דנוף אומר כי יש להישאר בקבוצות ההשקעה המצליחות, קרי "כאשר השוק דורג באשר לצמיחת רווח מתונה, אנו נוטים להציע את המניות הכבדות (bigger-cap) המספקות שיעורי צמיחה יציבים, כך הדגיש דנוף.
"המחקרים הכלכליים שלנו מראים כי באופן כללי, צמיחת השווקים לא פוסקת לאחר שנה אחת בלבד. ישנה המשכיות. זה נראה כי התנאים הנוכחיים שהביאו לביצועים טובים בקרב סקטור הטכנולוגיה ותחומי צמיחה מסורתיים ימשיכו לשרור גם בשנה הנוכחית", כך מוסיף מנהל ההשקעות הבכיר Will Danoff.
מותגי השנה - 2025מסכמים שנה: 6 המותגים שנסקו ב-2025
שישה מותגים, שישה תחומי פעילות, ומכנה משותף אחד: 2025 הייתה השנה שבה מי שהצליח לחבר בין מוצר נכון, קמפיינים מדוייקים ולבסס קשר עם הצרכנים, השיג הרבה יותר משורת הרווח - מי המותגים שהובילו השנה ומה האתגרים שעומדים להם בדרך?
כבכל שנה, יש מותגים שהשנה האירה להם פנים ושמה אותם במקום אחר לגמרי מנקודת הפתיחה. זה יכול להיות גורל הנסיבות וזה בפעמים אחרות תלוי יוזמה ותעוזה של המותגים עצמם. חלק עשו פריצת דרך של ממש וחלק פשוט בלטו יותר מהאחרים, בזכות רצף של מהלכים שיצרו עקביות ושיח ציבורי חיובי לאורך השנה.
זה לא תמיד מתבטא בתוצאות הכספיות, "מותג השנה" זה מכלול של פעולות שהארגון עשה שהצליחו למקם אותו בתודעה הצרכנית. מפעילויות שיווק, מהלכי קד"מ מדויקים וגם ובעיקר החלטות אסטרטגיות שהקפיצו את המותג
השנה היו עשרות מותגים שניסו לתפוס מקום מרכזי, אבל בסופו של דבר צריכים להכתיר מנצחים. ורק שישה מהם - כל אחד מתחום אחר - הצליחו להתברג בקטגוריית "מותגי-העל" מבחינתנו ב-2025.
אלו השישה ששיחקו בליגה של הגדולים:
לאומי
השנה שבה הבנק עבר את רף מאה מיליארד השקלים והפך למותג הדומיננטי בשוק הבנקאות.
2025 הייתה בראש ובראשונה השנה של בנק לאומי. הבנק נהיה לחברה הציבורית הגדולה בישראל וחצה לראשונה שווי שוק של 100 מיליארד שקל. התוצאות שלו בתשעת החודשים הראשונים של מציגות רווח של 7.7 מיליארד שקל ותשואה על ההון של 17%, נתון גבוה גם בהשוואה בינלאומית. בנוסף, חילק לאומי דיבידנד רבעוני של 2 מיליארד שקל, הגבוה שנרשם אי פעם בבנק בישראל.
- "נראה שיפור בדירוג האשראי ב-2026": הנתונים שמפתיעים את השווקים
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אלא שמעבר למספרים, המותג לאומי עצמו גם הוא המריא. המנכ"ל חנן פרידמן והסמנכ"לית מיטל שירן הראל בנו אסטרטגיית שיווק רחבה שהציבה את הבנק בנקודת פתיחה ברורה מול המתחרים. גל תורן הפך לדמות כמעט משפחתית בפרסומות, עומר אדם העביר את המסרים, ולאומי היה פשוט בכל מקום. הבנק גם הציב את השירות בקדמת הבמה, בפרט מול מזרחי טפחות, עם פתיחת מוקדים 24 שעות ביממה וחשיפת הטלפונים הישירים של מנהלי הסניפים.
מילואימניקים. קרדיט: Xבנק ישראל מסביר שחוק הגיוס הוא חוק השתמטות
בנק ישראל מתייחס לחוק הגיוס. הדברים ברורים וידועים, אבל הבנק נותן לזה תוקף, שם מספרים ומסביר בלשון פשוטה שזה "חוק השתמטות" ולא חוק גיוס. גיוס חרדים יוריד את העלויות למשק. בבנק מסבירים כי העלות הכלכלית המשקית של חודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הנה כ-38 אלף שקל. הרחבת הגיוס של גברים חרדים באופן משמעותי יכולה להפחית במידה רבה את הנטל הכלכלי המשקי והאישי הנובע מהשימוש הנרחב של הצבא באנשי מילואים.
על פי בנק ישראל, הגדלת מחזורי הגיוס השנתיים בכ-7,500 גברים חרדים, למשל, (שתתבטא בהוספת כ-20,000 חיילי חובה לאחר הבשלת התהליך), אשר תאפשר חיסכון ניכר בהיקף המילואים, תקטין את העלות המשקית השנתית בלפחות 9 מיליארדי ש"ח (0.4 אחוז תוצר). זה מאוד משמעותי, וצריך לזכור שפוטנציאל הגיוס הרבה יותר גדול.
"הצעת החוק שתכליתה להסדיר את נושא גיוסם של צעירים חרדים לצה"ל לוקה בחסר", מדגישה הנהלת בנק ישראל, "יעדי הגיוס שהיא קובעת נמוכים והתמריצים הכלכליים לגיוס שכלולים בה הם בעלי אפקטיביות נמוכה. חשוב לתקן את נוסח החוק באופן שיענה על צרכי הצבא ולשם כך יקבע תמריצים חיוביים ושליליים אפקטיביים.
"סוגיית גיוס הציבור החרדי מלווה את החברה הישראלית מזה עשורים רבים. במהלך עשורים אלה משקלה של החברה החרדית גדל מאוד, מאחוזים בודדים ליותר מעשרה אחוזים היום, ועל בסיס התפלגות האוכלוסייה בגילים 15-0 הוא צפוי לשלש את עצמו בעשורים הבאים. לאור העליה החדה בהיקף הנדרש של שירות במילואים מאז ה-7 באוקטובר 2023, הפכה סוגיית גיוס הגברים החרדים לנושא ביטחוני עם השלכות מקרו-כלכליות משמעותיות. על כן, אנו מוצאים לנכון להביא את התייחסותנו לסוגיה בעת הזאת.
- הרוויח במילואים מעל 40 אלף שקל בחודש והוא פושט רגל; האם תגמולי המילואים יעברו לנושים?
- סמוטריץ' מבטיח - אבל לא בטוח שיכול לקיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"על פי אומדנים שגובשו בבנק ישראל, העלות הכלכלית המשקית המהוונת הנובעת מחודש גיוס של איש מילואים (בן כ-30) הינה כאמור כ-38 אלף ש"ח. 80% מסכום זה מבטאים את העלות הישירה והמיידית מאובדן התפוקה בעת שירות המילואים והיתרה את הפגיעה העתידית בגידול הפריון כתוצאה מהפסד ניסיון ו/או קידום בעבודה.
