IBI: כיל תציג רבעון נוסף של שיפור חד ברווח

לקראת פרסום תוצאות החברה, מעריכים בבית ההשקעות כי הרווח הנקי יזנק בכ-119% למול הרבעון המקביל, ובכ-34% למול הרבעון הקודם. מותירים המלצת "קניה" ומחיר יעד של 20 שקל
דרור איטח |

לקראת פרסום תוצאותיה הכספיים של חברת כימיקלים לישראל בשבוע הבא (יום ג'), מעריכים בבית ההשקעות אי.בי.איי, כי החברה צפויה להציג רבעון נוסף של שיפור חד ברווח ביחס לרבעון המקביל. מותירים המלצת "קניה" עם מחיר יעד של 20 שקל, גבוה ב-20% ממחיר השוק של המניה.

בבית ההשקעות מסבירים את השיפור הצפוי בעליית המחירים שחלה במרבית מוצרי החברה בשנה האחרונה. זאת למרות עליית מחירי האנרגיה וירידה צפויה במכירות הדשנים לברזיל. בבית ההשקעות מעריכים כי הרווח יעפיל גם על הרבעון השני של 2005 שהיה רבעון שיא.

באי.בי.איי מעריכים כי הכנסות החברה יסתכמו בכ-751.6 מיליון דולר, גידול של הרבעון המקביל אשתקד, וירידה של 2.8% לעומת הרבעון הקודם. בשורה התחתונה מעריכים, כי הרווח הנקי יזנק בכ-119% למול הרבעון המקביל, ובכ-34% למול הרבעון הקודם. להערכתם יסתכם הרווח הנקי בכ-135.1 מיליון דולר, אשר יכלול הטבת מס בגובה של 26 מיילון דולר, בנטרול ההטבה צפוי לעמוד הרווח על 109 מיליון דולר. בנטרול ההטבה צפויה החברה להציג זינוק של 77% למול הרבעון המקביל.

תחזית הרווח של אי.בי.איי למניית כי"ל לשנת 2005 עומדת על 400 מליון דולר (ללא חד פעמי) ולשנת 2006 עומדת התחזית על 443 מליון דולר. לפי תחזיות אלו כי"ל נסחרת במכפיל רווח נקי של 11.8 לשנת 2005 ושל 10.7 לשנת 2006.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
לוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשותלוגו יד2 – שימוש הוגן לצורכי דיווח וחדשות

יד 2 - מאפס ל-3 מיליארד שקל; האתר הכי רווחי בישראל עובר לאייפקס

מאתר מודעות צנוע ליד שנייה ודרושים לעסק דיגיטלי שנמכר בכ-950 מיליון דולר לקרן אייפקס, אחרי מסלול בעלים שנע בין וואלה, אקסל שפרינגר ו-KKR

ליאור דנקנר |

מה שהתחיל כפלטפורמה פשוטה לפרסום מודעות דרושים ומכירת יד שנייה, הפך לאחד האתרים המרכזיים בישראל ששווה 950 מיליון דולר (3.07 מיליארד שקל). יד2, אחד המותגים החזקים באינטרנט הישראלי, נמכר היום לאייפקס. המוכרת KKR קיבלה את האתר כחלק מרכישת אקסל שפרינגר שהחזיקה בו, אחרי שרכשה אותו מוואלה ב-2014 ב-820 מיליון שקל.


יד2 - כך נבנתה הדרך לאקזיט

2005 - ההתחלה הצנועה

שני יזמים, שמעון וינר ויאיר גולן, משיקים את yad2.co.il כפלטפורמה לפרסום מודעות קנייה ומכירה של מוצרים ושירותים - בעיקר רכבים, נדל"ן, דרושים ויד שנייה. תוך זמן קצר האתר הופך לכתובת מוכרת למודעות חינם באינטרנט.

2009 - רכישה על ידי וואלה תקשורת

לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)לוחם מקבל מידע מסוכן AI (דובר צה"ל)

צה"ל מקים חטיבת AI - סוכני AI יעזרו ללוחמים במידע וניתוח מהיר ורלבנטי

צה"ל מפרק את לוט"ם ומקים שתי חטיבות טכנולוגיות לקראת עימותים עתידיים. במקום חטיבה אחת יפעלו מעתה שתי זרועות מתמחות - אחת תעסוק ביישומי בינה מלאכותית לשדה הקרב, והשנייה תתמקד בשליטה בתקשורת לוויינית ולוחמה אלקטרונית



רן קידר |

צה"ל מודיע על ארגון מחדש של מערך הטכנולוגיה הצבאית: חטיבת לוט"ם תפורק, ובמקומה יוקמו שתי חטיבות נפרדות שיסמנו את כיוון הפעולה של הצבא בעשורים הקרובים. מדובר במהלך אסטרטגי שמתבסס על לקחי מבצע חרבות ברזל, ומטרתו להיערך לאתגרי הלחימה בעידן מבוסס מידע, אלגוריתמים וקישוריות גלובלית.

חטיבת AI: מהפכה דיגיטלית בעבודת המטה והשטח

חטיבת הבינה המלאכותית תאגד את כל כוחות המחשוב, התוכנה והדאטה של צה"ל, כולל יחידות ממר"ם, מצפן ושחר. המשימה המרכזית: לפתח ולהטמיע מודלים מבצעיים מתקדמים, מבוססי AI, שישמשו את כלל הדרגים בלחימה.

בין השימושים המרכזיים של החטיבה: סיכום שיחות ברשתות קשר, תחקור אירועים בזמן אמת, הצגת תמונת קרב עדכנית על גבי מפות דיגיטליות, תיאום תקיפות ומניעת ירי דו-צדדי. כל זאת, תוך שמירה הדוקה על אבטחת מידע וצמצום התלות בשירותי ענן מסחריים, באמצעות שימוש בקוד פתוח ומערכות מבוזרות.

בצה"ל כבר החלו בשדרוג משמעותי של תשתיות העיבוד הגרפי, עם הגדלה ניכרת של כמות המעבדים והרחבת תשתיות החשמל הייעודיות ל-AI. תפקידים חדשים נולדים במסגרת החטיבה, ביניהם: מידענים צבאיים, אנליסטים ומדעני נתונים שילוו את הכוחות בשטח.

חטיבת הספקטרום: מענה צבאי למרוץ לחלל

החטיבה השנייה תתמקד בתחום הספקטרום והלוויינים, ותאגד את יחידות חושן, מעוף ופריזמה. יעדה המרכזי: מתן פתרונות תקשורת ולוחמה אלקטרונית גם בזירות מרוחקות ומאוימות, תוך היערכות לאתגרי מרחב החלל.