תוצאות טבע לא מייצרות אפקט חיובי - ת"א מדשדשת

ענקית התרופות הגנרית הצליחה לעקוף את טווח התחזיות של האנליסטים אך שאר המניות מדשדשות במגמה מעורבת. פרטנר יורדת ב-1.6%, החברה לישראל מאבדת עוד 2%, לאומי עולה ב-1.8%, טאואר מזנקת ב-7%, אלרון עולה ב-2.3%
ליאור גוטליב |

הבורסה לניירות ערך נסחרת בצהרי יום המסחר במגמה מעורבת. ברקע, עונת הדיווחים בעיצומה, מהבוקר הספיקו לפרסם, פרטנר, טאואר, אלרון, וכמובן בצהרי היום - תוצאות הענקית הגלובלית בתחום הגנריקה - חברת טבע. נראה שמאז פרסום הדוחות, הבורסה נותרה במגמת הדשדוש, וכי טבע לא מייצרת אפקט חיובי לאחר שעקפה את התחזיות.

מדד ת"א 25 יורד ב-0.14% לרמת 761.28 הנקודות, מדד ת"א 100 משיל 0.07% לרמת 774 הנקודות, ומדד הטכנולוגיה, תל טק 15 מתרומם ב-0.3% לרמת 404.15 נקודות. מ

מניות ענקית התרופות הגנרית, טבע (נאסד"ק:TEVA) דיווחה בצהריים על התוצאות שלה לרבעון השלישי של השנה. רווחי החברה גדלו ב-6% ברבעון השלישי. הם הסתכמו ב-40 סנט למניה ברבעון או 267 מיליון דולר. ההכנסות גדלו גם כן ב-6% ל-1.32 מיליארד דולר. החברה הצליחה לעקוף את טווח התחזיות של האנליסטים. הם חזו רווח בממוצע של 38-40 סנט למניה, והכנסות של 1.3 מיליארד דולר. המניה עולה ב-1% בבורסה במחזור של 26 מיליון שקל.

מניות חברת הסלולר פרטנר נסחרות בשעה זו של המסחר בירידה של 1.6%. הבוקר פרסמה החברה דוחות מאכזבים לרבעון השלישי של השנה. פרטנר הציגה ירידה של 73% ברווח הרבעוני שהסתכם ב-30.9 מיליון שקל.

האנליסט בני שרביט, מבית ההשקעות מנורה, הסביר כי סבסוד מכשירי דור 3 פגעה מהותית בתוצאות הכספיות של החברה, אך ציין כי נקודת האור העיקרית בדוחות החברה הינה שורת ההכנסות. פרטנר רשמה הכנסות של 1.352 מיליארד שקל, בדומה לרבעון המקביל וזאת למרות הורדת תעריפי דמי הקישורית ובזכות עלייה בבסיס המנויים ועליה בדקות השימוש.

מניות החברה לישראל ממשיכות לרדת בכ-2%. זה היום ה-6 ברציפות. הבוקר פורסם, כי העסקה הגדולה של משפחת עופר להפעלת נמל גאלאפורט באיסטנבול נמצאת בסכנת ביטול. מעריב מספר, כי האופוזיציה הטורקית יצאה במתקפה נגד כדאיות העסקה, והאשימה את רה"מ, רג'פ טייפ ארדואן, בקיום פגישות תכופות עם בעלי החברה לישראל.

בנוסף, ביחידת המחקר של בנק הפועלים הורידו היום את המלצתם לחברה לישראל מ"תשואת יתר" ל-"תשואת שוק". אך העלו את מחיר היעד ל-1805 שקל הגבוה בכ-14.5% ממחיר הסגירה אתמול - 1576 שקל.

מניות לאומי עולות ב-1.8% זאת למרות העיצומים בכל סניפי הבנק ברחבי הארץ עד לשעות אחר הצהרים. עובדי הבנק מתכנסים בשעה זו בגני התערוכה כדי לדון בזכויותיהם לקראת הפרטת הבנק.

מניות הבנק הבינלאומי מאבדות 0.5%. ברק, נמשכים העיצומים שנוקטים המנהלים ומורשי החתימה בבנק. נציין כי, עובדי הבנק לא ימלאו את הכספומטים בסניפי הבנק אלה ע"י חברה חיצונית, צפויים שיבושים. כמו כן, ועד המנהלים, בראשות יונה גולדשלגר, הודיע על הפסקת הטיפול בהיערכות לקראת יישום התקנה האוסרת על חריגה מאוברדראפט בחשבונות הלקוחות. מניות הבנק נסחרות ללא שינוי בפתיחה.

מניות בנק דיסקונט ממשיכות את העליות מאתמול כשהן מוסיפות 1.1%. אתמול קפצו מניות הבנק ב-3.35%. הבנק ניהל משא ומתן למכירת כל קופות הגמל וקרנות הנאמנות שבבעלותו. על פי ההערכות, הקבוצות בעלות הסיכויים הגבוהים ביותר לזכייה הן, כלל ביטוח הפניקס ומגדל - הקבוצה או הקבוצות הזוכות אמורות להיקבע הבוקר.

מניות טאואר סמיקונדקטור מזנקות ב-7.2% תוך מחזור של 5 מיליון שקל. ברקע, פרסומים לפיהם, קבוצת דברת וקרן פיטנגו בוחנות השקעה של 50 מיליון דולר בחברה תמורת כשליש ממניותיה. המניות כאמור מזנקות, למרות פרסום תוצאות החברה שכללו גידול חד בהפסדיה ברבעון.

ההפסדים של טאואר זינקו ב-40% והסתכמו ב-55 מיליון דולר ברבעון השלישי. ובשורת ההכנסות רשמה צניחה חדה של 42% שהסתכמו ב-20.6 מיליון דולר מול 35.1 מיליון דולר בעת המקבילה. בחברה צופים גידול ניכר בהכנסות שלה ברבעון הרביעי של השנה. היא מעריכה את טווח המכירות שלה ברבעון החותם בין 25 ל-28 מיליון דולר.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)שי אהרונוביץ (צלם: גיל מגלד)

לקראת מימוש חוק הרווחים הכלואים - המוקש הגדול שטמון בהעברת נכסים מחברה לידיים פרטיות

חוק הרווחים הכלואים מייצר אי וודאות ובלבול רב. מדובר בחוק שמתמרץ בעצם במקרים רבים סגירת חברות והעברת הנכסים לבעלי המניות - לפעמים זה מוביל לנזק גדול; על החוק ועל הסיכונים

נושאים בכתבה רווחים כלואים

במסגרת חוק הרווחים הכלואים (או בשמו הרשמי: חוק ההתייעלות הכלכלית), אישרה הכנסת הוראת שעה שמקנה הקלות במס לחברות ולבעלי המניות שלהן. סעיף 6 לחוק מאפשר העברת נכסים מחברה לבעל מניות בשני דרכים: הליך פירוק החברה או העברת נכסים מהחברה לבעל מניות פרטי, וזאת בפטור ממס רכישה וממס שבח.

ואולם, בניגוד לפטור שניתן בעניין מס רכישה ומס שבח, החוק "שותק" בכל הנוגע להיטל השבחה והיטלי פיתוח, ואינו מקנה פטור מהיטלים אלה במסגרת העברת הנכסים.

מדובר במוקש גדול שיכול "לצוף"  בדיעבד, לאחר השלמת המהלך, בדמות של היטל השבחה או היטל פיתוח. אי הוודאות הזו בעת ביצוע ההעברה, עלולה לגרור למיסוי מוניציפלי בו ייתקל בעל המניות המעביר, בשלב מאוחר יותר.

בימים אלה אנו מצויים בישורת האחרונה של יישום וביצוע הוראת השעה, שכאמור כוללת שתי אפשרויות אשר ביצוען צריך להיות עד סוף השנה ואף מוקדם מכך.

מסלול פירוק - פירוק מלא של החברה והעברת כל נכסיה והתחייבויותיה לבעלי המניות. מועד הפירוק חייב להסתיים עד 31 בדצמבר 2025  והמס על רווחים ראויים לחלוקה מחושב במועד זה.  

וויז אייר
צילום: רשתות חברתיות

וויז אייר בדרך להקים מרכז פעילות בישראל באפריל 2026

בתום ביקור בארץ של מנכ"ל וויזאייר חברת הלואו קוסט ההונגרית מאשרת כי היא מקדמת תוכנית לפתוח בסיס מקומי, צעד שעשוי להגביר תחרות ולהוזיל את מחירי הטיסה - מניות חברות התעופה הישראליות בירידות

מנדי הניג |

התרחבות שוק הלואו-קוסט בישראל מקבלת היום איתות משמעותי, אחרי שמנכ"ל וויז אייר הודיע בתום פגישה עם שרת התחבורה מירי רגב כי החברה מתכננת לפתוח מרכז פעילות מקומי באפריל 2026. ההכרזה מציבה את הענף לקראת חודשים של דיונים רגולטוריים, מתיחות עם החברות הישראליות, ושאלות פתוחות לגבי מיקום הבסיס החדש - נתב"ג או רמון.

בפגישה שנערכה בירושלים הצהירה וויז אייר כי כבר בחורף הקרוב תתחיל להיערך להקמת המרכז, צעד שמוגדר במשרד התחבורה כמהלך שיוכל לשנות את מבנה השוק. הקמת בסיס בישראל תאפשר לחברה להציב מטוסים וצוותים באופן קבוע בארץ, לנצל סלוטים בשעות העמוסות ולהגדיל את מספר היעדים. לצד ההבטחה להגברת התחרות ולהוזלת מחירי הכרטיסים, הצדדים מודים כי חסמים רגולטוריים עדיין דורשים טיפול, והם יעמדו במוקד סבב דיונים נוסף בינואר.

בענף מציינים כי שאלת מיקום המרכז היא עדיין במחלוקת: וויז אייר מעדיפה לפעול מנתב"ג בשל הביקוש הגבוה והנגישות, בעוד במשרד התחבורה שוקלים את שדה רמון כאופציה שתעניק דחיפה לתעופה הדרומית ותפחית את הלחץ בנתב"ג. החברה אף בוחנת הפעלה של טיסות פנים לאילת וקידום מסלול טיסה מעל עומאן, שיוכל לקצר משמעותית את זמני ההגעה לתאילנד ויעדים נוספים במזרח.

על רקע התוכניות החדשות, חברות התעופה הישראליות לא מסתירות את אי־נוחותן. בימים האחרונים נשמעו איומי השבתה מצד ועדי העובדים, לצד טענות שלפיהן המהלך יוצר אפליה לטובת חברה זרה שתזכה בתנאי בסיס זהים לאלו של חברות ישראליות - אך בלי הרגולציה הביטחונית המחמירה שמוטלת עליהן.

שרת התחבורה הביעה הבנה לחששות, אך הדגישה כי מדיניות המשרד נועדה להגביר תחרות ולהוזיל מחירים, במיוחד בתקופה שבה - לדבריה - מחירי הטיסות הורגשו כמופקעים. במשרד מודעים לרגישות הביטחונית, והנושא יעמוד כחלק מהמשא ומתן מול וויז אייר, במיוחד בכל הנוגע להתחייבות שלא להפסיק פעילות בימי חירום.