יו"ר דירקטוריון המ-לט: ב-05' נציג צמיחה של 25%

רווחי הרבעון החולף נחתכו ל-800 א' ד', לעומת 1.4 מ' במקביל, בעקבות עליה בהוצאות המס נדחות. בשורה העליונה: ההכנסות צמחו ב-18% ל-12.8 מ' ד'
שרון שפורר |

חברת המ-לט, העוסקת בפיתוח, ייצור, ושווק רכיבים מיוחדים למערכות הולכת נוזלים וגזים עבור מערכות תעשייתיות, מפרסמת את תוצאות הדוחות הכספיים לרבעון השני של 2005 ולמחצית החולפת - הראשונה של שהנה. מכירות החברה במחצית זו הסתכמו בכ-25.1 מיליון דולר, גידול של כ-19% בהשוואה למכירות בסך 21.1 מיליון דולר במחצית הראשונה בשנת 2004. ברבעון השני הגיעו המכירות לגובה 12.85 מיליון דולר - זינוק של 18% אל מול הרבעון השני של 2004. העליה במכירות במחצית הראשונה של השנה, הסבירה החברה, נובעת בעיקר מהרחבת המכירות ביפן, כתוצאה מהשלמת רכישתה של חטיבת ה-Ultra Clean Valves (ובקיצור: ה-UCV) מחברת מוטויאמה היפנית ברבעון האחרון של שנת 2004 כמו גם מגידול במכירות בתחום המוצרים לתעשייה התהליכית, כחלק מהאסטרטגיה השיווקית של החברה, ששמה לה למטרה לצמצם את החשיפה לירידה העולמית בביקושים בתחום המוצרים האולטרה-נקיים. ירידה זו ניכרת גם במהלך תקופה זו בשל המחזוריות בשוק העולמי של המוליכים למחצה. הרווח הגולמי של החברה במחצית הראשונה של שנת 2005 הסתכם בכ-10.5 מיליון דולר, המהווים 42% מהמכירות. גידול של כ-0% לעומת רווח גולמי בסך 9.5 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד, המהווים 45% מהמכירות. הירידה בשיעור הרווח הגולמי מהמכירות נבעה משילוב מערך ייצור חדש ביפן, הפועל עדיין ביעילות הנמוכה מהיעילות של חברת האם. ברבעון החולף הגיע הרווח ל-5.196 מיליון דולר, אל מול 4.851 מיליון דולר ברבעון השני של 2004. שיעור הרווח הגולמי של הקבוצה הושפע לרעה מהעובדה ששיעור הרווח הגולמי של הפעילות שמוזגה ביפן, עומד על כ-30%, בעוד ששיעור הרווח הגולמי של הקבוצה, טרם המיזוג, היה כ-45%. לדברי המלט, הגם שהיא מתחילה לראות את פירות המיזוג בצד ההכנסות, היא נוקטת במקביל בצעדים לשפר מהותית את יעילות היצור ביפן ולהביאה לסטנדרטים הנהוגים בקבוצה. כמו כן, מושפעת הרווחיות הגולמית של הקבוצה מהמשך עליית מחירי חומרי הגלם. בשורה התחתונה, הגיע הרווח הנקי של המלט במחצית הראשונה ל-1.6 מיליון דולר, בהשוואה לכ-3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. הירידה ברווחיות, הסבירה, מקורה בעיקר מעלייה בהוצאות השיווק, כתוצאה מהרחבת פעולות השיווק והמכירה בחו"ל, וכן ושינויים בשער החליפין של הדולר ביחס למטבעות אחרים. בסיכום רבעוני, צנח הרווח של המלט ל-801 אלף דולר מ-1.428 מיליון דולר ברבעון המקביל, אשתקד, כשהוצאות המס הצטרפו לשאר הוצאות החברה ותרמו לנפילה ברווחי החברה. תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת נמשך זה הרבעון השנים-עשר ברציפות והסתכם לסך 40 אלף דולר, לעומת תזרים חיובי בסך 5.9 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. תזרים המזומנים החיובי מפעילות שוטפת ירד, בעיקר מההחלטה האסטרטגית של החברה להצטייד במלאי חומרי גלם, בסך של כ-3 מיליון דולר, במטרה להבטיח זמני אספקה ולמתן את השפעת עליית המחירים ומהגידול המתוכנן בהון החוזר של הפעילות החדשה ביפן, בסך של כ-1.5 מיליון דולר. יו"ר דירקטוריון המ-לט, שמוליק טופז אמר, כי "במחצית הראשונה של השנה הצגנו גידול מרשים בהכנסות וברווח הגולמי, שנבע בעיקר מרכישת החברה היפנית מוטוימה. בשנה זו אנו עסוקים במיזוג מוטוימה, והמשימה שלנו כרגע היא להביא אותה לשיעור רווח גולמי גבוה יותר, כמקובל בהמ-לט. אנו נוקטים צעדים לייעול תהליכי העבודה בחברה היפנית, בהתאם לדרישות המקובלות בהמ-לט, ומאמינים שתוך פרק זמן, החברה ביפן תוכל "ליישר קו" עם דרישות אלו". בשיחה עם Bizportal, ביקש טופז להדגיש מספר נקודות חשובות נוספות. לדבריו, המלט מציגה רבעון רביעי ברצף של שיפור ברווחיות לעומת הרבעון הקודם והוא מתכוון לרווח לפני הוצאות המס. את הירידה ברווח ביחס לרבעון המקביל מסביר סמנכ"ל הכספים של החברה, אלי חור, בשיטת חישוב המס בישראל, לפיה חברות שפעילותן מתרכזת בחו"ל תצגנה את הדיווח בדולרים, אך תשלמנה מיסים על פי ההכנסה בשקלים. התחזקותו של הדולר ברבעון בכ-6% אל מול השקל הביאה לגידול ניכר בהוצאות המיסים הנדחים של החברה ולירידה בשורה התחתונה. טופז מספר גם, כי ב-2004 הציגה המ-לט צמיחה של 78% והשנה, היא עתידה להציג צמיחה של 25% בשורה העליונה. הוא מתייחס גם לרכישה של החברה היפנית ואומר, כי אם נכון להיום הרווחיות הגולמית של המלט עומדת על 45% והרווחיות הגולמית של החברה היפנית עומדת על 32% הרי שנקודת המפגש תהיה ברווח גולמי של כ-37%-38%% כבר בסיום הרבעון השלישי. בהמלט קבעו יעד של 40% עבור הרווחיות הגולמית של החברה היפנית, כך שהרווחיות הגולמית של המיזוג תגיע ל-42-43%. ואיך בכוונתכם לשפר את הרווחיות הגולמית, נשאל טופז וענה, כי מדובר בהליך לא פשוט כלל וכי בכוונת החברה לבצע שיפורים טכנולוגיים במוצר, במערכות הלוגיסטיקה ובשם כולל: להתייעל. יו"ר דירקטוריון החברה מספר, כי האסטרטגיה של המ-לט כוללת אפשרות לרכישות ומיזוגים וכי בכוונת החברה לבצע רכישות נוספות. על מוקדי הצמיחה שהוא רואה לנגד עיניו במבט קדימה, הוא מספר, כי הביקושים הערים לדלק מצדה של סין, מחייבים הקמת בתי זיקוק נוספים ובמילים אחרות: יותר עבודה להמ-לט. הוא סבור גם, כי ענף הסמיקונדקטור צועד לקראת צמיחה וזו בוא תבוא, באחד מן הרבעונים הקרובים, כשהיא עשויה להגדיל את פעילות המ-לט בצורה ניכרת ובנוסף לכך, הוא מספר, תשיק החברה מוצרים חדשים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה