"העולם משתנה כל יומיים - צ'ק פוינט צריכה אנשים שיודעים ללמוד מהר"
צ'ק פוינט יוצאת בגיוס עובדים משמעותי, ומי שתפקח עליו - ומי שגם מנהלת את 2,000 עובדי הפיתוח הקיימים של צ'ק פוינט בישראל - היא נטלי קרמר, סמנכ"לית המוצר: "צ'ק פוינט הובילה את מהפכת האינטרנט סקיוריטי, והיא תוביל גם את מהפכת ה-AI סקיוריטי; יש בישראל כישרונות נהדרים"; וגם - מה היא חושבת על משבר הג'וניורים?
צ'ק פוינט Check Point Software Technologies Ltd. 0.37% יוצאת במהלך משמעותי של גיוס 500 עובדי פיתוח בישראל, כך שמצבת כוח האדם בפיתוח תעלה מ-2,000 ל-2,500, גידול של 25%, כשבסך הכל לצ'ק פוינט היום יש כ-3,000 עובדים בארץ. זה מהלך משמעותי עבור צ'ק פוינט שמגיע רק חצי שנה אחרי שהמנכ"ל החדש נדב צפריר נכנס לתפקיד. צפריר רוצה להחזיר את צ'ק פוינט לגדולתה, הוא אפילו אמר בעבר ש"צ'ק פוינט יכולה לסגור את הפער מפאלו אלטו, אם לא הייתי חושב כך לא הייתי כאן". שווי השוק של פאלו אלטו גדול יותר מפי 5 מזה של צ'ק פוינט כך שהדרך עוד ארוכה, אבל צפריר לא מחכה ומכוון לתחום הכי חם בעולם הסייבר - ה-AI.
בתחילת השנה כבר הודיעה צ'ק פוינט כי תקים מרכז מחקר שיתמקד בתחום. מוקדם יותר השבוע היא דיווחה כי תפתח קמפוס חדש בתל אביב בהשקעה של 500 מיליון שקל, מה שכבר רמז על גיוס עובדים קרוב, ועכשיו כאמור מגיעה ההודעה על גיוס 500 העובדים. שווי השוק של צ'ק פוינט עומד על 23.7 מיליארד דולר, מניית החברה עלתה ב-17% מתחילת השנה, וב-47% במהלך 12 החודשים האחרונים. מכפיל הרווח שלה הוא 28.8 והמכפיל העתידי הוא 20.
מי שמנהלת את 2,000 עובדי הפיתוח היום ותהיה אחראית על הגיוס והעובדים החדשים שייקלטו היא נטלי קרמר, סמנכ"לית המוצר של החברה, שנכנסה לתפקיד בתחילת 2023 אחרי 12 שנה ב-AT&T ישראל, כשב-4 האחרונות כיהנה כמנכ"לית הפעילות. שוחחנו עם קרמר בכדי להבין מה משתנה בצ'ק פוינט ובשוק שמצריך את החברה לבצע גיוס כה גדול, איפה היא ממוקמת מבחינת פיתוח מוצרי AI, איך החברה רואה את "משבר הג'וניורים" והאם היא מגייסת גם עובדים חסרי ניסיון, ומה צ'ק פוינט מחפשת במועמדים החדשים?
למה מיועדים העובדים?
"לחזק מוצרים קיימים ולבנות מוצרים חדשים שקשורים ל-AI. כל הפרויקטים הם חדשים, כי לשלב AI בתוך מוצרים קיימים זה חדש".
ממה נובע הדגש על AI?
"זה לא מעכשיו, אנחנו כבר עובדים על פתרונות כאלה עשור, עכשיו המהפכה קורית בקצב מטורף".
באיזה מוצרים תתמקדו?
"בעולמות הנטוורק והגנה בזמן אמת על ארגונים".
על איזה מודלים אתם מתבססים, מודלים פנימיים או חיצוניים?
"גם וגם. כל התשתית שלנו במוצרים מבוססת על פיתרון שפיתחנו בעצמינו".
איפה אתם לעומת המתחרות מבחינת פיתוחים?
"בעמדת הובלה. זה שוק שממשתנה מהר. זיהינו את המגמה לפני שנתיים והתחלנו כבר אז בפיתוחים. הוצאנו כבר מוצרים בתחום ושילבנו AI במוצרים קיימים".
מה יהיה השכר של העובדים החדשים?
"אנחנו הולכים להיות מאוד תחרותיים בשכר. מועמדים מחליטים לפי זה אבל לא רק - גם המשימה, האחריות - אנחנו נהיה תחרותיים בכל אחד מהאספקטים האלה וכמובן שגם בתגמול מבוסס מניות".
- שיתוף פעולה בין צ'ק פוינט לאוניברסיטת בר-אילן בתכנית לימודי הסייבר
- מניית צ'ק פוינט מזנקת - הרווח מעל הציפיות, ההזמנות זינקו ב-20%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
איך בכלל מגייסים 500 איש?
"בכמה ערוצים: יש לנו היום 2000 עובדים בפיתוח ונשתמש בהם כסוכנים שלנו. נעשה גם הרבה פעילות ברשתות החברתיות ומפגשים אצלינו. מי שיביא חברים שבסופו של דבר יתקבלו לעבודה יתוגמל, זה יהיה ערוץ גיוס משמעותי. יש כמה משרות זהב ספציפיות שעובד שיצליח להפנות אלינו מועמד שיתקבל אליהן יקבל 10,000 שקל. הרחבנו גם את צוות הגיוס שלנו".
אתם חווים קושי לגייס כחברה ותיקה לעומת הסטארטאפים?
"לצ'ק פוינט יש הרבה מה להציע לעומת סטארטאפים, בעיקר סקייל. בצ'ק פוינט אפשר לכתוב משהו שלא ילך למגירה אלא למאות אלפי לקוחות ומיליוני משתמשים. אנחנו הולכים בדגש גדול על צמיחה. לצ'ק פוינט יש גם כמויות אדירות של דאטה וזה יתרון גדול, במיוחד בשוק של היום. יש כאן הזדמנות אדירה למפתחים".
ההתרחבות הזו זה שינוי שמגיע מנדב?
"זה שינוי רחב שקורה בתעשייה כולה, מהפכת ה-AI זו הזדמנות אדירה. במקביל יש תהליכים שקורים בתוך צ'ק פוינט והשילוב של הגורמים האלה זה מה שמביא את הצורך לגדול. אנחנו מוכוונים מאוד לגדילה. אנחנו מתכננים להיות המובילים של מה שיקרה בעולם ה-AI. עם גיל הובלנו את תחום האינטרנט סקיוריטי ועכשיו נוביל את ה-AI סקיוריטי. אנחנו מקימים גם שני מרכזי מחקר בניו יורק ובתל אביב שיעזרו לנו לחקור איך ייראה העולם של התוקפים בעתיד כדי שנוכל להגן על הלקוחות שלנו טוב יותר.
- האם קיצבה אוניברסלית היא השלב הבא בעולם התעסוקה?
- מחקר: המחשב שינה את שוק העבודה - לא תמיד לטובת נשים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- ה-AI והעבודה שלכם - מי בסכנה ומי לא?
הגיוס הנוכחי הוא רק בארץ?
"500 העובדים יהיו רק בארץ כן, במקביל אנחנו מגייסים גם בחו"ל. יש לנו פוקוס משמעותי על גיוס בישראל, יש כאן יכולות סייבר משמעותיות וצריך לפתח גם את יכולות ה-AI, יש כאן כישרונות נהדרים ואנחנו מתרגשים מכך שהמהפכה הבאה תצא מישראל".
תגייסו גם ג'וניורים?
"באופן כללי אנחנו תמיד מגייסים גם ג'וניורים, אבל במהלך הזה יש לנו גיוס משמעותי של עובדים מנוסים. נמשיך לגייס גם ג'וניורים בעתיד".
איך אתם רואים את המצב בשוק ואת מה שכבר קיבל את השם משבר הג'וניורים?
"זה אירוע מאתגר. אנחנו כחברות גדולות צריכים לקחת אחריות ולגייס אותם כי זה דור העתיד. החוכמה היא לעשות שילוב בין עובדים מנוסים לבין ג'וניורים".
את רואה שינוי בפרופיל המועמדים?
"אנשים מחפשים להשפיע ולראות איך הטכנולוגיה שלהם מיושמת בשוק, חשובה להם משמעות. צ'ק פוינט מגינה על התשתית הקריטית החשובה בעולם, בין אם זה בנקים, אנרגיה, טכנולוגיה. הגנה עליהם היא חשובה ונותנת לעובדים תחושת משמעות".
הגיוסים ימשיכו גם ב-2026?
"אני לא יודעת מה יהיה ב-2026, נראה איך הדברים מתקדמים. 500 העובדים האלה יגויסו עד סוף השנה".
מה האתגר הכי גדול בניהול של 2000 עובדים?
"לנהל 2000 עובדים זו משימה מעניינת במיוחד כשיש מגוון גדול של מוצרים. לי מאוד חושב לתת לעובדים תחושה של יחידה אחת ושיתוף פעולה למטרה גדולה. המוצרים שלנו מחוברים, אנחנו רוצים לתת ללקוח פלטפורמה רחבה ולא סט שונה של מוצרים. צריך כל הזמן לחשוב איך הדברים מחוברים ואיך כל העובדים עובדים ביחד. אני גם מאוד מאמינה בהעצמה של אנשים, שכל אחד יבין למה הוא עושה מה שהוא עושה ולא ירגיש רק בורג במערכת. צריך לדאוג שהאנשים מבינים את המשימה ומקבלים יכולת לקבל החלטות בצורה אוטונומית תוך עבודה בצוות".
מה את מחפשת אצל מועמדים?
"הכי חשוב שידעו ללמוד מהר. הכל משתנה תוך יומיים. אנשים במסדרונות באים כל הזמן עם רעיונות לקיצור תהליכים, אנחנו מחפשים אנשים כאלה שרוצים לשנות ולהשפיע ומצד שני מבינים את העולם העסקי והצורך בהגנה".
- 1.אנונימי 21/05/2025 12:52הגב לתגובה זוצק פוינט חברה מצויינת הכניסה שלה לשוק הזה היא הרסה רוח פחות גשם.
מפוטר מחברה טכנולוגית, קרדיט: גרוקה-AI והעבודה שלכם - מי בסכנה ומי לא?
חברות טק ענקיות כבר החלו להודיע על פיטורים של אלפי עובדים, והן השתמשו ב-AI כתירוץ, או כסיבה לפיטורים. בהודעות הרשמיות נאמר כי הבינה המלאכותית יכולה לעשות את העבודה באופן מהיר יותר וזול יותר, למרות שיש מי שמפקפק בכך, ברור לכול כי ל-AI יהיה אימפקט משמעותי על עולם העבודה וכי הוא כבר מייתר מקצועות, משרות וכך גם אלפי עובדים בתעשיות מגוונות. כאשר גם תחומי עבודה שכביכול לא קשורים לעולם הטכנולוגיה מתחילים להיות מושפעים ממהפכה התעשייתי הרביעית, השאלה היא לא רק מי ייפגע, אלא גם מי יוכל לשרוד, לעבור שינוי ולהתפתח. המוקד אינו רק "האם יוחלף התפקיד שלי?", אלא "איך ייראה התפקיד שלי בעשור הקרוב?". בהסתמך על מחקרים, ניתוחים והצהרות חברות גדולות וכן מתוך פרשנות רחבה של שוק העבודה: קיימות שתי אפשרויות מרכזיות, האחת היא הסתגלות והתאמה, השנייה היא סיכון ממשי לפיטורים ועלייה בשיעור האבטלה, במיוחד אם השוק לא יתאזן בזמן.
דוגמה למי שמתכונן למהפכה ומנסה להוביל אותה במקום להיות מובל על ידה. דאג מקמילון, מנכ"ל ענקית הקמעונאות וולמארט, הבהיר השבוע בצורה שאינה משתמעת לשתי פנים: "בינה מלאכותית תשנה כל עבודה. פשוטו כמשמעו". לדבריו, השפעת הטכנולוגיה תהיה מקיפה, וחלק מהמשרות ייעלמו, בעוד אחרות יעברו שינוי משמעותי או ייווצרו מחדש.
הצהרתו מגיעה על רקע שורה של צעדים שמובילים מנהלים בכירים בחברות ענק כמו אמזון, ג'נרל מוטורס, פורד ו-JP מורגן, שהחלו להתריע בפני עובדים על הצורך להיערך לעולם עבודה חדש. וולמארט, שמעסיקה מעל 2.1 מיליון עובדים ברחבי העולם, כבר פועלת להתאים את מבנה כוח האדם לשינויים המהירים, גם אם בשלב זה גודלו צפוי להישאר יציב. לטענת החברה, תפקידים מסוימים יצומצמו, אחרים ייווצרו מחדש. אחד התפקידים החדשים שהושקו לאחרונה הוא "בונה סוכני בינה מלאכותית" שהם עובדים האחראים על פיתוח כלים שמבוססים על בינה מלאכותית וישמשו את צוותי הסחר.
במקביל, וולמארט בונה מערך רחב של הכשרות מחדש לעובדים שנדרש מהם לעבור הסבה או לפתח מיומנויות חדשות. ההשקעה בגיוון תפקידי שירות לקוחות, שליחויות, טכנאות ותחזוקה ממשיכה, כשמנגד תפקידים בתחום הרכש, ניתוח נתונים שגרתי או שירות לקוחות טלפוני נמצאים תחת בחינה מחודשת ובחלק מהמקרים לקראת שינוי עמוק.
- העובדים הכי טכנולוגיים דווקא לא ממהרים לתת לבינה המלאכותית לעשות הכול
- הקשר בין תעשיית הביטוח למהפכת הטכנולוגיה: ״בלי ביטוח אין UBER ואין AI״
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדבריו של מקמילון, השינוי לא צפוי להיות מידי אלא הדרגתי. אבל הארגון כבר נערך לרגע שבו רוב ממשקי התמיכה, מערכות הספקה והזמנות, יתבססו על סוכני בינה מלאכותית.
אילוסטרציה להכנסה אוניברסלית באמצעות ביטקוין. קרדיט: רשתות חברתיותהאם קיצבה אוניברסלית היא השלב הבא בעולם התעסוקה?
הכנסה אוניברסלית היא רעיון ותיק שקיבל תאוצה חדשה בעידן ה-AI; מאסק ואלטמן כבר תומכים ואפילו מעורבים בפיילוטים ובמחקרים; איפה כבר ניסו ליישם והאם זה חזון שיכול להצליח ולהחליף את המשרות שהתרגלנו אליהן?
כמעט בכל נושא שיש עליו דיון ציבורי, כנראה שאת ההתבטאויות הבוטות ביותר נשמע תמיד מפיו של אילון מאסק. האיש העשיר בעולם אמר באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי הכנסה אוניברסלית היא בלתי נמנעת והיא תיתן ביטחון בסיסי לאנשים גם אם “בתרחיש חיובי, כנראה שלאף אחד מאיתנו לא תהיה עבודה.” מדי פעם, אנשי עסקים בולטים, חוקרים ופוליטיקאים נהנים להעלות מחדש את הרעיון של הכנסה אוניברסלית. רעיון לפי כל אדם, בלי קשר לעבודה שהוא מחזיק בה, לרקע שלו והפרנסה שלו יזכה למשכורת בסיסית מידי המדינה.
הרעיון הוא לייצר רשת ביטחון בסיסית לכל תושב, ולשם ההמחשה, מדובר כעת על קצבה כלשהי שתינתן על בסיס תשואת ה-S&P, למשל. אמנם הרעיון הולך וצובר נפח בשיח הציבורי, כשאנחנו בתחילת עידן ה-AI אבל לא מדובר ברעיון חדש. כבר בראשית המאה ה-19, הציע ההוגה האמריקני תומס פיין, להעניק לכל אדם תמיכה כלכלית שתאפשר קיום מינימלי, אבל זה היה עיקרון ראשוני בלבד. עם השנים אימצו את הרעיון פילוסופים וכלכלנים לרבות פיליפ ואן פארייס וקרל ווידרקוויסט, שהציגו את ההכנסה הבסיסית כמרכיב חשוב במערכת חברתית שמבקשת לאזן בין חופש אישי לבין ביטחון כלכלי. עד כה זה היה נושא תיאורטי בלבד, שלא עשה יותר מדי רעש או קיבל תשומת לב מיוחדת.
במקביל לעליית הבינה המלאכותית ולשינויים בשוק העבודה, הדיון עבר מהשוליים למרכז. עוד לא ניתן להגיד בוודאות מה יהיה היקף הפגיעה בשוק התעסוקה אבל המגמה ברורה, ובענפים מסוימים הלחץ על עובדים כבר ניכר. בחודשים האחרונים אפשר לראות שחברות טכנולוגיה גדולות מתחילות לפטר עוד ועוד עובדים ולייחס חלק מהפיטורים לשילוב גובר של AI בתהליכי העבודה.
אמנם לא תמיד מדובר בהסבר יחיד, אבל נראה שהטכנולוגיה הופכת לגורם שמאפשר לצמצם מערכים שלמים. אמזון פיטרה כמה אלפי עובדים וההסבר הרשמי היה החלפתם ב-AI, למרות ש-"ריככה" את הנושא בשורה של הודעות מקדימות שעסקו באופן שבו ה-AI ישפר את הפריון אך לא בהכרח יוביל לקיצוצי כח אדם מרחיקי לכת. מיקרוסופט דיווחה על קיצוצים בחלק מצוותי התמיכה והפיתוח וטענה שהאינטגרציה של מערכות AI מאפשרת אוטומציה של משימות שבעבר דרשו כוח אדם רחב. מטא פעלה באופן דומה והבהירה שהשימוש בכלים מתקדמים לייעול קוד ולתמיכה אוטומטית מאפשר תפעול רזה יותר.
גם גוגל ביצעה גל פיטורים בתחומים כמו פרסום ושירות לקוחות והציגה את יכולות ה-AI כרכיב שמחליף תהליכים ידניים. במקביל חברות מסורתיות יותר, כולל גופים פיננסיים וחברות תעשייה, החלו להטמיע מערכות שמפחיתות צורך בעבודה אנושית רפטטיבית. עם זאת, מוקדם לומר אם זהו שינוי מבני ארוך טווח או תהליך התאמה נקודתי. כך או כך, זוהי מגמה של מעבר לכלים אוטומטיים שמעמיקים את היעילות הארגונית ומציבים שאלות לגבי קצב ההעסקה והדרישה למקצועות מסוימים.
