פיג'ו 3008 החדשה במבחן - הדור השלישי החל מ- 187,000 ש"ח
הפיג'ו 3008 שהושקה השבוע חוזר עם הקלפים החזקים שיש ליצרן להציע - הגה נפלא, שלד ומתלים נהדרים והתנהגות כביש משובחת. לחובתה מנוע קטן על היכולות של השלדה, ומחיר גבוה לדגם החשמלי.יתרונות - נוחות, התנהגות כביש, עיצוב; חסרונות - מנוע 1.2 מרגיש קטן על השלדה, באגים קטנים בתא הנוסעים
ציון מסכם: 4.5 במדד פולס
כשנה לאחר הצגתה באירופה, מגיעה הפיג'ו 3008 החדשה לישראל, והיה שווה לחכות.
ה-3008 החדשה מרימה את העיצוב המרשים של פיג'ו עוד כמה שלבים כשהיא לוקחת אלמנטים רבים מהפיג'ו 408 החדשה היפהפיה (אחת היפות ביותר המשווקת בישראל) ומשלבת אותם במרכב קרוסאובר C-SUV.
עיצוב - אחת היפות על הכביש
החזית מורכבת ממספר אלמנטים שמשתלבים יחד למראה הרמוני ומאוד מזוהה. עמודי לד קטנים בתוך יחידות התאורה הקדמיות, מקבלות המשכיות של פסי לד אנכיים, שבתורם משתלבים עם הגריל הקדמי המעניין, שמורכב ממעוינים גדולים בקצוות החיצוניים, והולכים וקטנים כלפי מרכז הרכב ובו משולב הלוגו העדכני של פיג'ו. וזה רכב החלק האמצעי של החזית.
במבט מהצד מציגה ה-3008 החדשה פרופיל ספורט קופה עם חלק אחורי מוגבה, וקו חלונות שעולה במתינות כלפי החלק האחורי. רכב המבחן בדגם ה-GT גם עם חיפויים שחורים בתחתית המרכב ובבתי הגלגלים. את התמונה משלימים חישוקי 19'' נאים וצמיגים במידה 225/55.
מאחור מציגה ה-3008 עיצוב נקי מאוד, כאשר יחידות התאורה הצרות ממוקמות בחלקה העליון של הדלת האחורית, ומשולבות בפסי לד אלכסוניים, כיתוב PEUGEOT ו-3008 במרכז הדלת. לחובת העיצוב ניתן לציין את הראות המוגבלת מהחלון האחורי, מגבלה שמפוצה באמצעות מצלמה אחורית מצוינת.
עיצוב פנימי
גם פנים הרכב עבר מהפיכה גם עיצובית וגם בחומרים. מול הנהג מסך 'צף' ענק בגודל 21'' המשלב גם לוח מחוונים מול הנהג, וגם מולטימדיה עם קישוריות אלחוטית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי. חיפויי הדלתות משולבות לד ובד בהיר ונעים למגע, ובגירסת המבחן GT מושב הנהג מרופד עור, חשמלי מלא. עיצוב סביבת הנהג בפיג'ו מוכוונת כולה לנהג עם הגה שניתן להגדיל את הגודל שלו והעובי שלו כלא פחות מ'מושלם'. פיג'ו צריכה לרשום פטנט על ההגה הזה ולמכור ליצרנים אחרים. קשה להסביר עד כמה נכון ונוח להחזיק את ההגה הזה, וכשזה מחובר לגלגלים הקדמיים ולשלדה של ה 3008 מדובר באביזר נפלא.
- ככה קרטל הרכב עובד עלינו; 9 שנים לרפורמה: אין תחרות, הרווחיות חריגה
- ביקור סגן נשיא ארה"ב: חסימות הכבישים יתרחבו לתל אביב ולירושלים, שיבושים גם בדרך לנתב"ג
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- BYD מחזירה 115 אלף רכבים לתיקון בגלל בעיות בטיחות קריטיות
פחות אהבתי אגב את המתגים עליו שנראים כמו מתגי מגע, אבל בעצם מחייבים לחיצה.
מתחת למולטימדיה שני פתחי מיזוג, ומתחתם פאנל שימושי מאוד שמהווה למעשה קיצור תפריטים שיפעילו את המסך הראשי. לפאנל זה שני מסכים והנהג יכול להגדיר בו בדיוק מה הוא רוצה שיוצג ויהיה זמין בנגיעה אחת. מצידו השמאלי, בורר ההילוכים שאני מתקשה להבין למה דווקא שם מיקמו בפיג'ו את בורר ההילוכים ומצאתי אותו מאוד לא נוח לשימוש.
איבזור
עוד תמצאו משטח טעינה אלחוטי, ובסמוך לו מתגים להפשרת אדים, בורר כניסת אוויר למיזוג, וגם בורר מצבי נהיגה – Drive Mode המאפשר לבחור בין אקו, נורמל וספורט. במקום בו אתם מצפים לקבל את בורר ההילוכים יש גלגלת לקביעת עוצמת השמע ברכב. גם החיפוי על דלת הנהג מאוד יפה ונעים למגע מצד אחד, אבל פחות נוח מצד שני, כאשר מתגי החלונות והשמשה נמצאים מעל ויחסית צמוד ל'מדף' עליו תרצו להניח את יד שמאל. עוד ביקרת קטנה היא מכסה תא האיחסון הקדמי. בתוך תא האיחסון נמצאים חיבורי טייפ C (אחד לחיבור עם כבל לשיקוף, שני לטעינה) אבל אין במכסה מגרעת קטנה דרכה ניתן להוציא כבל למכשיר הסלולרי.
מושב הנהג מצוין, נוח ותומך, אולם נהגים מאותגרי גובה ימצאו שחגורת הבטיחות לא מתכווננת לגובה, ומפריעה בעיקר בצוואר. נהג גבוה לא הבין על מה אני מתלונן.
במושב מאחור המרווח מצוין הודות לבסיס גלגלים של 2.74 מטר, ויש מקום לרגלי הנוסעים, ולמרות הגג המשתפל לאחור, אין בעיית מרווח ראש.
מנועים ותיבת הילוכים
על הצד הטכני ברכב המבחן אחראי מנוע טורבו בנזין 1.2 ליטר, שלושה צילינדרים המפיק 136 כ"ס ו 23.4 קג"מ. המערכת ההיברידית הקלה תורמת 22 כ"ס ו 5.2 קג"מ אולם אין נתון של הספק משולב. תיבת ההילוכים רובוטית, כפולת מצמדים בעלת שישה הילוכים, פרי פיתוח משותף של פיג'ו עם חברת פאנץ' פאואר טריין (Punch Powertrain) הבלגית, המתמחה בתיבות הילוכים רציפות ורובוטיות. הנתונים הרשמיים של ה 3008 החדשה הם תאוצה מ 0 ל 100 ב 10.2 שניות, ומהירות מירבית של 201 קמ"ש.

ביצועים והתנהגות כביש
עם תחילת הנהיגה ניכר שבפיג'ו לא שכחו לעשות את מה השם מצטיינים בו מאז ומעולם, הגה, שלדה ומתלים. ה 3008 הזו נפלאה על הכביש תוך שהמתלים עושים עבודה נהדרת הן בכבישים מהירים והן בעיר. מתלי ה 3008 החדשה אינם 'רכים' בעבודתם, אלא יחסית קשיחים, עם זאת ספיגת המהמורות שלהם משובחת. הפיג'ו לא 'מרחפת' מעדנות מעל פסי האטה או שברים בכביש אלא נכנסת אליהם, משדרת לנהג בדיוק את מה שצריך ולא יותר מזה, ויוצאת מהם בלי שום דרמות או חבטות מהמתלים. גם בכבישים מהירים מתלי ה 3008 עושים עבודה משובחת בהצמדת הצמיגים לכביש, ומי שזה נשמע לו קלישאה תחשבו על הרגע הזה שהרכב שלכם עובר תפר רוחבי בכביש אם זה בגלל סלילה לא אחידה או תפר של גשר, ויש את הזעזוע הקטן הזה עד שהצמיגים שוב דבוקים לאספלט, אז בדיוק את זה עושים המתלים של ה 3008 באופן מושלם, לא פחות. גם אחיזת הכביש נפלאה וככל שאתה צובר יותר ק"מ עם ה 3008 אתה מקבל יותר בטחון, לא מעט מזה בזכות ההיגוי הנפלא. ואז אתה עושה טעות, ומגלה מאוחר מדי שנכנסת לסיבוב מהר מדי. והמחשבה השניה היא 'יש לי מספיק מרווח בטחון' וה 3008 נשארת דבוקה לסיבוב ולא מבינה למה החסרת שתי פעימות בלב. פשוט נפלא.
עם זאת, לא הכל מושלם, והמנוע מרגיש חלש על היכולות של הרכב באופן משמעותי, בעיקר בתאוצות הביניים. ה 136 כ"ס יאפשרו לכם לפתח מהירות גבוהה ולשמור עליה, אבל ה 23.4 קג"מ קטנים על הכמעט 1.6 טון שהרכב שוקל, ותאוצות ביניים, גם במצב 'ספורט' הן איטיות משהו. נהיגה מהירה בכבישים מפותלים היא משהו שלא ממש בלקסיקון של ה 3008 הזו, כאשר גם כשאתה מקדים את הלחיצה על הדוושה בתוך הסיבוב, את התאוצה אתה מקבל הרבה אחרי שיצאת מהפניה. חשוב לציין כי להערכתי נהג נורמטיבי שינהג ב 3008 אולי ירגיש שהרכב לא ממש חזק, אבל גם יהיה פחות ביקורתי בנושא.
ל 3008 החדשה אין שום בעיה לשייט בכביש מהיר במהירויות גבוהות, והיא עושה את זה ללא קושי. כנהג מומלץ מאוד להיות עם עין פקוחה על מד המהירות, כי אתם עלולים למצוא את עצמכם מסבירים לשוטר הסיור שממש לא שמתם לב למהירות.
צריכת דלק
צריכת הדלק הרשמית של ה 3008 עומדת על 5.5 ליטר ל 100 ק"מ בתקן WLTP. נהיגה רגועה עם ה 3008 (חבר שחלף על פני בכביש שש התקשר "יכול להיות שעקפתי אותך עכשיו?") הביאה לצריכה של 4.5 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 22 ק"מ לליטר, ואילו נהיגה סופר אגרסיבית עם הרכב הביאה את הצריכה לכדי 9.1 ליטר ל 100 ק"מ שהם כ 11 ק"מ לליטר. בפועל אף אחד מסגנונות הנהיגה לא מציאותי ביומיום, והצריכה בפועל תהיה להערכתי כ 16.5 ק"מ לליטר, שזו תוצאה מצוינת.
בהיבטי בטיחות, מצוידת הפיג'ו בסט מערכות בטיחות אקטיביות מקיף הכולל בלימה אוטומטית, תיקון אקטיבי לסטייה מנתיב, התראה על שטח מת ועוד, וציון איבזור הבטיחות עומד על 6.
הסיכום הוא שהפיג'ו 3008 החדשה היא רכב עם יכולות גבוהות מאוד, על אף כמה באגים עיצוביים שלא מתאימים לפיג'ו כמו מיקום בורר ההילוכים, חגורת בטיחות שאינה מתכוונת, ומשענת היד בדיפון הדלת, כמו גם מנוע שמרגיש לי חלש מדי ליכולות הגבוהות של השלדה.
מחירים
ה 3008 החדשה נמכרת ב 187.0 אש"ח ל 1.2 ליטר מיילד הייבריד ברמת גימור Allure, ו 207.0 אש"ח לרמת גימור GT – כמו רכב המבחן. מחירים אלו הם כבר מחירי 2025 אחרי עידכון המע"מ שעלה ל 18% ונוסחת המס הירוק העדכנית.
גם ה 3008 היוצאת, ועל אחת ה 3008 החדשה הן אמת מידה להתנהגות כביש, היגוי ושלדה של SUV, ולדעתי הן ללא תחרות. התחרות ל 3008 מגיעה מאריות הקבוצה כמו הטוסון שמחירו מתחיל ב 187.0 אש"ח או הקיאה ספורטאז' שמחירה מתחיל ב 180.0 אש"ח שתיהן במחירי 2024, ופחות מתוצרת סין שאולי מאוד מאובזרות, אבל בעולמות שלדה ומתלים הן לא ממש מצליחות להוות תחרות אמיתית.
ציון מסכם
ציון מסכם (אבדן הניקוד בסעיף דינמיות הוא בגלל המנוע ולא בגלל השלדה):
- 4.יוסי 24/12/2024 19:13הגב לתגובה זואחלה אוטו עולה על כל הסיניות
- 3.אבי 14/12/2024 18:02הגב לתגובה זומה עם רעשי דרך או מנוע יש? אין? איך התיבה החדשה מתנהגת טוב או לא? איך הבקרות עובדות? ועוד ועוד.
- 2.משי 14/12/2024 12:09הגב לתגובה זוהכל טוב חוץ מזה שאין מנוע. כתב רכב שרק מפרגן ומתלהב והמחיר לא מהווה כל בעיה . זיל הזול ממש....
- 1.שי.ע 14/12/2024 11:58הגב לתגובה זוהיתרון שלה שגם גנבים לא אוהבים אותה.
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון
מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח.
מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.
הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07 המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.
העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.
תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.
- צ'נגן דיפאל S07 - עיצוב ויעילות על חשבון נוחות וממשק
- הקבוצות בענף הרכב מתארגנות מחדש - ויש מי שעדיין לא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.
טסלה מודל Y סטנדרט צילום: טסלהמודל 3 ב-185 אלף שקל? הטסלה הזולה מגיעה לישראל
אילון מאסק הבטיח כבר מזמן מכונית חשמלית עממית במחיר של 25 אלף דולר, אך ההבטחה הזו עדיין רחוקה מהגשמה. השבוע חשפה טסלה גרסאות מוזלות של הדגמים הפופולריים מודל 3 ומודל Y, שמחיריהן ירדו בכמה אלפי דולרים בלבד. מאחורי ההנחות הקלות מסתתר קיצוץ באבזור ובביצועים,
שמעורר ספק סביב השאלה אם מדובר במהלך אמיתי כדי להנגיש את המותג לציבור רחב יותר
כבר שנים שאילון מאסק מדבר על חזון של מכונית חשמלית נגישה לכל אחד, שתימכר תמורת סביב ה-25 אלף דולר ותהפוך את טסלה ממותג יוקרה לחלק בלתי נפרד משוק הרכב ההמוני. אלא שבפועל, גם לאחר שנים של דיבורים והבטחות, החברה עדיין רחוקה מהיעד הזה. השבוע חשפה טסלה צעד ראשון בדרך, אבל זה עדיין רחוק ממהפכה: השקת גרסאות סטנדרט חדשות למודל 3 ולמודל Y, שהן למעשה גרסאות מופשטות וזולות יותר של הדגמים שכבר קיימים, עם הוזלה של כמה אלפי דולרים בלבד.
מאחורי ההוזלה עומד שינוי משמעותי בגישה: טסלה מוותרת על חלק ניכר מהאבזור שהפך את המכוניות שלה לסמל של טכנולוגיה ונוחות. הדגמים החדשים מגיעים עם מערכת הנעה אחורית בלבד ועם סוללה קטנה יותר, בנפח של 69 קוט״ש, לעומת הסוללות הגדולות שהורגלו בהן הלקוחות עד כה. כדי לשמור על מחיר נמוך יותר, הסירה החברה שורה ארוכה של תוספות - החל ממראות מתקפלות חשמלית ועד מערכת שמירת נתיב מתקדמת. גם ריפודי העור נעלמו, והוחלפו בבד פשוט. חימום המושבים מלפנים ומאחור בוטל, כמו גם כוונון ההגה החשמלי ותאורת האווירה. אפילו מערכת השמע עברה דיאטה: במקום 15 רמקולים נותרו רק שבעה, ולראשונה בדגמי טסלה אין יותר רדיו AM/FM. מסך בגודל של 8 אינץ’ שהיה מוצב לנוסעים מאחור הוסר אף הוא, וגם מערכת סינון האוויר המשוכללת שמנעה כניסת חלקיקים קטנים, איננה עוד.
גם המראה החיצוני של הדגמים הפשוטים עבר שינוי בהתאם לגישה החסכונית. פסי התאורה הדקים מלפנים ומאחור נעלמו, הגג השקוף שהעניק תחושת מרחב ובוהק באור טבעי כבר לא נכלל בדגם Y, והאפשרויות לעיצוב חיצוני צומצמו לשלושה צבעים בלבד: אפור בסיסי, לבן פנינה בתוספת תשלום של 1,000 דולר, ושחור שדורש תוספת של 1,500 דולר. הדגמים האלה מייצגים את הרצון של טסלה לשמור על עיצוב יוקרתי במראה, אך עם עלויות ייצור נמוכות יותר.
הירידה בביצועים מורגשת
במונחי ביצועים, מדובר בירידה מורגשת. מודל Y בגרסת הסטנדרט תעלה בארה"ב כ-40 אלף דולר - הפחתה של כ-11% בלבד לעומת גרסת הפרימיום. הטווח שלו לפי תקן EPA האמריקני, המחמיר מזה האירופי, מגיע ל-517 ק"מ, וההאצה מ-0 ל-97 קמ״ש נמשכת כעת 6.8 שניות, לעומת 5.4 שניות בגרסה הבכירה. המהירות המרבית נשארה ללא שינוי – 200 קמ״ש. ב-Model 3, לעומת זאת, המחיר יגיע ל-37 אלף דולר - ירידה של כ-13%. גם כאן הטווח נשאר דומה - 517 ק"מ, התאוצה ל-100 קמ"ש היא 5.8 שניות, והמהירות המרבית זהה. ההבדל הבולט הוא שהמודל 3 עדיין שומרת על גג הזכוכית המוכר, אולי כוויתור קטן מצד טסלה לטובת מי שמחפשים מעט יותר תחושת פרימיום.
- וולבו מזנקת 30% - למאסק יש הרבה מה ללמוד מהסינים
- מובילאיי עולה; IBM וטסלה צונחות - ומה קורה בחוזים העתידיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ואולם למרות הצעד הזה, קשה לומר שטסלה נהפכה פתאום למותג נגיש. ההוזלה אמנם נראית על הנייר, אך היא מתקזזת כמעט לחלוטין עם ביטול הטבת המס הפדרלית לרוכשי רכב חשמלי בארה"ב, שהיתה שווה עד 7,500 דולר. בלעדיה, מחיר הרכישה הסופי של טסלה נותר דומה מאוד לזה שלפני ההוזלה, כך שהמהלך נראה יותר כמו ניסיון לשמור על רמת מכירות סבירה בשוק מאתגר מאשר כמו בשורה צרכנית אמיתית.