ג'י סיטי מציגה צמיחה ב-FFO ברבעון השלישי; החברה ממשיכה לממש נכסים
החברה מדווחת על שיפור בתפוסה ובפדיונות השוכרים, לצד המשך מימוש נכסים והורדת מינוף. ה-NOI צמח ב-6.2% וה-FFO ב-24.5%, אך הפסד חשבונאי של 131 מיליון שקל פגע בשורה התחתונה
קבוצת ג'י סיטי ג'י סיטי -1.28% פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה. ה-NOI של החברה צמח ב-6.2% והסתכם בכ-443 מיליון שקל, לעומת כ-417 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים עלה ב-6.1%. בנוסף, ה-FFO הרבעוני גדל בכ-24.5% והגיע לכ-137 מיליון שקל (0.75 שקל למניה), לעומת כ-110 מיליון שקל (0.62 שקל למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.
עלייה בתפוסה ושיפור בתוצאות התפעוליות
שיעור התפוסה בנכסי החברה עלה ל-95.8%, לעומת 95.2% ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, נרשמה עלייה של 3.8% בשכר הדירה הממוצע למ"ר, לצד עלייה של 3.5% בפדיונות השוכרים. מספר המבקרים בנכסים עלה ב-1.6% מתחילת השנה.
החברה ממשיכה במימוש התוכנית האסטרטגית שלה, הכוללת התמקדות בנכסים סופר-אורבניים, הורדת מינוף וגיוון מקורות המימון. במהלך הרבעון מכרה נכסים בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד שקל מאז תחילת 2022, עם צפי להמשך מכירת נכסים לא-ליבתיים בשווי של כ-3.3 מיליארד שקל עד סוף 2026.
ג'י סיטי מוכרת נכסים
במהלך הרבעון השלישי ולאחריו, פעלה ג'י סיטי לחיזוק ההון, צמצום המינוף והגדלת הנזילות שלה. חברת הבת סיטיקון מכרה את הנכס Kristiine keskus בטאלין, אסטוניה, עבור כ-129 מיליון אירו, בעסקה המשקפת הנחה של 9% ממחיר הספרים האחרון. סך המכירות של סיטיקון השנה הגיע לכ-334 מיליון אירו, והחברה מצפה לעמוד ביעד שנתי של 380 מיליון אירו. בנוסף, החברה מנהלת מגעים למכירת נכסים נוספים בשווי של 300 מיליון אירו.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעולות נוספות כוללות מו"מ עם מנורה מבטחים למכירת 50% מארבעה נכסים בישראל בכ-487 מיליון שקל, מכירת נכס בפולין תמורת כ-80 מיליון שקל, פירעון מוקדם של הלוואה בצ'כיה בהיקף של 245 מיליון שקל; והחלפת חוב של 248 מיליון שקל באג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל. החברה גם גייסה 645 מיליון שקל בסדרת אג"ח חדשה והרחיבה שתי סדרות קיימות בכ-602 מיליון שקל, וכן רכשה אג"ח בהיקף של 188 מיליון שקל.
יתרות הנזילות וקווי האשראי המאושרים של החברה הסתכמו לכ-1.5 מיליארד שקל נכון למועד פרסום הדוח. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד רבעוני של כ-18.1 מיליון שקל (10 אג' למניה).
החברה רשמה הפסד חשבונאי של כ-131 מיליון שקל ברבעון, שנבע בעיקר מירידות ערך נגזרים פיננסיים, הפחתת מוניטין והפרשי תרגום. עם זאת, ההון העצמי של החברה ממשיך לגדול ועמד בסוף הרבעון על כ-4.9 מיליארד שקל (27.2 שקל למניה), לעומת כ-4.8 מיליארד שקל בסוף 2023.
- המגזר המקומי דחף את קבוצת מר לרבעון חזק
- אינרום: עלייה של 14.4% במכירות ל-391.2 מיליון שקל וצמיחה של 10% ב-EBITDA
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי: "תוצאות הרבעון השלישי בו המשיכה החברה לצמוח בכל הפרמטרים מעידות על טיב הנכסים, ההנהלה והעובדים שלנו. אנו רואים שינוי בטעם המשקיעים ששוב רואים בנדל"ן המסחרי, בעיקר כזה שמספק מצרכים ושירותים יומיומיים, אפיק השקעה נחשק כפי שראינו לאחרונה בארה"ב וגם באירופה עם רכישת חברות ציבוריות גדולות ע"י קרנות השקעה כגון Blackstone שרכשה את חברת Retail Opportunity investments (סימול ROIC) שפועלת בחוף המערבי בארה"ב. ברבעון המשכנו לממש את התוכנית האסטרטגית למיקוד עסקי באזורים סופר-אורבניים תוך המשך הורדת המינוף שלנו וגיוון מקורות המימון של החברה, הארכת המח"מים והכנסת שותפים אסטרטגיים לנכסינו הבשלים. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה ונשלים את יציאתנו מצ'כיה עם מכירת הנכס היחיד שנותר לנו שם עוד השנה, מהלך שיחד עם המהלכים הנוספים מקצרים את מוטת השליטה שלנו, מגבירים את היעילות התפעולית ומקטינים את הוצאות ההנהלה שלנו".
מנית ג'י סיטי נסחרת לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל כאשר מתחילת השנה עלתה המניה ב-21% וב-12 החודשים האחרונים ב-26%.
- 1.רוני 20/11/2024 13:11הגב לתגובה זומה הריביות השנתיות זו השאלה . בינתיים גם הכלכלה נחלשת באירופה. בסופו של דבר לפרוס את החוב זה אומר עוד ריביות
בנקים קרדיט מערכתמניות הבנקים המומלצות - ומי לא מומלצת?
האנליסטים של ברקליס ממליצים על שלושה מתוך ארבעת הבנקים הגדולים שהם מכסים: "פוטנציאל תשואה של עד 18%", מניית לאומי מועדפת וגם - מה התשואות הצפויות במניות ומה התחזית קדימה?
האנליסטים של ברקליס בהמלצת תשואת יתר למניית לאומי, הפועלים ודיסקונט לאחר עונת דוחות חזקה. התשואה הממוצעת להון עומד על ממוצע של 16.3% ברבעון, צמיחת האשראי דו-ספרתית ויחסי יעילות הבנקים ממשיכים להשתפר. מהם מחירי היעד והסיכונים?
האנליסטים טבי רוזנר וכריס ריימר משמרים את הדירוג החיובי על הסקטור ואת המלצת התשואת יתר על שלושה מתוך ארבעת הבנקים שהם מכסים: לאומי, הפועלים ודיסקונט. על מזרחי-טפחות נשמרת המלצת החזק.
"אנחנו ממשיכים לראות את הבנקים הישראליים כאטרקטיביים ורואים פוטנציאל להמשך עליית ערך", כותבים רוזנר וריימר, "עליית הערך מונעת על ידי תשואה להון גבוהה יותר ויחסי הוצאות-הכנסות נמוכים משמעותית, בהובלת צמיחת אשראי חד-ספרתית גבוהה ואיכות נכסים טובה".
רבעון חזק שעלה על התחזיות
עונת הדוחות לרבעון השלישי הסתיימה עם תוצאות שהכו את הציפיות. לפי ברקליס, הבנקים הציגו צמיחת אשראי מוצקה ותשואה על ההון שעלתה על האומדנים. ה-ROE הממוצע ברבעון עמד על 16.3%, גבוה ב-40 נקודות בסיס מהתחזית. צמיחת האשראי הסתכמה ב-3% רבעונית ו-11% שנתית, לעומת אומדן של 10%.
- איגוד הבנקים נגד המס המיוחד: טיוטת הדו"ח על הבנקים יצאה בחופזה ובלי עמדת בנק ישראל
- המס החדש על הבנקים - 9% על "רווח חריג"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
הרווח הנקי של הבנקים עלה ב-17% בממוצע בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בנטרול רווח חד-פעמי שרשם בנק הפועלים מפשרה משפטית, העלייה עמדה על 12%. ההכנסות שאינן מריבית זינקו ב-35% בממוצע, כאשר כל ארבעת הבנקים הציגו גידול בסעיף זה.
אבי שכטר מנכ"ל קבוצת מר; קרדיט: אייל טואגההכנסות צמחו, הרווח קפץ: המגזר המקומי דחף את קבוצת מר לרבעון חזק
ברבעון השלישי של 2025 הציגה קבוצת מר עלייה מתונה בהכנסות, אך שיפור חד ברווחיות הודות לשינוי בתמהיל המכירות וצמצום פעילויות רווחיות פחות. המגזר הישראלי בולט במיוחד, עם קפיצה משמעותית ברווח, בעוד שהמגזר הגלובלי
נשחק בעקבות האטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית. למרות זאת, הרווח הנקי של החברה מזנק, והצבר מגיע לשיא של כ-900 מיליון שקל - נתון שמסמן את המשך מגמת הצמיחה
קבוצת מר CMER פרסמה היום את הדו"חות הכספיים שלה לרבעון השלישי ולתשעת החודשים הראשונים של 2025, והם מציירים תמונה מורכבת אך חיובית: ההכנסות אמנם עלו בצורה מתונה ברבעון, אך הרווחיות השתפרה בצורה משמעותית, בעיקר בזכות העדפה ברורה למוצרים ולפעילויות שמניבים שיעורי רווח גבוהים יותר. ברבעון השלישי הסתכמו הכנסות החברה בכ-180.5 מיליון שקל - עלייה של כ־3.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאחורי העלייה עומדת בעיקר הפעילות בישראל, שצברה תאוצה ובלטה ברווחיותה. מנגד, הפעילות הבינלאומית נותרה כמעט ללא שינוי, כשהירידות בתחום תשתיות התקשורת באמריקה הלטינית המשיכו להעיק על המגזר.
בפעילות החברה בישראל בלטה צמיחה חדה בהכנסות שהגיעו ל-87.3 מיליון שקל - עלייה של כ-8.6% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה. ואלם הנתון המרשים יותר הוא זינוק של כ-38.9% ברווח המגזרי, שהגיע ל-6.5 מיליון שקל. זאת הודות לשיפור ביכולות התפעול ולדגש הולך וגובר על מוצרים רווחיים יותר, במקביל לצמצום פעילויות שהניבו רווחיות נמוכה. במגזר הגלובלי נרשמה דווקא יציבות בהכנסות - כ-93.2 מיליון שקל, לעומת כ-94.2 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ההאטה בשוקי התקשורת באמריקה הלטינית היא הסיבה העיקרית לשחיקה, אך הרווח במגזר נותר דומה לרבעון המקביל - כ-11.5 מיליון שקל, מה שמעיד על התאמה פנימית טובה לנסיבות.
הרווח הגולמי ברבעון קפץ בכ-15.7% והגיע ל-37.1 מיליון שקל, המשקפים שיעור רווחיות של 21% מההכנסות - שיפור ניכר לעומת 18% בשנה שעברה. התוצאה הזו מודגשת בייחוד לאור העובדה שההכנסות עצמן כמעט שלא השתנו: המשמעות היא שהחברה מצליחה למכור יותר מוצרים ושירותים ברווחיות גבוהה, תוך צמצום פעילויות שאינן תורמות לשורה התחתונה. הרווח התפעולי ברבעון עלה אף הוא, לכ-17.5 מיליון שקל - עלייה של כ־9.1% לעומת התקופה המקבילה ב-2024. אף שהוצאות המכירה וההנהלה גדלו בגלל השקעה מוגברת בשיווק ובפיתוח פעילויות בישראל ובעולם, הרווח הגולמי החזק קיזז את העלייה הזו כמעט במלואה.
בשורה התחתונה, הרווח הנקי ברבעון הגיע ל-13.3 מיליון שקל - עלייה של כ-14% לעומת הרבעון המקביל, ואף קפיצה משמעותית לעומת 7.7 מיליון שקל בלבד שנרשמו ברבעון השני של השנה. השיפור החד מדגיש את האפקט של שינויי התמהיל העסקי, גם בלי זינוק משמעותי בהיקף המכירות.
- קבוצת מר עם זינוק של פי 3 ברווח ברבעון, אבל הצמיחה נעצרה והרווחיות תנודתית
- הרווח הנקי של מר יותר מהוכפל; המניה קופצת ב-12%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בתשעת החודשים הראשונים של 2025 מצטיירת תמונה דומה: ההכנסות ירדו מעט לכ-484.5 מיליון שקל, בעיקר בגלל ירידה בפעילות תשתיות התקשורת במרכז אמריקה והשפעות מבצע עם כלביא מול איראן על שרשרת האספקה. עם זאת, הרווח הגולמי בתקופה עלה ב-12.5% והגיע ל-96.1 מיליון שקל - נתון המשקף שינוי עמוק באופן שבו החברה מתעדפת את תחומי הפעילות שלה.
