ג'י סיטי מציגה צמיחה ב-FFO ברבעון השלישי; החברה ממשיכה לממש נכסים
החברה מדווחת על שיפור בתפוסה ובפדיונות השוכרים, לצד המשך מימוש נכסים והורדת מינוף. ה-NOI צמח ב-6.2% וה-FFO ב-24.5%, אך הפסד חשבונאי של 131 מיליון שקל פגע בשורה התחתונה
קבוצת ג'י סיטי ג'י סיטי 1.73% פרסמה את הדוחות הכספיים לרבעון השלישי של השנה. ה-NOI של החברה צמח ב-6.2% והסתכם בכ-443 מיליון שקל, לעומת כ-417 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. ה-NOI מנכסים זהים עלה ב-6.1%. בנוסף, ה-FFO הרבעוני גדל בכ-24.5% והגיע לכ-137 מיליון שקל (0.75 שקל למניה), לעומת כ-110 מיליון שקל (0.62 שקל למניה) בתקופה המקבילה אשתקד.
עלייה בתפוסה ושיפור בתוצאות התפעוליות
שיעור התפוסה בנכסי החברה עלה ל-95.8%, לעומת 95.2% ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, נרשמה עלייה של 3.8% בשכר הדירה הממוצע למ"ר, לצד עלייה של 3.5% בפדיונות השוכרים. מספר המבקרים בנכסים עלה ב-1.6% מתחילת השנה.
החברה ממשיכה במימוש התוכנית האסטרטגית שלה, הכוללת התמקדות בנכסים סופר-אורבניים, הורדת מינוף וגיוון מקורות המימון. במהלך הרבעון מכרה נכסים בהיקף של למעלה מ-4 מיליארד שקל מאז תחילת 2022, עם צפי להמשך מכירת נכסים לא-ליבתיים בשווי של כ-3.3 מיליארד שקל עד סוף 2026.
ג'י סיטי מוכרת נכסים
במהלך הרבעון השלישי ולאחריו, פעלה ג'י סיטי לחיזוק ההון, צמצום המינוף והגדלת הנזילות שלה. חברת הבת סיטיקון מכרה את הנכס Kristiine keskus בטאלין, אסטוניה, עבור כ-129 מיליון אירו, בעסקה המשקפת הנחה של 9% ממחיר הספרים האחרון. סך המכירות של סיטיקון השנה הגיע לכ-334 מיליון אירו, והחברה מצפה לעמוד ביעד שנתי של 380 מיליון אירו. בנוסף, החברה מנהלת מגעים למכירת נכסים נוספים בשווי של 300 מיליון אירו.
- ג'י סיטי ממשיכה לצנוח, האג"ח בתשואה של 10%
- ברקע הצעת הרכש לסיטיקון, ג'י סיטי הוכנסה למעקב עם השלכות שליליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פעולות נוספות כוללות מו"מ עם מנורה מבטחים למכירת 50% מארבעה נכסים בישראל בכ-487 מיליון שקל, מכירת נכס בפולין תמורת כ-80 מיליון שקל, פירעון מוקדם של הלוואה בצ'כיה בהיקף של 245 מיליון שקל; והחלפת חוב של 248 מיליון שקל באג"ח בהיקף של 300 מיליון שקל. החברה גם גייסה 645 מיליון שקל בסדרת אג"ח חדשה והרחיבה שתי סדרות קיימות בכ-602 מיליון שקל, וכן רכשה אג"ח בהיקף של 188 מיליון שקל.
יתרות הנזילות וקווי האשראי המאושרים של החברה הסתכמו לכ-1.5 מיליארד שקל נכון למועד פרסום הדוח. דירקטוריון החברה החליט על חלוקת דיבידנד רבעוני של כ-18.1 מיליון שקל (10 אג' למניה).
החברה רשמה הפסד חשבונאי של כ-131 מיליון שקל ברבעון, שנבע בעיקר מירידות ערך נגזרים פיננסיים, הפחתת מוניטין והפרשי תרגום. עם זאת, ההון העצמי של החברה ממשיך לגדול ועמד בסוף הרבעון על כ-4.9 מיליארד שקל (27.2 שקל למניה), לעומת כ-4.8 מיליארד שקל בסוף 2023.
- נאייקס רוכשת את Lynkwell האמריקאית בכ-26 מיליון דולר
- אפולו פאוור יורדת לאחר הנפקה של כ-50 מיליון שקל ודילול של עד 22%
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה,...
חיים כצמן, מייסד ומנכ"ל ג'י סיטי: "תוצאות הרבעון השלישי בו המשיכה החברה לצמוח בכל הפרמטרים מעידות על טיב הנכסים, ההנהלה והעובדים שלנו. אנו רואים שינוי בטעם המשקיעים ששוב רואים בנדל"ן המסחרי, בעיקר כזה שמספק מצרכים ושירותים יומיומיים, אפיק השקעה נחשק כפי שראינו לאחרונה בארה"ב וגם באירופה עם רכישת חברות ציבוריות גדולות ע"י קרנות השקעה כגון Blackstone שרכשה את חברת Retail Opportunity investments (סימול ROIC) שפועלת בחוף המערבי בארה"ב. ברבעון המשכנו לממש את התוכנית האסטרטגית למיקוד עסקי באזורים סופר-אורבניים תוך המשך הורדת המינוף שלנו וגיוון מקורות המימון של החברה, הארכת המח"מים והכנסת שותפים אסטרטגיים לנכסינו הבשלים. אנו ממשיכים ביישום האסטרטגיה ונשלים את יציאתנו מצ'כיה עם מכירת הנכס היחיד שנותר לנו שם עוד השנה, מהלך שיחד עם המהלכים הנוספים מקצרים את מוטת השליטה שלנו, מגבירים את היעילות התפעולית ומקטינים את הוצאות ההנהלה שלנו".
מנית ג'י סיטי נסחרת לפי שווי של 2.6 מיליארד שקל כאשר מתחילת השנה עלתה המניה ב-21% וב-12 החודשים האחרונים ב-26%.
- 1.רוני 20/11/2024 13:11הגב לתגובה זומה הריביות השנתיות זו השאלה . בינתיים גם הכלכלה נחלשת באירופה. בסופו של דבר לפרוס את החוב זה אומר עוד ריביות

"מטריקס תיכנס לת"א 35 ותהפוך לאחת מעשר חברות ה-IT הגדולות בעולם"
המיזוג הענק בין שתי ענקיות ה-IT עליו הודיעו במרץ כבר הקפיץ את השווי המצרפי של 2 החברות מהמקום ה-10 ל-8 בארה"ב ומהמקום ה-4 ל-3 באירופה; בלידר סוקרים את ההשפעות של המיזוג ההיסטורי, את הסינרגיה וגם אחרי קפיצה של 62% במטריקס מאז ההודעה הפונטציאל עדיין גדול
בתחילת נובמבר מטריקס מטריקס 0.91% ומג'יק מג'יק 1.76% נכנסו לשלב המכריע של המיזוג כשמסגרת ההבנות שסוכמה במרץ נסגרה בין השתיים. אם הכל יתקדם כמתוכנן, ב-10 לחודש תיערך אסיפת בעלי המניות של שתי החברות כשהשלמת העסקה צפויה במהלך ינואר 2026.
על פי תנאי העסקה, מג'יק תימחק מהמסחר ותהפוך לחברה פרטית בבעלות מלאה של מטריקס, כשבעלי מניותיה יקבלו 0.5883 מניות מטריקס לכל מניה שזה יחס שמעמיד את בעלי המניות על כ-31% מהחברה המאוחדת. בסקירה שפרסמה דינה קורשונוב, אנליסטית בלידר שוקי הון היא אומרת "להערכתנו, יחס ההחלפה בין המניות אינו צפוי להשתנות עד להשלמת המיזוג לאור המורכבות המשפטית הכרוכה בהשלמת העסקה".
השוק כבר מבין לאן העסק הזה צועד והוא כבר החל לתמחר
את המיזוג חודשים לפני החתימה הרשמית אבל עוד ובעיקר מאז פרסום מזכר ההבנות במרץ. מאז ועד היום זינקה מניית מג'יק בכ-79% לשווי של כ-4 מיליארד שקל בעוד מטריקס הוסיפה כ-62% והיא נסחרת בשווי של 9 מיליארד שקל. כמו השוק, גם בלידר סבורים שהמיזוג ייצור גוף משמעותי בהיקף
הפעילות שלו. ביחד הקבוצה הממוזגת תגיע לשווי שוק מצרפי של כ-3.3 מיליארד דולר כ-10.5 מיליארד שקל. למטריקס צפויות הכנסות שנתיות של כ-2 מיליארד דולר ומצבת העובדים תסתכם על 15 אלף. הנתונים האלה מציבים את החברה המאוחדת בין עשר חברות
ה-IT הציבוריות הגדולות בארה"ב ובאירופה.
סינרגיה בעיקר בתחום הענן
בלידר מתעכבים גם על הסינרגיות שיהיו במיזוג, ומסבירים כי החיבור בין שתי החברות לא מסתכם רק בהיקף פעילות גדול יותר אלא יוצר יתרון תחרותי ממשי בשווקים שבהם הביקוש הולך
וגובר, כמו ענן, דיגיטל, סייבר, דאטה ו-ERP. מטריקס מגיעה לתהליך עם פעילות ענן רחבה ומוכרת בישראל ועם התרחבות פעילה באירופה, בעוד מג'יק מוסיפה יכולת משלימה בשוק האמריקאי שבו היא מחזיקה נוכחות משמעותית וכ-1,500 אנשי מקצוע מקומיים. שילוב כזה, לפי לידר, מאפשר לבנות
קו עסקים בינלאומי מגובש יותר, כזה שמגדיל את עומק ההיצע של החברה המאוחדת ומספק לה רגל יציבה בכל אחד מהשווקים המרכזיים בעולם.
- לפני המיזוג: מגי'ק עם הכנסות שיא, עלייה של 17% ברווח הנקי והעלאת תחזית
- לקראת המיזוג עם מג'יק: מטריקס סוגרת רבעון שיא
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
החיבור בין שתי הפעילויות משפיע לא רק על פריסה גיאוגרפית אלא גם על האופן שבו החברה המאוחדת יכולה להציע פתרונות מקצה לקצה.
בלידר מציינים כי פעילויות ה-ERP של שתי החברות כולל הפתרונות שמג'יק מביאה עמה, מרחיבות את סל השירותים שמטריקס יכולה להציע ללקוחותיה, מחזקות את נאמנות הלקוחות ומאפשרות להיכנס למכרזים גדולים ומורכבים יותר, במיוחד בארגוני אנטרפרייז גדולים. במקביל, העובדה שגם מטריקס
וגם מג'יק מחזיקות בקשר אסטרטגי עם AWS יוצרת יתרון כפול, הן נהנות מגישה טובה יותר לטכנולוגיות ולכלי ענן מתקדמים, והן יכולות לגשת יחד לשיתופי פעולה שדורשים היקף פעילות גדול יותר.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי: הכנסות מעל 2 מיליארד שקל, הרווח הנקי נשחק עקב גידור הדולר
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.
