חן גולן נקסט ויזן
צילום: יחצ
דוחות

נקסט ויז'ן מסכמת שנה חלומית עם קפיצה בשורה העליונה והתחתונה; צופה צמיחה של 70% גם השנה

החברה הישראלית שנהנית מגידול בביקושים על רקע הימשכות המלחמה דיווחה על זינוק של 130% בהכנסות שעמדו על 18.5 מיליון דולר , לצד קפיצה של 150% ברווח הנקי שהגיע לכ-11 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (4)

חברת נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -0.99%  המספקת פתרונות למערכות צילום צבאיות, מסכמת שנה חלומית עם זינוק בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הרביעי של השנה. התוצאות החזקות מגיעות על רקע התמשכות מלחמת "חרבות הברזל" שהביאה לגידול בהזמנות למוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. החברה צמחה ב-3 השנים האחרונות במעל 70% בשנה בשורת ההכנסות והיא מצפה לצמיחה דומה גם ב-2024. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-18.5 מיליון דולר, זינוק של כ-133% ביחס לכ-7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי ברבעון של כ-11 מיליון דולר, קפיצה של כ-150% בהשוואה לרווח של 4.55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ

     חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ

התוצאות החזקות של החברה מגיעות על רקע מלחמת רוסיה-אוקרינה ובהמשך מלחמת "חרבות הברזל", שהביאה לגידול בהזמנות של מוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. אלו, הביאו בין היתר לזינוק של מעל 330% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-3.63 מיליארד שקל .

נקסט ויז'ן היא ההנפקה הטובה ביותר (ובין היחידות שהניבו תשואה חיובית) בגל ההנפקות של 2020-2021. מאז ההנפקה היא זינקה במעל לפי 8!

בשל ביצועי החברה נבחר מנכ"ל החברה, חן גולן, על ידי גולשי ביזפורטל לאחד מאנשי השנה של האתר. במסגרת וועידת ההשקעות של ביזפורטל נשאל גולן אם היכולות של החברה תורמות לצה"ל במלחמה "כמובן, נקסט ויז'ן מפתחת פתרון צילומי לכלים אוויריים וזה חלק מהציוד שצה"ל משתמש בו בלחימה.  אנחנו נותנים עדיפות ראשונה לאספקת הזמנות בזמן המלחמה ללקוחות ישראלים. אנחנו תגברנו את הייצור בשנה האחרונה במקביל לעלייה במכירות שלנו בכל העולם".

במענה לשאלה היכן נמצא את החברה בעוד שנתיים שלוש, ענה גולן, כי "מאוד קשה להמשיך לצמוח במספרים הללו לאורך הרבה שנים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתמקד בפעילות של רכישות M&A כדי לא לבסס את הצמיחה שלנו רק על צמיחה אורגנית למרות שהעולם של הרחפנים רק בתחילת הדרך. לדעתי אנחנו בשליש הראשון של הצמיחה. אבל נצטרך למצוא את הרכישה הנכונה ולשלב אותה בנקסט ויז'ן ולהמשיך לגדול יחד איתה".

בשנה כולה הוכפלו ההכנסות ל-52 מיליון דולר, החברה עקפה את יעד התחזית לצמיחה שנתית של יותר מ-70%. החברה צופה צמיחה  של 70% גם בשנת 2024

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בלון... (ל"ת)
    חנן 11/03/2024 16:02
    הגב לתגובה זו
  • למה? (ל"ת)
    cleareye 12/03/2024 00:05
    הגב לתגובה זו
  • מאיפה הבאת את זה ?? חוסר הבנה בגדול ! (ל"ת)
    אזרח 11/03/2024 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 11/03/2024 12:47
    הגב לתגובה זו
    לא מנכ״ל החברה
רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי. 

רמי לוי
צילום: תמר מצפי
ראש בראש

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח

רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה

מנדי הניג |
נושאים בכתבה רמי לוי שופרסל

חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל). 

נזכרנו בראיון הזה  בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק. 

לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):



המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.

השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%.  זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.