חן גולן נקסט ויזן
צילום: יחצ
דוחות

נקסט ויז'ן מסכמת שנה חלומית עם קפיצה בשורה העליונה והתחתונה; צופה צמיחה של 70% גם השנה

החברה הישראלית שנהנית מגידול בביקושים על רקע הימשכות המלחמה דיווחה על זינוק של 130% בהכנסות שעמדו על 18.5 מיליון דולר , לצד קפיצה של 150% ברווח הנקי שהגיע לכ-11 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (4)

חברת נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן 0%  המספקת פתרונות למערכות צילום צבאיות, מסכמת שנה חלומית עם זינוק בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הרביעי של השנה. התוצאות החזקות מגיעות על רקע התמשכות מלחמת "חרבות הברזל" שהביאה לגידול בהזמנות למוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. החברה צמחה ב-3 השנים האחרונות במעל 70% בשנה בשורת ההכנסות והיא מצפה לצמיחה דומה גם ב-2024. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-18.5 מיליון דולר, זינוק של כ-133% ביחס לכ-7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי ברבעון של כ-11 מיליון דולר, קפיצה של כ-150% בהשוואה לרווח של 4.55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ

     חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ

התוצאות החזקות של החברה מגיעות על רקע מלחמת רוסיה-אוקרינה ובהמשך מלחמת "חרבות הברזל", שהביאה לגידול בהזמנות של מוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. אלו, הביאו בין היתר לזינוק של מעל 330% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-3.63 מיליארד שקל .

נקסט ויז'ן היא ההנפקה הטובה ביותר (ובין היחידות שהניבו תשואה חיובית) בגל ההנפקות של 2020-2021. מאז ההנפקה היא זינקה במעל לפי 8!

בשל ביצועי החברה נבחר מנכ"ל החברה, חן גולן, על ידי גולשי ביזפורטל לאחד מאנשי השנה של האתר. במסגרת וועידת ההשקעות של ביזפורטל נשאל גולן אם היכולות של החברה תורמות לצה"ל במלחמה "כמובן, נקסט ויז'ן מפתחת פתרון צילומי לכלים אוויריים וזה חלק מהציוד שצה"ל משתמש בו בלחימה.  אנחנו נותנים עדיפות ראשונה לאספקת הזמנות בזמן המלחמה ללקוחות ישראלים. אנחנו תגברנו את הייצור בשנה האחרונה במקביל לעלייה במכירות שלנו בכל העולם".

במענה לשאלה היכן נמצא את החברה בעוד שנתיים שלוש, ענה גולן, כי "מאוד קשה להמשיך לצמוח במספרים הללו לאורך הרבה שנים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתמקד בפעילות של רכישות M&A כדי לא לבסס את הצמיחה שלנו רק על צמיחה אורגנית למרות שהעולם של הרחפנים רק בתחילת הדרך. לדעתי אנחנו בשליש הראשון של הצמיחה. אבל נצטרך למצוא את הרכישה הנכונה ולשלב אותה בנקסט ויז'ן ולהמשיך לגדול יחד איתה".

בשנה כולה הוכפלו ההכנסות ל-52 מיליון דולר, החברה עקפה את יעד התחזית לצמיחה שנתית של יותר מ-70%. החברה צופה צמיחה  של 70% גם בשנת 2024

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בלון... (ל"ת)
    חנן 11/03/2024 16:02
    הגב לתגובה זו
  • למה? (ל"ת)
    cleareye 12/03/2024 00:05
    הגב לתגובה זו
  • מאיפה הבאת את זה ?? חוסר הבנה בגדול ! (ל"ת)
    אזרח 11/03/2024 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 11/03/2024 12:47
    הגב לתגובה זו
    לא מנכ״ל החברה
חי גאליס, מנכ"ל ביגחי גאליס, מנכ"ל ביג
ראיון

מנכ״ל ביג: "הפדיונות בגלילות חזקים בכל ימות השבוע - לא רק בסופי שבוע"

"ביג גלילות הוא הנכס הגדול והמשמעותי ביותר מבין הנכסים החדשים, ולכן התרומה שלו משמעותית", אומר מנכ"ל ביג חי גאליס. "בישראל אנחנו צומחים מעל 20% ובאירופה מעל 50%" ומציין: "זהו רבעון שיא, אבל עוד שיאים לפנינו" - על התוצאות הרבעוניות של ביג והמיקוד להמשך
מנדי הניג |
נושאים בכתבה ביג חי גאליס

ביג ביג 1.15%   עדכנה על תוצאות הרבעון השלישי ובהם עליה בכל המדדים. ההכנסות מהשכרה ודמי ניהול הגיעו ברבעון ל-704 מיליון שקל, קפיצה של 17% לעומת הרבעון המקביל, והרווח הגולמי טיפס גם הוא בכ-17% והסתכם ב-527 מיליון שקל לעומת 450 מיליון שקל אשתקד. תרומה גדולה לצמיחה מגיעה מפתיחה של פרויקטים חדשים והרחבות בישראל, ובהם בניין A בלנדמרק תל אביב, ביג פאשן גלילות, אור עקיבא, גדרה וכרמי גת, לצד תרומה של נכסים שנרכשו בפולין ובסרביה.

המניה של ביג עלתה מתחילת השנה ב-34% וב-12 חודשים קפצה כ-63%,והיא נסחרת בשווי שוק של כ-18.1 מיליארד שקל נושקת לשווי של מליסרון שנע על 19.4 מיליארד שקל. לפי ה-FFO הרבעוני היא במכפיל FFO של 18 - גבוה יחסית לענף, במליסרון שדיווחה במקביל לביג ה-FFO ברבעון עלה בכ-5% לכ-311 מיליון שקל מה שנותן לה מכפיל FFO של 16.

בנתונים המאוחדים ביג הציגה עליה גם בהיקף הפעילות הכוללת. ההכנסות ברבעון עלו לכ-695 מיליון שקל, ה-NOI עומד על 510.8 מיליון שקל וה-FFO על 254 מיליון שקל. שיעורי התפוסה נותרים גבוהים, כמעט מלאים בישראל וכ-99% באירופה, והפדיונות ממשיכים להתרחב הן במרכזים בישראל והן באירופה וברומניה.

כדי להבין את התמונה הרחבה יותר ובעיקר את הביצועים של הנכסים החדשים כמו ביג פאשן גלילות ואת הצמיחה בפעילות בארץ ובאירופה שוחחנו עם מנכ״ל החברה, חי גאליס. הוא מפרט כיצד הפרויקטים שנפתחו בשנה האחרונה משתלבים בתוצאות, מה צפוי להיכנס לפעילות במהלך השנה הקרובה ומה המיקוד קדימה.

תוצאות מצוינות עם עליה בכל המדדים לצד שיעורי תפוסה שקרובים למאה אחוז בישראל ובאירופה - איך אתה מסכם את התקופה?

אייל שוחט קרדיט תמיר לויאייל שוחט קרדיט תמיר לוי
פרסום ראשון

טופ גאם בעסקה משמעותית בשווי של לפחות 25 מיליון דולר

טופ גאם חותמת על הסכם אסטרטגי בהיקף מינימלי של 25 מיליון דולר עד סוף 2026; על פי החברה, ההסכם נחתם במתכונת Take or Pay מול אחד המותגים הצומחים והמובילים בארה״ב, וכולל אופציות לחידוש אוטומטי

תמיר חכמוף |


טופ גאם טופ גאם 0%  , המפתחת ומייצרת תוספי תזונה בצורת סוכריות גומי, מודיעה על חתימת הסכם אסטרטגי לאספקת מוצרים ללקוח גדול בצפון אמריקה, מהחברות המובילות והמתפתחות ביותר בתחום תוספי התזונה בארה״ב. לפי ההסכם, שנחתם באמצעות חברת הבת הקנדית, הלקוח התחייב לרכוש מוצרי Tailor-made בהיקף מצטבר שלא יפחת מ-25 מיליון דולר עד סוף 2026, במתכונת Take or Pay המבטיחה לחברה הכנסות מינימום גם במקרה של אי-מימוש מלא מצד הלקוח. 

עוד לפני ההסכם, הלקוח רכש מטופ גאם מוצרים בהיקף מצטבר של כ-16 מיליון דולר, סכום שאינו כלול בהתחייבות החדשה. בחברה מציינים כי בהתבסס על קצב ההזמנות הנוכחי, ייתכן שסך הרכישות בפועל יעלה על הסכום המובטח. ההסכם כולל אופציה לחידוש אוטומטי לשנה נוספת בכל פעם, לצד אפשרות ביטול הדדית בהודעה מוקדמת של חצי שנה. כלומר, החברה צופה הכנסות של לפחות 25 מיליון דולר בכ-13 החודשים הבאים, כ-5.7 מיליון דולר ברבעון. 

הלקוח פועל במודל היישר-לצרכן (D2C) ונחשב לאחד המותגים הפופולריים ביותר ב-E-commerce האמריקאי, ובתקופה האחרונה הרחיב את פעילותו גם למדפי הקמעונאות בארה״ב. במסגרת ההסכם יספק לטופ גאם תחזיות שנתיות, לצד התחייבות לכמויות מינימום רבעוניות לאורך התקופה.

בטופ גאם מציינים כי החברה נמצאת במגעים מתקדמים עם לקוחות נוספים, ובחלק מהמקרים התהליכים כבר הובילו לחתימה על הסכמי אספקה נוספים, כאשר לפי הערכת החברה, הסכמים נוספים עשויים להיחתם בחודשים הקרובים.


דבר החברה

אייל שוחט, מנכ"ל טופ גאם מסר: "חתימת ההסכם מהווה הבעת אמון משמעותית ביכולתנו מצד אחד מהלקוחות המובילים והצומחים ביותר בתחום. ההסכם במתכונת Take or Pay מבטא את מחויבותו של הלקוח לשיתוף פעולה ארוך טווח ומהווה אבן דרך חשובה באסטרטגיית הצמיחה של החברה. התוצאות המרשימות שפרסמנו השבוע, יחד עם חתימת הסכם זה, ממחישות את התנופה בה נמצאת החברה. אנו מצויים במהלכם של תהליכים דומים מול לקוחות נוספים, בחלקם אסטרטגיים, שלהערכתנו חלקם עשויים להבשיל להסכמי הספקה נוספים. האינטגרציה המוצלחת של Island Abbey יחד עם הפעלת המפעל החדש בשדרות, ממצבות אותנו היטב להמשך הצמיחה המואצת שלנו ולהפיכתנו לאחת מהחברות המובילות בעולם בתחום תוספי התזונה."