חן גולן נקסט ויזן
צילום: יחצ
דוחות

נקסט ויז'ן מסכמת שנה חלומית עם קפיצה בשורה העליונה והתחתונה; צופה צמיחה של 70% גם השנה

החברה הישראלית שנהנית מגידול בביקושים על רקע הימשכות המלחמה דיווחה על זינוק של 130% בהכנסות שעמדו על 18.5 מיליון דולר , לצד קפיצה של 150% ברווח הנקי שהגיע לכ-11 מיליון דולר
איתן גרסטנפלד | (4)

חברת נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -2.52%  המספקת פתרונות למערכות צילום צבאיות, מסכמת שנה חלומית עם זינוק בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הרביעי של השנה. התוצאות החזקות מגיעות על רקע התמשכות מלחמת "חרבות הברזל" שהביאה לגידול בהזמנות למוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. החברה צמחה ב-3 השנים האחרונות במעל 70% בשנה בשורת ההכנסות והיא מצפה לצמיחה דומה גם ב-2024. 

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-18.5 מיליון דולר, זינוק של כ-133% ביחס לכ-7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי ברבעון של כ-11 מיליון דולר, קפיצה של כ-150% בהשוואה לרווח של 4.55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.

חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ

     חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ

התוצאות החזקות של החברה מגיעות על רקע מלחמת רוסיה-אוקרינה ובהמשך מלחמת "חרבות הברזל", שהביאה לגידול בהזמנות של מוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. אלו, הביאו בין היתר לזינוק של מעל 330% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-3.63 מיליארד שקל .

נקסט ויז'ן היא ההנפקה הטובה ביותר (ובין היחידות שהניבו תשואה חיובית) בגל ההנפקות של 2020-2021. מאז ההנפקה היא זינקה במעל לפי 8!

בשל ביצועי החברה נבחר מנכ"ל החברה, חן גולן, על ידי גולשי ביזפורטל לאחד מאנשי השנה של האתר. במסגרת וועידת ההשקעות של ביזפורטל נשאל גולן אם היכולות של החברה תורמות לצה"ל במלחמה "כמובן, נקסט ויז'ן מפתחת פתרון צילומי לכלים אוויריים וזה חלק מהציוד שצה"ל משתמש בו בלחימה.  אנחנו נותנים עדיפות ראשונה לאספקת הזמנות בזמן המלחמה ללקוחות ישראלים. אנחנו תגברנו את הייצור בשנה האחרונה במקביל לעלייה במכירות שלנו בכל העולם".

במענה לשאלה היכן נמצא את החברה בעוד שנתיים שלוש, ענה גולן, כי "מאוד קשה להמשיך לצמוח במספרים הללו לאורך הרבה שנים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתמקד בפעילות של רכישות M&A כדי לא לבסס את הצמיחה שלנו רק על צמיחה אורגנית למרות שהעולם של הרחפנים רק בתחילת הדרך. לדעתי אנחנו בשליש הראשון של הצמיחה. אבל נצטרך למצוא את הרכישה הנכונה ולשלב אותה בנקסט ויז'ן ולהמשיך לגדול יחד איתה".

בשנה כולה הוכפלו ההכנסות ל-52 מיליון דולר, החברה עקפה את יעד התחזית לצמיחה שנתית של יותר מ-70%. החברה צופה צמיחה  של 70% גם בשנת 2024

 

תגובות לכתבה(4):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    בלון... (ל"ת)
    חנן 11/03/2024 16:02
    הגב לתגובה זו
  • למה? (ל"ת)
    cleareye 12/03/2024 00:05
    הגב לתגובה זו
  • מאיפה הבאת את זה ?? חוסר הבנה בגדול ! (ל"ת)
    אזרח 11/03/2024 21:50
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    משה 11/03/2024 12:47
    הגב לתגובה זו
    לא מנכ״ל החברה
ראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמןראסל אלוונגר מנכ״ל טאואר, צילום: מיכה בריקמן

טאואר תיפול - נייס תזנק; המניות הבולטות מחר בבורסה

ברק עילם ברח בזמן, על המשבר בנייס והסיכונים והסיכויים; ועל המימוש הצפוי בטאואר אחרי הזינוק המרשים  

מערכת ביזפורטל |
נושאים בכתבה טאואר נייס

אולי נייס הגיעה לרצפה? אתמול היא זינקה בוול סטריט וחזרה להיסחר מעל 100 דולר. היא חוזרת למסחר בת"א עם ארביטראז' חיובי של 5%. 

אחרי קריסה בשבוע האחרון על רקע הנמכת תחזית, נייס נסחרת במכפיל רווח עתידי של מתחת ל-9. זה מאוד נמוך וזה כנראה משקף שני דברים - את החשש מהנמכת ציפיות בהמשך הדרך ואת חוסר האמון בהנהלה של נייס - לא מפרסמים דוח כספי ואחרי יומיים מנמיכים ציפיות לשנה הבאה. זו התנהלות שוול סטריט לא אוהבת ולא מקבלת. 

ועדיין, אולי זה בגלל חוסר הניסיון של סקוט ראסל, הטירון בתפקיד. אולי זאת טעות של מתחילים וזה מזכיר לנו שברק עילם תזמן בצורה מושלמת את העזיבה מנייס. פשוט - ברח בזמן. הוא הבין בשנה האחרונה שלו שמגיעה מהפכה גדולה, הוא לא רצה לעבור עוד מהפכה בחברה במיוחד שהיא איום גדול על הפעילות. 10 שנים הספיקו לו, כשהשנים האלו מחולקות לשתיים - השנים הטובות והשנים הגרועות. ב-5 שנים שווי נייס עלה פי 4, ב-5 שנים הבאות לא היה שינוי. בשנה האחרונה המניה קרסה במעל 50%. 

מאז הודעת הפרישה שלו המניה נפלה ב60% - מה זה אם לא בריחה - ברק עילם עוזב את נייס בתזמון בעייתי - ממה מודאגים האנליסטים?

נייס היום מאוד מאוימת על ידי ה-AI ומצד שני מדגישה שה-AI הוא דווקא מנוע הצמיחה העיקרי שלה. חברות תוכנה בכלל מאוימות מאוד כי ניתן לפתח תוכנה במהירות ובזול. נייס פועלת בשוק ה-CRM שעובר טלטלות גדולות - המהפכה משנה אותו לחלוטין.   

נייס בנקודת הזמן הזו היא סיכוי גדול וסיכון גדול. היא לכאורה מאוד זולה, אבל זה בגלל החששות של השוק מהמשך הנמכת ציפיות. זו חברה במשבר שהחצי שנה הקרובה מאוד קריטית לעתידה. אם היא תלמד להתמודד מול איום ה-AI ואף להצטרף אליו כפי שהיא מצהירה, השוק יכול לתפוס אותה אחרת. אם היא תפספס תחזיות בהמשך, משבר האמון יכול להתחזק.


אבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאיאבי גבאי, מנכ״ל פרטנר, קרדיט צילום: יעל גבאי
דוחות

פרטנר: צמיחה מתונה אך עקבית גם ברבעון השלישי

ה-EBITDA המתואם עלה ל-331 מיליון שקל, במקביל לגידול במצבת מנויי הסלולר והסיבים; שורת הרווח הושפעה מהכנסה חד פעמית בשל ביטול הפרשה למע"מ

תמיר חכמוף |
נושאים בכתבה אבי גבאי פרטנר

קבוצת פרטנר פרטנר -2.82%  מדווחת על תוצאות הרבעון השלישי של 2025, מהן עולה צמיחה מתונה אך עקבית ברווחיות לצד המשך התחזקות בתשתיות הליבה. הרווח הנקי עלה ל-90 מיליון שקל, גידול של כ-6% מול הרבעון המקביל. הרווח התפעולי עלה לכ-132 מיליון שקל, עלייה של כ-10%, וה-EBITDA המתואם עלה לכ-331 מיליון שקל, גידול של כ-4% מול התקופה המקבילה.

יש לציין כי תוצאות הרבעון מושפעות מגורמים חד פעמיים בשני צדי ההשוואה. ברבעון הנוכחי הוכר ביטול הפרשה למע״מ בהיקף של כ-38 מיליון שקל (נטפליקס תקפיץ את פרטנר - ואיך זה קשור למע"מ?), וברבעון המקביל נרשם רווח חד פעמי של כ-24 מיליון שקל מעסקת סיבים עם לקוח עסקי. לכן, חלק מהשיפור במדדי הרווחיות אינו משקף בהכרח מגמה תפעולית נקייה, אלא שילוב של השפעות חשבונאיות חד פעמיות בשתי התקופות.

הכנסות החברה הסתכמו ב-784 מיליון שקל, ירידה של כ-3% לעומת 811 מיליון שקל ברבעון המקביל. הירידה נובעת מהשפעת הכנסה חד פעמית גבוהה שנרשמה אשתקד בגין השכרת סיבים ללקוח עסקי. הכנסות השירותים הסתכמו ב-650 מיליון שקל, ירידה של כ-5% בהשוואה לאותה השפעה חד-פעמית. מנגד, ההכנסות ממכירת ציוד רשמו גידול של כ-5% והגיעו ל-134 מיליון שקל.

ברקע התוצאות, החברה השיקה בסוף הרבעון את שירות הטלוויזיה המשודרג +Partner tv, הכולל ממשק חדש והיצע תכנים רחב יותר. שדרוג כלל מנויי הטלוויזיה הושלם בתחילת הרבעון הרביעי. בסגמנט האינטרנט, מצבת מנויי הסיבים האופטיים עלתה ב-5 אלף מנויים ברבעון, וה-ARPU באינטרנט עלה ל-59 שקל, גידול של 5 שקלים מול הרבעון המקביל.

ברשת הסלולר, פרטנר מציגה צמיחה של 19 אלף מנויים נטו ברבעון ו-36 אלף מתחילת השנה, עם המשך פריסה ושימוש ברשת Private 5G. ה-ARPU הסלולרי נותר יציב ברמה של 44 שקל. שיעור הנטישה הסתכם ב-4.9%, ירידה קלה לעומת 5.1% בשנה שעברה.