נקסט ויז'ן מסכמת שנה חלומית עם קפיצה בשורה העליונה והתחתונה; צופה צמיחה של 70% גם השנה
חברת נקסט ויז'ן נקסט ויז'ן -7.02% המספקת פתרונות למערכות צילום צבאיות, מסכמת שנה חלומית עם זינוק בשורה העליונה והתחתונה ברבעון הרביעי של השנה. התוצאות החזקות מגיעות על רקע התמשכות מלחמת "חרבות הברזל" שהביאה לגידול בהזמנות למוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. החברה צמחה ב-3 השנים האחרונות במעל 70% בשנה בשורת ההכנסות והיא מצפה לצמיחה דומה גם ב-2024.
הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2023 עמדו על כ-18.5 מיליון דולר, זינוק של כ-133% ביחס לכ-7.9 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
בשורה התחתונה מדווחת החברה על רווח נקי ברבעון של כ-11 מיליון דולר, קפיצה של כ-150% בהשוואה לרווח של 4.55 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד.
חן גולן נקסטויז'ן קרדיט יחצ
התוצאות החזקות של החברה מגיעות על רקע מלחמת רוסיה-אוקרינה ובהמשך מלחמת "חרבות הברזל", שהביאה לגידול בהזמנות של מוצרי החברה מצד לקוחות ישראלים. אלו, הביאו בין היתר לזינוק של מעל 330% במחיר המניה ב-12 החודשים האחרונים, שנסחרת כיום לפי שווי שוק של כ-3.63 מיליארד שקל .
נקסט ויז'ן היא ההנפקה הטובה ביותר (ובין היחידות שהניבו תשואה חיובית) בגל ההנפקות של 2020-2021. מאז ההנפקה היא זינקה במעל לפי 8!
בשל ביצועי החברה נבחר מנכ"ל החברה, חן גולן, על ידי גולשי ביזפורטל לאחד מאנשי השנה של האתר. במסגרת וועידת ההשקעות של ביזפורטל נשאל גולן אם היכולות של החברה תורמות לצה"ל במלחמה "כמובן, נקסט ויז'ן מפתחת פתרון צילומי לכלים אוויריים וזה חלק מהציוד שצה"ל משתמש בו בלחימה. אנחנו נותנים עדיפות ראשונה לאספקת הזמנות בזמן המלחמה ללקוחות ישראלים. אנחנו תגברנו את הייצור בשנה האחרונה במקביל לעלייה במכירות שלנו בכל העולם".
- אורקל תפרסם דוחות השבוע: מהזינוק מעל 305 דולר לנפילה של 37%
- זינוק במכירות החזירה את קבוצת חג'ג' לרווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במענה לשאלה היכן נמצא את החברה בעוד שנתיים שלוש, ענה גולן, כי "מאוד קשה להמשיך לצמוח במספרים הללו לאורך הרבה שנים. אנחנו מבינים שאנחנו צריכים להתמקד בפעילות של רכישות M&A כדי לא לבסס את הצמיחה שלנו רק על צמיחה אורגנית למרות שהעולם של הרחפנים רק בתחילת הדרך. לדעתי אנחנו בשליש הראשון של הצמיחה. אבל נצטרך למצוא את הרכישה הנכונה ולשלב אותה בנקסט ויז'ן ולהמשיך לגדול יחד איתה".
בשנה כולה הוכפלו ההכנסות ל-52 מיליון דולר, החברה עקפה את יעד התחזית לצמיחה שנתית של יותר מ-70%. החברה צופה צמיחה של 70% גם בשנת 2024
- 2.בלון... (ל"ת)חנן 11/03/2024 16:02הגב לתגובה זו
- למה? (ל"ת)cleareye 12/03/2024 00:05הגב לתגובה זו
- מאיפה הבאת את זה ?? חוסר הבנה בגדול ! (ל"ת)אזרח 11/03/2024 21:50הגב לתגובה זו
- 1.משה 11/03/2024 12:47הגב לתגובה זולא מנכ״ל החברה

3 הערות על הנפקת ארית
על "מידע פנים מוסדי", על החשיבות לעקוב אחרי הדלפות בתקשורת והאם לארית יש הזמנה משמעותית בדרך?
ארית ארית תעשיות -3.82% ניסתה להנפיק את החברה הבת רשף שמהווה 99% מהפעילות שלה עצמה לפי שווי של 4.3 מיליארד שקל לפני הכסף. זה ביטא שווי נמוך לארית עצמה והמניה ירדה במקביל לכתבות שפורסמו כאן: מה יודע צבי לוי שאנחנו לא? ארית מנצלת אופוריה במניה כדי להנפיק מהציבור; הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת.
כשהמניה קרסה, המוסדיים אמרו לחברה - עצרו. המניה חזרה לעלות ואז המוסדיים והחברה סיכמו על סוג של הנפקה פרטית - גיוס של 550 מיליון שקל לרשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל לפני הכסף. רגע אחרי הגיוס לארית 80% מרשף שיש לה שווי אחרי הכסף של 4.15 מיליארד שקל, כשארית עצמה נפגשה עם מעל 400 מיליון שקל כשלצד המזומנים בקופה, אפשר להעריך שיש לה סדר גודל של 1 מיליארד שקל. אלו המספרים, עכשיו על הדרך הבעייתית שבה ארית-רשף נפגשו עם הכסף
1. ארית או המוסדיים סיפקו מידע לכלכליסט בכל אחת מהנקודות הקריטיות. לדוגמה - ביום שבו הוחלט על עצירת ההנפקה והמניה זינקה בחזרה, המניה אומנם עלתה, אבל כשהמידע דלף לכלכליסט היא זינקה, ורק אז החברה דיווחה על עצירת ההנפקה באופן רשמי. אתמול המניה ירדה ב-3%, המידע נמסר לכלכליסט (שעושה כמובן עבודה עיתונאית טובה) והמניה קרסה ב-6%. ורק אז הגיע הדיווח הרשמי. ההדלפות האלו חשובות למשקיעים הפרטיים - תקראו אותם ראשונים ותרוויחו. כן, זו פרסומת לכלכליסט, במיוחד לגולן חזני. אין דבר כזה מידע מושלם, לפעמים מידעים מתבררים כטעויות או בלוני ניסוי, אבל זה לא סוד שחלק מהמידע שהוא מעביר עוזר מאוד למשקיעים.
יש כאן שאלה על המשקיעים הקטנים ועל מי עושה סיבוב עליהם דרך ההדלפות, אבל בשורה התחתונה - משקיעים צריכים לצבור מידע מכל מקור מידע.
2. נחמיא גם לנו - היה די ברור שהמניה תיפול כי הערך שלה בהנפקה היה נמוך מהערך בשוק, והיו סימנים מקדימים לסוג של ניפוח. הצפנו את זה (ראו לינקים למעלה). מי שקרא יכול היה לברוח בזמן. הניתוחים הפיננסים לא משקרים, אבל הם לא מספרים את כל התמונה.
- הבעיה הגדולה של ארית - חמישה חודשים בלי הזמנה אחת
- מניית ארית מאבדת גובה - האם החברה מנופחת?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
3 מידע פנים מוסדי - אנחנו מאוד מעריכים את מנהלי ההשקעות שמובילים את הפניקס, מור, כלל ומיטב. אבל או שיש להם "מידע פנים מוסדי" על ארית ורשף ולכן הם קנו או שלא אכפת להם מהכסף שלכם. הם השקיעו 550 מיליון שקל ברשף לפי שווי של 3.6 מיליארד שקל, זה לא ה-5 מיליארד שארית נסחרה, זה גם לא ה-4.3 מיליארד שרשף ביקשה לפני חודש, אבל גם 3.6 מיליארד שקל לחברה זה סכום משמעותי. נכון, היא תרוויח השנה סכום של 300 מיליון שקל (הערכה שלנו) כשהמחצית השנייה של 2025 תהיה מצוינת. הנהלת החברה מסרה שהרווחיות תהיה דומה לרווחיות במחצית הראשונה. המכירות בכל השנה יתקרבו ל-500 מיליון שקל, - כ-350 מיליון שקל במחצית השנייה. זה אומר סדר גודל של 200 מיליון שקל בשורה התחתונה במחצית השנייה. אפילו יותר. קצב רווחים של המחצית השנייה הוא כ-400 מיליון שקל.
תומר צפניק מנכל ריטיילורס. צילום: שוקה כהןריטיילורס ירדה 5.8%: דוחות נייקי חושפים חולשה עולמית ומשפיעים על זכיינים
ריטיילורס בעקבות נייקי - ירדה לשפל של 5 שנים - האם ומתי ריטיילורס תתאושש?
מניית ריטיילורס ירדה ב-5.8% בבורסת תל אביב, בהשפעה ישירה של דוחות נייקי, שפורסמו בשישי. נייקי, המהווה כ-75%-80% מפעילות ריטיילורס כזכיינית בישראל ובחלקים מאירופה ועוד, דיווחה על הכנסות של 12.43 מיליארד דולר, עלייה של 1% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, מעל הציפיות של 12.22 מיליארד דולר. אבל, הרווח הנקי צנח ב-32% ל-792 מיליון דולר, והרווח למניה עמד על 0.53 דולר, גבוה מהתחזיות של 0.38 דולר אך נמוך מ-0.78 דולר ברבעון קודם. המניה של נייקי נפלה בכ-10.5% במסחר שלאחר הדוחות גם בהינתן אופק חלש להמשך.
הירידה בריטיילורס לשפל של 5 שנים ולשווי של 2.3 מיליארד שקל מבטאת דפוס מוכר: זכיינים כמו ריטיילורס תלויים בביצועי המותג העולמי, שמכתיבים זרימת סחורה, מבצעים וביקוש. דווקא מבחינת המחזור נראה שיש למה לצפות, אך החולשה בפרמטרים נוספים וכן בהתייחסות קדימה גורמת לחשש אצל המשקיעים. נדגיש כי האכזבה משורת הרווח דווקא לא קשורה לציפיות מריטיילורס שכן היא מרוויחה סוג של רווחיות קבועה שלא אמורה להשתנות באם הרווח והרווחיות של ניייקי יורדים, אלא אם נייקי משנה את הכללים וזה לא קרה.
עם זאת, נייקי מנסה לחזק את המכירות הישירות שלא דרך סניפים וזו נקודת סיכון לריטיילורס. ככל שנייקי תמכור יותר באופן ישיר ודיגיטלי יקנו פחות מהזכיינים כולל ריטיילורס.אלא שבינתיים קורה ההיפך - ואלו חדשות טובות לריטיילורס. אסטרטגיית המכירה הישירה (DTC) של נייקי, שהוגברה מאז 2017, תרמה לחולשה של נייקי. מכירות DTC ירדו ב-9% ל-4.6 מיליארד דולר, עם ירידה של 14% במכירות דיגיטליות, בעוד שמכירות סיטונאיות עלו ב-8%. האסטרטגיה הפחיתה תלות בקמעונאים אך הגבירה תנודתיות, כפי שנראה במלאי עודף של 8.5 מיליארד דולר בסוף הרבעון, ירידה של 2% משנה קודמת.
ריטיילורס, שמפעילה כ-278 חנויות נייקי בעולם תלויה כמובן בראש וראשונה במותגים ובהצלחה של מכירות המוצרים, אך צריך גם לזכור שמדובר בחברה שצומחת אורגנית לצד צמיחה חיצונית. ריטיילורס מתרחבת לגיאוגרפיות חדשות הן דרך רכישות והן דרך הקמת סניפים חדשים.
- ריטיילורס ממשיכה לצלול - צניחה של 62% ברווח
- ריטיילורס: עלייה בהכנסות אך ירידה ברווחיות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברבעון השלישי של 2025 ריטיילורס דיווחה על התרחבות אגרסיבית ועלייה נאה במכירות, אך מנגד על שחיקה חדה ברווחיות שהובילה לקריסה של יותר מ־60% ברווח הנקי. החברה סיכמה את הרבעון עם הכנסות של 707.3 מיליון שקל, עלייה של 10.2% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. העלייה נובעת בעיקר מפתיחת 33 חנויות חדשות מאז הרבעון השלישי של 2024, כך שמספר החנויות הכולל הגיע ל־278 לעומת 245 בתקופה המקבילה.
