יובל פלג
צילום: יח"צ
דוחות

פולירם: ירידה של 8% בהכנסות וברווח לעומת אשתקד

ההכנסות הסתכמו ב-251 מיליון שקל, לעומת 271 ברבעון השלישי אשתקד, הרווח הנקי ירד מ-26.1 מיליון שקל ל-24 מיליון. גם הרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים ירד לעומת השנה שעברה
איציק יצחקי | (2)

ההכנסות של חברת פולירם תעשיות פלסטיק פולירם 0.88% , שמתמקדת בייצור ושיווק חומרי גלם מתקדמים ופתרונות חכמים לתעשיית הפלסטיק ונמצאת בשליטת קרן פימי (30.9%), עמדו ברבעון השלישי של השנה על 251 מיליון שקל (הכנסות החברה ברבעון השלישי אשתקד הסתכמו בכ-271 מיליון שקל - ירידה של כ-8%). דירקטוריון החברה קיבל החלטה על חלוקת דיבידנד בגובה 10 מיליון שקל. מניית החברה, שהונפקה בבורסה לניירות ערך בתל אביב בדצמבר 2020, נסחרת ביציבות. מניית החברה עלתה מתחילת השנה ב-19.5%. היא נסחרת תמורת 10.19 שקל. שווי השוק של החברה הוא כ-1.087 מיליארד שקל.

הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם ב-49 מיליון שקל (כ-19.5% מסך ההכנסות, ירידה קלה לעומת הרווח הגולמי ברבעון השלישי של 2022 שהסתכם בכ-50.3 מיליון שקל), וזאת בהשוואה לרווח גולמי של כ-50 מיליון שקל (20.2% מההכנסות) ברבעון השני של השנה. ה-EBITDA ברבעון השלישי של 2023 הסתכם בכ-40 מיליון שקל (כ-42.5 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד). יחס החוב ל-EBITDA  עמד ברבעון השלישי על 1.3, וזאת בהשוואה ל-1.8 בסוף שנת 2022.

  

הרווח התפעולי ברבעון השלישי של 2023 הסתכם בכ-30 מיליון שקל, הרווח הנקי הסתכם ב-24 מיליון שקל (הרווח הנקי ברבעון השלישי אשתקד היה 26.1 מיליון שקל). מתחילת 2023, הרווח הנקי של פולירם הסתכם בכ-69 מיליון שקל (בתשעת החודשים הראשונים של 2022 עמד הרווח הנקי על כ-90.2 מיליון שקל).

 

תזרים המזומנים שנבע מפעילות שוטפת עמד ברבעון השלישי של 2023 על כ-68 מיליון שקל, ומתחילת השנה, ייצרה פולירם מפעילות שוטפת מזומנים בהיקף של 192 מיליון שקל, ו-229 מיליון ב-12 החודשים האחרונים. העלייה בתזרים המזומנים היא תוצאה של קיטון בהון החוזר עקב קיטון משמעותי במלאי בהיקף של 100 מיליון שקל ומהשפעת תנודות בשער החליפין.

 

מלאי החברה נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על כ-281 מיליון שקל, קיטון של 25 מיליון שקל ביחס לרבעון השני וזאת כאשר בסוף שנת 2022 הסתכם המלאי בכ-372 מיליון שקל. החברה התאימה את רמות המלאי בארץ ובעולם בהתאם לשיפור המשמעותי בשרשראות האספקה, תוך צמצום משמעותי של מלאים יקרים שנרכשו בשנה הקודמת.

 

חוב החברה ברוטו נכון לסוף הרבעון השלישי עמד על כ-228 מיליון שקל בהשוואה ל-334 מיליון בסוף שנת 2022. החברה צמצמה את החוב באופן משמעותי, לאור תזרים המזומנים מפעילות שוטפת, וזאת במקביל לחלוקת דיבידנדים של 32 מיליון שקל בתקופה זו והשקעות למטרות צמיחה עתידית של 25 מיליון שקל, שצפויות לבוא לידי ביטוי כבר ב-2024.

 

ההון העצמי של פולירם הסתכם ב-30 בספטמבר ב-637 מיליון שקל, (כ-58% מסך המאזן), וזאת לעומת הון עצמי של 594 מיליון שקל (כ-52% מסך המאזן) ב-31 לדצמבר 2022. הגידול בהון העצמי נובע מהרווח הנקי בתשעת החודשים הראשונים של 2023, בניכוי חלוקת דיבידנד לבעלי המניות.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

 

יובל פלג, מנכ"ל פולירם: "אנו שותפים לכאב העצום ולאבלן של המשפחות על מות יקיריהן במלחמה, ומבקשים לחזק את ידי משפחות החטופים, הנעדרים והפצועים ולהתפלל לשלום החיילים. מיד עם פרוץ המלחמה ב-7 באוקטובר, פולירם מיישמת תוכניות להמשכיות עסקית, ונכון להיום לא נרשמה פגיעה בעסקי החברה כתוצאה מהמלחמה כמו גם לא נרשמו עיכובים באספקות ללקוחות. כחברה גלובאלית פולירם מצליחה לייצר שגרת עבודה אל מול הלקוחות, אך אנו ממשיכים לעקוב מקרוב אחר ההתפתחויות ובמידת הצורך החברה תדע לספק להן מענה.

 

"החברה פועלת בששה אתרי ייצור בעולם, דבר המאפשר גמישות תפעולית בייצור ובשיווק. כ-50% מהייצור מתבצע באתרי החברה בחו"ל. ישראל מהווה כחמישית מהיקף הפעילות של החברה, וגם לקוחות החברה בארץ הינם יצואנים ברובם, ונשענים על מכירות גלובליות.

"אנו מתמידים בתוכנית ההשקעות שלנו, ומקדמים פרויקטים חדשים בטריטוריות שונות בהיקף של עשרות מיליוני דולרים במגזרי התעשייה השונים בניהם הרכב ואריזות המזון, אשר מהווים בסיס להמשך הצמיחה האורגנית של החברה. פירות השקעה זו יבואו לידי ביטוי בשנת 2024. תוצאות הרבעון השלישי משקפות יציבות בפעילותה של פולירם הן בשורת ההכנסות והן ברווחיות. וזאת נוכח תנאי מאקרו מאתגרים. מתחילת השנה וכן ברבעון השלישי ייצרנו מזומנים בהיקף משמעותי, מה שאפשר לנו להיכנס לרבעון הרביעי עם רמות חוב נמוכות באופן משמעותי ומאזן חזק.

"האיתנות הפיננסית של החברה מאפשרת לנו לבחון הזדמנויות צמיחה גם באמצעות רכישת פעילויות, ואפשרה לדירקטוריון החברה להכריז על חלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות גם ברבעון הנוכחי, בהיקף של 10 מיליון שקל".

תגובות לכתבה(2):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 2.
    אחריות המנכל 09/11/2023 12:20
    הגב לתגובה זו
    דוידי עשה סיבוב על המשקיעים
  • 1.
    nav 09/11/2023 11:40
    הגב לתגובה זו
    הירידה בהכנסות וברווחים הרבה יותר גדולה בגלל ירידה בשער הדולר.
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 2.02%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

חן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסףחן גולן יו"ר דירקטוריון נקסט ויז'ן צילום:שלומי יוסף
ראיון

יו"ר נקסט ויז'ן: "יהיו עוד הזמנות גדולות לא יודע אם כזאת, אבל הביקוש מאוד חזק"

"אין הבעת אמון גדולה יותר מלקבל הזמנה כזאת; הלקוח אומר, אני סומך עליכם שתדעו לספק בהיקפים כאלה" יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן מתייחס לעסקת הענק "היתרון של נקסט ויז'ן הוא לא רק טכנולוגי, אלא גם ביכולת לדלבר מהר ובכמויות" האם המגמה תמשיך? "אנחנו רואים את 'אפקט פוטין' שהראה שגם כדי לתחזק שלום צריך צבאות חזקים"

נקסט ויז’ן נקסט ויז'ן 12.17%   דיווחה על הזמנה גדולה במיוחד, בהיקף של כ-76.8 מיליון דולר, מלקוח קיים, לרכישת מצלמות מתוצרתה, עם אספקה מדורגת עד סוף 2026. להזמנה צורף גם מנגנון שדרוג שעשוי להגדיל את היקפה בעוד עד כ-3 מיליון דולר. העסקה הזו מצטרפת להזמנה נוספת שעליה דיווחה החברה רק בשבוע שעבר, בהיקף של כ-9.6 מיליון דולר, כך שבתוך שבוע צבר ההזמנות החדש של נקסט ויז’ן מתרחב בעשרות מיליוני דולרים. 

עד כמה זה משמעותי? בין ינואר לספטמבר השנה רשמה נקסט ויז’ן הכנסות של כ-120 מיליון דולר, כך שההזמנות שעליהן דווח בימים האחרונים משקפות לבדן שוות לכ-86% מהשורה העליונה שנרשמה בתשעת החודשים הראשונים של השנה. מה שמיוחד בהזמנה הזאת הוא לא רק הגודל שלה אלא גם מועד האספקה, כל ההזמנה תסופק בתוך 2026, וזה לוח זמנים מאוד קצר. בתעשייה הזו, אחד היתרונות הכי משמעותיים הוא היכולת להבטיח אספקה מהירה. היכולת של נקסט ויז’ן לספק במועדים קצרים נותנת לה יתרון תחרותי מובהק מול מתחרות, והלקוחות סומכים עליה בעניין הזה. זה משהו שמחזק את הפעילות שלה גם לשנים הבאות. כדי להבין איך העסקה הזאת תשפיע על חברת המצלמות המיוצבות, שהמניה שלה כבר הספיקה כמעט לשלש את ערכה רק השנה, ולזנק יותר מ-1900% מ-3 שנים, דיברנו עם יו"ר נקסט ויז'ן חן גולן.


איך אתה מתאר את העסקה, ומה מייחד אותה ביחס לעסקאות קודמות?

"מה שמייחד את העסקה הזאת זה קודם כול הגודל שלה ולוחות הזמנים. מדובר בהזמנה של 76.8 מיליון דולר, לתקופה של כשנה, כשהאספקה כולה אמורה להתבצע בשנת 2026. יש גם אופציה לבצע שינויים שיכולים להגדיל את ההיקף. מעבר למספרים, זו עסקה עם לקוח שאומר בפועל: אני עובד עם נקסט ויז’ן, יש לה מוצרים טובים, ואני סומך עליה שתדע לספק בהיקפים כאלה ובזמנים קצרים. אין הבעת אמון גדולה מזו.

כמה זמן עסקה כזו "מתבשלת", זה משהו שהיה בפייפליין הרבה חודשים?

"הביצוע הטכני של עסקה כזאת הוא לא תהליך ארוך. מה שחשוב הוא הדרך שהובילה לשם. הקשר עם הלקוח נבנה לאורך שנים. כמעט כל לקוח מתחיל ברכישה של מצלמה אחת או שתיים, מבצע אינטגרציה, בדיקות והדגמות. אם הוא גדל, בונה מוצר תחרותי ומצליח לזכות במכרזים, ההזמנות שהוא מקבל מתגלגלות אלינו. אנחנו מספקים לו את פתרון הווידאו המיוצב, וכך נוצר המעגל".

כלומר, אין כאן מכרז מול ספקים אחרים ברגע קבלת ההזמנה?

"אנחנו לא עושים מכרזים. הלקוחות שלנו הם יצרני הכלים. הם מתמודדים על מכרזים מול הגורמים שמזמינים מהם את הכלים. אחרי שהם זוכים במכרז, הם משרשרים אלינו את ההזמנה, כי המוצר שלנו כבר עומד בדרישות. זה לקוח שעובד איתנו הרבה שנים, מכיר את המוצר, ובשלב הזה רק ביצעה את ההזמנה".