אוטובוס אגד
צילום: ביזפורטל

מה קיסטון ריט מחפשת באגד?

מתן קובי |

לפני כחצי שנה נפתח המכרז לרכישתה של אגד, בו השתתפו בין היתר קבוצת דלק רכב, קבוצת מגדל-קרסו-אלומה וקיסטון ריט קיסטון ריט . באמצע חודש אפריל בחרה אגד למכור לקיסטון ריט למרות זאת שלא הגישה את הבקשה הגבוהה ביותר. קבוצת מגדל-קרסו-אלומה בציעה את ההצעה הגבוהה ביותר אך בעקבות זאת שלא הסכימו לעמוד בתנאיה של אגד, ההצעה נפלה מהשולחן. קיסטון ריט הגישה הצעה בסך של 4.77 מיליארד שקל, כמיליארד שקל פחות מהצעה הגבוהה ביותר.

כעת קיסטון מעלה את סכום הרכישה בעוד 200 מיליון שקל מה שיוביל את סך העסקה לכ-5 מיליארד שקל. התשלום הנוסף נובע מההסכם בין הקרן לבין אגד, על פיו הקרן תגדיל את התשלום בגין הרווחים שאגד תצבור מיציאת המכרז ועד שתושלם העסקה. העסקה תחתם ככל הנראה בחודש הבא וההכנסות של אגד תרמו לה בבונוס מכובד מאוד בנוסף לסכום עליו כבר נחתמה העסקה.

ההסכם בין קיסטון ריט לאגד נחתם בחודש מאי ועל פיו הקרן תרכוש 60% מהחברה, אחרי שנתיים תוכל הקרן להמשיך ולרכוש את יתר מניות החברה. הקרן קודם כל חתמה על החוזה ורק לאחר מכן התחילה למצוא את הכספים בכדי לעמוד בעסקה. בכדי לרכוש את אגד הקרן נאלצה לגייס 350 מיליון שקל דרך הנפקת מניותה, המעורב הבולט ביותר בהנפקה היה אלטשולר שחם שרכש מניות בסך של 125 מיליון שקל וכלל המוסדיים מחזיקים כעת ב-35% מהקרן. 

לאחרונה קיסטון קיבלה קו אשראי מהראל ביטוח בהיקף של חצי מיליארד שקל לשנתיים. חברת מעלות נתנה דירוג של A+ לסדרת אגרות חוב לא מובטחות בהיקף של עד 400 מיליון שקל. נראה כי החברה אכן הצליחה לגייס כספים רבים מגורמים חיצוניים אך אפילו מנהלי הקרן נאלצו להכניס אליה 124 מיליון שקלים נוספים בכדי שתוכל לעמוד בעסקה.

אגד מחזיקה בנתח שוק של קרוב לשליש (32%) משוק הפעלת האוטובוסים בישראל, עם 2,900 עובדים ויותר מ-9,000 עובדים. המתחרות העיקריות של החברה הן דן ואלקטרה, אשר רכשה את אפיקים, המפעילה 850 אוטובוסים. בשנה שעברה רכשה אלקטרה גם את אגד תעבורה המפעילה יותר מ-500 אוטובוסים ונראה כי החברה מכוונת לנגוס בנתח השוק של אגד. אגד מצפה כי קיסטון ריט תוכל לעזור לה להגביר את הדומיננטיות שלה ולעזור למנוע את עליית המתחרים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיותרונן גינזבורג. קרדיט: רשתות חברתיות

564 מיליון שקלים: דניה סיבוס זכתה במכרז להרחבת כביש 6

העבודות צפויות להימשך כ-3 שנים מרגע קבלת צו התחלה, התשלום לפי כמויות בפועל ובהצמדה למדדים, אך בינתיים ההתקשרות עדיין לא נסגרה

ליאור דנקנר |

דניה סיבוס דניה סיבוס 1.68%  מודיעה על זכייתה במכרז של דרך ארץ הייווייז (1997), החברה שמפעילה ומתחזקת את כביש 6, לביצוע הרחבת הכביש בשני מקטעים באזור מחלף דניאל ועד מנהרת חדיד. מדובר בפרויקט תשתית רחב שמצטרף לצבר העבודות של החברה בתחום התחבורה, עם עבודות שמתפרסות על כמה חזיתות ולא מסתכמות רק בהוספת נתיב.

היקף התמורה הכולל מוערך בכ-564 מיליון שקלים בתוספת מע"מ. התמורה צמודה לתמהיל מדדים שכולל את מדד תשומות הבניה למגורים ואת מדד תשומות סלילה וגישור, בהתאם למנגנון שנקבע בין הצדדים. בענף שבו עלויות החומרים והעבודה משתנות מהר, להצמדה הזו יש משמעות, גם אם היא לא מעלימה את חוסר הוודאות סביב מה שיקרה בשטח בפועל, מתי זה יתחיל ובאיזה קצב. נכון לעכשיו עדיין לא נחתמו חוזים מפורטים ומחייבים מול המזמינה, ועדיין לא התקבל צו התחלת עבודה.

המניה נסחרת היום סביב 149 שקלים, וכרגע בעלייה קלה של אזור ה-1%. מתחילת השנה היא מציגה עלייה של כ-34%, והיא כבר נוגעת באזור הגבוה של הטווח השנתי, אחרי שבשפל של השנה האחרונה הייתה סביב 90 שקלים. גם במחזור יש תנועה, עם מסחר יומי של כ-33 מיליון שקלים, ושווי שוק של כ-4.9 מיליארד שקלים.


ברקע הזכייה: הצבר גדל והפעילות מתרחבת

בדוח האחרון שפרסמה דניה סיבוס באוגוסט היא הציגה המשך התרחבות בפעילות, עם גידול בהכנסות וצבר הזמנות שהמשיך לעלות. ההכנסות ברבעון השני הסתכמו בכ-1.7 מיליארד שקלים, והצבר הגיע לכ-18.6 מיליארד שקלים, בין היתר בעקבות כניסת חלקה בפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים לדוחות. 

עופר ינאי נופר אנרגיה
צילום: ארז עוזיר

לפי שווי של מיליארד שקל: עופר ינאי בדרך לרכוש את השליטה באלומיי קפיטל

העסקה, בהיקף של כ־460–500 מיליון שקל, תאפשר לנופר אנרגיה שבשליטת עופר ינאי להיכנס לייצור חשמל קונבנציונלי באמצעות אחזקת אלומיי בתחנת הכוח דוראד

אדיר בן עמי |

חברת האנרגיה המתחדשת נופר אנרגיה , שבשליטת איש העסקים עופר ינאי, נמצאת במשא ומתן מתקדם לרכישת השליטה בחברת האנרגיה אלומיי קפיטל. לפי הדיווחים, היקף העסקה מוערך בכ־460–500 מיליון שקל, והיא משקפת לאלומיי שווי של כ־1 מיליארד שקל, פרמיה מתונה ביחס לשווי השוק של החברה בבורסה.

העסקה צפויה להתבצע באמצעות רכישת מניותיהם של בעלי השליטה הנוכחיים באלומיי: שלמה נחמה, רני פרידריך וענת רפאל, אלמנתו של חמי רפאל המנוח. שלושת השותפים מחזיקים יחד בכ־45.9% ממניות אלומיי, ומנסים זה כשנתיים למצוא רוכש לאחזקה. נופר, שפועלת מאז הקמתה כמעט אך ורק בתחום האנרגיה המתחדשת, רואה במהלך רכישה אסטרטגית שמאפשרת לה כניסה מהירה לתחום ייצור החשמל הקונבנציונלי. זאת, על רקע העלייה בביקוש לחשמל בישראל והסביבה הרגולטורית התומכת בהרחבת כושר הייצור.


הנכס המרכזי של אלומיי

הנכס המרכזי של אלומיי הוא אחזקתה בתחנת הכוח דוראד, תחנת הכוח הפרטית הראשונה בישראל, הממוקמת מדרום לאשקלון. אלומיי מחזיקה, בשרשור, בכ־17% ממניות דוראד, וביחד עם קבוצת לוזון מדובר באחזקה משמעותית בגוף המייצר כ־850 מגה־וואט חשמל. בנוסף לדוראד, לאלומיי פעילות רחבה גם בתחום האנרגיה המתחדשת. החברה מחזיקה מתקנים סולאריים פעילים ובייזום בישראל, ארה״ב ומספר מדינות באירופה, ובהן איטליה, ספרד והולנד. בישראל היא שותפה גם בפרויקט אגירה שאובה בצוק מנרה, הנמצא בשלבי הקמה.

מבחינה פיננסית, אלומיי אינה מציגה בשלב זה רווחיות. במחצית הראשונה של 2025 רשמה החברה הכנסות של כ־20.1 מיליון אירו וסיימה בהפסד נקי של כ־1.6 מיליון אירו. בחברה ייחסו את הגידול בהכנסות לחיבור מתקנים סולאריים חדשים באיטליה.


תקופה סוערת בנופר

אלומיי נסחרת כעת לפי שווי של מיליארד שקל, בעוד נופר נסחרת כיום לפי שווי של כמעט 4 מיליארד שקל. הרכישה מגיעה לאחר תקופה סוערת בנופר, שכללה עזיבת המנכ״לים המשותפים ומכירת מניותיהם. בעקבות זאת, חיזק ינאי את שליטתו בחברה, בין היתר באמצעות הקמת חברה משותפת עם לאומי פרטנרס, שאליה הועברו רוב מניותיו בנופר.