איסתא נדל"ן: זכתה במכרז רמ"י להקמת מרכז תעסוקה ברמת אפעל
חברת התיירות איסתא -1.42% המחזיקה גם פעילות נדל"ן, מדווחת על זכיית החברה הנכדה סלע איסתא נדל"ן ישראלי בע"מ במכרז רשות מקרקעי ישראל לרכישת זכויות קרקע ברמת אפעל בשטח של כ-12,194 מ"ר בתמורה לכ-150 מיליון שקל המתחקלים לכ-120 מיליון שקל בגין המקרקעין וכ-30 מיליון שקלים עלויות פיתוח.
במסגרת הפרויקט שמצטרף לפרויקטים נוספים של החברה ברמת אפעל הכוללים, שטחי מסחר, תעסוקה וכ- 915 יחידות דיור, ייבנו 4 בניינים בני 6 קומות כל אחד ו- 4 בניינים בני 15 קומות כל אחד וכן שטחי מסחר בעיצוב ותכנון אדריכלי. הפרויקט יוקם בכניסה הדרומית לרמת אפעל החדשה, בנקודת החיבור בין ציר 461 לדרך רפאל איתן, איזור מבוקש במיוחד לאור הקרבה לבית החולים "שיבא תל השומר", כביש 4 וכביש 1.
האיזור, צפוי על פי הערכת החברה להיות אחד ממרכזי התעסוקה המרכזיים בגוש דן, מאופיין בנגישות תחבורתית גבוהה, תחנת הרכבת הקלה הצמודה לפרויקט וכן קרבה לצירי תחבורה ראשיים. כמו כן, החברה תפעל לשיפור זכויות הבניה לרבות המרה חלקית של זכויות תעסוקה למגורים, במסגרת הוראות חוק ההסדרים.
החברה התחייבה להשלים את הבניה בתוך 60 חודשים ממועד הזכייה. בכוונת סלע-איסתא לממן את עלות הרכישה מהון עצמי ומימון חיצוני שהיקפו ותנאיו טרם נקבעו, וכן לפעול למיצוי זכויות הבניה במקרקעין.
- ניתוח רבעוני: מה עשו חברות הנדל״ן המניב והאם השווי מצדיק את העליות?
- גב ים: 9% צמיחה ב-NOI, שיעור התפוסה יציב על 96%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שמעון סיבוני, מנכ"ל איסתא נדל"ן אמר : "הפרויקט הינו במסגרת חברת סלע איסתא נדל"ן ישראלי, המשותפת לאיסתא נדלן וסלע בינוי. השותפות הברוכה בין השתיים הניבה פרויקטים משותפים הכוללים כ- 2500 יחידות דיור באיזורי הביקוש, פרויקטי תעסוקה וכן חברת Open המקימה בימים אלה 13 מרכזים מסחריים שכונתיים, הזכייה במכרז בשכונת רמת אפעל מהווה נדבך נוסף לפעילותנו באיזורי הביקוש בכלל וברמת אפעל בפרט"
דיווח זה מגיע בהמשך לדיווח החברה בתחילת החודש כי תקים מתקן לוגיסטי בתימורים, שם דמי השכירות צפויים להניב כ- 20 מיליון שקל בשנה כאשר עלויות ההקמה צפויות להסתכם בכ-220 מיליון שקל.
בדוחות 2021 רשמה החברה רווח של כ-120 מיליון שקל מפעילות הנדל"ן, בין היתר, על רקע עליית ערך שנבעה בין היתר בעיקרה ממגזר הלוגיסטיקה. נכון להיום לחברה פרויקטים בהיקף של כ-3,000 יח"ד, 18 בתי מלון בארץ ובחו"ל
- 1.בני 28/04/2022 18:23הגב לתגובה זולפי קצב העבודה בשטח זה ימשך עוד שנים רבות . הבעיה שבונים באזור עשרות אלפי דירות ושטחי מסחר וכו' והפקקים מטריפים את כולם .

יפתח רון-טל: “אוגווינד משנה כיוון - מאוויר דחוס לפרויקטים של מאות מיליוני אירו באירופה”
הבוקר פרסמה אוגווינד אוגווינד -1.9% הודעה על עסקה משמעותית באיטליה - רכישת חברה המחזיקה בזכויות להקמת פרויקט אגירת אנרגיה בהספק של 509 מגה-ואט, המבוסס על סוללות ליתיום (BESS), בשותפות עם קבוצת 7B מקבוצת יהודה לוי. ההשקעה בפרויקט צפויה להגיע לכ-230 מיליון אירו, וההכנסה השנתית מוערכת ב-35 עד 50 מיליון אירו, לכל אחת מ-25 שנות ההפעלה הצפויות. הפרויקט ממוקם במחוז ברינדיזי שבדרום איטליה, וכולל מתקן אגירה בקיבולת של 2-4 ג׳יגה-ואט-שעה (GWh). החברה האיטלקית הנרכשת מחזיקה בזכויות קרקע ובהיתר חיבור מחייב לרשת החשמל, ואוגווינד מתכננת להביא את הפרויקט לשלב ההפעלה המסחרית המלאה בשנת 2029. עם חיבורו לרשת תוכל המוכרת לקבל פרמיית הצלחה של עד 15 מיליון אירו, בהתאם להכנסות ולתנאי הסגירה הפיננסית.
בשביל אוגווינד, שנסחרת כיום בשווי של כ-90 מיליון שקל לאחר ששווייה צנח ביותר מ-95% מהשיא, העסקה באיטליה היא לא עוד פרויקט, זה ניסיון להגדיר מחדש את זהותה. החברה, שהייתה מהחלוצות בתחום אגירת האנרגיה באוויר דחוס (AirBattery), עוד לא הצליחה למסחר את הטכנולוגיה בקנה מידה רחב, וכעת עוברת שינוי ניהולי ואסטרטגי שמטרתו להפוך מחברת מו״פ טכנולוגית לחברת אנרגיה יזמית פעילה באירופה ובדרך להחזיר את האמון של המשקיעים - מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
“אנחנו כבר לא חברת מו״פ אלא חברת אנרגיה מלאה,” אומר בראיון לביזפורטל המנכ״ל טל רז. “איטליה היא רק סנונית ראשונה - אנחנו מסתכלים גם על פולין, גרמניה ובריטניה. נקים קרן ייעודית בשיתוף מוסדיים ישראליים שתממן את ההון העצמי בפרויקטים, כאשר המימון הבנקאי יגיע מגופים מקומיים בכל מדינה.”
גם היו״ר יפתח רון-טל מדגיש כי “העסקה הזו היא לא נקודתית אלא היא חלק מתפיסה רחבה. לצד המשך קידום טכנולוגיית האוויר הדחוס, אנחנו נכנסים לתחום ייזום פרויקטים מסחריים באירופה. זהו שלב ראשון באסטרטגיה שמטרתה להציב את אוגווינד מחדש על המפה”.
- מה מסתתר מאחורי ה"תכנית האסטרטגית" של אוגווינד?
- ירון יעקובי עושה סיבוב נוסף על מחזיקי המניות באוגווינד - קונה בהנפקה פרטית בהנחה של 62%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בהנהלת החברה מדגישים כי המימון לפרויקטים לא יגיע מהמאזן, אלא משיתופי פעולה מוסדיים במבנה של קרן GPLP, שבה תחזיק החברה כ-25-30% ותשמש כשותף מנהל. “היתרון שלנו הוא היכולת להביא את המימון,” אומר רז. “אנחנו יודעים לחבר בין הפרויקטים לבין הכסף של השוק המוסדי הישראלי - זה הנכס הכי משמעותי שאנחנו מביאים לשולחן.”
עמיקם בן צבי, יו"ר דירקטוריון אל על, צילום דוברות אל עליו"ר אל על עומד להפוך לבעל מניות בחברה
עמיקם בן צבי ישקיע בכנפי נשרים, החברה שבאמצעותה שולטת משפחת רוזנברג, ויקבל 15% מהזכויות בשותפות, השקעה שתעניק לו החזקה של כ-6.8% בחברת התעופה
יו"ר אל על אל על 1.84% , עמיקם בן צבי, בדרך להפוך לבעל מניות משמעותי בחברה. בן צבי, בן 75, מונה ליו"ר הדירקטוריון ב-2021, לאחר רכישת השליטה בידי משפחת רוזנברג, מוכר כקרוב לבעלי השליטה, ובעבר שימש מנכ"ל בחברות מובילות.
במסגרת הסכם שנחתם בשבוע שעבר עם משפחת רוזנברג, בעלי השליטה באל על באמצעות חברת כנפי נשרים, בן צבי יקבל 15% מהזכויות בשותפות. משמעות הדבר היא שבשרשרת ההחזקה הוא יחזיק בכ-6.8% ממניות אל על, בהשוואה ל-45.4% שמחזיקה משפחת רוזנברג. ההסכם כולל גם אופציות הדדיות
למכירת חלקו חזרה למשפחת רוזנברג בעתיד, ולא צפוי לשנות את מבנה השליטה בחברה.
ההשקעה של בן צבי כפופה לאישורים רגולטוריים, כולל אישור רשות החברות הממשלתיות, ואין ודאות שיתקבלו. הסכום המדויק של ההשקעה לא נמסר, אך ההערכות הן שמדובר בכמה מאות מיליוני שקלים, בהתחשב בכך שלכנפי נשרים חוב של יותר ממיליארד שקל לאחר רכישת מניות אל על. החברה מדגישה כי ההסכם אינו קשור לתפקידו של בן צבי כיו"ר הדירקטוריון או לשכרו, ותנאי ההסכם לא ישתנו אם תשתנה כהונתו או תגמולו.
מועדון הנוסע המתמיד
בשבוע שעבר הודיעה קבוצת הפניקס על מימוש אופציה לרכישת 5.1% נוספים ממניות חברת "אל על הנוסע המתמיד בע"מ", ובכך הגדילה את החזקתה ל-25% מהון המניות. העסקה כפופה לאישורים רגולטוריים, והתקבולים הצפויים
לאל על מהעסקה הוגדרו כ"לא מהותיים".
על פי הערכות, שווי פעילות מועדון "הנוסע המתמיד" של אל על מוערך בכ-70-80 מיליון דולר (בניקוי התחייבויות), בדומה להערכת השווי שנגזרה כבר בעסקה הראשונה ב-2022, אז רכשה הפניקס 19.9% מהמניות בכ-14 מיליון דולר.
- חברות התעופה שחזרו לישראל: תמונת מצב
- סיומה של המלחמה הוא גם סיום תור הזהב של חברות התעופה הישראליות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שינויים בהנהלה
לוי הלוי, לשעבר מנכ"ל חברת כרטיסי האשראי כאל, צפוי להתמנות בקרוב למנכ"ל אל על, מהלך שמסמן חילופי דורות בצמרת חברת התעופה הלאומית. הלוי, שנחשב לאחד המנהלים הבולטים בענף הפיננסי, עוזב את כאל בעיתוי רגיש, ימים ספורים לאחר שבנק דיסקונט חתם על הסכם למכירת השליטה בכאל לקבוצת יוניון-הראל תמורת כ-3.75 מיליארד שקל, בעסקה שיכולה להגיע לשווי של עד 4 מיליארד שקל. תחת הנהגתו, כאל חיזקה את מעמדה מול ישראכרט ומקס, הרחיבה את פעילותה בתחום האשראי הצרכני והדיגיטלי והציגה שיפור עקבי ברווחיות. כעת הוא יידרש להתמודד עם אתגרים מסוג אחר – תחרות גוברת בענף התעופה, עלייה במחירי הדלק, דרישות רגולטוריות ושדרוג צי המטוסים. מינויו של מנכ"ל שמגיע מעולם הפיננסים עשוי להעיד על גישה ניהולית ממוקדת התייעלות וניהול סיכונים.
