עמיר שיווק; ההכנסות צמחו, הרווח נשאר במקום
חברת עמיר שיווק -0.09% פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2021 ובמהלכו הציגה הכנסות של 252 מיליון שקל, גידול של 9.5% בהשוואה להכנסות של 230.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, החברה הציגה גידול של 6.1% ברווח הגולמי שהסתכם בכ-43 מיליון שקל אל מול 40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אך ברווח המייצג החברה פספסה כאשר הציגה רווח מייצג, ללא חלקה ברווחי / הפסדי חברה שבה היא השקיעה של כ-13 מיליון, דומה לרבעון המקביל. מבחינת המשקיעים סטטיות ברווח הנקי לצד גידול בהכנסות זה בדרך כלל דבר לא טוב, שכן הציפייה היא שיקרה להיפך – ההכנסות יצמחו, ובגלל שישנן הוצאות רבות קבועות שלא משתנות בקורלציה מלאה להכנסות הרווח יצמח יותר מהצמיחה בהכנסות. בכל מקרה, חברה כמו עמיר שיווק שעוסקת באספקת דשנים, אריזות ותערובות אוכל לחיות לתעשיית החקלאות ושמטבע הדברים עוסקת בתחום בו יש באופן תדיר שינויים למעלה ולמטה ברווחיות עקב תנודות במחיר חומרי הגלם – חשוב לשפוט בראייה כוללת ולא בראיה של רבעון ספציפי.
גם בשורה העליונה, שורת ההכנסות – קרו שינויים. בעוד שב-2020 החברה רשמה ירידה בסגמנטים של הדשנים והאריזות, ברבעון הזה החברה מציגה היפוך של המגמה וחזרה לצמיחה. בתחום הדשנים (13.1% מההכנסות ברבעון) הצמיחה היא אורגנית, בעוד שבתחום האריזות (17% מההכנסות ברבעון) הצמיחה נבעה מרכישת פעילות של חברת אריזות שבוצעה בסוף 2020 וכעת נותנת את אותותיה בדוחות הכספיים.
הרבעון הראשון הוא נחשב הרבעון החלש של החברה שכן התקופה החקלאית "הפעילה" יותר בצפון היא ברבעונים השני והשלישי והתקופה החקלאית הפעילה יותר בדרום ובערבה היא ברבעון הרביעי וככה יוצא שחוץ מהרבעון הראשון, שהוא כאמור חלש יותר – שאר הרבעונים דומים מאוד אחד לשני. חוץ מזה – העונתיות של החברה מתבטאת אומנם בהכנסות, אך לא ברווח הגולמי. הרווח הגולמי של החברה בשנתיים האחרונות דווקא היה גדול יותר, יתכן שהסיבה לכך היא התנודתיות כאמור בחומרי הגולם והעובדה שבגלל שיש ביקוש קטן יותר ברבעון הראשון, מורידה את מחיר חומרי הגלם וכתוצאה מכך מעלה את הרווחיות.
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- הרשות מאשרת: קנס של 1.65 מיליון שקל על עמיר שיווק בגין הטעיה בדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, החברה גם דיווחה בדוח על הפעילות של BOL, חברת הקנאביס שבה החברה מחזיקה כ-40% שההכנסות שלה ברבעון הגיעו לכ-9 מיליון דולר, עלייה של 58% בהשוואה להכנסות של 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. BOL היא נכון להיום חברת הקנאביס השנייה בגדולה בישראל כאשר היא מחזיקה מפעל וחווה.
יוסי ושלומי אמיר, שופרסל, צילום: יונתן בלום קטןשופרסל בעצירה - נפילה בהכנסות, קיפאון ברווח
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל בזכות יכולות, הכרת שוק, וגם הרבה מזל - שנת 2024 היתה טובה וחריגה לקמעונאות. המספרים אז היו "מנופחים", עכשיו אלו מספרי האמת
האחים אמיר השביחו את ההשקעה בשופרסל באופן פנומנלי, אבל שני הרבעונים האחרונים מראים שכמו תמיד - למזל יש תפקיד מרכזי בסיפור. שני הרבעונים האחרונים פושרים ואפילו חלשים יחסית לשנה שעברה. הצמיחה נעצרה, ההכנסות יורדות. הרווחים מרשימים אבל לא מבטאים שיפור לעומת שנה שעברה, אלא תהליכי התייעלות.
הסיבה לירידה בפעילות היא שתחום קמעונאות המזון תלוי מאוד במצב הרוח הציבורי וביכולת שלנו כצרכנים להיות קשובים למחירים. כשהחטופים היו במנהרות בעזה, כשאיראן איימה, כשהחיילים סיכנו את חייהם, למי היה "ראש" לעשות השוואות מחירים. אנשים גם פחות יצאו לאכול בחוץ והגדילו צריכה מהרשתות וגם - לא טסו לחו"ל. בהדרגה, במהלך השנה זה השתנה. חזר בעצם למצב קרוב לרגיל. זה מתבטא בירידה בהכנסות, אבל המבחן של הרשתות הוא לא מול שנה שעברה שהיתה חריגה, אלא לאורך זמן ממושך יותר. אחרי הכל, הן יצמחו כי האוכלוסייה גדלה. זה שוק סולידי וכמובן נחוץ, זה לא ייעלם. רק קצב הצמיחה שראינו לא יחזור.
אודי מוקדי ייסד, ניהל ומכר את סייברארק לפאלו אלטו והוא מספר על מאחורי הקלעים של העסקה, ומספק עצות ליזמים צעירים ומנהלים בשיחה בוועידת ביזפורטל - מוזמנים להגיע ביום שלישי הקרוב
הדוחות של שופרסל שנסחרת בכ-11.5 מיליארד שקל מלמדים על חברה שהרווח המייצג שלה בשורה התחתונה הוא באזור 700-750 מיליון שקל. הרווח צפוי לעלות במקביל לגידול בהיקפי הפעילות, אבל על פניו היא מתומחרת כבר במחיר מלא. האפסייד שלה יהיה כנראה בנדל"ן. יש שם פעילות שיכולה להציף בהדרגה כמה מיליארדים טובים. היום השוק יתאכזב והמניה תרד, אבל האחים אמיר הכפילו את השווי מאז שנכנסו וייצרו בתקופה של שנה וחצי כ-2.5 מיליארד שקל.
- שופרסל מטעה צרכנים ונקנסת בכ-2 מיליון שקל
- שופרסל משביחה נדל"ן בראשון לציון - זאת רק ההתחלה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
שופרסל הרוויחה ברבעון השלישי כ-168 מיליון שקל בדומה לרווח בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח הגולמי (לפני הכנסות אחרות) הסתכם בכ־222 מיליון שקל (כ־6.0% מההכנסות); בהשוואה לכ־266 מיליון שקל (כ־6.5% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד.

איילון ביטוח: הרווח הכולל זינק ל-119 מיליון שקל
צמיחה דו-ספרתית ברווח הכולל ועלייה מתונה בדמי הביטוח, לצד שיפור ברווחיות המגזרים וחלוקת דיבידנד נוספת לבעלי המניות
רווח כולל, דמי ביטוח והון - תמונת המקרו של הרבעון
ברבעון השלישי של השנה רשמה איילון רווח כולל של 119 מיליון שקל, לעומת 91.5 מיליון שקל ברבעון המקביל. סך דמי הביטוח ברבעון הגיע ל-1.27 מיליארד שקל, לעומת 1.26 מיליארד שקל בתקופה המקבילה, כשהנתונים משקפים את איחוד תוצאות חברת ווישור ביטוח.
לצד השיפור ברווחיות החליט דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד נוספת בסך 50 מיליון שקל בגין הרווחים, כך שסך הדיבידנדים השנה יגיע ל-125 מיליון שקל. יחס כושר הפירעון ללא התחשבות בתקופת הפריסה עמד נכון לסוף יוני על 129%, ובהתחשב בתקופת הפריסה על 136%, לעומת 121% ו-128% בהתאמה בסוף השנה שעברה. מאזן החברה מצביע על נכסים מנוהלים בהיקף של 18.9 מיליארד שקל והון עצמי של 1.458 מיליארד שקל, לעומת 1.094 מיליארד שקל בסוף שנה שעברה – עלייה הן בהון והן בהיקף הנכסים המנוהלים.
מגזרי הפעילות: ירידה בביטוח הכללי מול צמיחה בבריאות ובחיים
במגזר הביטוח הכללי הסתכם היקף הפרמיות ברבעון השלישי ב-721.6 מיליון שקל, מתוכם 78.4 מיליון שקל מיוחסים לווישור, לעומת 736.7 מיליון שקל ברבעון המקביל, מתוכם 65.3 מיליון שקל מיוחסים לווישור. הירידה בפרמיות מגיעה בעיקר מתיקי רכב חובה, ביטוחי עסקים, קבלנים ואחריות מקצועית. הרווח הכולל במגזר זה ברבעון עלה ל-91 מיליון שקל, לעומת 87.2 מיליון שקל ברבעון השלישי אשתקד.
- המבוטחת הודתה ששיקרה - וזכתה בכיסוי ביטוחי
- ותודה לשוק ההון: איילון עם תשואה של 34% על ההון, עסקי הליבה ממשיכים לצמוח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בביטוחי הבריאות הסתכם היקף הפרמיות ברבעון ב-377 מיליון שקל, לעומת 352.9 מיליון שקל ברבעון המקביל, גידול שנבע בעיקר מעלייה במכירות פוליסות הוצאות רפואיות פרט, מחלות קשות פרט, פוליסות בריאות קבוצתיות ופוליסות לעובדים זרים. הרווח הכולל במגזר הבריאות ברבעון הגיע ל-28.3 מיליון שקל, לעומת 26 מיליון שקל בתקופה המקבילה.
