עמיר שיווק; ההכנסות צמחו, הרווח נשאר במקום
חברת עמיר שיווק -0.09% פרסמה היום את הדוחות הכספיים שלה לרבעון הראשון של שנת 2021 ובמהלכו הציגה הכנסות של 252 מיליון שקל, גידול של 9.5% בהשוואה להכנסות של 230.1 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד. כמו כן, החברה הציגה גידול של 6.1% ברווח הגולמי שהסתכם בכ-43 מיליון שקל אל מול 40 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.
אך ברווח המייצג החברה פספסה כאשר הציגה רווח מייצג, ללא חלקה ברווחי / הפסדי חברה שבה היא השקיעה של כ-13 מיליון, דומה לרבעון המקביל. מבחינת המשקיעים סטטיות ברווח הנקי לצד גידול בהכנסות זה בדרך כלל דבר לא טוב, שכן הציפייה היא שיקרה להיפך – ההכנסות יצמחו, ובגלל שישנן הוצאות רבות קבועות שלא משתנות בקורלציה מלאה להכנסות הרווח יצמח יותר מהצמיחה בהכנסות. בכל מקרה, חברה כמו עמיר שיווק שעוסקת באספקת דשנים, אריזות ותערובות אוכל לחיות לתעשיית החקלאות ושמטבע הדברים עוסקת בתחום בו יש באופן תדיר שינויים למעלה ולמטה ברווחיות עקב תנודות במחיר חומרי הגלם – חשוב לשפוט בראייה כוללת ולא בראיה של רבעון ספציפי.
גם בשורה העליונה, שורת ההכנסות – קרו שינויים. בעוד שב-2020 החברה רשמה ירידה בסגמנטים של הדשנים והאריזות, ברבעון הזה החברה מציגה היפוך של המגמה וחזרה לצמיחה. בתחום הדשנים (13.1% מההכנסות ברבעון) הצמיחה היא אורגנית, בעוד שבתחום האריזות (17% מההכנסות ברבעון) הצמיחה נבעה מרכישת פעילות של חברת אריזות שבוצעה בסוף 2020 וכעת נותנת את אותותיה בדוחות הכספיים.
הרבעון הראשון הוא נחשב הרבעון החלש של החברה שכן התקופה החקלאית "הפעילה" יותר בצפון היא ברבעונים השני והשלישי והתקופה החקלאית הפעילה יותר בדרום ובערבה היא ברבעון הרביעי וככה יוצא שחוץ מהרבעון הראשון, שהוא כאמור חלש יותר – שאר הרבעונים דומים מאוד אחד לשני. חוץ מזה – העונתיות של החברה מתבטאת אומנם בהכנסות, אך לא ברווח הגולמי. הרווח הגולמי של החברה בשנתיים האחרונות דווקא היה גדול יותר, יתכן שהסיבה לכך היא התנודתיות כאמור בחומרי הגולם והעובדה שבגלל שיש ביקוש קטן יותר ברבעון הראשון, מורידה את מחיר חומרי הגלם וכתוצאה מכך מעלה את הרווחיות.
- ״אנחנו מחלקים כבר 20 שנה ברצף דיבידנד; נמצאים בכל מקרר בארץ״
- הרשות מאשרת: קנס של 1.65 מיליון שקל על עמיר שיווק בגין הטעיה בדוחות
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כמו כן, החברה גם דיווחה בדוח על הפעילות של BOL, חברת הקנאביס שבה החברה מחזיקה כ-40% שההכנסות שלה ברבעון הגיעו לכ-9 מיליון דולר, עלייה של 58% בהשוואה להכנסות של 5.7 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. BOL היא נכון להיום חברת הקנאביס השנייה בגדולה בישראל כאשר היא מחזיקה מפעל וחווה.

לקוחות של שופרסל עזבו לרמי לוי - ניתוח
רמי לוי עולה, שופרסל יורדת - במכירות וגם בבורסה; הנה הסיבה
חודשיים וחצי עברו מאז השיחה הקודמת שלנו עם רמי לוי. היא נסחרה אז ב-300 שקלים למניה, ונראה היה שהיא במחיר אטרקטיבי וציינו זאת. היום היא ב-339 שקל - תשואה של 13%. זה היה ראיון על האיש ועל החברה, לקראת חגיגות ה-70 של רמי לוי המייסד שהתחיל בקמעונאות, אבל מסתבר שיש לו הון גדול יותר דרך ההחזקה ברמי לוי נדל"ן שאוטוטו תונפק בבורסה (רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל).
נזכרנו בראיון הזה בהמשך לדוחות הכספיים שפרסם רמי לוי לחברת הקמעונאות. זה אמור להיות יום חג נוסף לרמי לוי - הוא פרסם דוחות שהיו טובים והמניה עלתה ב-3.5%. היום גם שופרסל של האחים אמיר פרסמה תוצאות - הדוחות חלשים והמניה איבדה 7.5%. אצל שופרסל מאבדים נתח שוק, אצל רמי לוי גדלים בנתח השוק.
לראיון הקודם (הקליקו וכנסו):
המכירות הקמעונאיות של רשת רמי לוי עלו מ‑1.73 מיליארד שקל ל‑1.81 מיליארד שקל, ובחישוב כולל עם פעילות גודפארם מ‑1.85 מיליארד שקל ל‑1.95 מיליארד שקל. לעומת זאת, שופרסל דיווחה על ירידה במכירות: מ‑4.07 מיליארד שקל ל‑3.69 מיליארד שקל. ירידה כ‑9.3%, בעוד רמי לוי צומחת ב‑5.4%. זה אומר שהסיבה היא לא רק ירידות במכירות בשוק כולו, אלא בעיקר צרכנים שחוזרים להשוות מחירים (אחרי שבמלחמה לא היה להם את הקשב לבדוק ולהשוות וכנראה לגלות ששופרסל יקרה לעומת רמי לוי. אלו חדשות רעות לשופרסל וכמובן טובות לרמי לוי.
- רמי לוי רגע לפני 70 מדבר על רשת רמי לוי; הלקוחות, המשקיעים, המשפחה; וגם - האם המניה מעניינת?
- רמי לוי - מהמכולת בשוק מחנה יהודה לטייקון; כל התחנות בדרך ל-7 מיליארד שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השוק הבין שרמי לוי מנצח את שופרסל והמניה עלתה ב-3.5% בשעה ששופרסל ירדה ב-7.5%. זה חריג מאוד ששתי חברות באותו השוק, המקום הראשון והשני בשוק מתנהגות שונה, זה מעיד על DNA שונה מאוד בעסקים, אלו לא חברות דומות, למרות שהן פועלות באותו השוק. השוני נובע מהאסטרטגיה. רמי לוי - דיסקאונט-דיסקאונט-דיסקאונט. שופרסל פחות מתייחסת למחיר ויותר לכוח, פריסה, עומק של מוצרים. כנראה שיוקר המחייה שהולך ועולה גורם לצרכני שופרסל לעזוב לרמי לוי.

אלפרד אקירוב: "אני עובד מהבוקר עד הלילה. זו לא עבודה קשה, אני לא עובד בטוריה"
אקירב על ההשקעה בכלל, על עסקת מקס - "עסקת מקס היא עסקה מצוינת. בזמנו חשבתי אחרת", על אלרוב נדל"ן, על מלונאות ועל היתר השליטה בכלל - "מי שבעסקים לא מוותר"
שנתיים אחרי שהתנגד נמרצות לרכישת מקס על ידי כלל ביטוח, אלפרד אקירוב, המחזיק ב-14.34% ממניות כלל באמצעות חברת אלרוב נדל"ן שבשליטתו, מודה שזו הייתה עסקה מצוינת לכלל. זאת למרות שבזמנו יצא נגדה בכל הכוח וניהל מאבק מול המנכ"ל שהוביל את העסקה, יורם נווה. אקירוב אף איים לתבוע את הדירקטורים של כלל שתמכו בעסקה.
דוחות אלרוב נדל"ן שפורסמו השבוע הראו כי האחזקות בכלל וכן האחזקות בבנק לאומי (4.7%) הניבו לאלרוב רווח של 1.05 מיליארד שקל בתיק ניירות הערך שלה. החברה סיכמה את תשעת החודשים הראשונים של 2025 ברווח נקי של 925 מיליון שקל, פי 30.8 בהשוואה לרווח נקי של 30 מיליון שקל בינואר-ספטמבר 2024.
אפשר לומר שאתה מצטער שהתנגדת בזמנו לעסקת מקס?
"אין לי מה להצטער. נכון להיום, זו עסקה מצוינת. כל דבר בעיתו. אז חשבתי אחרת, היום אני חושב אחרת."
התייחסת לכך שכלל היא חברת הביטוח היחידה שיש לה חברת אשראי, מה שמעניק לה יתרון על פני האחרות.
- אלרוב מסכמת רבעון טוב, אבל עד כמה הוא בר־קיימא?
- אקירוב חושב שכלל מעניינת למרות שזינקה יותר מפי שניים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
"אלא אם גם הן יקנו, אבל אין מה לקנות יותר כי הכול מכור. אני חושב שזו עסקה מצוינת ולכלל יש יתרון שיש לה חברת כרטיסי אשראי."
